• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 واقعیت جالب و منحصر به فرد در مورد باکو

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۹/۲۷   تعداد بازدید : 2273   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


آشنایی با 10 واقعیت جالب و منحصر به فرد در مورد باکو

باکو بزرگ ترین شهر و پایتخت آذربایجان است. این شهر به مساحت 2 هزار و 140 کیلومتر مربع و با جمعیت 2 میلیون و 262 هزار و 600 نفر در کنار سواحل زیبای دریای خزر واقع شده و به عنوان بزرگ ترین شهر در ناحیه قفقاز شناخته شده است. تاریخ سکونت انسان ها در این منطقه به عصر حجر بازمی گردد. باکو دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی می باشد. در موارد زیر به واقعیت های بسیار جالب در مورد باکو اشاره می شود.

10. باکو کم ارتفاع ترین پایتخت جهان است
باکو با ارتفاع 28 متر پایین تر از سطح دریا به عنوان کم ارتفاع ترین پایتخت جهان شناخته شده است. این شهر همچنین به عنوان بزرگ ترین شهر دنیا پایین تر از سطح دریا نیز به شمار می رود.

9. باکو بزرگ ترین شهر کناره دریای خزر و منطقه قفقاز است
این شهر با مساحت 2 هزار و 140 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر در ناحیه قفقاز و در سواحل غربی دریای خزر واقع شده است. این شهر بزرگ ترین شهر در ناحیه قفقاز و همچنین بزرگ ترین شهر واقع در سواحل دریای خزر می باشد.

8. باکو دارای موزه ای ویژه برای کتاب های مینیاتوریست
شهر باکو موزه ای منحصر به فرد دارد که به کتاب های مینیاتوری اختصاص داده شده است. موزه کتاب های مینیاتوری باکو که در سال 2002 بازگشایی شد، تنها موزه در جهان در نوع خود است. این موزه بیش از 6500 کتاب از 64 ملل مختلف را به نمایش گذاشته است. همچنین 3 کتاب از کوچک ترین کتاب های دنیا که فقط با ذره بین خوانده می شوند نیز در این موزه نگه داری می شود.

8. باکو دارای موزه ای ویژه برای کتاب های مینیاتوریست


7. برج های بی نظیر و شگفت انگیز شعله در باکو واقع شده اند
سه آسمان خراش با طراحی شعله های آتش، برج های شعله نام دارند. این برج ها که در باکو واقع شده اند، نماد تاریخ دور و دراز آتش پرستی در آذربایجان هستند. برج های شعله که ارتفاع  بلندترین آن ها به 179 متر می رسد دارای آپارتمان های مسکونی، یک هتل و واحد های اداری نیز می باشند. در شب نمایشگرهای ال ای دی روی برج ها روشن می شوند و تصویر شعله های آتش را نشان می دهند به طوری که از دورترین نقطه شهر نیز می توان این تصاویر را مشاهده کرد. این برج های منحصر به فرد در برنامه مستند شبکه دیسکاوِری با نام مهندسی های غیرعادی نیز نشان داده شده اند.

7. برج های بی نظیر و شگفت انگیز شعله در باکو واقع شده اند


6. موزه فرش باکو
موزه فرش آذربایجان در باکو حاوی بزرگ ترین کلکسیون فرش های آذربایجان در دنیاست. این موزه که به شکل یک قالی تا کرده است با طراحی های گلدار بسیار زیبا در سال 2014 افتتاح گردید. طرز بافتن قالی را نیز در گوشه ای از این موزه می توان از نزدیک تماشا کرد.

6. موزه فرش باکو


5. مچ انداختن در باکو بسیار محبوب است
مچ انداختن در شهر باکو بسیار محبوب است. در واقع این شهر باشگاه ها و کافه هایی دارد که میزبان مسابقات مچ اندازی می باشد و همچنین فدراسیون مچ اندازی نیز دفتری در شهر باکو دارد.

5. مچ انداختن در باکو بسیار محبوب است


آشنایی با 10 واقعیت جالب و منحصر به فرد در مورد باکو



4. باکو در فاصله نزدیکی از گِل فِشان ها قرار دارد
چندین گل فشان در نزدیکی شهر باکو قرار دارند. این گل فشان ها مدام در حال قل قل زدن و آزاد کردن گازهای بسیار بخصوص متان هستند. گاهی اوقات نیز فوران رخ می دهد و شعله هایی به بلندای 1 کیلومتر به هوا پرتاب می شوند.




3. باکو بنای یادبودی برای یک ابر جاسوس دارد
بنای یادبودی در پارک زورگ قرار دارد که به یک ابر جاسوس یعنی ریچارد سورگ اختصاص یافته است. این فرد که در طی جنگ جهانی دوم به عنوان خبرنگار هم در آلمان و هم در ژاپن فعالیت داشت مامور اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی بود که اطلاعات بسیار مهم و حیاتی را برای عملیات بارباروسا فراهم آورد.

3. باکو بنای یادبودی برای یک ابر جاسوس دارد


2. باکو، ونیز کوچک
ونیز کوچک در بلوار، مقصد گردشگری بسیار محبوبی در باکوست. این مکان مانند ونیز در ایتالیا قایق هایی مخصوص برای سوار کردن بازدیدکنندگان از میان آبراه های بسیار کم عمق و پل ها دارد.

2. باکو، ونیز کوچک



1. یانار دَگ همواره روشن در نزدیکی باکو واقع شده است
یانار دَگ یک آتش با گاز طبیعی است که به طور پیوسته در حال سوختن است. این پدیده که در نزدیکی باکو روی تپه ای در شبه جزیره آبشِرون واقع شده شعله هایی به ارتفاع 3 متر از زمین دارد. یک منبع تغذیه مستمر از گازهای طبیعی به نام نشتگاه از زیر زمین باعث می شوند تا این آتش پیوسته روشن بماند.

1. یانار دَگ همواره روشن در نزدیکی باکو واقع شده است


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید