• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کدام کشورها در جهان دارای بیشترین جزایر هستند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۱۳   تعداد بازدید : 14885   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


کدام کشورها در جهان دارای بیشترین جزایر هستند

شاید گذراندن تعطیلات در جزیره ای زیبا به معنای فرار محض از زندگی روزمره و واقعیت نیست اما ماندن در سرزمین جادویی و احاطه شده با جنگل های باز حس زیبا و دوست داشتنی رهایی از روزمرگی های خسته کننده، ایمیل های پراسترس و نوشیدن بیش از حد قهوه به علت خستگی را برایتان به ارمغان می آورد. شاید این سوال برایتان پیش آید که کدام کشورها دارای بیشترین جزایرند و می توان در آنها آرامش لذت بخش تری را تجربه نمود. با مطالعه این مقاله به جواب سوالتان دست خواهید یافت.

انگلستان
در نقشه انگلستان 6289 جزیره یافت می شود که اغلب آنها در اسکاتلند قرار گرفته اند. جزایر بریتانیا از جمله ایرلند 6806 عدد می باشند. 

از چه جاهایی باید بازدید نمود؟ 
جزیره اسکای (Skye) در اسکاتلند و نیک کِرین (Nick Crane) گزینه هایی هستند که بازدید از آنها را به هیچ وجه نباید از دست داد. اسکای جذابیت ها و نقاط دیدنی شگرفی را در دل خود جای داده که همانندش در هیچ جای بریتانیا یافت نمی شود. جاده مابین استافِن (Staffin) و اویگ (Uig) از مسیری پرپیچ و خم و گذر از صخره ها و قله های تپه کوئِرینگ (Quiraing) عبور می نماید. مکانی خیره کننده با نام هایی عجیب و غریب نظیر سوزن، زندان و میز. در کرانه های سواحل غربی بر روی دشتی در خارج از تالیسکر (Talisker) رشته کوه هایی دیواره ای شکل با ستون هایی چند ضلعی که از تبلور گدازه های آتشفشانی به وجود آمده اند، به چشم می خورند. ستون هایی مستحکم که از نظر ثبات دست کمی از ستون های سنگی گذرگاه جاینت ندارند. از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به بلک کوئیلِنز (Black Cuillins) جایگاه سبع ترین قله های بریتانیا اشاره کرد.

انگلاستان کشوری در جهان با بیشترین جزایر


ژاپن
کشور ژاپن 6852 جزیره را در دل خود جای داده که 430 عدد از آنها مسکونی اند. مجمع الجزایر آن مساحتی 3 هزار کیلومتری را به خود اختصاص داده است، مساحتی برابر با سواحل شرقی آمریکا.

از کدامیک می بایست دیدن نمود؟ 
در زیبایی و خاص بودن جزایر ژاپن هیچ شکی نیست اما نائوشیما (Naoshima) گل سرسبد آنها به شمار می رود. منطقه ای زیبا که می توان از آن به عنوان محل رشد و گسترش پروژه های هنری در فضای باز نام برد. جزایر یایاما (Yaeyama) آنقدر به جزایر دریای کارائیب شبیه است که احساس می کنید آن را از کارائیب برداشته و در ژاپن قرار داده اند. نقطه ای دلربا از این سرزمین که بازدید از آن را به هیچ وجه نباید از دست داد. البته جزیره متروکه هاشیما (Hashima Island) که در فیلم اسکای فال ظاهر شده اند را نباید از قلم انداخت.

ژاپن کشوری در جهان با بیشترین جزایر


فیلیپین
با توجه به آخرین اطلاعات بدست آمده از سازمان اطلاعات منابع و نقشه برداری ملی، کشور فیلیپین دارای 7641 جزیره می باشد. البته این آمار نسبت به برآورد قبلی که 7107 عدد گزارش شده بود، رشد داشته است. به طور کلی جزایر این سرزمین به سه دسته اصلی لوزون، ویسایا و میندانائو تقسیم بندی می شوند. 

از کدام یک می بایست دیدن نمود؟ 
می توان از جزیره پالاوان (Palawan) به عنوان یکی از جذاب ترین آنها نام برد، جاییکه می توان در آن تمام ویژگی های یک جزیره ماقبل تاریخی را یافت. پاوالان برخلاف دیگر جزایری که زیبایی هایشان را به دلیل تردد زیاد تقریبا از دست داده اند هنوز بکری خود را حفظ نموده و همانند یک جزیره دست نخورده به چشم می خورد. جزیره ای دلربا با زیبایی های طبیعی اغوا کننده ای نظیر صخره های آهکی ناهموار که همانند کلیساهای سی گوتیک محکم و استوار از تالاب های غوطه ور در مه سربرافراشته اند و سواحل ماسه های سفید متعدد. این جزیره مرموز که حیات وحش آن بر محیط زیستش غالب است خوشبختانه از گزند انسان ها کمتر آسیب دیده است. 

فیلیپین کشوری در جهان با بیشترین جزایر


 عجیب و غریب ترین مکان ها برای اقامت در بریتانیا و جزایر مانش



استرالیا
طبق آمار رسمی استرالیا 8222 جزیره را در دل خود جای داده که 3747 تا از آنها در استرالیای غربی قرار دارند. بعد از آن کوئینز لند با 1955 جزیره، تاسمانی با 1000 جزیره، قلمرو شمالی با 887 جزیره و استرالیای جنوبی با 346 عدد بیشترین جزایر را دارند. از بزرگترین آنها البته به استثنای تاسمانی (Tasmania) و خود استرالیا می توان به جزیره ملویل (Melville Island) در شمال داروین (Darwin) اشاره کرد.

از کدامیک از آنها می بایست دیدن نمود؟
جزیره کانگرو با حیات وحشی منحصربه فرد و طبیعتی حفاظت شده یکی از دوست داشتنی ترین انتخاب هاست، جاییکه می توان در آن تنها با اجاره یک دوچرخه به کاوش در زیبایی های طبیعی گوشه و کنارش پرداخت و از انجام پیاده روی در مسیرهای فوق العاده اش لذت برد. این جزیره زیبا تعداد زیادی مزارع کوچک با تولید کنندگان محصولات طبیعی نظیر اسطوخدوس، شیر گوسفند، بستنی و عسل را در دل خود جای داده است. در کرانه های دریای آن شاهد صخره هایی زیبا که به اشکال منحصربه فردی نظیر تصویر شیر دریایی فرم گرفته اند، خواهید بود. صخره هایی تماشایی و منحصربه فرد که از آنها به عنوان ریمارکبل راکز (Remarkable Rocks) یاد می شود. از مهم ترین و جذاب ترین ویژگی های این جزیره می توان به کانگروهای آن شاره کرد، کانگروهایی زیبا که در تمام گوشه و کنار جزیره به چشم می خورند که در حال بازی گوشی اند. این جزیره همچنین میزبان تعداد زیادی دریاچه و جنگل های سرسبز است، جنگل هایی دلربا که زیستگاه کوآلاهای دوست داشتنی و گونه هایی متنوع از پرندگان نادرند.

استرالیا کشوری در جهان با بیشترین جزایر


اندونزی
با توجه به برآوردهایی که توسط موسسه ملی دانش هوانوردی و فضا در سال 2002 انجام شد، اندونزی دارای 18307 جزیره می باشد. البته اطلاعات نامه جهان که توسط سازمان سیا منتشر می شود این آمار را 17508 عدد اعلام نموده در حالیکه تحقیقات انجام شده توسط آژانسی دیگر حاکی از وجود 13466 جزیره در اندونزی است. 

از کدامیک می بایست دیدن نمود؟
در زیبا بودن بالی هیچ شکی نیست اما این جزیره دوست داشتنی کمی شلوغ می شود. پس پیش به سوی سومبا (Sumba) برای تجربه لذت هایی منحصربه فرد. نیتال پاریس (Natalie Paris) در تجربیاتش این گونه می نویسد: تنها افراد خوش شانس فرصت سفر به این نقطه دوافتاده را می یابند، جزیره ای جادویی که با پروازی یک ساعته از بالی قابل دسترسی است. از زمان افتتاح نیهی واتو (Nihiwatu) که یکی از اقامتگاه های لوکس جزیره به شمار می رود، این لذت ها چندین برابر شده، اقامتگاهی باشکوه با خانه هایی زیبا و سقف های بلند متمایز شبیه به کلاه جادوگران که نمایشی تماشایی از فرهنگ و هنر قبیله ای این سرزمین را ارائه می دهد.

اندونزی کشوری در جهان با بیشترین جزایر


کانادا
آمار دقیقی از تعداد جزایر کانادا در دسترس نیست اما وجود حداقل 30000 جزیره در آن کاملا مشهود است. خلیج جورجین (Georgian Bay) که بزرگترین مجمع الجزایر آب شیرین را در دل خود جای داده به عنوان جزیره سی هزارمی شناخته شده. رودخانه سینت لورانس (The Saint Lawrence River) که در واقع مرز کانادا و آمریکا را تشکیل داده دارای مجمع الجزایری با 1864 جزیره است. فرهنگ جغرافیایی و اطلس کانادا نام 1016 جزیره اختصاصی همراه با 129 جزیره گروهی در کانادا ثبت نموده که 250 تا از آنها مسکونی اند. 

از کدام یک می بایست دیدن نمود؟ 
می توان از کتی آرنولد (Kathy Arnold) به عنوان یکی از بهترین جزایر انتخابی نام برد که می تواند تمام خواسته هایتان را پوشش دهد. جزیره کیپ برتون (Cape Breton Island) در راس شمالی نوا اسکوشیا (Nova Scotia) نیز می تواند مقصدی مناسب باشد. جزیره ای که جایگاه مسیر کبوت (Cabot Trail) یکی از زیباترین جاده های رانندگی دنیاست.


نروژ
بیش از 50000 جزیره در این سرزمین خانه دارند، جزایری که از سوالبار (Svalbard) در محور شمالگان اقیانوس منجمد شمالی تا جزیره غیر مسکونی بووه (Bouvet Island) در زیر مدار قطب جنوب که یکی از دور افتاده ترین نقاط زمین و زیستگاه پرندگان و گوساله ماهی هاست، گسترانیده شده اند. 

از کدامیک می بایست دیدن نمود؟ 
مجمع الجزایر لوفوتن (Lofoten Islands) با کوه ها و قله های متمایز، دریاها و سواحل بکر و منحصربه فرد یکی از خیره کننده ترین نقاط این سرزمین به شمار می رود. این مجمع الجزایر بر خلاف قرار گرفتنش در محور قطب شمال در فصل تابستان درجه حرارت 20 درجه ای را تجربه می نماید. البته این دما به لطف قرار گرفتنش در مسیر جریانات خلیج احساس می شود.

نروژ کشوری در جهان با بیشترین جزایر


فنلاند
بر طبق آمار بدست آمده از اداره گردشگری فنلاند 179584 جزیره را در دل خود جای داده که از بین آنها 98050 جزیره بر روی خشکی و 188000 جزیره در میان دریاچه قرار دارند. 

از کدامیک می بایست دیدن نمود؟
می توان از مجمع الجزایر الند به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای گریز از مکتب طوفان و استرس (Sturm und Drang) نام برد. جاییکه می توان در آن فعالیت ها و ماجراجویی های مهیجی از سوار شدن بر قایق های موتوری کوچک و سواری کاری در مسیر با طراوت پوشیده شده از گل های زیبا تا بازی و شیطنت در سواحل ماسه ای، قایقرانی و لذت بردن از تماشای عقاب های دریایی و ماهیگیری با ماهیگیران محلی را تجربه نمود. 

سوئد 
بر اساس آمارهای ارائه شده در گزارشات سوئدی سال 2013 این سرزمین جایگاه 267570 که تنها 984 تا از آنها مسکونی اند. با توجه به گزارشات سال 2011 و برآورد 221800 جزیره در سوئد، در آن سال این آمار با رشد قابل توجهی روبروست. رشدی قابل توجه که سوئد را به پایتخت جزیره دنیا تبدیل نموده است. 

از کدامیک از آنها می بایست دیدن نمود؟
ماشتراند (Marstrand) مقصدی است که اغلب آن را برای شنا کردن، لذت بردن از صرف غذاهای دریایی و تمدد اعصاب در قایق های بادبادنی و خانه های چوبی سنتی انتخاب می نمایند. صعود به ارتفاعات قلعه کارلستن (Carlsten fortress) برای تماشای یکی از باشکوه ترین چشم اندارهای جزیره و نقاط دور دست آن نیز خالی از لطف نیست. 

سوئد کشوری در جهان با بیشترین جزایر


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید