• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان هایی شگفت انگیز در اسپانیا که کمتر دیده شده

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۲۰   تعداد بازدید : 5842   گروه مطلب : دیدنی ها


مکان های کمتر دیده شده در اسپانیا

موزیک فلامینکو (Flamenco)، محصولات گوشتی جمون ایبریکو (jamón ibérico)، نوشیدنی سانگریا (sangria) و رمنس مغربی (Moorish) را نمی توانید جعل کنید. اسپانیا سرشار از تمام موارد لازم برای یک تعطیلات عجیب و جالب می باشد. بعد از اینکه در سواحل بارسلون به گشت و گذار پرداختید و در بارهای سن سباستین غذای لذیذ ادویه دار اسپانیایی میل کردید زمان بازدید از این 7 مکان در شبه جزیره اسپانیاست که کمتر شناخته شده اند.

1- کوردوبا (Cordoba)  
هرآنچه که درباره رمنس مغربی وجود دارد در کوردوبا قابل دیدن و لمس کردن است و بدون تردید با انبوهی از گردشگرانی همراه است که به گرانادا (Granada) می آیند. در این مکان بجای الحمرا (Alhambra) همه چیز درباره مسکوئیت (Mezquita) یا همان شاهکار مسجد جامع کوردوبا است که طراحی داخلی آن نمایشی از شکوفایی پیوند معماری اسلامی و رمی را به نمایش می گذارد و در صحن بیرونی با ردیفی از درختان پرتغال و سرو و ورودیهای مخطط و مناره مزین شده است. حتما زمانی برای شستشوی خود در حمام مراکشی موجود در هتل مدینه در نظر بگیرید و تا آنجا که می توانید از غذاهای مخصوص محلی مثل خوراک سالمورجو (Salmorejo) و سوپ گازباتشو (gazpacho) لذت ببرید. هرچه باشد شما در مرکز اندولسی هستید.

1- کوردوبا (Cordoba)

1- کوردوبا (Cordoba)

1- کوردوبا (Cordoba)


2- تولدو  (Toledo)  
تقریبا با یک ساعت گذر از جنوب خیابانهای شلوغ مادرید، به شهر باستانی تولدو خواهید رسید که مرکز معنوی اسپانیا در دشتهای خشک منطقه کاستیا لامانچا (Castilla-La Mancha) است. مراکز قرون وسطایی حفاظت شده شهر به اندازه کافی صمیمی است تا بتوانید پیاده به گشت و گذار بپردازید. همچنین اینجا پر از کافه های باحالی چون آدولفو می باشد که با شیرینیهای مخصوص تولدویی خود مثل مارزیپان (marzipan) و خوراک پردیز آ لا تولدانا (perdiz a la Toledana) که نوعی خورشت با گوشت قرقاول است معروف می باشد.

2- تولدو  (Toledo)

2- تولدو  (Toledo)

2- تولدو  (Toledo)


3- لگرنیو (Logroño)  
اگر یک لیوان از نوشیدنی خوشمزه ریوخا (rioja) را مزه کنید، از سفر به مکان بومی آن در لگرنیوکه لذت خواهید برد. مرکز جذاب و ناشناخته استان لاریوخا اسپانیا که در حدود 90 دقیقه ای جنوب بیلبائو (Bilbao) واقع شده است. اگر در اطراف کارخانجات سازنده این نوشیدنی گشتی نزدید برای خوردن پینچو (pinchos) به کافه های موجود در کوچه پس کوچه های مارپیچ در سطح شهر سری بزنید. و اما بهترین گزینه چیست؟ از کاله دل لورل (Calle del Laurel) شروع کنید، رستوران اصلی شناخته شده منطقه برای صرف پینچو.

3- لگرنیو (Logroño)

3- لگرنیو (Logroño)

3- لگرنیو (Logroño)


 آشنایی با 12 مورد از زیباترین پارک های ملی اسپانیا



4- گاوثین (Gaucín)        
اسپانیا دارای دهکده هایی با در و دیوار سفید رنگ در دامنه تپه ها می باشد اما تنها یک ساعت دورتر از ازدحام  کاسا دل سول (Costa del Sol)، از شیبدارترین بلندیهای گاوثین، مناظری از جبل الطارق و شمال آفریقا را خواهید یافت. حیرتی که از این مناظر هنگام رسیدن از ساحل خواهید داشت به شما فرصت تجربه  کوهپیمایی در بخش کوهستانی آندولسی را می دهد، جاییکه عبور پرندگان مهاجر بین  اروپا و آفریقا قابل رویت است. برای تست نوشیدنی سری به انکویست واینز (Enkvist Wines) بزنید سپس یک بشقاب پائیا (paella) در فضای بیرونی رستوران ترال گاوثین را میل کنید.

4- گاوثین (Gaucín)


5- خرز ده لا فرونترا (Jerez de la Frontera)   
شهر دیگر آندولسی در جنوب اسپانیا خرز ده لا فرونترا می باشد که بیشترین فرهنگ سر زنده را که در مکانهایی چون گرانادا و سویا (Seville) نظیر موزیک فلامینکو، بارهایی بیشمار با پیش غذای تاپاس و البته در محیطی آرامتر ارائه می دهد. شما در منطقه شری ترای آنگل (Sherry Triangle) هستید پس چشیدن مزه نوشیدنی شیرین و خوشمزه آنرا از دست ندهید. یکی دیگر از موارد دیدنی این شهر، قلعه شریس (Alcazar de Jerez de la Frontera) است که قصر قدیمی مغربی در مرکز شهر با پارکی شگفت انگیز می باشد. حتما برای صرف گوشت کبابی و ماهی تن ادویه دار در رستوران لا کاربونا (La Carbona) از قبل میز رزرو کنید. برای اقامت نیز پیشنهاد می شود که لس آندولس (Los Jandalos) را با فضای کافه مانند و اسپایش انتخاب کنید.

5- خرز ده لا فرونترا (Jerez de la Frontera)

5- خرز ده لا فرونترا (Jerez de la Frontera)

5- خرز ده لا فرونترا (Jerez de la Frontera)


6- روندا (Ronda) 
رنگ خاکستری قهوه ای شهر کوهستانی روندا اغلب توسط گردشگرانی که به مقصد دهکده ها یا شهرهای ساحلی محبوبی چون ماربیا (Marbella) و مالاگا (Malaga) می روند نادیده گرفته می شود اما این شهر غیرساحلی شگفت انگیز که بر روی لبه دره عمیق واقع شده ارزش وقت گذراندن را دارد. مناظر خارق العاده ای در پوئنته نوئوو (Puente Nuevo) خواهید یافت، پل های زیبایی که 122 متر بالای رودخانه گوادلوین (Guadalevín) قرار گرفته اند و شهرهای جدید و قدیمی روندا را به یکدیگر متصل می کنند. آیا علاقمند به افزایش سفر روزانه هستید؟ پس در هتل انفرنته آرته (Enfrente Arte)، هتلی با 12 اتاق با سرگرمی و حال و هوای هنرمندان بوهمی، اقامت کنید.

6- روندا (Ronda)

6- روندا (Ronda)

6- روندا (Ronda)


7- المونکار (Almuñécar)   
معتبرترین منطقه ساحلی اندلسی، المونکاراست که یک دهکده ساحلی، تقریبا در فاصله یک ساعت و نیمی ساحل شرقی مالاگا می باشد. حتی جذابتر و آرامتر از شهر ساحلی نرجا (Nerja) که تنها نیم ساعت با مالاگا فاصله دارد. شهر قدیمی المونکار در بالای تپه ای بنا شده که در اصل فنیقی ها در آن ساکن بودند. قلعه سن میگوئل (Castillo de San Miguel) که توسط دیوارهای اصلی شهر احاطه شده، مهمترین شهرتاریخی است، پس بعدازظهرتان می تواند بخوبی صرف قدم زدن اطراف سن میگوئل شود که پر از خیابانهای باریک، ساختمانهای سفید رنگ و اغذیه فروشیهای دنج و راحت در میدان اصلی می باشد.

7- المونکار (Almuñécar)


منبع: jetsetter





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید