• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 20 مورد از بهترین غذاهای راحت در اروپا و محل سرو آنها

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱/۲۴   تعداد بازدید : 5779   گروه مطلب : غذاهای ملل


معرفی 20 مورد از بهترین غذاهای راحت در اروپا و محل سرو آنها

غذای راحت یا Comfort Food به غذاهایی می گویند که احساس نوستالژیک، خاطره انگیز، آرمش بخش و خانگی را برای افراد تداعی می کند و بر اساس کالری بالای آنها و یا مقدار کربوهیدرات بالای آنها و یا آماده سازی ساده آنها مشخص می شوند. اروپا برخی از رضایت بخش ترین غذاهای راحت را از پیتزا گرفته تا پیروگی و پائیا ارائه می دهد. امروزه این غذاهای خوشمزه توسط سرآشپزان سراسر جهان به شکل های متفاوت تهیه می شوند اما اگر می خواهید این غذاها را در محل اصلیشان امتحان کنید پیشنهاد می کنیم که به لیستی که در ادامه برای شما تهیه کرده ایم نگاهی بیندازید تا راهنمایی برای سفر شما باشد. 

1. پیتزا ناپلی در پپه این گرانی (Pepe in Grani) کامپانیا، ایتالیا
غذا: پیتزا ناپلی واقعی که ناپلی، ایتالیا را توصیف می‌ کند یک لایه نان و ساده خمیری با موادی که روی آن قرار می گیرد است که باید مطابق دستورالعمل های خاص یعنی نوع آرد مورد استفاده، اندازه پیتزا و زمان پخت تهیه شود تا توسط انجمن پیتزا ناپلی وراچه (Associazione Verace Pizza Napoletana) به عنوان پیتزا تعریف شود. 
از کجا تهیه کنید: فرانکو پپه (Franco Pepe)، یک پیتزا پز افسانه ای است که سرآشپز رستوران پپه این گرانی می باشد و به خاطر پیتزاهای عالی خالدار پلنگی اش در سراسر جهان مشهور است. میهمانان از ایتالیا و سراسر جهان برای رفتن به رستوران تمیز و سه بخشی وی، که بواسطه دیوارهای سنگی قدیمی اش شناخته می‌ شود و همچنین به خاطر پیتزاها و کلاسیک معاصر مخصوصش صف می کشند. 
نکته: پپه اولین مکان خود را در خارج از ایتالیا، یعنی در هنگ کنگ به نام کایتالی راه اندازی کرد.

1. پیتزا ناپلی در پپه این گرانی (Pepe in Grani) کامپانیا، ایتالیا


2. استیک سرخ شده در بیستروت پاول برت (Bistrot Paul Bert) پاریس، فرانسه
غذا: استیک و سیب زمینی سرخ کرده، به همین سادگی.
از کجا تهیه کنید: این کافه کلاسیک پاریسی فوق العاده به مکانی عالی در شهر نورها تبدیل شده، که بخاطر خوراک بیسترو سنتی تهیه شده از ترکیبات عالی و تکنیک های استادانه، مورد ستایش قرار گرفته است. وارد کافه شوید و این همه آن چیزی است که شما از یک تجربه بیسترو می خواهید، از هیاهو و شلوغی سالن غذاخوری گرفته تا منویی از غذاهای کلاسیک فرانسوی. استیک سرخ شده که با سس زیاد خامه و فلفل سیاه پوشانده شده است، همراه با سیب زمینی های سرخ شده ضخیم سرو می شود. 

2. استیک سرخ شده در بیستروت پاول برت (Bistrot Paul Bert) پاریس، فرانسه


 3. ژامون ایبریکو و پان کن توماته در بودیگا 1900 (Bodega 1900) بارسلونا، اسپانیا
غذا: پیدا کردن یک بار تاپاس (پیش غذاهای اسپانیایی) که ژامبون ایبریکو پروتئین دار ممتاز اسپانیایی و همچنین پان کن تومات کلاسیک کاتالان یا نان برشته شده آغشته به گوجه فرنگی را سرو نکند، تقریبا غیرممکن است. ژامبون ایبریکو ژامبون خشک شده ای است که از خوک ها تهیه شده و در آن از بلوط استفاده می شود و دارای عطر و طعم بی نظیر و بافت ترکیبی است. این ژامبون گاهی اوقات با پان کن تومات سرو می شود و رستورآنهای سراسر اسپانیا نمونه های آن را با کمی تفاوت ارائه می دهند.
از کجا تهیه کنید:  بودیگا 1900، تاپاس سنتی کوچکی است که متعلق به برادران معروف جهانی آدریا (Adria) می باشد و بنیانگذارآن، آنچه که روزگاری بهترین رستوران جهان، البولی (elBulli) نامیده می شد به دلیل تکنیک های پیشرفته آشپزی شناخته شده است. این محل کوچک و دنج، مکانی است برای تجلیل از گذشته غنی آشپزی در اسپانیا.

 3. ژامون ایبریکو و پان کن توماته در بودیگا 1900 (Bodega 1900) بارسلونا، اسپانیا


4. اپل استرودل در کافه ساوی (Café Savoy) پراگ، جمهوری چک
غذا: شیرینی تهیه شده از خمیر ورز آمده پر از سیب، گردو، کشمش و شکر دارچین.
از کجا تهیه کنید: کافه ساوی به سبک آرت نوویا (Art Nouveau) برای اولین بار در سال 1893 افتتاح شد، اما تقریبا دو دهه پیش بود که با شکوه فعلی خود بازسازی شد. از آن زمان، این مکان به یکی از نقاط بسیار دیدنی پراگ برای یک ناهار یا صفر قهوه بین روز تبدیل شده که در آن غذاهای های کلاسیک چک تهیه شده از بهترین مواد محلی سرو می شود.

4. اپل استرودل در کافه ساوی (Café Savoy) پراگ، جمهوری چک


5. غذای دریایی تازه در سروجاریا رامیرو (Cervejaria Ramiro) لیسبون، پرتغال
غذا: سنت های آشپزی پرتغال ممکن است به اندازه اسپانیا مشهور نباشد، اما به همان اندازه غنی هستند. در آغوش اقیانوس اطلس، این کشور تقریبا در تهیه تمام غذاهای حاوی موجودات دریایی بسیار عالی است.
از کجا تهیه کنید: دلیلی وجود دارد که حداقل یک ساعت طول می کشد تا در سروجاریا رامیرو میز خالی پیدا کنید و این هم در صورتی است که ساعت 4 بعد از ظهر در آنجا حضور پیدا کنید. قدمت این رستوران غذاهای دریایی به دهه 50 میلادی باز می گردد و نام خود را به دلیل تهیه غذاهای دریایی ساده پخته، بخارپز، خام و سرخ شده انتخاب کرده است. غذاهای محبوب این رستوران میگوهای ببری لاکی آغشته به کره و لواشه های غازی (goose barnacles) تازه می باشد.

5. غذای دریایی تازه در سروجاریا رامیرو (Cervejaria Ramiro) لیسبون، پرتغال


6. شنیتسل وینی در فیگل مولر (Figlmüller) وین، اتریش
غذا: این غذای ویژه اتریشی شامل یک کتلت گوشتی نازک است که به صورت خرد و سرخ شده بوده و معمولا در کنار آن سالاد لیمو و سیب زمینی سرو می شود.
از کجا تهیه کنید: فیگل مولر رستورانی اتریشی است که بیش از یک قرن در خدمت مردم بوده است. سالن غذاخوری با مبلمان چوبی ساده، خیلی راحت نیست، اما غذای آن فراموش نشدنی است. شنیتسل وینی در این محل به راحتی با یک تکه لیمو تزئین شده و به اندازه ای بزرگ است که از ظرفی که در آن سرو می شود هم بزرگتر است.

6. شنیتسل وینی در فیگل مولر (Figlmüller) وین، اتریش


7. راگو در ایل کاوالیر (Il Cavaliere) توسکانی، ایتالیا
غذا: راگو معمولا با ماکارونی سرو می شود و همانطور که احتمالا می دانید یک سس گوجه فرنگی گوشتی است. این غذا می تواند شامل مواد پروتئینی دیگری مانند گوشت گاو، گوشت خوک، گوشت گوساله، مرغ یا مخلوطی از آنها باشد.
از کجا تهیه کنید: قسمت هایی از کاستلا دی گابیانو (Castello di Gabbiano) به قرن دوازدهم بر می گردد، اما امروزه این قلعه تاریخی به عنوان یک هتل لوکس و رستوران فعالیت می کند. ایل کاوالیر به غذاهای سنتی و منطقه ای ایتالیایی که از مواد محلی تهیه شده، وابسته است. غذای مورد نظر نوعی راگوی گوشت گاو، مرغ و گوشت خوک با پاپاردل غنی شده و سبوس دار است. 

7. راگو در ایل کاوالیر (Il Cavaliere) توسکانی، ایتالیا


8. سوپ بورش در پرواک (Pervak) کیف، اوکراین
غذا: بورش ترش مزه و یک سوپ قرمز رنگ باحال است که بصورت سرد یا گرم سرو می‌ شود. رنگ زنده آن به دلیل ماده اصلی تشکیل دهنده این سوپ، یعنی چغندر است. این سوپ را می توان به روش های مختلف و با ترکیب موادی مانند کرفس، سیب زمینی و کلم تهیه کرد و به طور معمول با یک مقدار خامه ترش و شوید تازه تزیین می شود.
از کجا تهیه کنید: رستوران بسیار جالب و چند طبقه ای اوکراینی بورش در پرواک مانند یک سالن نوشیدنی است که با اجسام کوچک گوناگون تزئین شده است. در اینجا، بورش تهیه شده با مرغ به همراه پامپوشکا یا رول سیر اوکراینی سرو می‌ شود.

8. سوپ بورش در پرواک (Pervak) کیف، اوکراین


9. برات ورست در روگاکی (Rogacki) برلین، آلمان
غذا: برات ورست نوعی سوسیس است که معمولا از گوشت خوک تهیه می شود، اما می توان آن را از گوشت گاو یا گوشت گوساله هم تهیه کرد. دستور العمل تهیه برات ورست، شامل اضافه کردن ادویه جات و گاهی اوقات لبنیات می باشد که در هر منطقه متفاوت است.
از کجا تهیه کنید: روگاکی رستورانی در برلین برای سوسیس های عالی، گوشت های فرآوری شده و ماهی های دودی است که قدمت آن به اوایل قرن بیستم باز می گردد. اینجا محلی است که مسافران علاقمند به چیزهای قدیمی، می توانند از مواد غذایی تا دکوراسیون را تجربه کنند.

9. برات ورست در روگاکی (Rogacki) برلین، آلمان


10. پیروگی در زاپیِسک (Zapiecek) ورشو، لهستان
غذا: در حالی که منشاء دقیق پیروگی خیلی شناخته شده نیست، لهستان این خمیر پر شده با سیب زمینی آب پز یا پنیر را به عنوان غذای خاص خود ذکر کرده است. امروزه می توانید نمونه قدیمی و مدرن آن را در سراسر کشور پیدا کنید، اما به طور سنتی این غذا را با خامه ترش یا پیاز سرخ شده سرو می کنند.
از کجا تهیه کنید: خانه مادربزرگ بهترین مکان در لهستان برای خوردن پیروگی سنتی است، اما برای مسافرانی که ارتباط خانوادگی ندارند، بهترین مکان بعدی زاپیِسک است. این رستوران زنجیره ای این غذای ملی را به روش های مختلفی نظیر پر شده با گوشت، پنیر، سبزیجات یا میوه سرو می کند.

10. پیروگی در زاپیِسک (Zapiecek) ورشو، لهستان


معرفی 20 مورد از بهترین غذاهای راحت در اروپا و محل سرو آنها



11. گولاش در استند 25 بیسترو (Stand 25 Bistro) بوداپست، مجارستان
غذا: گویاش یا گولاش که منشاء آن از مجارستان باستان است، یک سوپ فلفلی تهیه شده از گوشت تاس کبابی مثل گوشت گاو همراه با سیب زمینی، گوجه فرنگی و سایر مواد تشکیل دهنده می باشد که در سراسر اروپای مرکزی سرو می شود.
از کجا تهیه کنید: استند 25 بیسترو متعلق به برنده بوکوز طلایی (کنکور آشپزی جهان) سال 2016، تاماش سل و محلی برای تست غذاهای کلاسیک مجارستان است. گولاش خاص آنها ممکن است بهترین نمونه در شهر باشد که با گوشت گاو دودی درست می شود و به لطف لیمو و کرفس مراکشی روی آن، بسیار غیرمنتظره است.

11. گولاش در استند 25 بیسترو (Stand 25 Bistro) بوداپست، مجارستان


12. فیش اند چیپس در گلدن یونیین (Golden Union) لندن، انگلیس
غذا: ماهی روغن (ماهی کاد) سرخ شده محبوب در کنار سیب زمینی سرخ شده غذای محبوب انگلیسی ها برای قرن ها بوده است.
از کجا تهیه کنید: فیش اند چیپس مدرن در گلدن یونیین، با ماهی روغن ترد سرخ شده و مخلفات دیگر در یک خمیر ترد و سبک سرو می‌ شود و در کنار آن هم می توانید سیب زمینی با برش ضخیم و سس تارتار میل کنید.

12. فیش اند چیپس در گلدن یونیین (Golden Union) لندن، انگلیس


13. استروکلی در بیسترو (Le Bistro) زاگرب، کرواسی
غذا: استروکلی شبیه پنیر سفید است (شبیه به ریکوتا یا پنیر روستایی) که درون شیرینی پیچیده شده و بعد از آن جوشانده یا پخته می شود.
از کجا تهیه کنید: مکانهای ناشناخته زیادی برای تست غذای خاص کرواسی وجود دارد، اما مشهورترین آنها بیسترو دهه 1950 در هتل افسانه ای اسپلاناده زاگرب است، منطقه ای که استروکلی برای اولین بار در آن معرفی شد. 

13. استروکلی در بیسترو (Le Bistro) زاگرب، کرواسی


14. راکلت در اوبرژ دو سِوییِز (Auberge de Savièse) ژنو، سوئیس
غذا: این غذا نام خود را از پنیری که در آن استفاده شده گرفته است. راکلت یک غذای باستانی سوئیسی است که از پنیرهای ذوب شده تهیه شده و اغلب با سیب زمینی خورده می شود.
از کجا تهیه کنید: این رستوران سنتی سوئیسی که از کف تا سقف آن با قاب های چوبی تزیین شده است، در کنار دریاچه ژنو، مخصوص ارائه پنیرهای ذوب شده، هم فوندو و هم راکلت است. در اینجا، راکلت با سیب زمینی آب پز، ترشی و پیاز سرو می شود.

14. راکلت در اوبرژ دو سِوییِز (Auberge de Savièse) ژنو، سوئیس


15. اِسمَربرو در سلما (Selma) کپنهاگ، دانمارک
غذا: اِسمَربرو در اصل یک ساندویچ روباز است که از تکه ای نان تیره گندم سیاه دانمارکی تهیه شده و روی آن پر از موادی مثل میگو و تخم مرغ یا ماهی خشک شده است.
از کجا تهیه کنید: رستوران جدید سلما، مرکزی برای صرف اِسمَربرو معاصر بوده و دارای سالن ناهار خوری خوبیست. درون یک فضای حداقلی، سرآشپز مگنوس پترسون، با هنر آشپزی خود و استفاده از شاه ماهی به علاوه شاه توت سیاه، اصول دانمارکی را دوباره زنده می کند.

15. اِسمَربرو در سلما (Selma) کپنهاگ، دانمارک


16. وافل در میزان دندوی (Maison Dandoy) بروکسل، بلژیک
غذا: در بروکسل، دو نوع وافل پیدا می کنید. وافل بروکسل به صورت مستطیل کاملی تهیه می شود که سبک و تازه بوده و قند کمتری دارد. در حالی که وافل معروف لیژ به شکل بیضی بوده و شیرین تر و غنی تر است و از خمیری با کریستال های قندی بزرگ تهیه می شود که در هنگام پخت به آن کارامل اضافه می شود و نمای بیرونی چسبنده ای به همراه دارد.
از کجا تهیه کنید: میزان دندوی، یک نانوایی زنجیره ایست که قدمت آن به اوایل دهه 1900 میلادی باز می گردد و یکی از معروف ترین فروشگاه های وافل بروکسل است. می توانید در سالن چای رستوران، وافل بروکسل یا لیژ را تست کنید و یا آن را خریده و بیرون از این فروشگاه میل کنید. می توانید هر یک از این وافل ها را بر طبق سلیقه خود مثلا با خامه و شکلات سفارش دهید.

16. وافل در میزان دندوی (Maison Dandoy) بروکسل، بلژیک


17. موساکا در کلیماتاریا (Klimataria) آتن، یونان
غذا: این غذای کلاسیک پخته شده یونانی به لحاظ منطقه ای متفاوت است، اما معمولا از لایه های بادمجان یا سیب زمینی، همراه با گوشت و یک لایه سس بشامل پنیری تهیه می شود. این غذا مانند نسخه یونانی لازانیا بدون ماکارونی است.
از کجا تهیه کنید: راستیک کلیماتاریا دقیقا همان چیزی است که شما از یک رستوران قدیمی می خواهید، که با شیشه های آویزان سقفی تزئین شده است. از اوایل قرن بیستم میلادی، این محل در حال سرو غذاهایی به سبک خانگی و سالم بوده، از جمله موساکا با پنیر تازه رنده شده بر روی آن.

17. موساکا در کلیماتاریا (Klimataria) آتن، یونان


18. میت بال سوئدی در پلیکان (Pelikan) استکهلم، سوئد
غذا: میت بال سوئدی که به طور معمول با ترکیب گوشت گاو و گوشت خوک تهیه می شوند، گوشت های قلقلی به اندازه قاشق غذاخوری هستند که معمولا با ادویه های گرم مانند جوز هندی و زنجبیل طعم دار می شوند و روی آن سس خامه ای گوشت گاو ریخته می‌ شود.
از کجا تهیه کنید: رستوران پلیکان استکهلم غذاهای سوئدی کلاسیک را در بیسترویی با هوای مطبوع و مجلل، با حس قرون وسطایی ارائه می دهد. برای لذت بردن از میت بال پوشیده شده با سس غلیظ گوشت گاو، در کنار یک کاسه سیاه دار سرخ، پوره سیب زمینی و تکه های ترشی وارد این محل شوید.  

18. میت بال سوئدی در پلیکان (Pelikan) استکهلم، سوئد


19. سوفله در رستوران جوئل رابوچون (L'Atelier de Joel Robuchon) پاریس، فرانسه
غذا: این غذای حاوی تخم مرغ پخته شده تازه، مزه پفکی خود را از سفیده تخم مرغ هم زده ای می گیرد، که سرآشپز با زرده تخم مرغ و سایر مواد تشکیل دهنده شیرین یا معطر آن مخلوط می‌ کند. طعم های کلاسیک سوفله شامل پنیری و شکلاتی است.
از کجا تهیه کنید: در حالی که این غذای باستانی فرانسوی را می توان در همه رستورآنهای پاریسی پیدا کرد، یکی از مشهورترین سرآشپزهای فرانسوی جهان، جوئل رابوچونJoel Robuchon) ) بهترین نمونه را ارائه می کند. در ضمن طعم های سوفله او متفاوت است و نمونه فعلی او شامل میوه گل ساعتی گرمسیری با شربت پینیا کولاداست.

19. سوفله در رستوران جوئل رابوچون (L'Atelier de Joel Robuchon) پاریس، فرانسه


20. پائیا در رستوران لوانته (Restaurante Levante) والنسیا، اسپانیا
غذا: پائیا یک غذای غنی با طعم زعفران است که در یک تابه بزرگ و کم عمق تهیه می شود و با مواد مختلفی مانند مرغ، سبزیجات، غذاهای دریایی یا ترکیبی از همه آنها مخلوط شده است. 
از کجا تهیه کنید: گرچه کمی دور است، اما رستوران لوانته، یک رستوران خانوادگی ساده در شمال والنسیا در بنیسانوست، که از سال 1968 در زمینه غداهای برنجی تخصص دارد. در حالی که تعداد زیادی از غداهای برنجی منوی آن عالی هستند، غذای برنجی که باید آن را امتحان کنید پائیا والنسیاناست، که ترکیبی از مرغ، خرگوش، باقلا، لوبیا سبز و گوجه فرنگی بوده و روی آن یک لایه نازک از برنج نارنجی رنگ قرار دارد.

20. پائیا در رستوران لوانته (Restaurante Levante) والنسیا، اسپانیا


منبع: jetsetter





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید