• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پارک های ملی و ایالتی رد وود، مکان هایی منحصربه فرد در اطراف دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۳۰   تعداد بازدید : 5244   گروه مطلب : دیدنی ها


پارک های ملی و ایالتی رد وود

در امتداد سواحل شمالی کالیفرنیا چندین ایالت و پارک ملی وجود دارد که از آنها به عنوان پارک های ملی و ایالتی ردوود یاد می شود. این پارک ها در واقع ترکیبی از پارک ملی ردوود (Redwood National Park) و پارک های ایالتی (State Parks) بشمار می روند که عمده محبوبیتشان را مدیون درختان غول پیکر ماموت هستند، درختانی که 45 درصد از آنها در منطقه حفاظت شده قرار گرفته اند. این پارک ها مساحتی 139000 جریبی را به خود اختصاص داده اند که از این مساحت 38982 جریب به جنگل های درختان ماموت تعلق دارد.

پارک های ملی و ایالتی رد وود

می توان از درختان ماموت ساحلی به عنوان غول پیکرترین و مرتفع ترین درخت های دنیا نام برد، درختانی که در این پارک ها به صوت عمده به چشم می خورند. بقیه درختان پارک نیز شامل فلات چمن زار می شوند. در قرن نوزدهم این درختان مساحتی 2 میلیون جریبی را اشغال نموده بودند اما به دلیل نیاز به توسعه این مساحت کاهش یافت. گرچه تا سال 1968 هیچ مداخله انسانی در حیات این درخت ها صورت نگرفت اما بعد از آن تقریبا 90 درصد از گونه های غالب از بین رفتند. 

پارک های ملی و ایالتی رد وود


زیست بوم
می توان از پارک های ملی و ایالتی ردوود به عنوان پناهگاهی امن و بسیار مهم برای بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری نام برد، گونه هایی نادر که از برجسته ترین آنها می توان به درختان ماموت غول پیکر اشاره کرد. البته گونه هایی دیگر نظیر صنوبر داگلاس، نوئل سیتکایی و جنگل همیشه سبز تانوک (tanoak) نیز در آن یافت می شود. البته این پارک همانند دیگر گونه های مشابهش زیستگاه حیوانات متعددی به شمار می رود و به لطف شرایط و اکو سیستم بسیار مطلوبش دارای بستری بسیار مناسب برای پشتیبانی از مجموعه ای گسترده از حیوانات می باشد. به طور مثال گونه هایی در حال انقراض نظیر گاوماهیان تایدواتر (tidewater goby) و گونه هایی در خطر نظیر آزادماهی جویبار، شیر دریایی اشتلر و جغد خالدار شمالی (northern spotted owl) در آن یافت می شوند. بیش از 40 گونه از انواع پستانداران همراه با دلفین ها و نهنگ هایی زیبا نیز در این منطقه زندگی می کنند. البته این پارک علاوه بر گونه های خاص و در حال انقراض زیستگاه بیش از 200 گونه از جانداران عجیب و متنوع است. 

پارک های ملی و ایالتی رد وود

پارک های ملی و ایالتی رد وود


 معرفی 10 مورد از زیبا ترین پارک های ملی نپال



آب و هوا
می توان از آب و هوای اقیانوسی به عنوان شرایط هوایی غالب در پارک ملی ردوود نام برد، آب و هوای این منطقه عمدتا از اقیانوس اطلس که در نزدیکی اش قرار گرفته تاثیر می پذیرد. با توجه به قرار گرفتن دریا در نزدیکی پارک درختان ماموت اغلب در کرانه های ساحلی و فاصله یک تا سه کیلومتری از آن به دلیل دریافت رطوبت و بارش کافی رشد و پرورش می یابند. این درختان هیچ گاه در فاصله ای بیش از 80 کیلومتری از خط ساحلی رشد نمی کنند. حضور مه در این مناطق نیز در رشد درختان بی تاثیر نبوده و آنها را از تابش مستقیم نور خورشید محافظت می نماید.

پارک های ملی و ایالتی رد وود

پارک های ملی و ایالتی رد وود


تهدیدات
می توان از آتش سوزی به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات برای هر نوع اکوسیستمی نام برد اما این تهدید همیشه مخرب نیست و گاها برای حصول اطمینان از پایداری اکوسیستم مفید خواهد بود. به همین دلیل گاها در این پارک مجوزهای لازم برای آتش سوزی های مجاز صادر می گردد. مسئولین معتقدند آتش سوزی به همان اندازه که مخرب می باشد در مواردی نیز ضروری است. یک آتش سوزی کنترل شده کمک شایانی به حذف ناخالصی های خاک و غنی سازی آن خواهد کرد. البته انسان ها خود تهدیدی جدی برای این طبیعت به شمار می روند و بزگترین آسیب ها از انسان ها به درختان رسانده شده اند.

پارک های ملی و ایالتی رد وود

پارک های ملی و ایالتی رد وود


منبع: worldatlas





نظرها

  • 0 0

    عکسها عالی بودن. کلی ازشون انرژی گرفتم. لطفا بیشتر از این عکس ها به اشتراک بزارید

    • 0 0

      سلام، ممنون از پیشنهادتون. حتما مقالات بیشتری با موضوعات مشابه در توریستگاه درج خواهد گردید.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید