• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 طاق صخره ای و دریایی زیبا در سراسر جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۹/۱۳   تعداد بازدید : 4820   گروه مطلب : دیدنی ها


با 10 طاق صخره ای و دریایی زیبا در سراسر جهان آشنا شوید

طاق های دریایی حفره هایی طبیعی و به شکل صخره هستند که در زمان برخورد امواج با سنگ ها و صخره ها پدید می آیند. این طاق ها زمانی پدید می آیند که امواج به قسمت های سست و نرم صخره ها برخورد می کنند. در این مقاله با 10 طاق دریایی بی نظیر در سرتاسر دنیا آشنا شوید.

1. دروازه دُردِل، دُرسِت، انگلستان
دروازه دُردِل واقع در منطقه لول وورس در جنوب دُرسِت است. شکل گیری دروازه دُردِل به 140 میلیون سال پیش بازمی گردد. بر روی صخره های این طاق نقوش دونات شکلی نیز نقش بسته اند. این پدیده طبیعی با لایه پوسته ای شکلی از جنس آهک شکل گرفته است. دروازه دُردِل منطقه و ملکی شخصیست اما برای بازدید عموم مردم و گردشگران باز می باشد. طول این طاق صخره ای 120 متر است. این پدیده یکی از مناطق معروف و مشهور در ساحل ژوراستیک و یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی می باشد.

1. دروازه دُردِل، دُرسِت، انگلستان


2. ساحل لِگزیرا، لِگزیرا، مراکش
ساحل لِگزیرا واقع در جنوب آگادیر در مراکش می باشد. این منطقه معروف ترین و منحصر به فرد ترین ساحل در مراکش است که در آن دو طاق دریایی وجود دارد. یکی از این طاق ها به دلیل تحرکات امواج در سال 2016 فرو ریخت و دومین طاق نیز در حال خطر است و سازمان یونسکو به طور منظم آن را تحت نظر گرفته است. این پدیده طاقی بسیار عظیم به رنگ قرمز بوده که هنگام غروب خورشید رنگ قرمز آن به زیبایی می درخشد. در این ساحل تفریحاتی از قبیل گلایدرهای دستی و پاراسیلینگ یا آب چتر سواری نیز از محبوبیت خاصی برخوردارند.

2. ساحل لِگزیرا، لِگزیرا، مراکش


3. ساحل واراریکی، پوپُنگا، نیوزیلند
ساحل واراریکی به جواهر تاسمانی نیز شهرت دارد. این ساحل واقع در شمالی ترین قسمت جزیره جنوبی نیوزیلند است. گردشگران و بازدیدکنندگان این جزیره نسبت به جزایر دیگر کم تر است و دلیل آن دسترسی مشکل به آن جاست. برای رسیدن به این ساحل باید از جنگل و تپه های ماسه ای عبور کرد. بهترین زمان برای سفر و بازدید از این ساحل زمان جزر آب اقیانوس است، زمانی که می توانید کل مسافت ساحل را بپیمایید و از سوارکاری نیز لذت ببرید. افرادی که عاشق راه پیمایی و کوه نوردی هستند این ساحل را بهترین ساحل نیوزیلند می دانند.

3. ساحل واراریکی، پوپُنگا، نیوزیلند


4. پلایا دیلاس کِتِیدِرالز، اسپانیا
این منطقه به دلیل شکل گیری صخره های شبیه به کلیساهای مربوط به دوره گوتیک به نام ساحل کلیساها نیز شهرت دارد. این ساحل در نزدیکی ریبادئوی اسپانیا واقع شده است. بعضی از طاق ها فقط در زمان حالت جزر دیده می شوند و این زمان، زمان بسیار مناسبی برای پیاده روی می باشد. این طاق دارای 90 متر طول و این منطقه منطقه ای بسیار محبوب در اسپانیا برای افراد دوستدار طبیعت است. از سال 2015 اجازه ورود گردشگران به این منطقه محدود و به پنج هزار نفر رسیده است.

4. پلایا دیلاس کِتِیدِرالز، اسپانیا


5. اِل آرکو، کابو سان لوکاس، مکزیک
اِل آرکو را به نام لاس کابُس نیز می شناسند. این منطقه به خاطر آب و هوای بسیار نابی که دارد منطقه ای محبوب برای گردشگران به شمار می رود. این طاق نیز واقع در جاییست که خلیج کالیفرنیا و اقیانوس اطلس به هم می رسند. این منطقه در مقایسه با سایر مناطق دومین شبه جزیره بزرگ دنیاست و این طاق نیز برجسته ترین قسمت برای گرفتن عکس هایی ناب و زیبا می باشد که از آن جا می توان شیرهای دریایی را نیز از نزدیک دید. در بین ماه های نوامبر و مارس گردشگران بسیاری برای دیدن وال ها به این جا می آیند. آب این دریا برای نوشیدن مناسب است و هتل و رستوران ها از آن برای مصرف استفاده می کنند. ساحل این منطقه برای تفریحات آبی نظیر موج سواری و غواصی نیز بسیار مناسب است.

5. اِل آرکو، کابو سان لوکاس، مکزیک


 جاذبه های پنهان شهرهای سراسر دنیا که از وجودشان بی خبرید



6. طاق کِتِدرال، نیوزیلند
طاق کِتِدرال واقع در شبه جزیره کوروماندِل در نیوزیلند می باشد. برای رسیدن به این طاق فقط می توانید از قایق ها کمک بگیرید و یا پیاده از میان جنگل به آن جا برسید. در این منطقه دو ساحل بسیار زیبا وجود دارند که توسط این طاق صخره ای بسیار عظیم از یکدیگر جدا شده اند. این ساحل دارای تپه های ماسه ای و درختان پوهوتوکاو (Pohutukawa trees) نیز است که همه آن ها نزدیک به ساحل هستند و منطقه ای زیبا را برای عکاسی پدید آورده اند. نزدیک این ساحل نوک قله صخره برش قرار دارد. این صخره قرن هاست که در آن جا قرار گرفته و توسط بادها و امواج دریا صیقل داده شده و به شکل یک کشتی رو به سمت ساحل درآمده است.

6. طاق کِتِدرال، نیوزیلند


7. پنجره آزور، مالت
پنجره آزور یکی از زیباترین طاق های دریایی دنیاست. این طاق واقع در جزیره غودش در مالت می باشد و طاق آهکی و بسیار محبوبی در بین گردشگران مالت به شمار می رود. این طاق مکان بسیار مناسبی برای ثبت عکس های بسیار ناب در نظر اکثر افراد به حساب می آید و در اکثر فیلم ها به تصویر کشیده شده است. این پدیده 500 سال قدمت دارد اما در طی 30 گذشته سرعت فرسایش و نابودی آن رو به افزایش رفته و منجر به باز شدن و عریض شدن حفره طاق شده که این مساله باعث زیر آب رفتن بخش بزرگی از سمت چپ صخره در آوریل سال 2012 شد.

7. پنجره آزور، مالت


8. طاق هونوپو، هاوایی
طاق هونوپو واقع در ساحل ناپالی در جزیره کالالائو و یکی از بلندترین قوس های هاوایی به شمار می آید. این منطقه شامل دو ساحل می شود که توسط طاق هونوپو از یکدیگر جدا شده اند. هونوپو به معنای پوسته مخروطی است، این نام را به این دلیل روی این طاق گذاشته اند زیرا در زمان وزیدن بادهای شمالی در داخل این طاق صداهایی ایجاد می شود. فقط از طریق شنا کرد و یا قایق می توان به این پدیده طبیعی رسید اما قایق ها نمی توانند آن جا پهلو بگیرند و می بایست بازدیدکنندگان را قبل از رسیدن به آن جا پیاده کنند.

8. طاق هونوپو، هاوایی


9. صخره های هوپ وِل، نیو برانزویک، کانادا
صخره هوپ وِل واقع در خلیج فاندی و در کاناداست. این منطقه با نام صخره گلدانی نیز معروف می باشد. در این منطقه شرایط  جزر و مدی شدید حاکم است و هر روز زمین پوشیده از دو یا سه برابر میزان آب می شود. از آن جایی که میزان زیادی از آب دریا وارد این منطقه و از آن خارج می شود در نتیجه منجر به جریان شن و ماسه و سنگ ریزه می گردد. گردشگران تمام طول روز صبر می کنند تا بیشترین میزان جزر و مد را مشاهده کنند و طول بیشترین جزر و مدی که تاکنون مشاهده شده به 16 متر می رسد. گرچه طول امواج روز به روز در حال تغییر است. این طاق یکی از زیباترین طاق های دنیاست.

9. صخره های هوپ وِل، نیو برانزویک، کانادا


10. آرچ راک یا طاق صخره ای، میشیگان، ایالات متحده آمریکا
این طاق واقع در جزیره آناکاپا در کالیفرنیاست. این طاق صخره ای 12 متری و آهکی در زمان برخورد امواج با شتاب بالا و در نتیجه ذوب یخچال های طبیعی پدید آمده است. این طاق پدیده ای طبیعی و زیباست و آن چنان عظیم است که از دوردست ها نیز قابل مشاهده می باشد. برای رسیدن به این طاق می توان از قایق، تاکسی و یا حتی پاهای خود کمک بگیرید.

10. آرچ راک یا طاق صخره ای، میشیگان، ایالات متحده آمریکا


منبع: earthnworld





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید