• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان های شگفت انگیز برای پیاده روی کوتاه در جزیره جنوبی نیوزلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۷/۱۵   تعداد بازدید : 5042   گروه مطلب : دیدنی ها


مکان های شگفت انگیز برای پیاده روی کوتاه در جزیره جنوبی نیوزلند

اگر برای پیاده روی طولانی در نیوزلند وقت و یا پایی ندارید این مسیرهای پیاده روی کوتاه در جزیره جنوبی نیوزلند بهترین انتخاب هستند. این مسیرهای پیاده روی کوتاه با چشم اندازهای وسیع در مقایسه با مسیرهای بلند جایگاهی از چشم اندازهای گوناگون و گاهی عجیب و غریب از نیوزلند را بدون درد پا، عرق کردن و چکمه های گل آلود برایتان به ارمغان می آورند.
از تمام این مسیرها به خوبی نگهداری شده و همچنین به خوبی به علائم راه و جاده ای تجهیز گردیده تا بتوان دسترسی راحت را در اختیارتان قرار دهند. در نزدیکی تمام این مسیرها پارکینگ نیز موجود می باشد.

مسیر کایکورا پنینسولا (Kaikoura Peninsula Walkway)
مسافت: 11.7 کیلومتر
مدت راه پیمایی: 3 ساعت
در کایکورا آلپ جنوبی نیوزلند رو به اقیانوس آرام قرار گرفته است. این مسیر با پیشروی از سواحل پر پیچ و خم جزیره جنوبی سکوهای بازدید شگرفی در بالای صخره دارد. رشته کوه های کایکورای رو به دریا با قله های پوشیده از برف مکانی بینظیر برای حیات وحشی شامل نهنگ ها، دلفین، فک های خزپوش، پنگوئن و آلباتروس می باشد.
پیمودن کل این مسیر 3 ساعت به طول می انجامد که شما می توانید این زمان را به میل خود کوتاه تر و یا بلندتر کنید. بهترین نقطه برای شروع پوینت کین است اما برای طی کردن تمام مسیر در شهر می توانید از خلیج جنوبی (South Bay) و یا وست اند (West End) شروع کنید.

مسیر کایکورا پنینسولا (Kaikoura Peninsula Walkway)


دریاچه مادسون (Lake Matheson) / مسیر ته آرا کایراوماتی (Te Ara Kairaumati Walk) 
مسافت: 2.6 کیلومتر
مدت راه پیمایی: 1 ساعت
یکی از مسیرهای جزیره جنوبی چشم اندازی به بلندترین و دومین کوه بلند نیوزلند را دارد. تصویر آئوراکی / کوه کوک با ارتفاع 3.724 متر و کوه تاسمان با ارتفاع 3.497 متر در آب های آرام دریاچه مادسون یکی از عالی ترین تصاویر کارت پستالی نیوزلند را خلق می کند. هر دوی این قله ها را از هر زاویه ای در دریاچه می توان دید. 

دریاچه مادسون (Lake Matheson) / مسیر ته آرا کایراوماتی (Te Ara Kairaumati Walk)


مسیر اوکاریتو تایگر (Ōkārito Trig Walk)
مسافت: 2.4 کیلومتر
مدت راه پیمایی: 1 ساعت
منطقه مسکونی اوکاریتو و اوکاریتو لاگون در چند کیلومتری به سمت شمال یخچال طبیعی فرانتس جا خوش کرده است. در اینجا مسیرهای پیاده روی زیادی وجود دارد ولی ما مسیر تایگر را که قسمتی از مسیر وت لند (Wetland Walk) است برایتان انتخاب کرده ایم. مسیر تایگر مسیری کوتاه اما پر انرژیست که منظره بینظیر سراسرنمایی را از اقیانوس، دریا، جنگلهای سرسبز و البته آلپ های جنوبی به نمایش می گذارد. 

مسیر اوکاریتو تایگر (Ōkārito Trig Walk)

 
مسیر کا رویمِتا او هین هوکاتِرِ (Kā Roimata o Hine Hukatere Walk)/ یخچال طبیعی فرانتس جوزف (Franz Josef Glacier)
مسافت: 5.4 کیلومتر
مدت راه پیمایی: 1 تا 2 ساعت
 یخچال طبیعی فرانتس جوزف که در پارک ملی وستلند تای پوتینی (Westland Tai Poutini National Park) در ساحل غربی جزیره جنوبی قرار گرفته است زمانی از کوه ها تا دریا کشیده شده بود. پس از عقب نشینی هزاره درحال حاضر 19 کیلومتر از این یخچال طبیعی در داخل خشکی قرار دارد و از طریق هلیکوپتر قابل دسترسی است. پروازها با توجه به شرایط بد آب و هوایی اغلب کنسل می شوند پس در این صورت بهترین گزینه مسیر ولی می باشد.

مسیر کا رویمِتا او هین هوکاتِرِ / یخچال طبیعی فرانتس جوزف (Franz Josef Glacier)


 با هفت دلیل محبوبیت مسیرهای پیاده روی معروف اینکا آشنا شوید



مسیر موئراکی بولدرز (Moeraki Boulders Walk)
مسافت: 1 کیلومتر
مدت راه پیمایی: نیم ساعت
مسیر موئراکی بولدرز مجموعه ای از تخته سنگ های کروی شکل در ساحل کوئِکوهه واقع در کرانه اوتاگو (Otago) می باشد. این سازه ها که عرض برخی از آنها به دو متر و وزنشان به دو تن نیز می رسد پس از فرسایش صخره های بالای ساحل به دریا سقوط کرده اند. بولدرز مسیر پیاده روی کوتاهی به سمت ساحل و در طول کرانه ساحلی از پارکینگ است که دارای کافه ای با چشم انداز عالی ساحلی می باشد.

مسیر موئراکی بولدرز (Moeraki Boulders Walk)

 
مسیر بلو پول (Blue Pools Track)
مسافت: 1.5 کیلومتر
مدت راه پیمایی: 1 ساعت
این مسیر کمتر شناخته شده که در اعماق ساحلی ساکت و جنگل کاج بودایی قرار دارد مجموعه ای از استخرهای عمیق صاف با آبی کریستالی و یخ زده می باشد. این استخر های آرام به رودخانه ماکارورا جاییکه دارای دو پل معلق است و منظره ای عالی را به نمایش می گذارد می ریزد. این امکان وجود دارد که از روی این پل ها عبور کرده و در طول مسیر ادامه دهید تا از منظره امتداد دره دیدن کنید. این مسیر تازه تعمیر شده در بزرگراه هاست (Haast Highway) در حدود 20 دقیقه ای غرب ماکارورا واقع شده است. 

مسیر بلو پول (Blue Pools Track)

   
مسیر بلوهولز و پنکیک راکز (Pancake Rocks and Blowholes Walk)
مسافت: 1.1 کیلومتر
مدت راه پیمایی: نیم ساعت
پنکیک راکز و بلو هولز در پوناکایکی در انتهای راه خود برای دهمین مسیر بزرگ پیاده روی نیوزلند شدن قرار داد. مسیر یادبود پیکه 29 و پاپارونا در سال 2019 افتتاح می شود. سنگهای آهکی شکل گرفته عجیب که در زمان جز و مد بالا شگفت انگیزترین چشم انداز را دارند در کنار دریای وحشی تاسمان قرار گرفته اند. 

مسیر بلوهولز و پنکیک راکز (Pancake Rocks and Blowholes Walk)

   
مسیر کَزِم (The Chasm Walk) 
مسافت: 1 کیلومتر
مدت راه پیمایی: نیم ساعت
این مسیر کوتاه دارای دو پل پیاده روی بر فراز رودخانه کلِدو (Cleddau River) است که منظره ای بسیار زیبا از چندیدن آبشار را در بر دارد. آب های این رودخانه با سرعت و چرخان در حال عبور هستند و سنگها را پس گذشت هزاران سال به شدت صیقل داده اند تا صحنه ای دراماتیک در جنگلی سبز را بوجود بیاورند. 

مسیر کَزِم (The Chasm Walk)


منبع: atlasandboots





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید