• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین کارهایی که می توان در شهر وارنا انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۴/۹   تعداد بازدید : 5042   گروه مطلب : ایده های سفر


 بهترین کارهایی که در شهر وارنا ( بلغارستان) می توان انجام داد

سومین شهر بلغارستان یکی از بنادر دریای سیاه می باشد و بیش از یک قرن است که برای همه، چه اشراف زاده های بلغاری و چه جوانان اهل تفریح، یک محل مناسب برای تعطیلات تابستانی بوده است. جوان ترها می توانند از بارها و کلوب های شبانه وارنا لذت ببرند، اما برای هر رده سنی در این شهر، تفریحاتی مطابق با ذائقه آن ها پیدا خواهد شد.
قدیمی ترین گنجینه طلا در جهان ( که قدمت شش هزار ساله دارد)، در موزه باستان شناسی این شهر به نمایش گذاشته شده است، و اگر این برای شما کافی نیست، می توانید شکل های خارق العاده سنگ های طبیعی رو ببینید، در یک بیابان واقعی گردش کنید، به زمان کمونیسم سفر کنید و یا بر روی ساحل شنی دریای سیاه روزهای گرم را سپری کنید.
برای سفر به بلغارستان و بازدید از شهر وارنا همین حالا بهترین قیمت تور وارنا در سایت توریستگاه به صورت آنلاین رزرو نمایید.
در اینجا بهترین کارهایی که می شود در وارنا انجام داد، آورده شده است:
1. سی گاردن (Sea Garden)
پارکی عظیم است که در امتداد ساحل به سر می برد و به طور کامل به شهر نیز می رسد، سی گاردن یک بنای یادبود ملی با معماری و مناظر طبیعی بی نظیر است. شهروندان وارنا برای تفریح  به این پارک می آیند و از جاذبه هایی مانند دلفیناریوم، باغ وحش برای خانواده ها و کازینو برای بزرگسالان لذت برده و سرگرم می شوند.
سی گاردن چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، اما در یک روز گرم، هیچ چیز نمی تواند با یک قدم زدن ساده در پیاده روهای وسیع، کنار گل ها و زیر سایه درختانی چون بلوط، افرا و یا نخل، رقابت کند.
همانطور که قدم می زنید، می توانید مجسمه یوری گاگارین را در کوچه ی فضانوردان پیدا کنید، خود گاگارین این قسمت از باغ را در مقابل جمعیت بزرگی در سال 1961 افتتاح کرد.

1. سی گاردن (Sea Garden)


2. موزه باستان شناسی
میراث رومی وارنا، گنجینه تاریخی و فرهنگی با ارزشی برای شهر محسوب می شود، اما آنچه باعث می شود موزه باستان شناسی وارنا از پربازدید ترین موزه های دنیا باشد، وجود نمایشگاه طلا در این موزه دلیل عمده ای از گردشگران برای بازدید از آن به شمار می رود. مجموعه ای از طلا و اقلام گرانبها که از گورستان های وارنا جمع آوری شده اند، جایی که قدمت گورها، به 6500 سال پیش، بازمی گردد.این موضوع باعث می شود طلاهای وارنا، قدیمی ترین گنجینه طلا جهان باشد. این گنجینه شامل تعداد بسیار زیادی قطعات جواهر، ظروف و دیگر وسایل دکوری می باشد. در یک قبر در گورستان، که به نظر می رسد متعلق به یک آشپز و یا یک کشیش بوده، یک و نیم کیلوگرم طلا پیدا شده است.

2. موزه باستان شناسی


3. آلادژا (Aladzha) 
دقیقا بالاتر از حومه شمال شرقی وارنا، یک مجموعه صومعه غار مانند ارتدکس شگفت انگیز وجود دارد که بخشی از یک منطقه حفاظت شده طبیعی و در کنار ساحل است. این غارها ساخته دست انسان هستند و به طور هدفمند با ارتفاع 25 متری در صخره های کارست حفر شده اند. به طور قطع، این یکی از سخت ترین چیزهایی است که زمین به خود دیده است. در داخل صومعه شما می توانید موزاییک های فاخری را که سالم مانده اند و در اثر گذشت زمان تخریب نشدند، و همچنین نقاشی های متعلق به قرون وسطی که بخشی از آن ها در طول زمان از بین رفته را نظاره گر باشید. از آنجا شما می توانید در طول جنگل یک پیاده روی کوتاه داشته باشید تا به دو قطب نما برسید.

3. آلادژا (Aladzha)


4. کلیسای وارنا
گنبدهای مسی درخشان این کلیسای باشکوه، یکی از صحنه های کارت پستالی شهر را می سازد. کلیسا کمی بعد از رهایی بلغارستان از دست عثمانی ها و توسط روس ها، در اواخر قرن نوزدهم میلادی، ساخته شد. نقشه این کلیسا از کاخ پیترهاف در شهر سن پترزبورگ الهام گرفته شده است. بیش از پنجاه تصویر و تندیسی که در قسمت داخلی غارمانند آن دیده می شود، توسط تزار نیکولاس دوم روسی در اویل قرن بیستم به کلیسا اهدا شده است، و بیشتر وسایل دکوری دیگری که می توانید در قسمت داخلی ببینید، در نتیجه جنگ به کلیسا اضافه شده اند. به عنوان مثال، پنجره های شیشه ای رنگ آمیزی شده بسیار بزرگ، تا سال 1960 نصب نشده بودند.

4. کلیسای وارنا


5. پارک موزه نبرد وارنا (Battle of Varna) 
این موزه نمایشگر یکی از لحظات بسیار مهم در تاریخ اروپا در قرون وسطی است. در وارنا در سال 1444 ارتش مسیحی مجارستان و لهستان توسط ارتش عثمانی سلطان مراد دوم شکست خورد. این اتفاق سبب چندین قرن حکومت ترکیه بر منطقه شد که تا اواخر قرن نوزدهم میلادی ادامه داشت.
این پارک در غرب وارنا واقع شده و ساختمان های آن، محل دائمی نمایشگاه هایی است شامل سلاح های قرن پانزدهم میلادی و زره هایی که بعد از جنگ باقی مانده اند. وقت بگذارید و باقی پارک را هم بگردید، چرا که گورستان شهر در آنجاست، همچنین روی تپه های تراکیان (Thracian) قبرهایی مربوط به چهار هزار سال قبل ار میلاد مسیح وجود دارد.

5. پارک موزه نبرد وارنا (Battle of Varna)


6. جنگل سنگ (Stone Forest)
کمی دورتر از میدان جنگ، یک پدیده طبیعی عجیب به چشم می خورد که می توان از آن تنها صحرای واقع در بلغارستان نام برد. جنگل سنگ با مساحت حدود 13 کیلومتر مربعی ستون های سنگی به ارتفاع هفت متری را در دل خود جای داده. این ستون ها تو خالی هستند و تحت یک فرآیند شناخته شده به نام اکسیداسیون متان که به دلیل ترکیب های کوچک اتفاق می افتد، ساخته شده اند. با این وجود سخت است باور کنیم که این ستون ها ساخته دست انسان نیستند. این ستون ها به خوبی ارزش گرفتن چند عکس فوری را دارند، اما شما همچنین می توانید در تنها صحرای موجود در قاره اروپا که بسیار دورتر از تابرناس (Tabernas) در اسپانیاست، گردش کنید.

6. جنگل سنگ (Stone Forest)


7. حمام رومانی وارنا
در جنوب شرقی شهر وارنا یک مجموعه حمام وجود دارد که در گذشته متعلق به یک شهر رومی به نام اودسوس (Odessus) بوده است. قدمت این حمام به سال 100 می رسد، این مجموعه در زمره حمام های آب گرم رومانی است که توانسته در طول زمان در اروپا و بیرون از رم برجای بماند. بلندی یک قسمت از ساختمان 25 متر است و شما به راحتی می توانید همه امکانات اولیه را در این ساختمان مشاهده کنید.
شما حتی می توانید بقایای یک توپولوژی را مشاهده کنید که مربوط به شبکه های زیرزمینی لوله هاست و وظیفه گرم گردن آب و محیط حمام را بر عهده داشته است. راهروهای بالایی به شما منظره های بسیار زیبایی را نشان می دهند و حمام ها در شب ها، هنگامی که به وسیله نور روشن می شوند، فراموش نشدنی اند.

7. حمام رومانی وارنا


 با 10 مکان برتر بلغارستان برای بازدید آشنا شوید



8. رترو (Retro)
می توان از این موزه به عنوان یکی از موزه های نه چندان قدیمی وارنا نام برد، موزه ای شگرف که دوران سوسیالیسم را نمایش می دهد. این موزه در فروشگاه گرند مال واقع شده است و به خوبی تمام جنبه های زندگی روزمره انسان که شما می توانید تصور کنید، را در قرن بیستم به نمایش می گذارد. در آنجا می توانید سیگارهای بلغاری، ظروف آشپزخانه، جاروبرقی و لوازم آرایشی و بهداشتی را ببینید. همچنین در این موزه مجسمه های مومی از برجسته ترین شخصیت های آن زمان وجود دارد، شخصیت هایی چون امیل دیمیتروف (Emil Dimitrov) خواننده مشهور و یا تودور ژوکوف (Todor Zhivkov) رییس دولت آن زمان.
یکی دیگر از جاذبه های این موزه، مجموعه ای از پنجاه ماشین با برندهایی چون اشکودا، ترابانت، آوتوواز است و همچنین یک لیموزین چایکا (Chaika) که وسیله حمل و نقل اعضای حزب پلیتبورو (politburo) بوده است.

8. رترو (Retro)


9. باغ گیاه شناسی دانشگاه
اگر با کل خانواده به وارنا سفر کرده اید، رفتن به این باغ می توانید یک بعد از ظهر دلپذیر را برای همه اعضا رقم بزند. شما می توانید از محوطه 360 هکتاری باغ دیدن کنید، یا در آن قدم بزنید و زیر سایه درختان با خانواده خود پیک نیک کنید. باغ گیاه شناسی در سال 1977 افتتاح شد و در آن 300 نوع درخت و بوته مختلف را می توانید ببینید.
اگر شما اوایل تابستان به این باغ بروید، می توانید شکوفه های زیبای سی نوع گل رز و دویست و پنجاه نوع گل زنبق را ببینید و از آن ها عکس بگیرید.

9. باغ گیاه شناسی دانشگاه


10. سنگ های شگفت انگیز
این ساختار سنگی عجیب و غریب، در سال 1949 توسط دولت، "پدیده ملی" نام گذاری شد. همچون جنگل سنگ، این سنگ ها نیز یک منظره طبیعی هستند که تا نبینید باور نمی کنید.
تنها تعریفی که شما می توانید از اینجا داشته باشید این است که سوزن های سنگی به ارتفاع پنجاه متر همچون برج هایی از یک قلعه انتزاعی، در کنار رودخانه قد برافراشته اند. سنگ ها، سنگ های آهکی هستند و شکل عجیب و غریبی که دارند تحت تاثیر فرسایش آب و هوا در طول زمان است.
صخره نوردها عاشق این منطقه هستند، ولی اگر یک آدم معمولی هم باشید می توانید از قدم زدن در تونل هایی که در زیر این سوزن های سنگی وجود دارد، لذت ببرید.

10. سنگ های شگفت انگیز


11. مجتمع باریت (Barite)
این جاذبه گردشگری غیر عادی، هم به توریست ها و هم به ساکنین شهر وارنا کمک می کند تا با راه های قدیمی بلغاری آشنا شوند. بهترین راه توصیف این موزه تشبیه آن به یک موزه در محیط باز است که شما می توانید در آن بمانید. پنج خانه سنتی در این محوطه وجود دارد، به علاوه یک رستوران سنتی که از سنگ ها و چوب های همان منطقه درست شده است. شما می توانید در موزه قوم نگاری شاهد صنایع دستی و لباس های محلی مختلف باشید و همچنین اجرای رقص های سنتی، آهنگ ها و مراسم های مختلف که ریشه در فرهنگ و رسوم بلغاری دارد را تماشا کنید.
این مجتمع به راستی چکیده ای از کشور است، در کنار یک رود و زیر تپه های سبز رنگی که در آن گاوهایی وجود دارد که از شیر آن ها برای تهیه لبینات در رستوران ها استفاده می شود.

11. مجتمع باریت (Barite)


12. موزه تاریخ پزشکی
دانشگاه وارنا میزبان تنها جاذبه تاریخ پزشکی در بالکان است. این مکان تنها متعلق به پزشکان جوان و تازه کار نیست، بلکه تاریخچه ای از تمرینات پزشکی در بلغارستان از زمان تراس (ناحیه ای در شبه جزیره بالکان) و یونان باستان، زمان رومی ها و روزهای اولیه استقلال بلغارستان، در این موزه وجود دارد. هر کدام از این دوره های تاریخی با وسیله ها و تجهیزات معتبر و موثقی که از آن زمان باقی مانده است، به نمایش گذاشته می شود.
این موزه بیش از 4000 جلد کتاب پزشکی رو به نمایش می گذارد و همچنین دارای نمایشگاه های تاریخ طبیعی است که جدول زمانی توسعه انسانی را در منطقه نشان می دهد. پزشکی نوین نیز در این مجموعه به وسیله دستگاه های سونوگرافی و اشعه ایکس، به نمایش گذاشته شده است.

12. موزه تاریخ پزشکی


13. یوزینوگراد (Euxinograd)
این مکان در ابتدا صومعه بوده است، اما در سال های پس از احیای بلغارستان، به دستور پادشاه پرنس فردیناند اول، معمارهایی از کشور فرانسه به کار گرفته شدند تا محیط باغ های رسمی کشور را به شیوه کاخ ها و قلعه های فرانسوی طراحی کنند.
او گیاهان مختلفی چون سدر اقیانوس اطلس را در زمین کاشت و یک محیط گلخانه ای برای گیاهان عجیب و غریب چون نخل ایجاد کرد تا در آن جا برای آن ها محیطی زمستانی فراهم آورد. 
امروزه این کاخ محل اقامت تابستانی رییس جمهور است، اما بازدید کنندگان می توانند در اطراف باغ ها گردش کنند و بیشتر قسمت های بیرونی کاخ را تماشا کنند.

13. یوزینوگراد (Euxinograd)


14. شن های طلایی
در فصل تابستان دمای هوا در وارنا تا بالای 20 درجه افزایش می یابد، اما شما همیشه این شانس را دارید که به ساحل دریای سیاه بروید و در آن جا خنک شوید، رفتن به این ساحل بسیار آسان و از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس است.
یک انتخاب خانواده پسند برای استراحت، رفتن به ساحل نیرواناست که تنها دارای بارهای ساحلی است.
اگر بخواهید یک اقامت رویایی در کنار ساحل داشته باشید، توصیه می شود به یک محیط مدیترانه ای چون ماربلا بروید، که دارای آپارتمان های بلند، هتل ها، بارها و کلوب های شبانه است و در نوار گسترده ای از شن های طلایی است که همین امر اقامت شما را رویایی می کند.

14. شن های طلایی


15. پارک تفریحی وارنا (Amusement Park)
این مکانی است برای بچه ها، پارک تفریحی وارنا در باغ دریا وجود دارد و به بچه ها کمک می کند انرژی اضافی خودشان را تخلیه کنند.
در این مکان، جذابیت های و امکانات تفریحی متعددی مانند ماشین های برقی، چرخ و فلک، ترن هوایی های کوچک، یک دریاچه با قایق های تفریحی، ترامپولین و بازی های بانجی جامپینگ مختلف به چشم می خورد، مکانی فوق العاده که بچه ها می توانند ساعت ها در آن با نشاط وقت بگذرانند و لذت ببرند.
بچه های بزرگ تر و نوجوانان سرگرمی های زیادی در این مکان پیدا نمی کنند و در اصل این پارک برای اعضای کوچک خانواده ساخته شده است.

15. پارک تفریحی وارنا (Amusement Park)


منبع: thecrazytourist





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید