• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


ده دلیل بسیار مهم برای سفر به جزیره فوق العاده دیدنی مالت

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۷   تعداد بازدید : 7531   گروه مطلب : ایده های سفر


ده دلیل برای سفر به مالت

مالت درحقیقت یک مجمع الجزایر است که از سه جزیره نزدیک به هم تشکیل شده و مهم ترین آنها مالت نام دارد. این جزایر در مرکز دریای مدیترانه، مابین سیسیلی ایتالیا و سواحل آفریقای شمالی قرار دارد. همچنین دو جزیره کوچک تر گزو (Gozo) و کومینو (Comino) نام دارند. آب های اطراف این جزیره به عنوان تمیزترین و شفاف ترین آب های مدیترانه ای معروف هستند اما دلایل بیش تری برای سفر به مالت وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. 


تجربه شنا در تالاب آبی  (Blue Lagoon)
تالاب آبی همانند قطعه ای از بهشت است که در جزیره کومینوی مالت قرار دارد. این تالاب به نوعی یک خلیج کوچک با آبهای کم عمق و نشات گرفته از چندین چشمه است که برای غواصی شناخته شده هستند. در اصل تالاب و جزیره کومینو به قدری حیرت انگیز و زیبا می باشند که برخی فیلم ها مثل فیلم هلن و تروی و سریال هایی همچون کنت مونت کریستو و شیفته در این مکان فیلمبرداری شده اند. در این جزیره بسیاری از مردم به کشاورزی مشغول هستند و هیچ جاده آسفالت و یا ترافیک ماشینی در آن پیدا نخواهید کرد. برای جابجایی بین جزیره ها می توان از راه های متفاوتی استفاده کرد. این جزیره حقیقتا یک طبیعت بکر وحشی و سنگی با صخره های دندانه دار، سواحل شنی، نهرها و غارهای ساحلی را درون خود جای داده است.

تجربه شنا در تالاب آبی  (Blue Lagoon)


تعدادی از قدیمی ترین معابد جهان در مالت قرار دارند
معبد مگالیتیک (Megalithic temples) در مالت یکی از قدیمی ترین بناهای ساخته شده در دنیا است که روی ستونی بنا نشده است و حیرت گردشگران را بر می انگیزد. معابد این جزیره جزو میراث جهانی یونسکو هستند و به عنوان یکی از قدیمی ترین بناهای سنگی دنیا شناخته می شوند. ساخت این معابد به 2500 الی 3600 سال قبل از میلاد باز می گردد. این بناها حتی از استون هنج (Stonehenge) نیز قدیمی تر و جالب تر هستند. این معابد تعدادی اتاق، سقف، کفپوش و درب های تزیین شده و مبلمان سنگی را در خود جای داده اند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. دو مورد از معروف ترین معابد این منطقه منایدرا (Mnajdra) و هاجار آیِم (Hagar Qim) می باشند. در منایدرا بطورکلی سه معبد وجود دارد  که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته اند و بزرگ ترین آنها معماری منحصر به فردی دارد. معبد هاگار کیم نیز به عنوان یکی از دالان های باستانی بسیار جالب بوده و شامل یک حفره بیضی می باشد که طلوع آفتاب تابستانی از درون این حفره قابل مشاهده است. در ابتدای آغاز روز تابستانی و با بالا آمدن خورشید، اشعه های آفتاب از درون این حفره به درون می تابد و یک سنگ که درون دالان قرار دارد را روشن می کند. این مجموعه همچنین یک اتاق مخصوص ملاقات و راهنمای صوتی برای گردشگران دارد که می توان از آن در هر دو معبد استفاده کرد. 

تعدادی از قدیمی ترین معابد جهان در مالت قرار دارند


کشف سواحل زیبا در مالت
سواحل زیبای زیادی در مالت وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به بندر ملیحه (Mellieha)، بندر طلایی، بندر بهشت و بندر جاجن توفیها (Ghajn Tuffieha) اشاره کرد. گاجن توفیها یکی از زیباترین این بنادر می باشد که خط ساحلی قرمز آن آرام و به دور از هرگونه شلوغی و بناهای مدرن شهری است. این ساحل آرام و دوست داشتنی توسط سازمان های محیط زیستی محافظت می شود تا آن را برای استراحت و شنا کردن آماده نگاه دارند. در بسیاری از سواحل مالت که دارای آب های شفاف و تمیزی هستند می توانید غواصی کنید یا درون یکی از غارهای سنگی به ماجراجویی بپردازید. اگر به دنبال یک منطقه آرام و بکر می گردید جزیره گزو گزینه های زیادی پیش رویتان می گذارد که بسیاری از آنها هنوز توسط گردشگران شناخته نشده اند. از افراد محلی بخواهید تا شما را به این مکان های دیدنی هدایت کنند یا اگر با تکنولوژی آشنا هستید عکس این مناطق را در گوگل مپ پیدا کنید و خودتان به آن جا سفر کنید.

کشف سواحل زیبا در مالت


بازدید از کاخ استاد اعظم (Gran master’s Palace) در والتا  
از قرن 17 تا کنون، کاخ استاد اعظم در شهر والتا به عنوان مرکز اداری مالت شناخته شده بوده است. البته باید بدانید که کاخ اصلی در سال 1571 میلادی احداث شد و محل اقامت شوالیه های سنت جان بود و بعدها در زمان استعمار بریتانیا به عنوان کاخ فرمانداری انتخاب شد. امروزه این کاخ میزبان نمایندگان مجلس و رئیس جمهور مالت می باشد. زمانی که در کاخ عوامل دولتی حضور ندارند، هال اصلی و طبقه اول به روی گردشگران باز است و اجازه بازدید از آن را دارند. اتاق شورا نیز کلکسیونی بی نظیر از پرده های نقاشی شده از صحنه های شکار در کشورهای مختلف را به نمایش می گذارد. سالن غذاخوری تصاویری از رئیس جمهورهای پیشین مالت و نقاشی از ملکه الیزابت دوم و ملکه مالت را دارد که تماشای آنها بسیار جذاب خواهد بود. سالن شورای اصلی، دوازده نقاشی از نقاش مشهوری به نام ماتیا پرگ دالتچیو (Mattia Perez d’Aleccio) را نمایش می دهد که تصاویری از محاصره بزرگ سال 1565 را به تصویر کشیده است. همچنین سالن سفارت و راهروهای اصلی با تصاویری از خاندان های سلطنتی اروپا تزیین شده اند. در این میان بازدید از اسلحه خانه این کاخ را فراموش نکنید که در آن گویی به عصر جنگ بازگشته اید.

بازدید از کاخ استاد اعظم (Gran master’s Palace) در والتا


معرفی 10 مورد از زیبا ترین نقاط دیدنی کشور مراکش



بازدید از کلیسای جامع سنت جان در شهر والتا
زیباترین کلیسای مالت توسط معمار معروف جیرولامو کسار(Gerolamo Cessar)  طراحی و در قرن 16 میلادی ساخته شده است. در کلیسای جامع سنت جان برخی از زیباترین پرده ها را می توان یافت. شوالیه ها برای پرستش جمعی در این کلیسا جمع می شده اند و هر دیوار تزیینات مخصوص خود را دارد که مثل یک گلدوزی طلایی قدیمی می ماند. این کلیسا در قرن 17 و به سبک باروک مالتیایی ساخته شده است. یکی از زیباترین بخش های کلیسا نقاشی عظیمی از جان تعمید دهنده است که توسط کاراواجو (Caravaggio) کشیده شده. فرشته ها، اسکلت ها و دیگر نمادهای به کار رفته در هر چهار گوشه مرمری و کفپوش این کلیسا هر کدام جداگانه بیانگر یک پیغام هستند. 405 قبر نشانگر یک ضیافت پر جنب و جوش می باشد و بیانگر جذابیت زندگی پس از مرگ است.

بازدید از کلیسای جامع سنت جان در شهر والتا


مالت بهشتی برای علاقمندان به غذاهای دریایی است
با توجه به اینکه مالت یک جزیره در وسط دریای مدیترانه است، عجیب نیست که تنوع زیاد غذاهای دریایی تازه در این جزیره وجود داشته باشد. غذای دریایی بخشی از رژیم غذایی روزمره مردم است و آنها در طبخ این نوع غذا حرفه ای هستند. غذای تازه دریایی هر موقع از سال در رستوران های کشور یافت می شود. اما اگر واقعا غذای دریایی دوست دارید باید به دهکده ماهیگیری مارساکس لوک (Marsaxlokk) سری بزنید که در آن بازار ماهی فروشی بسیار دیدنی دایر است و قیمت غذاها معقول و مناسب می باشد.

مالت بهشتی برای علاقمندان به غذاهای دریایی است


بازسازی صحنه های سریال بازی تاج و تخت
اگر طرفدار سریال بازی تاج و تخت هستید حتما می دانید که برخی صحنه های این سریال در کشور مالت فیلمبرداری شده است خصوصا صحنه هایی از کوچه های سنگفرش شده پایتخت اغلب در مالت بوده اند. یکی از هیجان انگیزترین صحنه های فیلم برداری مربوط به قلعه ریکاسولی (Fort Ricasoli) بوده که در قرن 17 ساخته شده است و در فیلم به عنوان رد کیپ (Red Keep) از آن یاد می شود. این قلعه از بندرگاه گرند (Gran Harbour) و از بالای باغ های باراکا (Barrakka Gardens) قابل مشاهده است. قلعه ریکاسولی در دیگر فیلم هایی همچون تروی، گلادیاتور و کیش یک آدمکش نیز به تصویر در آمده است. اگر در قلعه در حال فیلمبرداری باشند شما نمی توانید از نزدیک به کینگز لندینگ (King’s Landing) بروید اما همچنان می توانید با قایق تقریبا به آن نزدیک شوید. برای رفتن به آنجا یک دیهاجزا (Dghajsa)  کرایه کنید ، دگاجسا در حقیقت یک نوع تاکسی آبی است که قدمت آن به 200 سال می رسد و سفر با آن بسیار لذت بخش است.

بازسازی صحنه های سریال بازی تاج و تخت


سلفی گرفتن با پنجره آزور  (Azure Window)
پنجره آزور در جزیره گزو قرار دارد. این بنای سنگی طبیعی به صورت یک طاق است که بر فراز آب های آبی مالت قرار دارد. این بنای سنگی نه تنها در سریال بازی تاج و تخت به نمایش در آمد بلکه یکی از مهم ترین نمادهای مالت محسوب می شود. این سنگ تقریبا 30 متری با سنگ هایی که به صورت طبیعی به شکل های عجیب و غریبی در آمده و شکل یک طاق را به وجود آورده که روی آن حوضچه های کوچک آب وجود دارد. اگر دنبال ماجراجویی هستید می توانید به بالای طاق بروید و یکی از به یاد ماندنی ترین سلفی های عمرتان را بگیرید.

سلفی گرفتن با پنجره آزور  (Azure Window)


خرید نان های سنتی مالت
مالت به خاطر نان هایش بسیار معروف است. پختن نان در این کشور مثل یک نوع نماد ملی محسوب می شود. در مالت مردم معمولا این نان محلی خوشمزه و ترد را در کنار اکثر وعده های غذایی میل می کنند. شما همچنین می توانید نانوایی های سنتی را در هر روستا پیدا کنید. اگر می خواهید یک میان وعده خوشمزه را امتحان نمایید از نانوایی های محلی درخواست نان هوبز (Hobz) را داشته باشید. بسیاری از این نان ها با انواع ترپچه، پیاز و گوجه فرنگی سرو می شوند و بسیار خوش طمع می باشند.

خرید نان های سنتی مالت


تجربه زندگی شبانه
زندگی شبانه در مالت بسیار سر زنده و پر هیجان است و رستوران ها و کافه ها کل شب را باز هستند. اکثر این رستوران ها و کافه ها در اطراف پِیس وِل (Paceville) و سنت جولیان (St Jullian) قرار دارند. 

تجربه زندگی شبانه


منبع: tripstodiscover





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید