• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


راهنمای بارسلونا: در سفر به دومین شهر برتر اسپانیا چه کارهایی انجام دهیم؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۵/۴   تعداد بازدید : 17166   گروه مطلب : ایده های سفر


سفر آخر هفته به دومین شهر برتر اسپانیا

شهر بارسلونا به سختی تلاش می کند تا خود را به عنوان قلمرو تاریخی سرخپوست های اروپایی و مرکز نمایشگاه های هنری اسپانیا، به گردشگران خارجی نشان دهد. علاوه بر این، استعدادهای هنری قدرتمند این شهر و غذاها و نوشیدنی های آن به سرعت در حال مشهور شدن در جهان هستند. برای مثال در اوایل سال جاری، رستوران مارتین براستگویی (Martín Berasategui) در شهر بارسلونا برای اولین بار سه ستاره رستوران های بین المللی میشلین را کسب نمود. سعی کنید تا در فصل بهار به این شهر زیبا سفر کنید تا از فرهنگ احیا شده ورموث (vermouth) بارسلونا، سالن‌های اختصاصی هتل‌ها (که مخصوص فصل بهار است)، غذای رستوران های بزرگی که ستارگانی همچون آلبرت آدریا (Albert Adrià) و کارلز آبلان (Carles Abellán) را درخود دارند، نهایت لذت را ببرید.

روز اول
موضع و مکان خود را در شهر مشخص کنید
شهر بارسلونا پر از ویژگی های برجسته و ممتاز است که آن را درخشان تر می کند ولی بهترین آنها، پارک گوئل (Parc Guell) است که  می توان آن را یکی از بهترین آثار آنتونی گائودی (Antoni Gaudi) نام برد. از یک مکان بسیار پر ارتفاع، به جای جای شهر نگاه کنید و از دیگر آثار معماری گائودی در سراسر شهر لذت ببرید. در آغاز دهه 1900، پارک‌ها و فضاهای سبز این شهر به عنوان یک مکان مسکونی برای گائودی در نظر گرفته می شد. شما می توانید به صورت رایگان از فضاهای سبز و آثاری که گائودی از خود به جا گذاشته است دیدن کنید ولی برای ورود به پارک اصلی، موزه آثار گائودی و بازدید از پلکان اژدها باید مبلغ 7 یورو را به عنوان ورودی پرداخت کنید.

موضع و مکان خود را در شهر مشخص کنید.


از قبل ناهار را حاضر کنید
قبل از رفتن به مناطق گردشگری همچون پسیج د گراسیا (Passeig de Gràcia) و لا رامبلا (Rambla)، ناهار خود را حاضر کنید.

در سطح شهر پیاده روی کنید
سعی کنید تا به سرعت از مکان‌هایی همچون گراسیا و دیگر ساختمان ها ساخته شده توسط گائودی همچون لا پدررا (La Pedrera) و کازا بالیو (Casa Batllo) دیدن کنید. پیش از رفتن به باری گوتیک (Barri Gotic)، نگاهی به پیچ و خم های کوچه های قرون وسطایی، ساختمان پلاسا د کاتالونیا (Placa Catalunya)، معماری لا رامبلا، مغازه های سنتی و معماری کوچه های فرعی و هم نگاهی بیاندازید. در این شهر خواهید دید که کلیسای جامع گوتیک با درختان نخل احاطه شده و معماری ساختمان آن، همانند معماری ساختمان موجود در سکانس فیلمبرداری شده فیلم مشهور هری پاتر است.

در سطح شهر پیاده روی کنید


بازدید از ویترین مغازه ها
با وجود ضعف پول ارزی کشور اسپانیا (یورو)، این شهر جای بسیار خوبی برای ذخیره کردن موادغذایی لذیذ و خوشمزه است. 
مردمی که در فورماتگریا سیمو (Formatgeria Simó) عاشق پنیر هستند، از کارر ده پتریکول (Carrer de Petritxol) لبنیات و پنیر خود را تهیه می کنند. در کارر ده پتریکول، مغازه های بزرگی وجود دارند که اکثراً شکلات های قرمز و لذیذ و تکه نان های داغ و خوشمزه می فروشند. البته باید بدانید که برخی از این فروشنده ها، مغازه خود را ساعاتی برای صرف ناهار تعطیل می کنند. 

بازدید از ویترین مغازه ها


با مردم محلی غذا بخورید
قبل از اینکه به رستوران های بارسلونا بروید، لطفاً سری به صف های انتظار آنها بزنید. خواهید دید که بهتر است به پیکنیک بروید و با روحیه ای کلاسیک و سنتی غذای خود را در طبیعت میل کنید. در پیکنیک خود، بهتر است غذاهای محلی شهر بارسلونا را که شامل ژامبون مرغ با قارچ خوراکی و پنیر توستی است میل کنید و یا اینکه در دامان طبیعت مطالعه کرده و یا اگر اهل ورزش هستید، بلیط زمین بازی آلبرت آدریا (Albert Adrià) را بخرید، در آن بازی کرده و لذت ببرید.

با مردم محلی غذا بخورید.


روز دوم
بیرون رفتن به جای استراحت
در شهر بارسلونا مردم اکثراً دوست دارند تا در روزهای تعطیل یکشنبه تا دیر وقت بخوابند. در هتل های شهر  نیز چنین است و توریست های خارجی در روز تعطیل به استراحت می پردازند. برای دوری از کارهای کسل کننده در این شهر و تجربه یک روز خوب، به ساختمان سوهو (Soho) و طبقه همکف آن بروید و تنها با پرداخت 40 یورو، تا مدت 5 ساعت از غذاهای این رستوران که شامل تخم مرغ های لذیذ، گوشت ایتالیایی، پنیر و پیش غذا، ماکارونی، پیتزا و دیگر غذاهای دریایی همچون صدف، آفتابگردان و کرم کاتالانا و تیرامیسو هستند میل کرده و لذت ببرید.

بیرون رفتن به جای استراحت.


بعد از ظهر را با کارهای فرهنگی بگذرانید
در بعد از ظهر دلنشین شهر بارسلونا، بهتر است تا به قدم زدن در شمال شرق پسیج د کولوم (Passeig de Colom) مشغول شوید تا روحیه بیشتری پیدا کنید. مهمتر از همه این است که شما در طی مسیر می توانید از نمایشگاه ها و کلیساهای سانتا ماریا دل مار (Santa Maria del Mar) بازدید کنید. همچنین موزه پیکاسو نیز از سه شنبه تا یکشنبه و از ساعت 9 تا 19 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز می باشد. میزان ورودی برای این موزه 11 یورو است و علاوه بر آن موزه هنر اروپایی مدرن نیز از روز سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر برای بازدید توریست های خارجی باز می باشد. میزان ورودی برای این موزه 9 یورو است.

بعد از ظهر را با کارهای فرهنگی بگذرانید


 شگفت انگیزترین و باورنکردنی ترین شهرهای اسپانیا



قدم زدن در پارک
یک پیاده روی دلچسب 10 دقیقه ای در غروب تماشایی شهر بارسلونا، از موزه پیکاسو تا پارک سیوتادلا (Parc Ciutadella)، که بزرگترین فضای سبز شهر است، هم از نظر روانی و هم جسمانی به شما کمک می کند تا نشاط بیشتری بیابید.

قدم زدن در پارک


سواری کنید
بهترین های بارسلونا در مسیر های نزدیک به هم قرار دارند و بهتر است تا پیاده روی کنید ولی برخی از مکان های دیدنی نیز از هم دور هستند. شما می توانید تا از مترو شهر استفاده کندید. متروی بارسلونا هر روز صبح در ساعت 5 باز می شود و در نیمه شب دوشنبه تا پنجشنبه و جمعه تا ساعت 2 صبح و بدون هیچ تعطیلی در آخر هفته ها کار می کند. شما می توانید در بسیاری از حمل و نقل های خود در سراسر شهر از مترو استفاده کنید. قیمت 10 بلیط مترو (T10)، حدود 9.95 یورو است که بهتر 2.15 یورو برای یک بلیط می باشد. البته برای جابجایی و دیگر راه های حمل و نقل در بارسلونا، می توان از تاکسی ها یا اتوبوس های قرمز توریستی بزرگ این شهر نیز استفاده کرد و هزینه هر یک بلیط آن، 29 یورو برای یک روز و 39 یورو برای دو روز است.

سواری کنید


کیک‌های یخی
اگر به چند روز استراحت در بارسلونا نیاز داشته باشید، بهتر است تا از فضای شهری دور شوید و به منطقه سیتگس (Sitges) بروید تا از ساحل زیبا و شیک و کیک های خوشمزه یخی این منطقه لذت ببرید. همچنین، در سیتگس مغازه ها، هتل ها و رستوران هایی وجود دارند که از نظر استاندارد های بهداشتی می توانند با اماکن شهری رقابت کنند.

کیک‌های یخی


کارهایی که باید در این سفر انجام دهید
مسیر رفتن به شهر بارسلونا
تعداد زیادی از هواپیماها در سراسر جهان، از جمله از فرودگاه های کشور انگلستان و لندن، به شهر بارسلونا پرواز می کنند. فرودگاه بارسلونا در 12 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و بعد از پایان پرواز، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آسان است. بهتر است از اتوبوس های مخصوص آئروبوس (Aerobus) استفاده کنید تا در عرض 35 دقیقه به محل اقامت خود در مرکز شهر برسید (که برای رفت 5.90 یورو و برای رفت و برگشت 10.20 یورو هزینه می خواهد) و اگر هم از قطار های شهری و مترو استفاده کنید، حدود نیم ساعت طول خواهد کشید تا به پسیج د گراسیا برسید. نکته جالب توجه این است که تاکسی های این شهر مبلغ 30 یورو را برای همین مسیر از شما می گیرند.

مسیر رفتن به شهر بارسلونا


اقامت در بارسلونا
اگر لوکس ترین و جدیدترین هتل شهر را برای اقامت می خواهید، ما هتل سوهو (Soho) بارسلونا را که 57 خوابه است را پیشنهاد می دهیم. این هتل دارای سینمای 36 نفره، کافه زیبا و لاکچری، سالن بدنسازی و استخرهای بزرگی است که هیچکدام سرپوشیده نیستند و مخصوص فصل های گرم سال می باشند. هزینه یک اتاق برای اقامت یک شب، 260 یورو است.

اقامت در بارسلونا


کاسا بونای (Casa Bonay)، هتل دیگری است که جایگزین بهتر و راحت تری برای سوهو است. کاسا بونای برای اولین بار در سال 2016 افتتاح شد و دارای فضاهای باز رستوران های فوق العاده جذاب و دلنشین است که از بالکن های آن، مناظر بی نظیری از شهر برای اقامت کنندگان نمایان می شود. هزینه یک اتاق برای اقامت یک شب در این هتل، 130 یورو است.

اقامت در بارسلونا


بازدیدکنندگان از شهر بارسلونا که برای اولین بار این شهر شلوغ و پر مخاطره را می بینند، به منطقه پوبلِنِو (Poblenou) که در حواشی بارسلونا است می روند و در کنار ساحل و به دور از سر و صدای شهر در اقامتگاه رامبلا، به تفریح می پردازند. به تازگی بسیاری از ساختمان های این ناحیه بازسازی شده اند که می توان میلیا بارسلونا اسکای (The Level’ at Meliá Barcelona Sky) را جزو ساختمان ها بازسازی شده نامید. رامبلا، با دارا بودن استخرهای روباز و اتاق های مخصوص صبحانه در طبقه 24 این ساختمان و مشاهده 360 درجه منظره شهر از بالای طبقات، این هتل را منحصر به فرد کرده است. هزینه اقامت در این هتل نیز 200 یورو است.

اقامت در بارسلونا


منبع: independent.co




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید