• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


رازهای خلبان های خطوط هوایی که باعث می شوند کمتر از پرواز بترسید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۵/۶   تعداد بازدید : 3378   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


رازهای خلبان های خطوط هوایی که باعث می شوند کمتر از پرواز بترسید

در نهایت این خلبانان هستند که مسئولیت همه اتفاقات در طول پرواز را به عهده دارند. این بدان معناست که در طول مدتی که در آسمان به سر می برید، زندگی شما در دستان آنهاست. این موضوع به طور قابل درکی باعث می شود تا مردم در مورد پرواز احساس نگرانی و اضطراب داشته باشند. ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که آیا خلبانان و مهمانداران هواپیما که مسئول امنیت شما هستند، خوب آموزش دیده اند؟ آیا چیزهایی که یاد گرفته اند به یاد می آورند یا مهارت های لازم برای دست و پنجه نرم کردن با مواقع اضطراری را دارند.

برای این که یک هواپیما می تواند چند پیچ کم داشته باشد دستورالعمل هایی وجود دارد
برای این که هواپیما شما را سالم به مقصد برساند، لزومی ندارد تا در شرایط عالی باشد. طبق گفته خدمه پرواز، به طور مطلوب و در شرایط ایده آل یک هواپیما هیچ کسری پیچی ندارد، اما حد نهایتی برای تعداد پیچ های کم شده قابل قبول در هواپیما نیز وجود دارد. پس دفعه بعد اگر دیدید چیزی در هواپیما شل و ول است نگران نباشید. برای مثال، یک هواپیما حتی با حداقل پنج پیچ کسر شده از یک بال هم می تواند صحیح و سالم فرود بیاید. 

برای این که یک هواپیما می تواند چند پیچ کم داشته باشد دستورالعمل هایی وجود دارد


خلبان ها در تمام مدت در حال آموزش مجدد هستند
خلبان ها بایستی هر شش ماه یک بار آموزش مجدد ببینند. این موضوع که فقط یک تکه کاغذ به دست آنها داده شود و به آنها گفته شود که حالا دیگر شما مدرک خلبانی دارید و تمام، اصلا صحت ندارد. آنها مدام مورد ارزیابی استعداد و طرز نگرش، تست های روانشناسی و شایستگی قرار 
می گیرند و در داخل شبیه ساز پرواز، پروازهای آزمایشی و موقعیت های اضطراری را امتحان می کنند. مطمئن باشید که خلبان ها زمانی که کار به هواپیما و مهارت های آنها برسد، کار خود را خوب بلدند.

خلبان ها در تمام مدت در حال آموزش مجدد هستند


اگر مسافری نگران و مضطرب هستید، پرواز خود را به صبح زود موکول کنید
طبق گفته یک خلبان از لس آنجلس، گرمای زمین در ساعات بعد از صبح باعث دست اندازهای هوایی بیشتری می شود و در بعد از ظهر نیز امکان وقوع باد و باران به همراه رعد و برق وجود دارد. اگر به دنبال بلیط هایی با نرخ کمتر، تاخیرهای کمتر و فرودگاه های خلوت تر هستید، پرواز در صبح یا دیر وقت را انتخاب کنید.

اگر مسافری نگران و مضطرب هستید، پرواز خود را به صبح زود موکول کنید


برای پروازی آرام و بدون تکان، صندلی کنار بال را انتخاب نمایید
همه افراد می دانند که پرتکان ترین مکان معمولا عقب هواپیماست. به قول یکی از خلبانان سیاتل، یک هواپیما مانند الاکلنگ است. "اگر در وسط بنشینید، زیاد تکان نمی خورید." اگر می خواهید در کل سفر بخوابید، این ترفند خوبیست، بهتر است به یاد داشته باشید.

برای پروازی آرام و بدون تکان، صندلی کنار بال را انتخاب نمایید


خلبانان نگران چاله های هوایی نیستند
چاله هوایی خطرناک نیست، ناخوشایند است. هواپیماها به خاطر این چاله های هوایی سقوط نمی کنند. به عنوان بخشی از پرواز باید توقع چنین پدیده ای را داشت. عوامل زیادی باعث چاله هوایی می شوند. متداول ترین نوع چاله هوایی، چاله هوایی در آسمان فاقد ابر است که معمولا در ارتفاعات بالا و همراه با تغییر سرعت در نزدیکی مسیر خروج گازها می باشد. این پدیده مانند جریان سریع رودخانه (هواپیما) است که گرداب وار به کنار ساحل رودخانه (جریان هوا) می خورد.

خلبانان نگران چاله های هوایی نیستند


 کارهایی که خدمه پرواز آرزو می کنند تا مسافران انجام ندهند



رانندگی خطرناک تر است
طبق آمار موسسه تردد بین المللی جاده ای ایمن (ASIRT)، سالانه نزدیک به 1 میلیون و 300 هزار نفر و به طور میانگین روزانه 3287 نفر در تصادفات جاده ای در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند. این آمار در آمریکا سالانه 37000 نفر است. طبق آمار شبکه امنیت هوایی، در مقایسه تصادفات جاده ای با سوانح هوایی در سال 2016، 19 سانحه مرگبارهوایی اتفاق افتاد که منجر به مرگ 325 نفر شد. به این ترتیب طبق آمار اگر بخواهید پروازی که دچار سانحه می شود را رزرو کنید، با احتساب اینکه هر روز پرواز می کنید به احتمال 99 درصد 67833 سال بعد سوار آن پرواز خواهید شد.

رانندگی خطرناک تر است


موقع پرواز کفش های خوب بپوشید
کمی در موردش فکر کنید! اگر بخواهید در موقعیتی اضطراری هواپیما را تخلیه کنید، بهتر است چگونه لباس پوشیده باشید؟ بیشتر مردم برای راحتی خود در طول سفر دمپایی لاانگشتی می پوشند، چون می توانند راحت از پا دربیاورند و دوباره بپوشند. به هر حال، در موقعیتی که مجبور باشید بدوید یا به سرعت خارج شوید، این دمپایی ها به راحتی از پایتان در می آید. این ریسک را نپذیرید که پای برهنه روی زمین داغ باند فرودگاه بایستید. از خدمه پرواز درخواست پتوی اضافه کنید. 

موقع پرواز کفش های خوب بپوشید


هواپیماها در شرایط آب و هوایی بد عمدا سخت فرود می آیند
اول از همه، اگر هواپیما گُرُمبی فرود آمد نترسید، چون آنها به گونه ای ساخته شده اند تا خوب از پس فشار فرودهای سخت برآیند. گاهی اوقات فرود اینگونه بین المللی است. برای مثال، اگر باران ببارد و آب روی زمین باشد، انتظار فرودی سخت را داشته باشید، این کار برای جلوگیری از لیز خوردن یا لغزیدن روی زمین می باشد.

هواپیماها در شرایط آب و هوایی بد عمدا سخت فرود می آیند


وضعیت آب و هوا همیشه در حال نظارت است
خلبانان پیوسته در حال چک کردن وضعیت آب و هوا هستند تا از شرایط راه و مقصد با خبر باشند. برنامه های جایگزین زمانی اجرا می شوند که آب و هوا برای پرواز به مقدار مناسب خوب نباشد. آنها همچنین با برج مراقبت نیز در تماسند، گروهی که در صورت لزوم هواپیماها را راهنمایی می کنند.

وضعیت آب و هوا همیشه در حال نظارت است


درها در طول پرواز باز نمی شوند
آیا درهای هواپیماها را می توان در وسط پرواز باز کرد؟ این امر یک کار تخیلی است که می توان مقصر آن را فیلم های اکشن دانست. بر فرض اگر این حرف واقعیت داشته باشد، باید تا به حال صدای بسیاری از مسافران را شنیده باشید که گفته باشند «موفق شدم» و در را باز کرده اند. نگران نباشید، این اتفاق نمی افتد. درهای هواپیماهای مسافربری با هزاران کیلو فشار به بدنه هواپیما قفل شده اند. یک مسافر برای باز کردن این درها نیاز به جک هیدرولیکی دارد.

درها در طول پرواز باز نمی شوند


هواپیماها با یکدیگر برخورد نمی کنند
در هر ثانیه هزاران هواپیما در آسمان هستند. باید از برج مراقبت به خاطر جلوگیری از احتمال این برخوردها تشکر کرد. کاپیتان ها درخواست مسیری که می خواهند می دهند، زمانی که از رادار خارج می شوند، از یک سری طول و عرض برای مسیریابی سفر استفاده کرده و موقعیت خود را با رادیو گزارش می دهند.

هواپیماها با یکدیگر برخورد نمی کنند


منبع: theactivetimes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید