• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دلایل بازدید از موی نه، جواهر پنهان ویتنام جنوبی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۲۹   تعداد بازدید : 4653   گروه مطلب : ایده های سفر


موی نه، جواهر پنهان ویتنام جنوبی

موی نه (Mui Ne) جاییست که شما از ویتنام انتطار ندارید و همین دلیلیست که آن را ویژه می سازد. سارا فانک گردشگریست که از این جواهر پنهان دیدن کرده است و قصد دارد که تجربیات خود را با شما در میان بگذارد. وی می گوید این یک حقیقت است که مردم اغلب از موی نه دیدن نمی کنند و همین امر باعث جذب من به این مکان در ویتنام جنوبی شد. وقتی در حال جستجوی آنلاین بودم متوجه تپه های ماسه ای شدم و فهمیدم که برای رسیدن به آن از شهر هو چی مینح (Ho Chi Minh City) سفری کوتاه وجود دارد (5 ساعت با اتوبوس) و راهی شدم. من کشف کردم که اکثر بازدیدکنندگان برای دیدن شهر کوچک و متفاوت هوی آن (Hoi An) از این بهشت ماسه ای غافل می شوند. البته اشتباه نکنید، هوی آن بسیارعالیست اما بعد از گذراندن چندین روز در موی نه و کشف آن می توان گفت که اکنون دلیلی جدی برای بازدید این شهر دارم. یک دهکده ماهیگیری با تپه های بیابانی صحرا شکل به همراه بهترین غذای دریایی که تابحال امتحان کرده اید را تصور کنید، در آن لحظه است که رویایتان به واقعیت پیوسته است.

معرفی بهشتی از مناظر رویایی
جمعیت این شهر درصد ناچیزی از شهر هو چی مینح است، کمی بیشتر از 300 هزار ساکن که همین امر آرامش و آسودگی خاطری به همراه دارد و موجب افزایش آرامش بهشتی آن می شود. موی نه فقط یک منطقه از تپه های ماسه ای ندارد، بلکه دو منطقه است که کاملا حس و تجربه متفاوتی دارد. وجود معادن بسیار قدیمی آهن در طول صدها سال این تپه ها را به این شکل در آورده اند. در تپه های سفید، که از عاج فیل است و دریاچه ای پر از گلهای نیلوفر بازدیدکنندگان می توانند با موتورهای چهار چرخه مسابقه دهند. اجاره یک موتور چهارچرخه یک تجربه واقعی برای ماجراجویان خواهد بود و با پرش از تپه ها تا 30 متر این سواری کامل خواهد شد. در مقابل هیجان تپه سفید، تپه قرمز نیز نقطه ای عالی برای تماشای غروب خورشید با معشوقتان است. این تپه های سوزان و بیابانی صحرا شکل می باشند. اگر بدنبال کمی سرگرمی هستید، یک سورتمه اجاره کنید و از تپه های آرام به پایین سر بخورید. دوست داران پیاده روی، فیری استیم (Fairy Steam) منحصربفرد موی نه را دوست خواهند داشت. یک پیاده روی در نهری که عمق آن تا قوزک پاست و در طول مسیر دستفروشهای پنهان شده در جنگل انبوه، نارگیل تازه، میوه و اسنک می فروشند. این نهر در انتها به رد کنیون (Red Canyon) ختم می شود که زیبایی شگفت انگیزی از رنگهای روشن است. به بالاترین نقطه این تپه بروید، پیک نیکی داشته باشید و از منظره آن لذت ببرید.

معرفی بهشتی از مناظر رویایی

معرفی بهشتی از مناظر رویایی


 فهرست انتظار دو ساله برای بازدید از غار اینفینیت در ویتنام



بهترین غذای دریایی در ویتنام
اگرچه اکثر مردم مناظر زیبای موی نه را نکته برجسته آن می دانند اما ستاره دیگر این نمایش، غذای دریایی تازه آن است. مبالغه نیست وقتی می گویم که در کل زندگی، بهترین ماهی را اینجا خوردم با اینکه از غذای دریایی در بیش از 40 کشور لذت برده ام. در موی نه رستورانهای زیادی در دو طرف جاده خیابان اصلی شهر قرار دارد. انتخاب یک مکان می تواند دشوار باشد چون همه آنها با صندلیهای پلاستیکی و میزهای پراکنده و نامرتب زیر یک سقف نازک، شبیه به هم هستند. البته که تمرکز آنها بر اساس کیفیت غذاست نه محیط فانتزیشان. در حقیقت اگر به رستورانی می روید که فضایی زیبا دارد احتمال اینکه غذایی با کیفیت پایین تر بخورید وجود دارد چون غذاها را برای گردشگران تهیه می کنند و همچنین قیمت بیشتری خواهند داشت. در اولین شب اقامتم، به یک رستوران زیبا در فضای باز با موزیک زنده رفتم و یک غذای بسیار بد خوردم. برای اطمینان از صرف شام در بهترین مکان، از دو محلی درباره رستوران مورد علاقه شان پرسیدم و هر دو یک جواب داشتند: توان تائو 180 (Tuan Thao 180). در ابتدای ورود به این رستوران، یک بانوی باردار با لبخندی برلب به من گفت که یک ماهی از مخزن انتخاب کنم. در حدود 20 مخزن برای انتخاب وجود داشت که هر کدام با ماهی های گوناگون و صدفهای تازه صید پر شده بوند. او ماهی خال قرمز با چاشنی سیر و فلفل را پیشنهاد کرد. چطور می توانستم نه بگویم. بطرز باورنکردنی مزه دار شده بود. درخشش ماهی قرمز بسیار زیبا بود و من تقریبا از بیرون آوردنش از آب و قرار دادنش بر روی آتش مستقیم احساس گناه کردم. ولی با اولین گاز همه احساس گناهم از بین رفت. این بهترین ماهی بود که تا بحال خورده بودم. چاشنی سیر و فلفل مکمل تردی ماهی بود که فکر نمی کردم امکان پذیر باشد. طعم و مزه اش بهتر از آن چیزی بود که در رستوران میشلین استار (Michelin-Star) تجربه کرده بودم. در حقیقت آنقدر خیال انگیز بود که روز بعد هم برای ناهار برگشتم و دوباره همان غذا را سفارش دادم. تنها ماهی قرمز طعم دار شده نبود که بسیار لذیذ بود بلکه مزه میگوی کبابی و صدف با سیر و کره و پیازچه نیز بی نظیر بوند. و در آخر اینکه وقتی از موی نه دیدن می کنید حتما باید غذای دریایی تازه ای در رستورانی مثل این میل نمایید.

بهترین غذای دریایی در ویتنام

بهترین غذای دریایی در ویتنام


یک دهکده ماهیگیری در مرکز
معیشت ماهیگیران موی نه در اطراف دریاست. هر صبح قایقهای گرد و رنگینی را می بینید که افق را نقطه دار می کند و یادآور همان غذای دریایی عالیست که روزانه صید می کنند. این متخصصین، اقیانوس را بهتر از هر شخصی می شناسند. هنگام طلوع آفتاب در طول ساحل قدم بزنید و شاهد عینی ماهیگیرانی باشید که قایقهایشان را در خط ساحلی با صید روزانه می کشند. همسران مردان دریا در انتظار رسیدن آنها هستند و در دسته بندی محصولات صید شده و انتخاب بهترین ماهی و صدف برای فروش، کمک می کنند. حتی کودکان در این امر شرکت کرده و در فروش محصولات دریایی به والدین خود کمک می نمایند. این یک فعالیت خانوادگی است. بنابراین اگر از این کشور آسیای جنوب شرقی دیدن می کنید شانس رفتن به موی نه را از دست ندهید. اضافه کردن آن به تعطیلات خود کار ساده ایست و آنرا بطرز خارق العاده ای ارتقا می دهد. موی نه جواهر پنهان ویتنام جنوبی است.

یک دهکده ماهیگیری در مرکز


منبع: intrepidtravel





نظرها

  • 0 0

    بسیارمکان زیبایی است حتی ازدیدن عکسها لذت بردم چه برسه آدم ازنزدیک این مکان واقعا زیبارو تجربه کنه.وقتی تجربه خوراک ماهی را میخواندم واقعا لذت بردم ؛؛این مکان واقعا زیبا و رویایی است امیدوارم روزی برسه که من وهمسرم بتونیم به این مکان زیبادیدن کنیم.ازشماهم بی نهایت متشکرم که تجربه سفربه این منطقه زیبارا با ما درمیان گذاشتید.

    • 0 0

      سلام آرش عزیز، لطف دارید.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید