• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان نهایت لذت را برد؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۱۱   تعداد بازدید : 12388   گروه مطلب : دانستنیهای سفر

می توان از جمهوری خودمختار نخجوان به عنوان بخشی از قلمرو تحت سلطه جمهوری آذربایجان نام برد، سرزمینی که با وجود ناشناخته بودن در میان مردم جهان از آن به عنون مهد فرهنگ و تاریخ آذربایجان در میان آذری ها و دیگر مردم محلی یاد می شود. چند نفر از شما با لذت ها و زیبایی های سفر به نخجوان آشنا هستید؟ با مطالعه این مقاله با راه های لذت بردن از سفر به این سرزمین مرموز، ناشناخته و البته کوچک آشنا خواهید شد.


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
سفری مناسب و در خور علایقتان را برنامه ریزی کنید. شاید به دلیل تعهدات کاری یا شخصی به نخجوان سفر می کنید یا این سرزمین را برای گشت و گذار انتخاب کرده اید. نخجوان برخلاف تاریخ و پیشینه اش شهری کوچک با جاذبه هایی معدود به شمار می رود. با توجه به این موضوع تنها چهار تا پنج روز برای سفر به آن کافیست و بیشتر از آن خسته کننده خواهد بود. در طی سفرتان حتما فاصله بین محل اقامت و مقصدتان را در نظر بگیرید و مدت زمان ماندن در شهر را با احتساب استراحت و دیگر گزینه های متاثر را تخمین زنید. از این رو می توانید محاسبه کنید که به چه مقدار زمان برای بازدید از تمام قسمت های شهر نیاز دارید.


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
یک هتل خوب و مناسب رزرو نمایید. در نخجوان چندین هتل خوب و مناسب نظیر هتل دوزداغ، هتل تبریز و گرند هتل یافت می شود. قبل از رزرو این هتل ها تحقیقات لازم درباره قیمت و امکانات آنها به عمل آورید. به عنوان مثال برخی افراد هتل دوزداغ را به دلیل نوساز بودنش انتخاب می کنند، برخی دیگر به هتل تبریز برای موقعیت مکانی اش و قرار گرفتن در مرکز شهر می روند. قبل از رزرو هتل مناسبتان ابتدا تمام این ویژگی ها را در نظر بگیرید و سپس هتل مناسب با سلایقتان را انتخاب نمایید. 


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
یک مترجم صوتی را برای روی موبایل و دیگر دستگاه های خود نصب کنید. در نخجوان، زبان انگلیسی چندان رایج نیست و حتی کارمندان هتل در این شهر خیلی به ندرت انگلیسی می دانند. چنانچه به زبان دیگری غیر از انگلیسی تسلط دارید و آن زبان در نخجوان کاربردی ندارد با نصب یک نرم افزار صوتی مترجم راحت تر کارهایتان را پیش خواهید برد. بیشتر گردشگرانی که به نخجوان سفر می کنند آذری های ایران، باکو و ترکیه می باشند. به همین دلیل بسیاری از مردم این سرزمین تا حدودی آذری، ترکی و فارسی می دانند اما انگلیسی نه. البته این بدان معنا نیست که در نخجوان هیچکس انگلیسی نمی داند، معدود کسانی هستند که درک محدودی از زبان انگیسی دارند اما آنها هم نمی توانند به صورت روان و واضح انگلیسی صحبت کنند. پس استفاده از یک اپلیکیشن مترجم علی الخصوص در هنگام پرداخت هزینه تاکسی و دیگر خدمات هتل ضروری است. 


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
بازدید از مقبره مومنه خاتون. می توان از مقبره مومنه خاتون به عنوان یکی از چشمگیرترین جاذبه های نخجوان نام برد، مقبره ای جذاب که در برجی هشت ضلعی آرمیده و یکی از نمادهای این شهر به شمار می رود. این برج 26 متری کاملا از آجر ساخته شده و با کاشی های فیروزه ای همراه با متن هایی به زبان کوفی مزین گردیده. جاذبه ای شگرف که در سال 1998 برای قرار گرفتن در فهرست سایت سازمان جهانی یونسکو نامزد شد. 


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
بازدید از کاخ اصحاب کهف. می توان از کاخ اصحاب کهف بعد از مقبره مومنه خاتون به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های شهر و شاید هیجان انگیزترین آنها نام برد. جاییکه میزبان شکسته ها و باقی مانده های کشتی نوح و محل به خواب رفتن اصحاب کهف می باشد. داستان اصحاب کهف حقیقتی معجزه وار و تاریخی است که داستان هفت جوانی را روایت می کند که قصد مخفی شدن در غاری را داشته اند اما به خواست خدا به مدت 360 سال در همان مکان به خواب فرو رفته بودند. زمانیکه آنها از خواب بیدار شدند با دنیایی جدید مواجه گردیدند، دنیایی با تغییرات بسیار زیاد و باورنکردنی. گفته می شود زیارتگاه اصحاب کهف در نخجوان همان محل به خواب رفتن آنهاست، از این رو غار اصحاب کهف در میان آذری ها و دیگر معتقدان علی الخصوص مسلمانان از قداست خاصی برخوردارست. این غار میزبان چشمه های زیبا و خالص متعددی است، چشمه هایی که در میان آذری ها بسیار مقدس و قابل احترام می باشد. همچنین چندین غار دیگر در آن به چشم می خورد که از طریق راه پله ها قابل دسترسی اند. غار اصحاب کهف در فاصله 18 کیلومتری تا شهر در انتهای جاده ای باریکی که از جاده اصلی جداست، قرار گرفته. در اوایل جاده اصلی یک مقبره بزرگ سفید رنگ با پایه هایی صورتی از جنس سیمان به چشم می خورد، مقبره ای که بر روی آن عبارت زیارتگاه اصحاب کهف به چشم می خورد. با توجه به وجود صخره ها و سنگ های خشن و متعددی در این منطقه مراقب کودکانتان باشید و از پوشیدن کفش های مناسب مطمئن شوید. البته در این منطقه مقاصدی زیبا برای انجام ورزش صخره نوردی به چشم می خورد از این رو همراه داشتن امکانات لازم برای صخره نوردی با خود خالی از لطف نیست. در ابتدای این مسیر چندین کافه یافت می شود، کافه هایی دوست داشتنی با فضایی جذاب که می توان در آنها به استراحت و ذخیره انرژی برای پیمودن راه پله ها پرداخت و از نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه لذت برد. برخی از مردم محلی برای رفتن به زیارتگاه روسری می پوشند. البته روسری به صورت رایگان در برخی ایستگاه های مسیر ارائه می شود اما به صورت کلی پوشیدن روسری الزامی نیست.


 حقایقی جالب و سرگرم کننده درباره آذربایجان



چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
بازدید از موزه فرش نخجوان. موزه فرش نخجوان در کاخ احسان خان، پادشاه نخجوان در قرن هجدهم قرار گرفته است. قصری که از آن زمان تاکنون مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته. می توان از این موزه به عنوان مکانی فوق العاده برای شناسایی چهار طرح اصلی فرش های آذربایجانی همراه با نمایش گونه های متفاوت از قالیچه، سوماک (از انواع گلیم) و کاخ ها نام برد. 


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
بازدید از مسجد حضرت فاطمه. مسجدهای دوقلو حضرت زهرا با معماری مدرن به کمک آجرهای زرد رنگ طراحی و ساخته شده. برای آن یک گنبد بزرگ از جنس فلز در نظر گرفته شده، گنبدی که بیشتر شبیه به یک دیگ بخار است. از آنجایی که ساخت و ساز این مسجد به اهتمام خیرین و سرمایه گذاران ایرانی انجام شده از این رو از آن به عنوان مسجد ایرانی نیز یاد می شود.


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
برقراری ارتباط با دیگر گردشگران. در هنگام سفر به نخجوان سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار نمایید و برای خود دوست هایی جدید پیدا کنید. در این شهر با تعداد زیادی گردشگر از کشورهای ایران، باکو و ترکیه دیدار خواهید کرد. از برقرار ارتباط با دیگران نهراسید و دوستانی جدیدی بیابید. همه توریست ها و گردشگران جذابند و آشنایی با آنها به منزله ورود به فرهنگ دیگر سرزمین های دنیاست. سعی کنید از تجربیات خود درس بگیرید و از آنها درباره مکان ها و جاذبه های شهرشان سوال کنید. چنانچه با یکدیگر در هتلی مشابه اقامت دارید می توانید از کنار هم بودن لذت ببرید و با یکدیگر به باشگاه، کلوب و استخر بروید. بازی بیلیارد با دوستی جدید البته که بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است. با غریبه ها همانند انسان های بی دست و پا، وحشت زده و ترسو برخورد نکنید و آنها را در صورتی که ناراحتی در چهره شان مشهود است، مجبور به انجام کاری نکنید.


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
لذت بردن از امکانات سرگرم کننده هتل. هتل های خوب و مقبول این شهر به امکاناتی نظیر کارتینگ، کلوب، استخرهایی متعدد، باشگاه های بدنسازی و زمین های ورزشی پهناور تجهیز شده اند. امکاناتی که امتحان آنها حداقل برای یک بار هم که شده، ضروری است. از امتحان تجربیات جدید نهراسید. از آنجایی که جمعیت وسیعی از گردشگران این منطقه را ایرانیان تشکیل می دهند از این رو در کلوب های هتل اغلب موزیک های ایرانی و آذری را پخش می کنند. 


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
به کنسرت های خوانندگان معروف بروید. می توان از نخجوان به عنوان میزبان برگزاری کنسرت های خوب و باکیفیت علی الخصوص در فصل تابستان و اوایل بهار و ایام نوروز نام برد. اغلب خوانندگان برگزار کننده این کنسرت ها ایرانی و آذربایجانی اند. البته دی جی های معروفی نیز در این شهر اجرا دارند، دی جی هایی محبوب که سرگرمی های لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورند. این برنامه ها و اجراها چنان هیجان انگیز است که حتی در صورت ناآشنا بودن به زبان باز هم لذت بخش خواهد بود و احتمالا تا نیمه های شب با این آهنگ های زیبای آذری و فارسی به رقص و پایکوبی خواهید پرداخت.


چگونه می توان از سفر به نخجوان آذربایجان لذت برد
از قیمت ها و هزینه ها مطلع شوید. از کارکنان هتل در پذیرش درباره قیمت تمام گزینه ها از هزینه تاکسی تا دیگر موارد اضطراری بپرسید. برخی از رانندگان تاکسی ممکن است از شما هزینه ای بیشتر از مقدار معقول را درخواست نمایند. به عنوان مثال هزینه استفاده از تاکسی برای رفتن از هتل دوزداغ به اصحاب کهف 30 منات خواهد بود. 

منبع: wikihow





نظرها

  • 0 0

    dear sir.I have been to Azarbaijan some times .my question is , why for this add you used the painting forms to show the places or people and not the real photos? this may bring the readers the poor information and unreal description about the this tourist destination . please take this into your mind that people need real view /real info about the PHOTOS not painting. some may think unreal adds. thanks a lot yours Habib

    • 0 0

      Dear Habib, thanks for your compassionate comment. Unfortunately the original article which we have translated for this article has used these paintings and we were loyal to the original article. But you are right, using real photos will increase quality of the article

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید