• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پنج قلعه مهم ژاپن که جزو گنجینه های ملی آن به شمار می روند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۲۴   تعداد بازدید : 6284   گروه مطلب : دیدنی ها


پنج قلعه مهم ژاپن که جزو گنجینه های ملی آن به شمار می روند

ژاپن دارای قلعه های قابل توجه متعددی است که در سراسر قلمرو این سرزمین گسترانیده شده اند. در دوران سنگوکو، زمانیکه کشور درگیر آشوب های اجتماعی و دسیسه های سیاسی متعدد بود از تعداد زیادی قلعه و استحکامات نظامی ساخته شدند. دوره سنگوکو از اواسط قرن پانزدهم آغاز گردید و در اوایل قرن هفدهم به پایان رسید. دورانی که در طی آن ده ها ایالت کوچک مستقل در کشور تشکیل شد که همگی در جنگ و جنگ آوری ثابت قدم عمل می کردند و برای دفاع از قلمروهایشان اقدام به ساخت قلعه هایی کوچک در ارتقاعات کوه ها نمودند. ساخت و ساز قلعه های گسترده تر در نیمه دوم قرن شانزدهم همزمان با تشکیل قدرتی مرکزی در ژاپن آغاز گردید. در سال 1868 اغلب قلعه ها ویران گشتند و بقیه هم در جنگ جهانی دوم از بین رفتند. امروزه تنها 12 قلعه ای که قبل از سال 1858 ساخته شده اند پابرجا هستند که از میان آنها تنها پنج قلعه جزو گنجینه های ملی به شمار می روند.

قلعه هیکونه (Hikone Castle)
می توان از قلعه هیکونه به عنوان یکی از 12 قلعه باقی مانده ژاپن نام برد که هنوز ساختارش را حفظ نموده، قلعه ای باستانی که در شهر هیکونه در استان شیگا قرار گرفته و مهم ترین ساختمان تاریخی استان به شمار می رود. قلعه هیکونه در فواصل بین سال های 1603 تا 1622 به کمک مصالحی نظیر چوب، سنگ، آهک و گچ توسط لی نائوکاتسو (Ii Naokatsu) بنا گردید و در سال های 1622 تا 1874 تحت سلطه خاندان ای (Li Clan) بود. در سال 1868 همزمان با آغاز دوره می جی بسیاری از قلعه ها نابود گشتند تا اینکه دستوری از امپراطور قلعه هیکونه را از گزند این نابودی ها نجات داد. از سال 1874 تا کنون این قلعه تحت کنترل ژاپن قرار گرفت، قلعه ای تاریخی که بر ارتفاعات رشته کوه های هیکونه آرمیده و چشم اندازی تماشایی به شیگا و دریاچه بیوا، بزرگترین دریاچه آب شیرین در جهان را ارائه می دهد. در سال 1952 این قلعه توسط وزارت آموزش و پرورش، علم، ورزش و فرهنگ به عنون گنجینه ای ملی معرفی گردید. از برجسته ترین قسمت های این قلعه می توان به باغ (Genkyu-en) اشاره کرد، یک باغ ژاپنی زیبا که در اطراف یک حوضچه دیدنی در ضلع شمالی قلعه قرار گرفته. می توان از این باغ به عنوان خالق دوباره هشت چشم انداز اومی (Eight Views of Omi) نام برد، جاییکه مناظری بسیار زیبا از ولایت اومی را در دل خود جای داده و شکوه فرهنگ اِدو را به رخ می کشد. هزینه بازدید از این قلعه برای بزرگسالان 200 یِن و برای کودکان 100 یِن می باشد. 

قلعه هیکونه (Hikone Castle)


قلعه هیمه جی (Himeji Castle)
قلعه هیمه جی در شهر هیمه جی در استان هیوگو قرار گرفته، قلعه ای شگرف که در گذشته با 83 ساختمان و پیروی از سیستم دفاعی بسیار پیشرفته ای ساخته شد. از این قلعه به دلیل داشتن نمایی سفید رنگ و درخشان عمدتا به نام شیراساجیِ گو (Shirasagi-jo) به معنای قلعه مرغ ماهیخوار سفید (White Heron Castle) یا قلعه حواصیل سفید (White Egret Castle) یاد می شود. این قلعه با ساختار ظاهری بسیار شبیه به مرغ های ماهیخوار در حال پرواز در سال 1333 توسط سامورایی آکاماتسو نوریمورا (Samurai Akamatsu Norimura) بر روی تپه هیمِیاما (Himeyama) بنا گردید. این قلعه با عنوان قلعه هیمِیاما ابتدا در سال 1964 بازسازی شد و بعد از 200 سال همزمان با انجام تعمیرات مجدد به قلعه هیمه جی تبدیل شد. ساختاری که امروزه از آن نه تنها به عنوان پربازدیدترین قلعه ژاپن بلکه به عنوان یکی از سه قلعه برتر کشور نام می برند. در سال 1993 هیمه جی موفق به کسب جایگاهی در فهرست سایت میراث جهانی یونسکو شد. قلعه ای که امروزه جزو زیباترین و مشهورترین قلعه های کشور به شمار می رود. گنجینه ای ملی که در ماه مه سال 2015 تحت پروژه بازسازی عمده ای قرار گرفت و در سال 2009 بار دیگر درب های خود را به وی علاقمندان گشود. هزینه بازدید از این قلعه برای بزرگسالان 1000 ین و برای کودکان 300 ین خواهد بود.

قلعه هیمه جی (Himeji Castle)


 پر بازدید ترین قلعه ها و کاخ های جهان


 
قلعه اینویاما (Inuyama Castle)
قلعه اینویاما در شهر اینویاما در استان آیچی قرار گرفته و به عنوان عضوی از خانواده 12 تایی قلعه های ژاپن چشم اندازی دیدنی را به رود کیسو مرز بین شهرهای آیچی و گیفو ارائه می دهد. اودا هیروچیکا (Oda Hirochika) در سال 1440 داخل قلعه ساخته شد، قلعه ای که امروزه یکی از گنجینه های ارزشمند ملی به شمار می رود. در واقع قلعه اینویاما به صورت اختصاصی به عنوان مرکز قدرت برای خاندان ناروسه (Naruse Clan) ساخته شد. دولتمردان ژاپنی آن را در دوران استرداد امپراطوری میجی تصرف نمودند اما بار دیگر در سال 1895 بعد از متحمل شدن آسیب هایی جدی ناشی از وقوع زمین لرزه ای در سال 1981 به قلعه خاندان ناروسه ملحق گردید. این قلعه در هنگام حملات دشمنان توسط جمعیت وسیعی از مردم اشغال شد از این رو از گزند آسیب ها و صدمات ناشی از جنگ ها حتی در برابر قدرتمندترین حریفان در امان مانده است. امروزه قلعه متعلق به بنیادی پایه گذاری شده توسط هیئت آموزش و پرورش در استان آیچی است. ورودی آن برای بزرگسالان 550 ین و برای کودکان 110 ین می باشد.

قلعه اینویاما (Inuyama Castle)


قلعه ماتسوئه (Matsue Castle)
این قلعه در شهر ماتسوئه در استان شیمانه قرار گرفته، قلعه ای زیبا که از آن به نام قلعه سیاه یا قلعه مرغ باران نیز یاد می شود. این قلعه در طی سال های 1607 تا 1611 در دوران قدرت هورویو یوشی هارو (Lord Horio Yoshiharu) بنا گردید و تا زمان جنگ های تیولی ژاپن شاهد هیچ گونه نبرد و مبارزه ای نبوده. می توان از ماتسوئه به عنوان تنها قلعه بازمانده منطقه سانین (Sanin region) و یکی از قدیمی ترین قلعه های ژاپن نام برد. در گذشته از طریق این قلعه منظره ای تماشایی از کل شهر متسوئه و دریاچه شینجی (Lake Shinji) قابل رویت بود که متاسفانه بالا آمدن دیوارهای مرتفع ساختمان ها مانع این منظره جذاب شد. امروزه از اواخر ماه مارس تا اوایل آوریل فستیوالی جذاب با پیشینه ای طولانی به نام دسته جنگجویان (Procession of Warriors) در آن برگزار می شود. در تاریخ نهم ژوئیه سال 2015 این قلعه موفق به کسب و ثبت عنوان گنجینه ملی شد. بازدید از این قلعه مستلزم پرداخت 560 ین برای بزرگسالان و 280 ین برای کودکان می باشد.

قلعه ماتسوئه (Matsue Castle)


قلعه ماتسوموتو (Matsumoto Castle)
ماتسوموتو همانند قلعه های هیمه جی و کوماموتو جزو برجسته ترین قلعه های تاریخی این کشور به شمار می رود. قلعه ای کهن که برای اولین بار در سال 1504 توسط شیماداچی ساداناگا (Shimadachi Sadanaga) بنا گردید و قلعه فوکاشی (Fukashi Castle) نام گرفت. این قلعه در طی عمر 280 ساله اش شاهد قدرت و حکمفرمایی 23 حاکم ماتسوموتو بود. از آن به عنوان قلعه کلاغ نیز یاد می شود، دلیل اعطای این نام مستعار به آن دیوارها و سقف مشکی رنگش است. ماتسوموتو بارها تحت بازسازی های متعددی قرار گرفت و امروزه جدیدترین پروژه آن با هدف بازگرداندن قایق بیرونی اش به نام سوتو بوری (Soto-bori) در حال راه اندازی است. این قلعه بر خلاف دیگر قلعه ها بر روی تپه یا ارتفاعات کوه قرار نگرفته و پایه هایش بر روی جلگه ای زیبا استوار گردیده اند. در سی ام ژوئن سال 2011 همزمان با بروز زلزله ای 5.4 ریشتری قلعه متحمل خساراتی جدی شد. هزینه بازدید از این گنجینه ملی برای بزرگسالان 610 ین و برای کودکان 300 ین خواهد بود.

قلعه ماتسوموتو (Matsumoto Castle)


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید