• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


راهنمای سفر به خیره کننده ترین جزایر ایتالیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۱   تعداد بازدید : 6656   گروه مطلب : ایده های سفر


آخرین پیشنهاد ما برای جزیره گردی در ایتالیا

غذاهایی که با خوردنشان آب از دهانتان راه می افتد، مناظر جادویی، سواحل بکر و بیش از چند قایق مجلل و مدرن در آب انداخته شده برای محک زدن خوب هستند. این جزایر که لبه ساحلی ایتالیا را مزین کرده اند در واقع از منحصر به فرد ترین و فریبنده ترین مقاصد مسافرتی اروپا محسوب می شوند اما برای کسب این تجربه نفیس در این نقطه دنیا، نباید پولدار و معروف باشید. پس چترهای خود را بردارید و اسپری های مخصوص آفتاب را آماده کنید تا سفری به ایتالیا برای جزیره گردی داشته باشیم. 


کاپری (Capri) 
 زیبایی و جذابیت کاپری بر هیچکس پوشیده نیست. جزیره ای بینظیر با خلیج ناپل (Naples)، که برای قرنها کعبه جویندگان آفتاب بوده است. فراتر از فروشگاههای عجیب طراحان و بارها و رستورانهای  مسحورکننده که تعدادشان هم کم نیست، تجارب بیشتری خواهید یافت از جمله کوهپیمایی به قله کوه سولارو (Solaro) با نمای 360 درجه جزایر، قدم زدن در ویا کروپ (Via Krupp) که خیابان معروف و زیگزاگی است که شما را به دریای کوچکی هدایت می کند و شنا در ساحل فارالیونی (Faraglioni) که اسامی زیادی دارد. در فصل مسافرت، کاپری بطرز جالبی شلوغ است بخصوص مسافران یک روزه ای که مسیرشان از ایتالیا عبور می کند. اما هنوز هم یافتن نقطه ای آرام امکانپذیر می باشد. برای انتخاب مکانی آرامتر، آنا کاپری (Ana Capri) را برگزینید که در دامنه کوه سولارو قرار دارد. پر رفت و آمدترین جاذبه در کاپری، گروتا آتزورا (Grotta Azzurra) یا گروتا آبی می باشد که یک غار زیر زمینی است و درخشش رنگ آبی براق بدلیل عبور نور خورشید از میان آن پدیده طبیعیست که اتفاق می افتد. در طول روزموجی از مردم در انتظار ورود به این غار با قایق های گوندولا (gondolas) می باشند. اما راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد تنها نیاز دارید که کمی جسور باشید. بجای در صف ایستادن، ناهار دیرهنگام و حمام آفتاب در اطراف را انتخاب کنید. نزدیک به عصر قایقهای گوندولا غار را ترک می کنند و اگر صبور باشید شانس شنا کردن به داخل غار را خواهید داشت. این روش فوق العاده ای برای دیدن این پدیده عجیب طبیعی می باشد. دستیابی به این تجربه به تنهایی، ارزش حداقل یک شب اقامت در کاپری را دارد.

- کاپری (Capri)


ایسکیا (Ischia)  
اگر هوس سفر در چشمه ای سوزان را دارید، جزیره آتشفشانی ایسکیا با آب سنگین سرشار از مواد معدنی، ارزشمند است. به لطف نقشه نگاری منحصر بفرد آن، فراوانی چشمه های آبگرم طبیعی، در توسعه شهرهای اسپایی نقش بسزایی داشته است. ساحل مارونتی (Maronti) در جنوب، یکی از بهترین مکانها برای کسب تجربه آب گرم گازدار می باشد. با تنظیم زمانبندی اسپای خود، جاذبه های زیبایی وجود دارد که نمی توانید از دست بدهید مثل قلعه آراگونس (Aragonese)، باغ گرمسیری لامورتلا (La Mortella) و ساحل کارتارومن (Cartaroman)، جاییکه بقایای رومیان در زیر آبهای آن جا خوش کرده اند.
ایسکیا یک جزیره بزرگ است و با جاذبه های بیشمار گسترده شده است پس اگر زمان دارید بیش از یک روز برای آن وقت صرف کنید. بهترین راه برای رسیدن به آن، اتوبوس است که بطرز باور نکردنی قابل اعتماد و کاربردی می باشد.

- ایسکیا (Ischia)


پروچیدا (Procida)  
در ادامه، جزیره کوچک پروچیدا با مساحت 4 کیلومتر مربع می باشد که اغلب تحت الشعاع کاپری و ایسکیا قرارمی گیرد اما قطعا ارزش دیدن را دارد. با رسیدن به پروچیدا شما نمی توانید مقاومت کنید و با وجود دست کم گرفتنش، مسحور زیبایی شگفت آور آن می شوید. حقیقت جالب اینست که این جزیره در چندین فیلم سینمایی مثل آقای ریپلی بالستعداد (Talented Mr Ripley) و ایل پوستینو: پستچی (Il Postino) مشارکت داشته است. دو نقطه ای که باید ببینید، شهر محصور قرون وسطایی ترا موراتا (Terra Murata) و بندر جذاب کوریچلا (Corricella) است که با خانه سازی رنگارنگ و سرزنده اش شناخته شده است. برای صرف ناهار یا شام حتما در یکی از رستورانهای محلی توقف کنید و خوراک لذیذ محلی یعنی اسپاگتی با توتیا را سفارش دهید. اگر از نظر زمانی در مضیقه هستید یک سفر یک روزه کافیست اما اگر زمان بیشتری دارید، با یک یا دو شب اقامت، پشیمان نخواهید شد.

- پروچیدا (Procida)


 پیش از صاحب فرزند شدن، این 8 مکان دیدنی ایتالیا را از دست ندهید!



کرس (Corsica)  
کمی دورتر بسمت غرب، جزیره فرانسوی کرس است که در شبه جزیره ایتالیایی قرار گرفته. کرس که چهارمین جزیره بزرگ مدیترانه ایست، با تاریخ و جغرافیای منحصربفرد خود مقصد مورد توجهی می باشد. حتما از طبیعت حفاظت شده اسکاندولا (Scandola) و بونیفاچیو (Bonifacio)، شهری در نقطه جنوبی کرس و شناخته شده با دریای زنده و صخره های آهکی شگفت انگیزش، دیدن نمایید. همچنین این جزیره یکی از برجسته ترین مسیرهای پیاده روی اروپا جی آر 20 (GR20) را دارا می باشد. پیمایش کل مسیر 180 کیلومتری آن در حدود 12 روز زمان می برد اما خیلی از افراد پیاده روی کوتاهتری را انتخاب می کنند. اگرچه کرس موارد بیشماری در طول سال ارائه می دهد اما برای هر مورد، ماه مه یا ژوئن را انتخاب کنید زیرا که برای شنا کردن هوا به اندازه کافی گرم است و برای پیاده روی هم خیلی سوزان نیست. باتوجه به مساحت جزیره شما می خواهید که چندین روز وقت صرف کنید. راحتترین راه برای گشت و گذار در جزیره ماشین یا قطار است (تعداد تاکسی های موجود محدود است و یافتن آنها اغلب کار دشواریست). به هرحال برای کشف واقعی خط ساحلی کرس به قایق نیاز دارید چرا که دسترسی به خیلی از سواحل و مکانهای زیبا، با ماشین امکانپذیر نمی باشد. حتما از (روکاپینا) Rocapina و (بودری)  Bodriبازدید کنید.

- کرس (Corsica)


مجمع الجزایرلاوزی (Lavezzi Archipelago) 
با قایق سواری کوتاهی از ساحل جنوبی کرس، این مجمع الجزایر را خواهید یافت. عملا جنوبی ترین نقطه فرانسه می باشد اما با توجه به تاریخ و موقعیت مکانی آن، بیشتر حال و هوا و مزه های ایتالیایی را دارا می باشد.
تنها جزیره قابل سکونت این مجمع الجزایر کاوالو (Cavallo) است که با قایق های عمومی و تنها برای ماههای تابستان قابل دسترس است. هنگام رسیدن به جزیره، با تخته سنگ های گرانیتی عظیمی روبرو می شوید که خلیج های آرام و مکانهای ایده آلی برای حمام آفتاب را ساخته اند. فراتر از شنا، خوردن و استراحت کردن انجام فعالیت دیگری وجود ندارد. درحقیقت نکته همین است، این منطقه دست کم گرفته شده و نه ماشینی، نه استراحتگاهی و نه کشتی تفریحی در آن وجود ندارد. فقط لم دهید و از بودن در آن لذت ببرید. در این مجمع الجزایر، جزیره کوچک لاوزی را خواهید یافت که خالی از سکنه است اما برای سفر یک روزه از کرس بسیار محبوب می باشد. اگر با قایق های عمومی همراه می شوید زود آماده شوید تا نقطه خوب ساحل را از دست ندهید. اگر با قایق خود سفر می کنید و در نقطه آرامی لنگر می کنید، هنگامیکه مسافران یک روزه باز می گردند مکانی را برای خود خواهید داشت.

- مجمع الجزایرلاوزی (Lavezzi Archipelago)


ساردنیا (Sardinia)    
پس از عبور از مجمع الجزایر لاوزی و تنها 11 کیلومتر از کرس، ساردنیا قرار دارد. اگر بدنبال بهترین سواحل هستید گذشتن از این جزیره کار دشواریست. با وجود صدها ساحل، مطمئن باشید که مکانهایی بیش از سهم خود برای پهن کردن حوله را خواهید داشت. اگر غواصی دوست دارید به ساحل کاگلیری (Cagliari) رفته و تجربه غواصی در غار زیرآبی نرِئو (Nereo) و نورا (Nora)، ویرانه های غرق شده رمی ها را کسب کنید.
اگرمی توانید یک یا دو روز در برابر کشش ماسه سفید و آب کریستالی مقاومت کنید به مناطق کوهستانی ساردنیا که توسط اهالی واقعی آن شناخته شده اند، سری بزنید. برای کسب تجربه ای معتبر، به سمت دهکده کوچکی در مرکز شمال ساردنیا بنام بیتی (Bitti) تغییر مسیر دهید. حتما درآگریتوریسکو کلاورینا (Agriturismo Calavrina) توقف کنید که منوی ازی غذاهای ساده محلی را ارائه می کند و سرویسش باور نکردنی است. بازدید از جزایر ساحلی ایتالیا تجربیات گوناگون و منحصربفردی را ارائه می دهد که پر از ماجراجویی، زیبایی و غذای بینظیر می باشد. برای دستیابی هرچه بیشتر از سفرتان و اجتناب از گیرافتادن در ازدحام توریست ها، سعی کنید در هرمکان که می روید حداقل یک شب اقامت داشته باشید و همیشه سعی کنید برای گشت و گذار در مکانهای بکر و نقاط زیبایی که با ماشین یا پیاده قابل دسترسی نیست، ازقایق استفاده کنید.
در این بخش زیبای دنیا، با یک گروه نترس و ماجراجو همراه شوید و به قایق سواری مهیج اطراف ساردنیا یا کرس، یا سفری در طول ساحل آمالفی یا هر دو بپردازید.

- ساردنیا (Sardinia)


منبع: intrepidtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید