• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 12 مورد از زیباترین پارک های ملی اسپانیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۲۲   تعداد بازدید : 6256   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با 12 مورد از زیباترین پارک های ملی اسپانیا

اگرچه در اسپانیا تنها محدودی پارک های ملی دارد اما همین تعداد کاملا تاثیرگذارند. این پارکها نما و زیبایی برخی از عالی ترین و جالبترین مناظر دنیا را دارا می باشند و بعنوان سرمایه زیست محیطی، متمایز شده اند. پارکهای ملی اسپانیا محدوده ای از مناظر زیبای علفزارهای سبز برگ، آبراههای آبی و جنگلهای انبوه، کوههای پوشیده از برف، دشت و مناطق کوهستانی می باشد. آنها مکانی برای بیابانهای آتشفشانی متروکه، جزایر گرمسیری و پناهگاههای زیرآبی برای گیاهان و جانوران دریایی نیز هستند. بسیاری از پارکهای قومی، خود را به حفاظت از محیط زیست و صنعت توریست اختصاص داده اند حتی برخی از آنها بدلیل تلاش خود، کاندید یا برنده جوایزی شده اند. مهم نیست که به کدام پارک می روید، پوشش گیاهی و جانوری در همه آنها فراوان است. به برخی از پارکها بعنوان مکانی با شانس تماشای بهترین پرندگان شکاری دنیا نیز اشاره شده است. بنابراین دوربین شکاری خود را فراموش نکنید و به کشف پارکهای ملی زیبای اسپانیا بپردازید.

12- پارک ملی تابلاز د دایمیل (Tablas de Daimiel National Park)    
این پارک چیزی بجز بهشت دوستداران پرندگان نیست. مسیر پیاده روی صاف و چوبی، بازدید از این پارک با ترکیبی از مردابها، رودخانه ها و پوشش گیاهی غنی را با پای پیاده آسان کرده است. مردابهای این منطقه توقفگاه مهمی برای گونه های پرندگان مهاجر مثل اردک ها و غازها هستند. بعضی از این پرندگان فقط در زمستان می مانند و برخی در این منطقه آشیانه می سازند. ساکنین سالانه این منطقه شامل مرغان آبی مثل مرغ ماهیخوار بنفش خاکستری، حواصیل کوچک و اردک کله قرمز می باشد. گاهی اجتماع گونه های ماهی ها از سکوهای بلند نمایان است و پارک را تزئین می کند. از جهتی دیگر این پارک بخاطر غروبهای باشکوهش بر آبراههای منطقه نیز محبوب است.

12- پارک ملی تابلاز د دایمیل (Tablas de Daimiel National Park)


11- پارک ملی کابانروس (Cabaneros National Park)     
لقب پارک کابانروس اغلب پارک حفاظت شده اسپانیایی یا اسپنیش سرنگتی (Spanish Serengeti) است و پناهگاهی برای گوزنها، سیاهگوش ایبری، گرازهای وحشی، روباهها، سمورها و تعدادی از گونه های پرندگانی چون لک لک سیاه نادر، شاه عقاب در معرض خطر، زنبور خوار رنگین و کرکس سیاه اروپایی آسیایی می باشد. در فصل جفتگیری دیدن مبارزه و شاخ زدن گوزنهای نر برای جذب ماده ها، غیر معمول نیست. منظره این پارک نمونه بارزیست از جنگلهای بکر مدیترانه ای که زندگی گیاهی باشکوهی را بوجود می آورد. از جهتی دیگر این پارک بزرگ، منطقه دشت گونه ایست با ترکیبی از رشته کوهها، که نمای خیره کننده پارک را از قله هایشان به نمایش می گذارند.

11- پارک ملی کابانروس (Cabaneros National Park)


10- پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park)  
 موقعیت این پارک براستی فضایی است و در عکسها با سیاره بهرام اشتباه گرفته می شود. در طول تاریخ، نمای قرمز و سیاه، توسط آتشفشانهای موجود در پارک شکل گرفته و محوطه آنرا با گدازه های سفت شده پوشانده است. امروزه اکثر آتشفشانها غیرفعال هستند اما بازدیدکنندگان هنوز هم گرمای حاصل از انرژی زمین را حس می کنند. بر همین اساس در بعضی مناطق، ریزش آب بر روی زمین، فوران آبگرم ایجاد می کند. پوشش گیاهی و جانوری نادر، راههای مخصوصی برای رشد در این منطقه را یافته اند که در ابتدا حفظ منابع طبیعی و حفاظت از منطقه را باعث شده اند. سازمان فضایی ناسا جذابیتهای ویژه ای در این پارک یافته است. آنها از مناظر بایر برای تعلیم خدمه آپولو 17 استفاده می کردند.

10- پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park)


9- پارک ملی آیگئوستورتس (Aiguestortes National Park)   
این پارک ملی تعریفی از طبیعت بکر است. منظره این پارک تاثیر گرفته از نمای رنگ سبز، آبی و سفید می باشد بطوریکه کوههای پوشیده از برف به جنگلهای انبوه و آبراههای شفاف کریستالی پیوسته است. نزدیک به 200 دریاچه در محدوده پارک می توان یافت و جنگلهایی که محل اسکان گونه های مختلفی از درختهای کاج، توس، راش و کاج سوزنی می باشد. این پارک ملی در نوع خود در منطقه کاتالونیا یکیست و مثال بی نظیری از رشته کوه اسپانیایی پیرنه (Pyrenees) می باشد. اگرچه مشاهده حیات وحش در این منطقه دشوار است اما بازدیدکنندگان خوش شانس با تماشای بزهای وحشی، کرکس ریشدار و سنجابهای غول پیکر پارک میخکوب می شوند. 

9- پارک ملی آیگئوستورتس (Aiguestortes National Park)


8- پارک ملی مونفراگ  (Monfrague National Park)   
بدرستی این پارک که مکان فراوانی پوشش گیاهی و جانوریست منحصربفرد می باشد و با مناظر ایبری خود شناخته شده است. گفته می شود که پارک ملی مونفراگ یکی از بهترین مکانها برای مشاهده پرندگان در اروپاست و تاثیر گرفته از تاریخ غنی می باشد. بالغ بر 400 مرغ شکاری گوشتخوار در این پارک خانه گزیده اند. آشیانه کرکس ها و عقابها در بخش کوهستانی قابل رویت هستند در حالیکه مرغان ماهیخوار و بلبل ها در یکی از دو رودخانه پارک بنام تاگوس (Tagus) و تییتَر (Tietar)، آشیانه دارند. قلعه مخروبه مونفراگ در این مکان باقیست که با افسانه های محلی پیوند خورده و نقاشیهای موجود درغار زمان ماقبل تاریخ را نشان می دهد.

8- پارک ملی مونفراگ  (Monfrague National Park)


7- جزایر آتلانتیک پارک ملی گالیسیا (Atlantic Islands of Galicia National Park)   
4 جزیره خالی از سکنه که شامل جزایر آتلانتیک گالیسیا نیز هست یک پارک آبی- خاکی می باشد و بخوبی یک راهنما، در حفظ گردشگری موثر است. این پارک فقط در طول ماههای تابستان و برای اطمینان از حفظ مناظر طبیعی بر روی عموم باز می باشد. سواحل ماسه ای سفید، آسمان آبی شفاف و جنگلهای سرو، حکمرانان این مناظر هستند. در زیر آب شفاف کریستالی دریا بیش از 200 نوع جلبک، در کنار صخره های مرجانی سالم و غارهای بی نظیر، گسترده شده است. زندگی دریایی این آبها شامل انواع صدفها، دولفین ها، نهنگ ها و کوسه های بسکینگ می باشد. این تسلسل جزایر، زمانی محل مورد علاقه برای تجمع دزدان دریایی بوده که همین دلیلی بر فراوانی افسانه های دریایی گفتنی است.

7- جزایر آتلانتیک پارک ملی گالیسیا (Atlantic Islands of Galicia National Park)


 شگفت انگیزترین و باورنکردنی ترین شهرهای اسپانیا



6- پارک ملی کالدرا د تابورینته (Caldera de Taburiente National Park) 
قله های عظیم کوه، دهانه آتشفشانی تاثیر گذار و سرو بومی جزایر قناری، مشخصه این پارک ملی می باشد. دهانه آتشفشانی، یک دره هموار بزرگ بین دو دامنه رشته کوه است و پارکهای هم اسم که در عرض 10 کیلومتری قرار دارند. این منطقه بیش از 2 میلیون سال پیش با فوران آتشفشان و فرسایش شدید بوجود آمده است. صبحها معمولا هوایی صاف و روشن وجود دارد اما بعدازظهرها ابرهایی از دریا می آیند که تا دهانه آتشفشان پایین رفته و چشم اندازی متفاوت را بوجود می آورد. ارتفاع بلندترین ضلع کوه، 2000 متر به طرف بالا از سطح دهانه آتشفشان می رسد که بازدیدکنندگان حس مسلم کوچکی را احساس می کنند.

6- پارک ملی کالدرا د تابورینته (Caldera de Taburiente National Park)


5- پارک ملی مجمع الجزایر کابررا (Cabrera Archipelago National Park)    
با توجه به فاصله زیاد این پارک، برای هزاران سال، این منطقه بطور گسترده ای دست نخورده و بکر است. این جزایر پوشیده از زمینهایی با خزه های دریایی است و محل زندگی تعداد بیشماری از گونه های گیاهی می باشد. بطور کلی تنوع زیستی این منطقه متوقف نمی شود، برخی از حیواناتی که در بخشهای دیگری از بالیاریس به سختی یافت می شوند در این منطقه نمو دارند که شامل مارمولک سیاه و حلزون دریایی می باشند. در اطراف اقیانوس جمعیت وسیعی از لاک پشت ها، دلفین ها و نهنگ ها پناه گزیده اند و این درحالیست که اجتماع شگفت انگیزی از مرغان دریایی در طول ساحل زندگی می کنند.

5- پارک ملی مجمع الجزایر کابررا (Cabrera Archipelago National Park)


4- پارک ملی سیرا نوادا (Sierra Nevada National Park)   
پارک ملی سیرا نوادا بزرگترین پارک ملی اسپانیاست و محل استقرار برخی از بزرگترین کوههای  اروپاست. یکی از بارزترین ویژگیهای این پارک تنوع زیستی باورنکردنی آن می باشد. بستر پارک از دره های سرسبز، جنگلها و مسیرهای رودخانه ساخته شده است. مسیرهای پیاده روی بسمت جنگل کوهستانی و قله های بایر کوهستان ادامه دارد. در یک روز صاف، نمای دریای مدیترانه و مراکش از کوههای سیرا نوادا پیداست. گیاهانی که در این شرایط سخت کوهستانی رشد می کنند شامل بنفشه نوادا، سرو کوهی و گونه های زرشک می باشند.

4- پارک ملی سیرا نوادا (Sierra Nevada National Park)


3- پارک ملی تید (Teide National Park)  
این پارک که در جزایر قناری قرار دارد محل استقرار بزرگترین کوه اسپانیاست. کوه تید با بقیه قسمتهای پارک که زمینهای هموار است، در تضاد کامل می باشد. پارک ملی تید با 3 میلیون بازدید در سال، پربازدیدترین پارک ملی اروپا محسوب می شود. منظره آن یادآور دنیای دیگر است که پوشیده از خاک آتشفشانی می باشد و باتوجه به اندازه پارک تقریبا هرگز شلوغ نمی شود. غارها، دهانه گودالها و رودخانه های گدازه های آتشفشانی، به شکل فسیل در سنگهای این منطقه در آمده اند و بازدیدکنندگان از تماشای تنوع زیستی و مناظر در هر گوشه ای لذت می برند. 

3- پارک ملی تید (Teide National Park)


2- پارک ملی اردسا (Ordesa National Park)  
اردسا اولین پارک ملی اسپانیا بود که زیباییش غیر قابل انکار است. آبشارها، رودخانه ها و جویبارها فراوان هستند و درمیان علفزارهای پرپشت، جنگلهای انبوه و قله های شیبدار کشیده شده اند. رشته کوه پیرنه (Pyrenees) براستی بهترین نقطه پارک است. این رشته کوه خط افق بی نظیری را بوجود می آورد که هم بازدیدکنندگان هم محلی ها را هیجان زده می کند. مرتفع ترین کوه در این بخش، پردیدو (Perdido) می باشد که بشکل نمادین در ارتفاع 3330 متر بالاتر از سطح دریا ایستاده و بزرگترین قله آهکی در اروپا می باشد که در افق متمایز است. حیوانات بسیاری در کوه پردیدو و توده های سنگی اطراف آن، زیست می کنند که شامل کرکس های ریش دارکوهستانی، کرکس بزرگ، عقاب طلایی بلند پرواز می باشند.

2- پارک ملی اردسا (Ordesa National Park)


1- پارک ملی پیکوس اروپا (Picos de Europa National Park)   
پیکوس اروپا یا همان قله های اروپا مکان یکی از عالی ترین مناظر می باشد. در اسپانیای شمالی، اسم پارک از 3 رشته کوه مجزا برگرفته شده، رشته مرکزی، غربی و شرقی. همه آنها با دره های کوچک رودخانه ای قطع می شوند که در برگشت به روزهای دریانوردی، اندازه آنها اولین نشانه زمین برای مردان دریا بوده است. این پارک مکانیست با مسیرهای پیاده روی مشخص و دنبال کردنی و بعنوان بهترین روش، برای لذت از زیبایی طبیعی محیط اطراف ثابت شده است. مناظر زیادی از دریا از این پارک نمایان است وقتیکه دریا فقط 20 کیلومتر دورتر قرار دارد. از جهتی دیگر چمنزارها و جنگلهای پر برگ راش و بلوط، صخره های نوک تیز، آبراهها، قله های مرتفع و دره های عمیق مشخص کننده پارک هستند. هیچ چیز در قله اروپا خارج از محدوده نیست و این واقعا خارق العاده است.

1- پارک ملی پیکوس اروپا (Picos de Europa National Park)


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید