• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایق عجیب و غریب در مورد برج ایفل که نمی دانستید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۲۵   تعداد بازدید : 22306   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایق عجیب و غریب در مورد برج ایفل که نمی دانستید

کمتر کسی است که برج ایفل، این سازه شگفت انگیز و محبوب را نشناسد. برج ایفل به اندازه ای مشهور است که حتی گوستاو ایفل می گوید: من باید به ایفل حسودی کنم. این برج از من خیلی معروف تر است. حتماً تا حالا متوجه شده اید که گوستاو طراح این برج باشکوه است که در سال 1889 در شهر پاریس ساخته شده. اما در این مقاله قصد داریم تا چند حقیقت عجیب و غریب را در مورد برج ایفل مطرح کنیم. برجی که مردم فرانسه آن را نماد آهنین این کشور می نامند.

1- پیدایش 
روند ساخت برج ایفل دقیقاً 2 سال و 4 ماه و 5 روز طول کشید. این سازه عظیم قرار نبود که دائمی و همیشگی باشد. زیرا ویکتور لوستیگ (Victor Lustig)، اعتقاد داشت، این برج دارای وزن بسیار سنگینی بوده و پایداری لازم را ندارد. اما باید بدانید که این مرد یکی از بزرگترین کلاهبرداران جهان بوده و برج ایفل را دوبار فروخته است.

ویکتور لوستیگ (Victor Lustig)


2- در امان مانده از تخریب 
قرار بود که این برج بعد از گذشت مدتی از احداث آن تخریب گردد. اما بعد مقرر شد که از آن به عنوان یک آنتن رادیویی بسیار بزرگ استفاده شود.

یک آنتن رادیویی بسیار بزرگ


3- زحمت بیشتر برای هیتلر 
هنگامی که هیتلر در جنگ جهانی دوم به پاریس رسید، فرانسویان حیله گر که علاقه ای نداشتند هیتلر به راحتی از برج ایفل بازدید کند، کابل آسانسور برج را قطع کردند. به این ترتیب، اگر هیتلر می خواست به بالای برج برود، باید از حدود هزار و 655 پله بالا می رفت.

 زحمت بیشتر برای هیتلر

 
4- آیا اسپانیا باید پشیمان باشد؟
ابتدا قرار بود برج ایفل در شهر بارسلونای اسپانیا ساخته شود. اما مقامات این شهر با آن مخالفت کرده و سرانجام این طرح را رد کردند.

ابتدا قرار بود برج ایفل در شهر بارسلونای اسپانیا ساخته شود

 
5- برج ایفل متاهل است!
زنی به نام اریکا (Erika)، ساکن سانفرانسیسکو آمریکا در سال 2007 با این سازه مشهور جهان ازدواج کرد. این زن به حدی عاشق و شیفته برج ایفل می باشد که حتی نام خانوادگی خود را به ال تور ایفل تغییر داده است. این اتفاق عجیب حقیقتاً انسان را شگفت زده می کند.

زنی به نام اریکا (Erika) با این سازه مشهور جهان ازدواج کرد

 
6- گروه ایفلی ها
شاید برای شما نیز جالب باشد اگر بدانید که بیشتر از 30 نسخه کپی و جعلی از برج ایفل در سرتاسر دنیا ساخته شده است.

یشتر از 30 نسخه کپی و جعلی از برج ایفل در سرتاسر دنیا
7- زندگی در بالای برج
گوستاو ایفل پس از ساختن بنای خیره کننده ایفل، آپارتمان شیک و کوچکی را در نوک این برج برای خود در نظر گرفت تا بتواند در آن ارتفاع تمام شهر را تماشا کند. 

آپارتمان شیک و کوچکی را در نوک برج ایفل


8- هیچ کس از بالای برج ایفل اقدام به خودکشی نمی کند.
علی رغم مناسب بودن ارتفاع این برج برای خودکشی، افراد کمی در طول تاریخ دست به این کار غیر عاقلانه زده اند. مطابق آمار، تنها 349 مورد خودکشی از زمان افتتاح این برج ثبت شده است. برخی از این افراد از بالای این برج به پایین پریده اند، بعضی تنها خود را حلق آویز کرده و مابقی نیز زنده مانده اند.

هیچ کس از بالای برج ایفل اقدام به خودکشی نمی کند

 
9- آزمایشات 
بلندی ساختمان ها همیشه هم مزیت محسوب نمی شود. آزمایش شاهکارهای هوایی همواره از این ساختمان های بلند دردسر ساز بوده است. فرانز ریچلت (Franz Reichelt) خیاط فرانسوی در سال 1912 جلیقه نجات فنرداری را اختراع کرد. وی برای آزمایش عملکرد اختراعش تلاش کرد تا خود را از بالای برج به پایین پرتاب کند. اما از ارتفاع 57 متری سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

فرانز ریچلت (Franz Reichelt) خیاط فرانسوی


10- رنگ آمیزی
رنگ آمیزی و به نوعی نونوار کردن برج ایفل نیاز به حدود 60 تن رنگ دارد. همچنین حساب کنید که با 18 بار رنگ شدن تاکنون، چقدر رنگ برای این سازه عظیم مصرف شده است!

نونوار کردن برج ایفل نیاز به حدود 60 تن رنگ دارد


11- پر بازدیدترین 
برج ایفل یکی از پر بازدیدترین بناهای تاریخی جهان به شمار می آید. مردم برای تماشای این سازه شگفت انگیز باید پول پرداخت کنند. این برج زیبا در طول سال بیشتر از 250 میلیون بازدید کننده دارد.

برج ایفل یکی از پر بازدیدترین بناهای تاریخی جهان


12-  جریمه برای عکس برداری
برج ایفل 20 هزار لامپ دارد که از آغاز شب تا 1 بامداد روشن هستند. علاوه بر این، باید حواستان باشد که عکس برداری از نمای شبانه این برج جرم محسوب می شود. زیرا این عکس اثر هنری محسوب شده و  شما مطابق قانون کپی رایت جریمه می شوید.

برج ایفل 20 هزار لامپ دارد که از آغاز شب تا 1 بامداد روشن هستند


منبع: ohfact




نظرها

  • 0 1

    من سال 2005 از این برج باشکوه دیدن کردم، و راهنما میگفت 18 ماه طول میکشد تا 20 یا 50 کارگر آن را رنگ کنند.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید