• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین قلعه های دیدنی برای بازدید در ایرلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۳/۹   تعداد بازدید : 8717   گروه مطلب : ترین ها


بهترین قلعه های دیدنی برای بازدید در ایرلند

یک سرشماری غیر رسمی، تعداد قلعه های ایرلند را بالغ بر 1000 مورد تخمین می زند که در کل کشور پراکنده است. اکثر قلعه های قرون وسطایی بعنوان خانه های دفاعی توسط خانواده های قدرتمند ساخته شده اند. متاسفانه اکثر آنها خالی از سکنه بوده و رها شدند و به خرابه هایی تبدیل گردیده اند. بسیاری از قصرهای مستحکم، بازسازی شده اند و به شکوه و جلال سابق خود بازگشتند و قابل کشف توسط بازدید کنندگان هستند. اگر می خواهید مکانهای خالی از سکنه حاشیه شهر را جستجو کنید، بوسه بر سنگ بلرنی (Blarney) بزنید و یا در مکانی مجلل بخوابید، با بهترین قلعه های ایرلند در این مقاله آشنا شوید.

1- قلعه بونراتی (Bunratty Castle) در شهرستان کلر (Clare)، ایرلند
قلعه بونراتی یکی از دوست داشتنی ترین و معروف ترین قلعه های ایرلند است. یک توافق اولیه برای ساخت قلعه در همین مکان امروزی وجود داشت که طبق آن قلعه در دهه 1400 ساخته شد. یک برج مستحکم در شهرستان کلر قرار دارد که در سال 1954 بازسازی کامل شد. وقتی این بنا توسط خانواده قدرتمند مک نامارا (MacNamara) ساخته شد، سنگ خاکستری قلعه با آنتیک هایی از قرن 15 و 16 تزیین گردید تا نشانی از سبک زندگی آن زمان باشد. امکان بازدید از قلعه و رزرو بلیط برای ضیافت هایی به سبک قرون وسطی که تقریبا هر روز برپا می شود نیز وجود دارد.

1- قلعه بونراتی (Bunratty Castle) در شهرستان کلر (Clare)، ایرلند


2- صخره کشل (The Rock of Cashel) در شهرستان تیپراری (Tipperary)، ایرلند
افسانه های بسیاری در شهرستان تیپراری وجود دارد که مربوط به قلعه بزرگی است که بنام صخره کشل شناخته شده. براساس همین افسانه، این قلعه مکانیست که آنگس (Aenghus)، پادشاه مانستر (Munster) در قرن 5 و توسط سنت پاتریک (St. Patrick) به مسیحیت گروید. پادشاهای ایرلند از همین قلعه فرمانروایی می کردند و بعدها به کلیسای کاتولیک اهدا شد. اکثر بناهای موجود در مجموعه بزرگ قلعه، به قرن 12 و 13 بر می گردند. می توان در قلعه قدم زد و معماری زیبای قرون وسطایی که صخره کشل را به یکی از دیدنی ترین مکانهای ایرلند تبدیل کرده را تحسین کرد.

2- صخره کشل (The Rock of Cashel) در شهرستان تیپراری (Tipperary)، ایرلند


3- قلعه دانلوس (Dunluce Castle) در شهرستان آنتریم (Antrim)، ایرلند شمالی 
قلعه دانلوس یک قلعه قرون وسطایی متروکه بر بالای صخره ایست که نمای دریا در شهرستان آنتریم را به نمایش می گذارد. ایرلند شمالی جذابیت خاصی در سریال تاج و تخت داشته است. ویژگی منطقه در این است که توسط صخره های شیبدار از هر طرف احاطه شده و راه رسیدن به قلعه پس از عبور از پل در بخش اصلی، امکان پذیر می گردد. دانلس در اوایل دهه 1500 توسط مک کوییلان (MacQuillan) ساخته شد اما در دهه 1550 توسط جنگجویان مک دانلز (MacDonnells) تسخیر گشت. موقعیت نوک صخره ایده ال برای دفاع بود اما ثابت شد که کمی متزلزل است و بخشی از مطبخ در یک شب طوفانی در دهه 1630 به داخل اقیانوس فرو ریخت. قلعه بین نجیب زادگان انتریم دست به دست شد و در نهایت رها گشت تا کم کم بصورت مخروبه باقی ماند. امروزه یک مرکز بازدید در قلعه برای بازبینی دیوارهای تخریب شده ای که هنوز هم پابرجاست وجود دارد.

3- قلعه دانلوس (Dunluce Castle) در شهرستان آنتریم (Antrim)، ایرلند شمالی


4- قلعه بلارنی (Blarney Castle) در شهرستان کورک (Cork)، ایرلند    
قلعه بلارنی یک دژ قرون وسطایی در نزدیکی کورک است که توسط باغهای بزرگ احاطه شده و در کنار رودخانه مارتین (River Martin) قرارگرفته. قلعه به اوایل دهه 1200 برمی گردد، اما سنگ ستبری که امروزه وجود دارد در قرن 15 توسط خاندان مک کارتی (McCarthy) ساخته شده است. هنوز هم امکان بازدید از بعضی اتاقهای قلعه و دیدن جاذبه اصلی، یعنی سنگ بلارنی وجود دارد. این باور وجود دارد که این سنگ در بالای قلعه، توانایی بیان راحت و روان برای هر که بر نوک آن خم شده و آنرا ببوسد را می دهد.

4- قلعه بلارنی (Blarney Castle) در شهرستان کورک (Cork)، ایرلند


5- قلعه اشفورد (Ashford Castle) در شهرستان مایو (Mayo)، ایرلند
درحالیکه بعضی از قلعه های ایرلند تخریب شده اند، قلعه زیبای اشفورد به هتلی مجلل تبدیل گردیده است. در ابتدا این قلعه در دهه 1200 ساخته شد اما در طول قرنها و به دلیل جنگهای سخت، دیوارهای مستحکم آن توسعه داده شد. بعد از پذیرش آتش بس این قلعه به خانه شکار تبدیل گشت و سپس توسط یکی از اعضای خانواده گینس (Guinness) در سال 1852 خریداری شد. یک خانواده مشهور ایرلندی قبل از فروش این قلعه در سال 1930، آنرا توسعه دادند و بالهای جدیدی در آن ساختند. ترکیب معماری ویکتوریایی و وسطایی و قلعه زیبا و پوشیده از پیچک، در حال حاظر 83 اتاق میهمان دارد و در فیلم و تلویزیون نمود ویژه ای کرده است.

5- قلعه اشفورد (Ashford Castle) در شهرستان مایو (Mayo)، ایرلند


 با یکی از مکان های بکر و افسانه ای جهان در ایرلند شمالی آشنا شوید



6- قلعه راس (Ross Castle) در شهرستان کری (Kerry)، ایرلند      
یک دوچرخه اجاره کرده و از شهر کیلانری (Killarney) تا قلعه راس خوش منظره، سواری کنید. این قلعه قرون وسطایی توسط قوم ادنواو (O’Donoghue) بر لبه لاف لین (Lough Leane) ساخته شده جاییکه امروزه پارک ملی کیلانری است. این قلعه محصور در بین مسیرهای پیاده روی بزرگ و هزاران مکان برای پیک نیک می باشد و همچنین مکان محبوبی برای توقف یک روزه در طبیعت است. امکان انتخاب راهنمای تور وجود دارد اما خیلی از بازدیدکنندگان از تماشای منظره برج سنگی از بیرون درحال قدم زدن لذت می برند.

6- قلعه راس (Ross Castle) در شهرستان کری (Kerry)، ایرلند


7- قلعه دوبلین (Dublin Castle)، شهرستان دوبلین، دوبلین     
واقع در نزدیک خیابان دیم (Dame Street) در مرکز پایتخت ایرلندی، قلعه دوبلین تاریخچه سیاسی درازی دارد. این قلعه تا صدها سال بعنوان مرکز ادارات دولتی بریتانیا خدمت می کرده تا زمانی که ایرلند در سال 1922 به استقلال رسید و قلعه طی مراسم رسمی به مایکل کالینز (Michael Collins)، رهبر شورش ایرلند تسلیم شد. هنوز هم ادارات دولتی مهمی در داخل این مجموعه وجود دارند اما قلعه همچنان هفت روز هفته به روی عموم باز است تا اتاقهای اصلی، سرداب قرون وسطایی و کشیش و خادمان کلیسا را ببینند.

7- قلعه دوبلین (Dublin Castle)، شهرستان دوبلین، دوبلین


8- قلعه دانگوایر(Dunguaire Castle) در شهرستان گلوی (Galway)، ایرلند      
قلعه دانگوایر در شهرستان گلوی یک برج ستبر است که در سال 1520 در حاشیه خلیج گلوی بنا گشت. این قلعه توسط قوم هاینز (Hynes) ساخته شده و نام آن از جدشان گوایر آیدن مک کلمین (Guaire Aidne mac Colmáin)، پادشاه افسانه ای کوناکت (Connacht) گرفته شده است. در طی قرنها و جابجایی بین خاندان، قلعه در نهایت توسط الیور سنت جان گوگارتی (Oliver St. John Gogarty) دکتر، نویسنده و سناتور خریداری شد. او اغلب نویسنده های مشهور ایرلندی مثل وی بی یتس (W.B. Yeats ) را برای اقامت دعوت می کرد. امروزه قلعه بازسازی شده است و امکان بازدید از گالری ها وجود دارد. همچنین می توان برای ضیافتهای قرون وسطایی که در داخل سالن قلعه از آوریل تا سپتامبر برگزار می شود، رزرو بلیط کرد.

8- قلعه دانگوایر(Dunguaire Castle) در شهرستان گلوی (Galway)، ایرلند


9- قلعه کهیر (Cahir Castle) در شهرستان تیپراری، ایرلند      
قلعه کهیر یکی از بزرگترین قلعه های ایرلند است و اغلب بنظر می رسد که از جزیره صخره ای داخل رودخانه سویر (River Suir) سر برآورده است. این قلعه واقع در شهرستان تیپراری توسط خاندان اُبرین (O’Brien) در قرن 13 ساخته شد. قلعه کهیر بدلیل طراحی دفاعی خود در محاصره ها و جنگها همچنان پابرجا ماند و اگرچه در نهایت توسط ارتش کروم ول (Cromwell’s army) در سال 1650 گرفته شد اما هنوز جزو نجات یافتگان است. موقعیت آن نزدیک به دهکده کهیراست و تجربه آموزش سمعی بصری بازدیدکنندگان درباره تاریخچه طولانی مقاوت را مهیا می کند.

9- قلعه کهیر (Cahir Castle) در شهرستان تیپراری، ایرلند


10- قلعه مالاهاید (Malahide Castle) در شهرستان دوبلین (: Co. Dublin)، ایرلند   
نیم ساعت قطارسواری از دوبلین، قلعه قرون وسطایی کاملا بازسازی شده مالاهایدو مقر نسلهایی از یک خاندان برای 800 سال  می باشد. این قلعه با پارکهای بزرگ، باغهای گیاه شناسی با گونه های نادر و گیاهان گرمسیری احاطه شده است. این امکان وجود دارد که تور با راهنما برای این قلعه گرفته شود یا سالن بزرگ آن برای رویدادهای خاص اجاره گردد.

10- قلعه مالاهاید (Malahide Castle) در شهرستان دوبلین (: Co. Dublin)، ایرلند


11- قلعه مینارد (Minard Castle) در شهرستان کری (Kerry)، ایرلند     
هیچکس در قلعه مینارد از زمان حمله ارتش کروم ول در سال 1650 زندگی نکرده است. ارتش، بخشهایی از سازه برج را تخریب کرد اما سه طبقه از سازه اصلی هنوز باقیست. واقع شدن در حاشیه ساحل آرامی که پر از تخته سنگ است ارزش یک میانبر کوتاه به سمت جاده و دیدن قلعه خالی از سکنه در شهرستان کری را دارد. در اینجا مرکز بازدیدی وجود ندارد اما می توان از تپه کوچک بالا رفت و اطراف دیوارهای سنگی تاریخی قدم زد که نمایی از دریا در نزدیکی شهر کوچک دینگل (Dingle) را دارد.

11- قلعه مینارد (Minard Castle) در شهرستان کری (Kerry)، ایرلند


منبع: tripsavvy





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید