• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 برج شگفت انگیز در سراسر دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۷/۲۳   تعداد بازدید : 4492   گروه مطلب : دیدنی ها


آشنایی با 10 برج شگفت انگیز در سراسر دنیا

طی چندین قرن اخیر و در سرتاسر دنیا سر و کله برج های عظیم و غول پیکری پیدا شده است و به نظر می رسد همان طور که با طراحی های خلاقانه بیشتر و بیشتر منحصر به فرد و خاص می شوند، روز به روز بلندتر و بلندتر نیز خواهند شد. ساخت برج هایی که صدها متر بلندی دارند صرفا یک شاهکار نیست و بیشتر مستلزم مهارت های معماری و دارا بودن کارگران ساختمانی با تجربه است، در نتیجه با دیدن این سازه ها می بایست قدری تامل کرد و با دیدن این ساختمان ها و همچنین سکوهای تماشا بی نظیر آنها به واقع ساخت و طراحی آنها را تحسین کرد. سکوهای تماشای که به منظور دیدن مناظر ساخته می شوند و دیدن این مناظر بدون آنها غیرممکن خواهد بود.
در اینجا با 10 برج شگفت انگیز که می توانید در سرتاسر دنیا آنها را ببینید آشنا می شوید.

1. برج سی اِن
برج سی ان با ارتفاع 553 متر خط افق شهر تورنتو را تحت الشعاع خود قرار داده است. این سازه که در سال 1976 تکمیل شد تا سال 2010 بلندترین برج در جهان بود. در طول شب این برج با چراغ های رنگارنگ چراغانی و روشن می شود و در زمان های خاص مانند شب سال نو نیز آتش بازی بر فراز آن از برنامه های جذاب و دیدنی این سازه است.
برای اینکه حداکثر استفاده را از برج سی ان ببرید، سوار آسانسور شوید تا مثل برق بالا بروید و به سکوهای دید آن در ارتفاع 342 متری، 346 متری و اسکای پاد در ارتفاع 447 متری برسید. از آنجا قادرید تا از مناظر باشکوه شهر لذت ببرید.
آن دسته از عزیزانی که علاقمند به صرف غذا در ارتفاع هستند نیز می توانند به رستوران 360 سری بزنید، این رستوران مکانی است که می توانید همزمان هم از غذاهای خوشمزه و هم از دیدن مناظر شهر در زیر پای خود لذت ببرید. جایزه صرف غذا در رستوران این است که می توانید بعد از خوردن غذا به سکوی تماشا بروید و از دیدن مناظر لذت ببرید.
موقعیت: تورنتو، کانادا

1. برج سی اِن


2. توکیو اسکای تری
توکیو اسکای تری سر به فلک کشیده که سایه بر افق توکیو انداخته با ارتفاع 634 متر پابرجاست. این برج در سال 2012 تکمیل شد. توکیو اسکای تری در تاریخ هفدهم نوامبر سال 2011 به عنوان بلندترین برج در جهان نام گرفت. از آنجاییکه روز به روز ارتفاع سایر ساختمان های شهر بیشتر و بیشتر می شد، ساخت این برج کمک به افزایش ظرفیت و برد ارسال سیگنال رادیویی و تلویزیونی در سطح شهر بود.
در طول شب این سازه با چراغ های زیبایی روشن می شود که سطح خارجی خلاقانه و شبکه ای شکلش را تکمیل می کند. نورهای رنگی بسیاری وجود دارند که بر اساس یک سیستم روشنایی ال ای دی کار می کنند و گفته می شود که این سیستم بر اساس یک طراحی زیست محیطی انجام گرفته است.
برای دیدن مناظر جذاب توکیو می توانید سوار آسانسورهای بسیار سریع شوید و به طبقات 350 و 450 بروید و در آنجا تا کیلومترها منظره برای دیدن دارید.
موقعیت: توکیو، ژاپن

2. توکیو اسکای تری



3. برج کی ال
برج کی ال با ارتفاع 421 متری که در سال 1995 تکمیل شد بعضی از بهترین مناظر شهر کوالالامپور را ارائه می کند. هدف از ساخت این برج کمک به نیازهای مخابراتی شهر بود که هنوز هم که هنوزه این هدف با چندین طبقه به عنوان ایستگاه مخابره و ارسال امواج در کنار آنتن 86 متری فعالیت خود را دنبال می کند.
این برج دارای سکوی تماشا، رستوران گردان و حتی تالار ضیافت مگا ویو است و به کسانی که سودای ارتفاع دارند اجازه می دهد تا از مناظر شهر لذت ببرند.
سکوی تماشا در ارتفاع 276 متری، سکوی بیرونی اسکای در ارتفاع 300 متری، رستوران گردان در ارتفاع 282 متری و تالار ضیافت مگا ویو در ارتفاع 288 متری قرار دارند.
موقعیت: کوالالامپور، مالزی

3. برج کی ال


4. برج برلین
برلین چندین مکان دیدنی برجسته دارد و قطعا برج برلین یکی از آنهاست. این برج در اصل و قبل از این که تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود برج مخابره امواج رادیویی و تلویزیونی بود و در حال حاضر با ارتفاع 368 متر هنوز هم پابرجاست. این برج در سال 1969 تکمیل و آماده بهره برداری شد.
برج برلین با داشتن یک کافه در ارتفاع 203 متری به شما اجازه می دهد تا همزمان با نوشیدن یک فنجان قهوه و خیره شدن به غروب خورشید یک عصر زیبا را برای خود رقم بزنید. کمی بالاتر و در ارتفاع 207 متری رستوران گردان سِفیِر قرار دارد که طی 30 دقیقه تا یک ساعت یک دور کامل می چرخد و تجربه ای منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می آورد. اینجا واقعا مکانی عالی برای صرف غذا در بیرون است. البته که فقط می توانید فقط از سکوی تماشا طی زمانبندی مشخص شده بازدید کنید که ممکن است فعالیتی جالب به همراه کودکان باشد.
موقعیت: برلین، آلمان

4. برج برلین


5. برج ایفل
البته که برج ایفل نیازی به معرفی ندارد. این برج تاریخی و زیبا در سرتاسر دنیا شناخته شده و احتمالا معروف ترین جای دیدنی در فرانسه است که سالانه حدود 7 میلیون بازدید کننده دارد. ارتفاع این برج 324 متر و در سال 1889 تکمیل شده است.
بازدید از طبقات مختلف این برج جز برنامه های بیشتر مسافران و افراد است. برای بالا رفتن از این این برج دو گزینه دارید، هم می توانید با آسانسور بروید، هم می توانید پیاده از پله های بالا بروید. افرادی که دوست دارند در وقت صرفه جویی کنند می توانند بلیط های خود را از قبل رزرو کنند این طوری دیگر در صف منتظر نمی مانند.
تجربه ای واقعا زیباست زمانی که به پاریس سفر می کنید شب هنگام در امتداد رودخانه قدم بزنید و از برج ایفل که در تاریکی شب می درخشد لذت ببرید. بدون شک پاریس را باید دو نفری سفر کرد.
موقعیت: پاریس، فرانسه

5. برج ایفل


 حقایق عجیب و غریب در مورد برج ایفل که نمی دانستید



6. برج تلویزیونی مروارید خاور شانگهای
مروارید خاور برجی زیبا و منحصر به فرد واقع در شانگهای چین است که افق خاص و زیبای شهر را به شکلی عالی تکمیل می کند. ارتفاع این برج 468 متر است. این برج رسما در سال 1994 افتتاح شد و شروع به کار کرد. طراحی این سازه بسیار خاص و متشکل از سه بادبند، چندین ستون و گوی های بزرگ است.
گردشگران می توانند برای بازدید از طبقات و مکانهای دیدنی آنها به ارتفاعات 351 متری، 263 متری و 259 متری بروند. عکاسان مسافر نیز برای گرفتن عکس های ناب از این افق بی نظیر می توانند به کنار رودخانه هوآنگ پو سری بزنند.
موقعیت: شانگهای، چین

6. برج تلویزیونی مروارید خاور شانگهای


7. برج کانتون
برج کانتون سازه ای بسیار زیباست که در شب با رنگین کمانی از رنگ ها چراغانی و روشن می شود. این برج سر به فلک کشیده 600 متر ارتفاع دارد و دومین برج بلند در این لیست و در جهان به حساب می آید. نما و طرح سطح خارجی این برج نیز همانند برج اسکای تری توکیو شبکه ای شکل است که برای گرفتن عکس هایی زیبا در شب و دیدن نمای خارجی این برج می توانید به کنار رودخانه بروید. برای صرف غذا هم می توانید رستورانی در طبقات 105 و 106 پیدا کنید. برای بازدید از جاهای دیدنی می توانید به سراغ سکوی تماشا بروید که تقریبا 433 تا 488 متر ارتفاع دارد.
موقعیت: گوآنجو، چین

7. برج کانتون


8. برج سیدنی
برج سیدنی با ارتفاع بی نظیر 309 متری بلندترین نقطه شهر محسوب می شود. این برج طلایی رنگ که هم یک جاذبه گردشگری به حساب می آید و هم یک برج مخابراتی، در سال 1981 ساخته شد. 
سکوی تماشا آن که چشم برج سیدنی لقب گرفته در ارتفاع 250 متری برج واقع شده و نمایی 360 درجه از مناظر شهر را به بازدیدکنندگان عرضه می دارد. در یک روز صاف و آفتابی حتی می توانید کوه های آبی که 80 کیلومتر با این برج فاصله دارد را به وضوح ببینید.
همچنین در نزدیکی این برج و جاذبه های گردشگری آن پل بی نظیر لنگرگاه سیدنی و خانه اپرای برجسته سیدنی نیز قرار دارند.
موقعیت: سیدنی، استرالیا

8. برج سیدنی


9. برج سوزن فضایی
اگر برج سوزن فضایی با اختلاف کوتاه ترین برج در این لیست است اما هنوز هم قطعه ای جذاب و بی نظیر از هنر معماری محسوب می شود. این برج با یک طراحی آینده نگرانه و بلندای 184 متری در حال حاضر بخشی برجسته از شهر سیاتل است.
اگر می خواهید از بالای برج نگاهی به منظره های اطراف بیندازید، سری به سکوی تماشا نعلبکی شکل در ارتفاع 158 متری بزنید. بعد از یک تجربه منحصر به فرد به تنها طبقه شیشه ای گردان جهان بروید. همچنین اگر می خواهید مدت زمانی را به تفریح و استراحت بپردازید می توانید در طبقات بالاتر کافه آتموس را پیدا کنید.
موقعیت: سیاتل، ایالات متحده آمریکا

9. برج سوزن فضایی


10. برج اُستانکینو
برج اُستانکینو که در سال 1967 بنا شد با ارتفاع 540 متر مرتفع ترین برج در اروپاست. این سازه کمی شبیه به یک دارت رو به آسمان است و به خاطر همین شباهت و جذابی طراحی از زمانی که ساخته شد بیش از 12 میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است.
برای دیدن مناظر پانورامیک یا سراسرنما ژرف به سمت سکوی تماشا در ارتفاع 337 متری بروید، در آنجا می توانید این فرصت را پیدا کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد خود برج، نوع ساخت و ویژگی های آن به دست آورید. به ترتیب در ارتفاعات 334 متری، 331 متری و 328 متری قهوه خانه، کافه و رستوران در دسترس شما هستند.
موقعیت: مسکو، روسیه

10. برج اُستانکینو







نظرها

  • 0 0

    سلام برج ها عالیه عالی عالی عالی عالی عالی

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید