• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چشمه های شگفت انگیز آبگرم معروف برای شنا در ایسلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۳۱   تعداد بازدید : 8273   گروه مطلب : دیدنی ها


چشمه های آبگرم معروف برای شنا کردن کنار تالاب آبی در ایسلند

تالاب های آبی معروف ایسلند تنها استخرهای آبگرم این جزیره آتشفشانی نیستند. در حالی که در سال های اخیر صفحات اینستاگرام پر از عکس های مربوط به تالاب های آبی و مرطوب ایسلند شده، چشمه های آبگرم دیگری نیز در این جزیره وجود داشته که ارزش امتحان کردن را دارند. در این مقاله ده چشمه آب گرم برتر در ایسلند به شما معرفی می شود و شما می توانید بدون ایستادن در صف های طولانی و پرداخت هزینه های زیاد، در یک محیط خلوت و آرام از آثار شفابخش آنها استفاده کنید.

1- حمام طبیعی میواتن (Myvatn Nature Baths) در شمال ایسلند 
این حمام در فاصله 104 کیلومتری از قطب شمال قرار دارد و شما می توانید با ماشین و چند ساعت رانندگی در مسیر جاده رینگ (Ring Road) از شهر ریکیاویک به اینجا برسید، بدون شک تجربه این چشمه ارزش خستگی راه را دارد.
چشم انداز زیبایی که از استخر خواهید دید شامل دشت، چشمه و آتش فشان میواتن است. امکانات چشمه، قابل قبول اما غیر لوکس است، چند قفسه و دوش برای اینکه قبل و بعد از شیرجه و شنا خود را بشویید، این مکان به ندرت شلوغ می شود. آب چشمه به طور مستقیم از تالابی تامین می شود که وابسته به شرکت ملی نیرو در Bjarnarflag است. دمای آب بین 35 تا 40 درجه سانتیگراد اندازه گیری شده که در روزهای سرد حس بسیار خوبی به شما می دهد. با اینکه غریق نجات ها لباس گرم به تن دارند، اما آب گرم و دلپذیر است.
توجه داشته باشید که آب این چشمه کلر ندارد، چرا که مواد معدنی طبیعی از رشد هر گونه گیاه و باکتری جلوگیری می کنند، بنابراین بدون ترس از مواد شیمیایی و یا بیماری های عفونی وارد آب شده و در آن غوطه ور شوید.

1- حمام طبیعی میواتن (Myvatn Nature Baths) در شمال ایسلند


2- گاملا لِیگون (سیکرت لاگون) (Gamla Laugin "Secret" Lagoon) در جنوب ایسلند 
چشمه آبگرم طبیعی سیکرت لاگون یکی از بهترین مکان های موجود برای شنا در ایسلند است. این تالاب پشت ساختمان کوچکی در شهر کوچک فلویغ (Flúðir) پنهان شده و دسترسی به آن از طریق مسیر گلدن سیرکل (Golden Circle) میسر می شود.
این چشمه در سال 1947 ساخته شده اما تا سال 2014 به دست فراموشی سپرده شده بود و در این سال شکوه قبلی خود را بازیافت. امروزه این مکان یکی از جاذبه های کشور به شمار می رود که در آن می توانید از نور شمالی نیز لذت ببرید. در اینجا گذشته و حال با طراحی زیبایی بهم پیوند داده شده اند، دیوارهای بتونی و وسایل قدیمی که آنجا را شبیه ویرانه های پوشیده از خزه می کند، به همراه استخرهای بزرگ و امکانات جدیدی از قبیل اتاق تعویض لباس، کمد و دوش که همگی برای قبل از شنا مورد استفاده قرار می گیرد.
توجه داشته باشید که نورهای شمالی معمولا در طول زمستان قابل مشاهده هستند و هیچ چیز دلپذیرتر از نمایش ستارگان، هوای سرد و استخر آبگرم در ایسلند نیست.

2- گاملا لِیگون (سیکرت لاگون) (Gamla Laugin "Secret" Lagoon) در جنوب ایسلند


3- حمام ژئوترمال لِیگارواتن فونتانا (Laugarvatn Fontana) در جنوب شرقی ایسلند
این مجموعه رویایی دقیقا در کنار دریاچه لِیگارواتن قرار دارد و شامل چند سری استخر، سونا و اتاق بخار می شود، همچنین شما می توانید در دریاچه شیرجه بزنید و از آب آن استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که شما به راحتی به مجموعه اسپا از طریق مسیر گلدن سیرکل و در فاصله ای یک ساعته از ریکیاویک، دسترسی دارید. چشم انداز این مجموعه بی نظیر، ترکیبی از دریاچه ها و کوه های زیباست. برای رفتن از یک استخر به استخر دیگر بر روی برف ها قدم برمی دارید و از این تغییر دما لذت خواهید برد.
با وجود اینکه این مجموعه یک مقصد توریستی به شمار می رود، اما معمولا در مقایسه با همتاهای خود، خلوت تر است، بنابراین برای شیرجه زدن در استخر آبگرم لازم نیست در صف های طولانی بایستید و کاملا می توانید از زیبایی و شکوه مجموعه لذت ببرید. این مجموعه هشتاد و پنج سال قدمت دارد و یک تجربه ایسلندی تمام و کمال را به شما ارائه می دهد.
توجه داشته باشید که برخی از زوج های ماجراجو، دوست دارند قبل از شنا در استخر آبگرم، در دریاچه آب سرد شیرجه بزنند، این تجربه هیجان انگیز به شما نیز توصیه می شود.

3- حمام ژئوترمال لِیگارواتن فونتانا (Laugarvatn Fontana) در جنوب شرقی ایسلند


4- لنت برُلاتیش (Landbrotalaug) در جنوب ایسلند
اولین چیزی که باید درباره این استخر بدانید بسیار کوچک بودن آن است، به طوری که تنها سه نفر به طور همزمان می توانند از آن استفاده کنند. این استخر در فاصله یک ساعت و چهل و پنج دقیقه ای از ریکیاویک و در امتداد مسیر شبه جزیره (Snæfellsnes) قرار دارد، اینجا یک چشمه آبگرم طبیعی است که امثال آن در سراسر ایسلند وجود دارد.
برای کسانی که اهل رقابت هستند این مکان، مکان مناسبی برای تفریح به شمار می رود. توصیه می شود صبح خیلی زود و یا آخر وقت در غروب به این مکان سر بزنید، چرا که با توجه به سایز استخر باید ساعات زیادی را در صف منتظر بمانید. جایزه صبوری شما لذت بردن از چشم انداز بسیار زیبای استخر است، علاوه بر این می توانید برای تجربه شنا در استخری که تنها روزانه بیست نفر می توانند در آن شنا کنند، به خود ببالید.
توجه داشته باشید که این استخر قفسه و کمد ندارد، پس برای نگه داشتن لباس های خود یک کیف همراه داشته باشید.

4- لنت برُلاتیش (Landbrotalaug) در جنوب ایسلند


5- دره بخار رِیکادالور (Reykjadalur) در جنوب ایسلند
در فاصله سی دقیقه ای از ریکیاویک و پس از یک پیاده روی دلپذیر، شما به این چشمه آبگرم آرام و رویایی می رسید. کل منطقه اطراف چشمه بسیار آرام و ساکت است و شما برای رسیدن به چشمه، به جای رانندگی پیاده روی می کنید که همین موضوع این چشمه را از سایر چشمه های اسپا گونه متمایز می کند. پیاده روی از پارکینگ آغاز می شود، از روی پلی بر فراز یک رودخانه عبور کرده، از یک مسیر شنی بالا می روید و در نهایت به دره بخار رِیکادالور می رسید. چشم انداز اطراف شما در طول مسیر پیاده روی بستگی به فصلی دارد که سفر کرده اید، اما در نیمه اول سال سراسر سبز و تماشایی است. شما حدود سه کیلومتر پیاده روی خواهید کرد که بسته به سرعتتان 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.
وقتی به رودخانه رسیدید، برای خود یک نقطه انتخاب کرده و از آن بالا بروید. به دلیل طویل بودن رودخانه، گزینه های زیادی در مقابل شماست، شما می توانید از سازه های چوبی زیادی که در اطراف رودخانه هستند بالا رفته و از منظره اطراف و تماشای سنگ ها و تپه های زیبا لذت ببرید.
توجه داشته باشید که قبل از پریدن در آب دمای آن را امتحان کنید، برخی چشمه های آبگرم به اندازه کافی خنک نیستند تا بتوانید در آن شنا کنید.

5- دره بخار رِیکادالور (Reykjadalur) در جنوب ایسلند


 تصاویر خارق العاده از ایسلند که باور نمی کنید متعلق به سیاره ما باشد



6- هورآلایش (Hrunalaug) در جنوب ایسلند
هورآلایش یک استخر آبگرم طبیعی کوچک در نزدیکی فلویغ (Flúðir) است که به عنوان بخشی از منطقه گلدن سیرکل در نظر گرفته شده و در نزدیکی سیکرت لاگون قرار دارد، این بدین معناست که برای رسیدن به این استخر، گوگل معمولا شما را با آدرس اشتباهی راهنمایی می کند. اگر شما واقعا علاقمند به بازدید از این چشمه آبگرم هستید، حتما در جهت یابی دقت کنید و مطمئن شوید در مسیر درست قرار دارید.
چشم انداز این چشمه، مانند موارد مشابه مملو از کوه های آتشفشانی، دشت و تپه ها نیست، بلکه این فضای خالی اطراف است که حس ماجراجویی شما را برانگیخته می کند. اگر آدم خجالتی و وسواسی هستید، رفتن به این استخر به شما توصیه نمی شود، چرا که دوش، قفسه و اتاق تعویض لباس ندارد.
توجه داشته باشید که اگر به این منطقه سفر کردید، حتما به طبیعت احترام گذاشته و زباله های خود را جمع آوری کنید، با افزایش جذب توریست در این منطقه، متاسفانه طبیعت آن کمی دستخوش تغییر شده است، شما یکی از عاملان خرابی طبیعت نباشید.

6- هورآلایش (Hrunalaug) در جنوب ایسلند


7- سلیاوآلایش (Seljavallalaug) در جنوب ایسلند
این استخر به طول بیست و پنج متر ساخته دست بشر بوده، دیوارهای بتونی دارد و شبیه استخرهای سنتی است. با دمای نزدیک به 21 درجه سانتیگراد، آب در اینجا نسبت به سایر موارد سرد تلقی می شود، اما چیزی که این استخر قدیمی ایسلندی را خاص می کند، چشم انداز زیبای آن است. اطراف استخر از هر چهار طرف به دشت های سبز و با شکوه، کوه ها و نهرهای روان محدود می شود و همین موضوع مجموعه را رویایی می کند. در اینجا اتاق تعویض لباس کوچکی قرار دارد، اما دوش نیست.
هیجان انگیزترین موضوع درباره این استخر مسیر رسیدن به آن است که تنها با پیاده روی میسر می شود، شما باید بیست دقیقه در مسیری پیاده روی کنید که حاوی خاکستر گدازه های آتشفشانی است و پس از آن به این مقصد جذاب می رسید.
توجه داشته باشید که این استخر تنها یکبار در سال توسط گروهی از داوطلبان تمیز می شود، بنابراین ممکن است جلبک و یا موجود زنده در آن یافت شود، چشم انداز استخر ارزش تجربه آن را دارد، ولی اگر صرفا به دنبال تجربه چشمه آبگرم طبیعی هستید این مکان به شما توصیه نمی شود.

7- سلیاوآلایش (Seljavallalaug) در جنوب ایسلند


8- لانت من آلاگار (Landmannalaugar) در جنوب ایسلند
لانت من آلاگار به "استخر مردمی" نیز شهرت داشته و در مرکز بخش کوهستانی جنوب ایسلند واقع شده است. چشم انداز اطراف این چشمه خشن و طبیعی است، زمین های حاوی گدازه های آتشفشان و کوه هایی متشکل از سنگ های رنگارنگ به رنگ های قرمز، زرد، صورتی و سبز. مردم در طول تابستان در این محیط کمپ کرده، پیاده روی و در چشمه های آبگرم طبیعی و فراوان منطقه شنا می کنند. ساده ترین مسیر برای رسیدن به این منطقه رانندگی به سمت غرب ایسلند، از طریق سلفوس (Selfoss) و یا پارک ملی زینگ وِلیر (Þingvellir)  است.
توجه داشته باشید که برای رسیدن به این منطقه می توانید از ریکیاویک، سوار هلکپوتر شوید و به مقصد برسید.

8- لانت من آلاگار (Landmannalaugar) در جنوب ایسلند


9- گریوتایا (Grjótagjá) در شمال شرقی ایسلند
این چشمه آبگرم طبیعی در نزدیکی دریاچه میواتن قرار دارد و یک استخر محلی است که در همه فصول خدمات خود را ارائه می دهد. چیزی که این استخر را بسیار خاص می کند، واقع شدن آن در یک غار است، علاوه بر این، آب استخر نیز به وسیله فعالیت های آتشفشانی گرم می شود. این غار در قرن هجدهم میلادی به عنوان پناهگاه یون مارکوسان (Jón Markússon) مورد استفاده قرار گرفته است.
در طول روز محیط غار با نور طبیعی روشن می شود، اما از آنجایی که روزها در فصل زمستان بسیار کوتاه هستند، استفاده از چراغ های سر برای حمام کردن در غروب و یا زمانی که نور کم می شود، الزامی است. نور کم و پژواک صدا، این چشمه آبگرم را رویایی می سازد. محیط این چشمه کوچک و صمیمی بوده و ظرفیتی به اندازه صد نفر دارد. بدون شک سفر به این منطقه تجربه ای ارزشمند خواهد بود.
توجه داشته باشید صحنه ای عاشقانه از سریال گیم آف ترونز و بین شخصیت ها جان اسنو و وایلند یوگیت در این چشمه فیلم برداری شده است، بنابراین طرفداران زیادی برای تماشای لوکیشن به اینجا سفر می کنند.

9- گریوتایا (Grjótagjá) در شمال شرقی ایسلند


10- گرتیسلِگ (Grettislaug) در شمال ایسلند
این چشمه شگفت انگیز در ایسلند، زیبا، کوچک و معمولا خلوت بوده، علاوه بر این رایگان است، فقط مسیر رسیدن به آن کمی دشوار بوده که همین امر برای برخی هیجان انگیز و برای برخی دیگر مانع سفر به این منطقه می شود. این چشمه در فاصله 40 کیلومتری از جاده شماره یک در وارماهیل (Varmahlío) و از آنجایی که جاده سخت و پر پیچ و خمی بوده، سرعت شما در این مسیر بسیار کم است.
اگر شما با رانندگی آهسته مشکلی ندارید، سفر به این منطقه در بهار شگفت انگیز است. این چشمه بیضی شکل می تواند پانزده تا بیست نفر را به طور همزمان در خود جای دهد. فضا بسیار آرام بوده و سکوت معنوی دارد، اما از امکانات تعویض لباس بی بهره است. در فاصله چند کیلومتری چشمه تنها سنگ و خاکستر وجود دارد، اما کمی دورتر می توانید تپه های بلند، علف ها و خزه های سبز را ببینید و در فاصله بسیار دورتر، قله های پوشیده شده از برف، به شما یادآوری می کند که در سرزمین برف و آتش هستید، جایی که می توانید درون آب های گرم و دلپذیر قرار بگیرید در حالی که صورتتان از سرمای محیط اطراف یخ زده است. این ها همه بخشی از جذابیت های منطقه است. 
توجه داشته باشید که دمای این چشمه آبگرم بسیار بالاست ( حدود 40 درجه سانتیگراد)، پس اگر به دوش آبگرم علاقه دارید وارد چشمه شوید.

10- گرتیسلِگ (Grettislaug) در شمال ایسلند


منبع: fodors





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید