• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آیا می توانید این شهرها را با جاهای دیدنی معروفش حدس بزنید؟ (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۴/۱۱   تعداد بازدید : 3844   گروه مطلب : دیدنی ها


آیا می توانید این شهرها را با جاهای دیدنی معروفش حدس بزنید؟

پاریس و برج ایفل، سان فرانسیسکو و پل گلدن گیت یا دروازه طلایی، آگرا و تاج محل، بعضی از مقصد های بسیار عالی برای سفر در دنیا هستند که به واسطه جاهای دیدنی بسیار برجسته خود برای مسافران نام آشناترینند.
در حالی که تجربه هنر، فرهنگ و غذاهای محلی یک مکان در مسافرت و تعطیلات امری ضروری برای مسافران به شمار می رود، اما برای بعضی شهرها و کشورها، تجربه دیدن مکان های دیدنی آنها جزو ملزومات هستند. دلایلی از جمله زیبایی خیره کننده، اهمیت تاریخی، نوع آوری در معماری یا حتی ویژگی های منحصر به فرد باعث معروفیت و محبوبیت یک مکان دیدنی می شود. 
بسیاری از مسافران با جاهای دیدنی معروف مانند برج کج پیزا یا کرایست دِ رِدمییر یا تندیس مسیح آشنا هستند. اما آیا واقعا می دانید که آنها را می توان در کجا و چه شهری پیدا کرد؟ ببینید می توانید بگویید این مکان های ویژه از سراسر دنیا  دقیقا در کدام یک از شهرهای پرهیاهو و معروف واقع 
شده اند؟

نماد یک ملت
این مجسمه مسی سبز رنگ، نماد جهانی این شهر است که به راه پیش رو اشاره می کند.

نماد یک ملت


مجسمه آزادی
مجسمه آزادی در بندر نیویورک واقع شده. همچنین به عنوان نماد شهر نیویورک و نویدی برای آزادی و هم به عنوان علامتی برای ورود مهاجران به آمریکا از طریق جزیره اِلیس در آنجا حضور دارد.

مجسمه آزادی


ساعت چند است؟
این شهر مهم در جهان، محل قرار گرفتن معروف ترین ساعت بر روی کره زمین است.

ساعت چند است؟


بیگ بِن، لندن، انگلستان
بیگ بِن در اصل اسم مستعاری برای بزرگترین ناقوس در بین پنج ناقوس ساعت معروف لندن بود. اما امروزه این اسم برای اشاره به خود ساعت و برج ساعت در لندن استفاده می شود. بسیاری از افراد این مکان را معروف ترین جای دیدنی در بریتانیای کبیر می دانند.

بیگ بِن، لندن، انگلستان


مقام رفیع هنر
هر هفته، نزدیک به ده هزار نفر از این مرکز هنری مرمرین با سقف  کاشی کاری شده پولکی شکلش بازدید می کنند.

مقام رفیع هنر


کاخ هنرهای زیبا، شهر مکزیک، مکزیک
کاخ هنرهای زیبا، مرکزی فرهنگی در شهر مکزیک است. تزیین داخلی و خارجی این ساختمان کار دست هنرمندان مکزیکی می باشد. این بنا میزبان بسیاری از نمایشگاه ها و اجراهای هنری مهم و کاخی زیبا برای بازدید در میان دیگر جاهای دیدنی شهر مکزیک است.

کاخ هنرهای زیبا، شهر مکزیک، مکزیک


تپه های هموار، دوربین های در حال ضبط
این محله تپه ای و علامت های سفید و بزرگش به مدد فیلم و تلویزیون در سرتاسر جهان معروف و مشهور شدند.

تپه های هموار، دوربین های در حال ضبط


نشان هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا
علامت بزرگ هالیوود که روی کوه لی در تپه های هالیوود واقع شده، به نمادی از لس آنجلس و تمام صنعت فیلم آمریکا بدل شده است. این حروف های 13.5 متری در اصل برای یک تبلیغات املاک و مستغلات در سال 1923 ساخته شدند اما بخاطر محبوبیتی که پیدا کردند در همان جا باقی ماندند.

نشان هالیوود، لس آنجلس، کالیفرنیا


صدای موسیقی
طراحی بدنه این مکان معروف اجرای موسیقی پنج سال طول کشید.

صدای موسیقی


خانه اُپرای سیدنی، سیدنی، استرالیا
خانه اُپرای سیدنی در امتداد بندر سیدنی قرار دارد. شاید این مکان به دلیل شکل متفاوت و موقعیت ساحلی اش، معروف ترین فضا برای اجرا در جهان باشد. بدنه بتونی آن از عجایب مهندسی در دهه 1960 بود و برای طراحی احتیاج به کامپیوترهای نسل اول داشت. 

خانه اُپرای سیدنی، سیدنی، استرالیا


ساخته شده از آبی
این مکان مذهبی بخاطر ظاهر آبی اش معروف است و در شهر هفتاد دو ملت قرار دارد، شهری بین المللی که حتما باید از آن دیدن کرد.

ساخته شده از آبی


مسجد آبی، استانبول، ترکیه
مسجد سلطان احمد در استانبولِ ترکیه که به مسجد آبی معروف است، به سال 1616 برمی گردد و بخاطر طراحی داخلی با کاشی های رنگ شده کار دست به رنگ آبی و صدها شیشه رنگی آوازه و شهرت بسیار دارد.

مسجد آبی، استانبول، ترکیه


مکانی در شان یک پادشاه
این قصر که در مرکز شهر قرار دارد، یکی از بزرگترین قصرها در اروپاست. زمانی که به پایتخت سفر می کنید، حتما از این مکان دیدن کنید.

مکانی در شان یک پادشاه


رویال پَلِس یا کاخ سلطنتی مادرید، مادرید، اسپانیا
قصر رویال مادرید با 135 هزار متر مربع و بیش از سه هزار اتاق، بزرگترین قصر دایر در اروپاست. بازدیدکنندگان می توانند در بعضی از اتاق های مجلل این کاخ گشت و سیاحتی داشته باشند.

رویال پَلِس یا کاخ سلطنتی مادرید، مادرید، اسپانیا


معبدی در کنار رودخانه
مناره های رنگین و منحصر به فرد این معبد، چنان مکان دیدنی تاثیرگذاری را به وجود آورده اند که ارزش پرداخت 10 بهات پول این کشور برای بازدید از آن را دارد.

معبدی در کنار رودخانه


وات آرون، بانکوک، تایلند
معبد بودایی وات آرون در کنار رودی که از بانکوکِ تایلند می گذرد، قرار دارد. این رودخانه زیبایی این معبد را دو چندان و آنجا را تبدیل به مکانی زیبا برای عکس گرفتن کرده است.

وات آرون، بانکوک، تایلند


مجسمه رویایی
این کلان شهر آمریکا اثری هنری و معروف را در خود دارد که بازتاب دهنده افق غنی معماری این شهر است.

مجسمه رویایی


کِلود گِیت یا دروازه ابر، شیکاگو، ایلینویز
سازه کِلود گِیت یا با اسم مستعار بین (لوبیا)، نزدیک خیابان میشیگان قرار دارد و تبدیل به جای دیدنی بسیار برجسته این شهر شده است. شیکاگو را محل تولد آسمان خراش ها می دانند و به همین دلیل جاهای دیدنی اش با معماری و سبک خاص و همین طور پیتزاها و هات داگ های خاصش آوازه بسیار دارد.

کِلود گِیت یا دروازه ابر، شیکاگو، ایلینویز


غول پیکر آهنی
یکی از معروف ترین جاهای دیدنی دنیاست. سازه های بی شماری در جهان با الهام از این سازه بنا شده اند. طرح آن زینت بخش اقلام مختلفی از شلوار راحتی گرفته تا کیف های دستی می باشد. 
نمونه هایی از این سازه در تگزاس و چین ساخته شده که در ساخت آن عینا از این سازه تقلید شده است.

غول پیکر آهنی


برج ایفل، پاریس، فرانسه
زمانی که مردم به پاریس و یا حتی فرانسه فکر می کنند، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد، برج ایفل است. این برج  خیره کننده مشبک با آهنی چکش خورده برای اولین بار در نمایشگاه جهانی سال 1889 رونمایی شد و از آن زمان تا بحال پربازدید ترین بنا بوده است. 

برج ایفل، پاریس، فرانسه


شهری در قلب شهری دیگر
این مقصد سفر مهم در آسیا، شهری امپراتوری در داخل کلان شهری مدرن و بزرگ است.

شهری در قلب شهری دیگر


شهر ممنوعه، پکن، چین
شهر ممنوعه در شهر پکن قرار دارد، مجموعه ای از قصرهای باشکوه که در سال 1420 پایه گذاری شد و نزدیک به 500 سال، مقر حکومت امپراتوری چین بود. بیش از 16 میلیون نفر سالانه از این قصر و موزه دیدن می کنند.

شهر ممنوعه، پکن، چین


قدم به قدم
این جای دیدنی پرابهت آخرین باقی مانده از عجایب هفتگانه جهان است.

قدم به قدم


اهرام ثلاثه مصر، قاهره، مصر
با وجود اهرام مصر و مجسمه ابوالهول در خارج از شهر، می توان به راحتی از این واقعیت که قاهره کلان شهری پر جنب جوش و مدرن است، چشم پوشی کرد. قاهره با بیش از 20 میلیون نفر جمعیت، در کنار مکان های دیدنی بسیار تاریخی و معروف دنیا، بازارهای پر رنگ و لعاب، مساجد و دیدنی های بسیار دیگری قرار دارد.

اهرام ثلاثه مصر، قاهره، مصر


مرزهای صحرا
این شهر به دلیل صخره های جدا کننده کلان شهر از صحرای سنگلاخ و ناهموار بسیار معروف است.

مرزهای صحرا


کوه های کَمِل بَک (Camelback Mountain)، فینیکس، آریزونا
بالا رفتن از کوه کَمِل بَک تجربه ای بسیار هیجان انگیز در گشت و گذار در فینیکس آریزوناست. وجه تشابه آن به کوهان شتر، باعث این نام گذاری شده است. روی این کوه دو مسیر جنگلی قرار دارد که شما با پیاده روی حدود 390 متری می توانید به قله صعود کنید.

کوه های کَمِل بَک (Camelback Mountain)، فینیکس، آریزونا


موزه هنر بسیار برجسته
گاهی اوقات بازدید کنندگان در میان بازدید از مکان های دیدنی و تاریخی این شهر، در اینجا توقفی می کنند تا از این موزه هنر دیدن کرده و لحظاتی سینمایی داشته باشند.

موزه هنر بسیار برجسته


موزه هنر فیلادلفیا، فیلادلفیا، پنسیل وانیا
گردشگران از سرتاسر دنیا به این مکان می آیند تا از پله های سنگی بالا بروند و به موزه هنر فیلادلفیا برسند. سیلوستر اِستالونه در فیلم معروف راکی باعث معروفیت این مکان شد. در حالی که بسیاری از گردشگران خارجی حتی در مورد لیبِرتی بِل یا زنگ آزادی و ایندیپِندِنس هال یا سالن استقلال چیزی نمی دانند، اما بسیاری از آنها این صحنه معروف از فیلم را به یاد دارند.

موزه هنر فیلادلفیا، فیلادلفیا، پنسیل وانیا


مروارید شرق
موقعیت این برج تلویزیونی در کنار ساحل این شهر، جای دیدنی بسیاری زیبا و قابل توجهی را به وجود آورده است.

مروارید شرق


برج مروارید شرق (Eastern pearl)، شانگهای، چین
برج مروارید شرقِ شانگهای با ارتفاع 468 متر، روبروی منطقه ساحلی باند قرار دارد. این رویارویی نمادی از افق شهر ساحلی چینی ساخته است.

برج مروارید شرق (Eastern pearl)، شانگهای، چین


منبع: theactivetimes




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید