• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هشت شهر باستانی جهان که باید به لیست علاقه مندی های سفر خود اضافه کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۲/۳   تعداد بازدید : 2837   گروه مطلب : ایده های سفر


هشت شهر باستانی جهان که باید به لیست علاقه مندی های سفر خود اضافه کنید

از آنجا که توریستگاه عاشق شهرهایی با طراحی معماری فوق العاده است، تصمیم گرفتیم مکان های باستانی که ساختمان های آنها صدها سال (اگر نگوییم هزاران سال) است پابرجا بوده اند را معرفی کنیم. از پمپی گرفته تا آنگکور وات، این شهرهای باستانی ارزش افزودن به لیست دلخواه سفر شما را دارند.

1. تیواناکو، بولیوی (Tiwanaku, Bolivia)
در نزدیکی دریاچه تیتیکاکا (Titicaca) در بولیوی غربی، شهر خشتی پیش از کلمبیای تیواناکو که در حدود سال 500 میلادی بنا شده، هنوز هم پابرجاست. اما امروزه این شهر باستانی بسیار بیشتر شبیه به یک اثر هنری است تا امپراتوری پرهیاهویی که در گذشته بود. برای کشف معابد باستانی این محل، از جمله هرم سنگ ماسه آکاپانا که تقریبا 18 متر ارتفاع دارد، از یک راهنما کمک بگیرید.

1. تیواناکو، بولیوی (Tiwanaku, Bolivia)


2. رم، ایتالیا (Rome, Italy)
رم که در سال 753 پیش از میلاد توسط پسران دوقلوی رومولوس و ریموس تاسیس شد، در صدر فهرست شهرهای باستانی هر کسی قرار دارد، خب، به این دلیل که همه جاده ها به پایتخت ایتالیا منتهی می شوند. این شهر همچنین بهترین مکان های قدیمی از جمله کلسئوم (Colosseum)، پانتئون (Pantheon) و فروم رومی که تنها برخی از آنهاست و مکان های جدیدی مانند موسسه تحقیقاتی کاراواجو با حمایت آینده فندی را با مکان خوراکی های بسیار خوشمزه نظیر جلاتریا دل تِآترو (Gelateria del Teatro)، که بستنی لیمویی خود را با میوه های ساحل آمالفی در یک قیف تهیه شده از روغن زیتون تازه سرو می‌ کند، را باهم ارائه می دهد. 

2. رم، ایتالیا (Rome, Italy)


3. چوکوکوراو، پرو (Choquequirao, Peru)
چوکوکوراو یک شهر کوهستانی، سنگی و گم شده در ارتفاعات رشته کوه آند می باشد و شبیه به ماچو پیچو است، اما تا حد زیادی هنوز کشف نشده باقی مانده است. در حقیقت باستان شناسان تنها 30 درصد از آن را کشف کرده اند زیرا این منطقه بسیار دور است. در واقع، بازدیدها از این مکان به ندرت از 30 نفر در روز تجاوز می کند (در مقایسه با 2500 نفری که روزانه از ماچو پیچو دیدن می کنند). برنامه هایی برای راه راه اندازی تله کابین توریستی در دست انجام است و این بدان معناست که این شهر باستانی برای مدت طولانی یک محل بکر باقی نمی ماند.

3. چوکوکوراو، پرو (Choquequirao, Peru)


4. پمپی، ایتالیا (Pompeii, Italy)
مایلید بدانید چه چیزی در مورد شهر آتشفشان زده پومپی جالب است؟ این شهر چشم نواز پر است از مکان های باستانی مانند ویرانه های کشف شده پمپی، حمام های استابیان و همچنین حرم نسبتا مدرن سال 1901 مریم مقدس، که در نزدیکی کوه وسوویوس خودنمایی می کنند. 

4. پمپی، ایتالیا (Pompeii, Italy)


 آشنایی با 24 مورد از آثار باستانی دنیا که در معرض خطر هستند



5. کاهوکیا، ایلینویز (Cahokia, Illinois)
اگر منطقه سنت لوئیس مانند بیشتر مکان های باستانی به نظر نمی رسد، دوباره فکر کنید. درست در سراسر می سی سی پی در ایلینویز، کاهوکیا مونز بزرگترین شهرک پیش از کلمبیا در شمال مکزیک قرار دارد. این مکان دیدنی با وسعت 2200 جریب، شامل یک خاکریز ماقبل تاریخ است که تقریبا سی متر ارتفاع دارد و زمانی جمعیتی بالغ بر 20000 نفر را در خود جای می داده است. در ضمن، چشم از وودهنج (Woodhenge) بازسازی شده هم برندارید، حلقه ای از تیرک های چوبی است که برای ردیابی ستارگان از آن استفاده می شده است. 

5. کاهوکیا، ایلینویز (Cahokia, Illinois)


6. دلفی، یونان (Delphi, Greece)
تصور می شود خدای یونانی، آپولو در این کوهستان قرار داشته است که همین امر جذابیت آسمانی آن را توضیح می دهد. از ویرانه های دلفی قرن چهارم پیش از میلاد (که ارزش بالا رفتن از شیب کوه را دارد) و موزه باستان شناسی دلفی، که اتاق هایش آثار نمایشی از دوره هلنیستی تا قرن 5 پیش از میلاد را در بر می گیرد دیدن کنید. به دنبال مشعل عودهای برنزی و یک سر مجسمه متعلق به قرن چهارم از معبد آتنا پرونایا بگردید.

6. دلفی، یونان (Delphi, Greece)


7. آنگکور وات، کامبوج (Angkor Wat, Cambodia)
پایتخت قرن نهم امپراتوری خمر (Khmer) 400 کیلومتر مربع وسعت دارد. به مهمترین اماکن مانند معبد فوق العاده آنگکور وات توجه کنید که 30 سال طول کشید تا ساخته شود و بزرگترین بنای مذهبی روی زمین است و همچنین معبد بایون (Bayon Temple) با 200 سنگ حک شده که نمای بیرونی آن را تزئین می کند. پس از مراجعه به محل، بهتر است برای کلاس آشپزی دهکده کامبوج ثبت نام کنید. در آنجا سوار یک توک توک (ماشین سه چرخ) می شوید و به سمت مکان های روستایی خواهید رفت و یاد می گیرید که ماهی نارگیلی بخارپز را با کاری کامبوجی تهیه کنید.

7. آنگکور وات، کامبوج (Angkor Wat, Cambodia)


8. پترا، اردن (Petra, Jordan)
مقبره ها و معابد پترا، این پادشاهی سابق نبطیان در حدود سال 300 پیش از میلاد، در دل سنگ ماسه های سرخ رنگ کنده و تراشیده شده اند. خزانه داری (الخزانه)، شاید الهام بخش ترین مکان در اینجا باشد، اما حتما مشتاق دیدن جاده فسادس (Facadese) و کلوناد (Colonnaded) با ستون های بلندی که در سال 106 میلادی توسط رومیان ساخته شده است نیز هستید.

8. پترا، اردن (Petra, Jordan)


منبع: jetsetter





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید