• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با جذاب ترین سینما ها در تاریخ فیلم و فیلم سازی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۴/۴   تعداد بازدید : 4050   گروه مطلب : ترین ها

از اسپانیا تا کره جنوبی، از نروژ تا هند، این قصرهای جذاب از سرتاسر دنیا، فوق ستاره هایی برای خودشان هستند. 
1. سینما الکتریک (Electric Cinema)، ناتینگ هیل، لندن، انگلستان
این سینمای درجه 2 بازسازی شده که در شهر لندن، واقع در جاده پورتوبلو قرار دارد، یکی از مجلل ترین و راحت ترین مکان ها برای تماشای فیلم در پایتخت انگلستان می باشد. مردم به راحتی بر روی صندلی های چرمی مجلل می نشینند. روی هر یک از این صندلی ها یک پتوی پشمی نرم و در کنار صندلی ها، یک عدد زیرپایی و یک عدد میز عسلی قرار دارد. می توانید خوراکی های خود را روی این میز عسلی بگذارید. در بازسازی اخیر این سینما، شش تخت دونفره در ردیف اول و یک ردیف مبلمان جادار در ردیف آخر قرار داده شده است. دکه دوناتی هم به سبک آمریکایی در لابی سینما دایر شده که دونات هایی با طمع های متنوع شیره افرا، ترنج، زنجبیل، شکلات مکزیکی و ترافل توت را به مشتریان عرضه می کند.

1. سینما الکتریک (Electric Cinema)، ناتینگ هیل، لندن، انگلستان


2. مرکز سینمای پوسان (Busan Cinema Centre)، کره جنوبی
مرکز سینمای پوسان که بسیار پرآوازه و مورد توجه است، برای میزبانی جشنواره بین المللی فیلم پوسان ساخته شد. این مرکز سینمایی بزرگترین و معتبرترین در آسیاست. موسسه معماری کوپ هیملبلاو که یک شرکت معماری اتریشیست، طراحی این مرکز را به عهده گرفت. یکی از ویژگی های برجسته در معماری این بنا، بلندترین سقف طره ای شکل آن در جهان است (سقفی که در یک انتها دارای تکیه گاه و در طرفی دیگر آزاد می باشد). تمام سطح خارجی سقف آن پوشیده از نورپردازی با چراغ های ال ای دیست و مدام در حال تغییر رنگ می باشد که به اندازه زمان پخش فیلم سینمایی، نمایش بصری بسیار جذابی را به وجود می آورد. یک واقعیت بسیار جالب این است که افراد محلی پوسان به کره ای به آن «دورِرام» یعنی «همه با هم فیلم تماشا کنیم» می گویند.

2. مرکز سینمای پوسان (Busan Cinema Centre)، کره جنوبی


3. ماتادِرو سینِتِکا (Matadero Cineteca)، مادرید، اسپانیا
ماتادِرو سینِتِکا، تنها سینمایی در اسپانیاست که فقط فیلم های مستند نشان می دهد. این سینما در حومه شهر مادرید قرار دارد و دارای دو سالن، یک استودیو، یک کافه تریا، یک آرشیو فیلم رایگان و یک مسئول برای معرفی سینما به فیلم سازان جوان است. این سینما از اول سینما نبود، در ابتدا یک سلاخ خانه بود و هنوز هم که هنوزه آثار و بقایای وحشی گری آن زمانش بر در و دیوار این ساختمان دیده و احساس می شود. بعضی از قسمت های این ساختمان تخریب شده و آجر دیوارها و لوله های آب تعمیر شده آن دیده می شود. این قسمت ها تبدیل به بخشی از شکل اسکلت ساختمان شده اند. به نظر می رسد که تقدیر این ساختمان به شکلی بوده که تبدیل به سینما شود. زمانی که متروکه بود، کارگردانان از آن برای فیلم برداری صحنه های فیلم های جنگی استفاده می کردند. پِدرو آلمودوآر، بعضی از صحنه های فیلم ماتادور را در سال 1986 در اینجا فیلم برداری کرد.

3. ماتادِرو سینِتِکا (Matadero Cineteca)، مادرید، اسپانیا


4. تماشاخانه اِلجین وینتِر گاردِن (Elgin Winter Garden Theatre)، تورنتو، کانادا
تماشاخانه اِلجین وینتِر گاردِن، یکی از تنها دو تماشاخانه باقی مانده از زمان شاه ادوارد در جهان است. اساسا معماری این تماشاخانه به گونه ای است که یک صحنه تئاتر روی صحنه دیگر قرار دارد. این ساختمان در سال 1913 طوری ساخته شد تا نیاز و سلایق افراد مختلف را برآورده سازد. طبقه پایین متعلق به اجرای نمایش و حرکات چندگانه و نمایش های صامت و طبقه بالا وینتِر گاردن، مختص نمایش مشاهیر و تماشاچیان مرفه بود. طبقه وینتِر گاردن یا باغ زمستانی، به گونه ای طراحی شده بود تا خاطرات یک باغ ییلاقی زیر نور ستارگان را زنده کند. دیوارهای این طبقه با نقوش گل و گیاه و آلاچیق هایی زیبا رنگ آمیزی و با ستون هایی از تنه درختان و فانوس های روشن دکور سازی شده. این فضای زیبا و مجهز، میزبان جشنواره فیلم تورنتو است و در طی تورهای یک روزه در داخل عمارت بارها و بارها مورد تحسین قرار می گیرد.

4. تماشاخانه اِلجین وینتِر گاردِن (Elgin Winter Garden Theatre)، تورنتو، کانادا


5. تماشاخانه توسچینسکی (Pathé Tuschinski)، آمستردام، هلند
تماشاخانه توسچینسکی که با فاصله کوتاهی از میدان رامبراند در مرکز شهر آمستردام قرار دارد، بی شک زیباترین تماشاخانه به سبک هنر تزیینی است. آبراهام آیسِک توسچینسکی، مهاجر یهودی لهستانی، با اختصاص 4 میلیون سکه زر هلندی در آن زمان، بزرگترین سینمای هلند را بنا کرد. او اول قصد داشت تا به آمریکا مهاجرت کند، اما در هلند توقف کرد و در آنجا ساکن شد. ساخت بنا به طوری طراحی شده تا همگان را تحت تاثیر قرار دهد. سردر با شکوه آن تحت تاثیر سبک هنر تزیینی بوده و نمای خارجی زیبایش با دو برج سر به فلک کشیده در دو طرف آن، زیبایی خاصی به این مکان بخشیده است. دکور داخلی عجیب این ساختمان هوش از سر آدم می برد. بازسازی این مکان با دقت کامل انجام شده، صندلی های تالار اصلی به 740 کاهش پیدا کرده و تعدادی نیمکت دونفره و لژ مخصوص برای یک تجربه به واقع تماشایی، به تالار اضافه گردیده است.

5. تماشاخانه توسچینسکی (Pathé Tuschinski)، آمستردام، هلند


6. سینمای راج ماندیر (Raj Mandir Theatre)، جیپور، هند
سینمای راج ماندیر، با آن نمای خارجی الهام گرفته از هنر تزیینی که متشکل از پیچ و تاب ها و اشکال نامتقارن می باشد، با آن رنگ صورتی نمای ساختمان، هم معماری و هم رنگ و حس و حال شهر و هم ظرافت ها و رنگ های تند و درخشان فیلم های بالیوودی را بازتاب می دهد. این سینما در سال 1976 با بیش از 1200 صندلی برای تماشاچیان افتتاح شد که تقریبا تمام بلیط ها برای هر سانس به فروش می رسید. به خودی خود، تماشای یک فیلم در سینمای راج ماندیر، نهایت تجربه حس و حال فضای بالیوود است. قبل از شروع فیلم در هر سانس، سرود ملی هند پخش می شود. 
فیلم های هندی آنقدر طولانی هستند که اغلب به 3 ساعت می رسند، برای همین آنتراکت های بسیاری برای تماشاچیان قرار می دهند تا در این میان به دست و پای خود استراحتی بدهند و برای خود خوراکی بخرند. فراموش نکنید تا با افراد محلی همراه شوید و در زمانی که قهرمان فیلم روی تصویر سینما ظاهر می شود، برایش دست بزنید یا هر زمان که نقش منفی فیلم وارد صحنه ای شد، او را هو کنید.

6. سینمای راج ماندیر (Raj Mandir Theatre)، جیپور، هند


 پنج لوکیشن الهام بخش فیلم کلاسیک برای سفر



7. کینو اینترنشنال (Kino International)، برلین، آلمان
تماشاخانه بین المللی کینو به جای مانده از دوران جنگ سرد است. این ساختمان در کارل-مارکس- اَلی در برلین شرقی سابق قرار دارد. قبل از ریختن دیواربرلین، این تماشاخانه مکانی بود که تمام فیلم های جمهوری دموکرات آلمان برای اولین بار در آن نمایش داده می شد. بسیاری از این 
فیلم ها حاوی پیام های سوسیالیستی افراطی بود. اگرچه طراحی این ساختمان بسیار ساده است، اما تلاش های بسیاری برای جلب رضایت تماشاچیان به منظور داشتن دید مساعد و لذت بردن از صدای با کیفیت صورت پذیرفت. پوشش های آکوستیک این ساختمان همانند یک استودیو ضبط عمل می کند، تمام دیوارها از پارچه های نمدی نمناک و چوب پوشیده شده است. این بنا در سال 1990 جزو میراث فرهنگی قرار گرفت و از آن زمان تابحال نمای خارجی و دکور داخلی آن به هیچ وجه تغییر نکرده است و نباید تغییر کند. امروزه، تماشاخانه بین المللی کینو مفتخر است تا اعلام کند که برنامه های خانه هنر جامعی دارد و میزبان اولین اکران بسیاری از فیلم های مهم، جشنواره ها و مراسم هاست.

7. کینو اینترنشنال (Kino International)، برلین، آلمان


8. تماشاخانه کاسترو (The Castro Theatre)، سان فرانسیسکو، آمریکا
تماشاخانه کاسترو با طراحی غیربومی و الهام گرفته از کلیساهای بزرگ مکزیک، یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین سینماهای سان فرانسیسکو است. برادران ناصر این سینما را در سال 1922 ساختند. این بنا هنوز هم توسط این خانواده اداره می شود.

8. تماشاخانه کاسترو (The Castro Theatre)، سان فرانسیسکو، آمریکا


9. سینمای هنر پاسکین (Puskin Art Cinema)، بوداپست، مجارستان
زمانی که سینمای پاسکین در سال 1926 مجددا بازگشایی شد، یکی تاثیرگذارترین سینماها در اروپا بود. از آن زمان ستاره های این بنا کمی افول کرد، اما دنیای قدیمی داخل آن با مجسمه های اصل کار دست استاد ساندور کریستیزین، هنوز هم مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. حتما سعی کنید تا در تالار اصلی نمایشی ببینید. تالاری که سقف آن به رنگ طلایی و با صدها چراغ انگوری شکل چراغانی شده و ستون هایی مرمری در جلوی سالن قرار دارد. جذابیت دنیای قدیم در برنامه اجرای مراسم های این مکان بازتاب داده می شود که شامل نمایش خیمه شب بازی سنتی برای کودکان است.

9. سینمای هنر پاسکین (Puskin Art Cinema)، بوداپست، مجارستان


10. کولسِئوم کینو (Colosseum Kino)، اُسلو، نروژ
 تماشاخانه کولسِئوم در اُسلوی نروژ، بزرگترین سینما در اروپای شرقی و بزرگترین سینمای تی اچ ایکس (THX) در جهان است. گنبد کروی شکل بزرگ روی سقف این بنا بسیار معروف و قطر 40 متری آن رقیب گنبد کروی سنت پاول باسیلیکاست. این سینما اولین بار در سال 1921 بازگشایی شد و پا به پای زمان به جلو پیش رفت. کولسِئوم اولین سینمای نروژ می باشد که فناوری لنز سینمااِسکوپ را در سال 1954 و سیستم صدای آلکونز اُدیو سینمااَرِی را در سال 2009 نصب و راه اندازی کرده است. سقف مسی متفاوتی در سال 1988 به این بنا اضافه گردید که جنس مس آن از هامین لینای فنلاند است. 

10. کولسِئوم کینو (Colosseum Kino)، اُسلو، نروژ


11. تماشاخانه گورامان چینی (Grauman’s Chinese Theatre)، لس آنجلس
   مسلما یکی از معروف ترین سینماها در جهان، تماشاخانه گورامان چینی است که اولین بار در سال 1927 افتتاح شد. این سینما تابحال از مکان های پرطرفدار برای اولین اکران بسیاری از فیلم های پرخرج سینما بوده است. بعد از پیروزی تماشاخانه گورامان مصری که در نزدیکی این تماشاخانه قرار داشت و پنج سال قبل از اینجا بنا شده بود، تماشاخانه گورامان چینی هم با سبک متفاوت پاگودای چینی احداث شد. گورامان چینی با اکران فیلم سیسیل بی.دیمیلز به نام پادشاه پادشاهان کار خود را شروع کرد و پس از آن میزبان اکران اولین سری از فیلم های جنگ ستارگان و سه جشن جایزه آکادمی بود. امروزه، این سینما بخاطر مجموعه بلوک ها در محوطه جلویی سینما بسیار معروف است. روی این بلوک های سیمانی، امضا، جای پا و جای دست هنرمندان سینمایی بسیار مشهور از سال 1920 تا به امروز به جای مانده.

11. تماشاخانه گورامان چینی (Grauman’s Chinese Theatre)، لس آنجلس


منبع:  wanderlust




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید