• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۲۵   تعداد بازدید : 13606   گروه مطلب : ایده های سفر


همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید

می توان از آلاسکا به عنوان یکی از برترین و بی نظیرترین مقاصد سفر در دنیا نام برد، سرزمینی رویایی که میزبان جاذبه هایی شگرف و گزینه هایی جذاب برای دیدن و انجام دادن است. چنانچه برای اولین بار می خواهید به این نقطه زیبای هستی سفر نمایید پیشنهاد می شود حتما این مقاله را مطالعه کرده تا برنامه سفرتان را به بهترین شکل ممکن تنظیم نمایید.

کجا بروید؟
حتی اگر یک تا دو ماه هم فرصت دارید همین الان برای سفر به آلاسکا آستین بالا زنید و برنامه هایتان را تنظیم نمایید. مسافرینی که به انکوریج (Anchorage) پرواز می کنند، مقاصدی نظیر شبه جزیره کی نای (Kenai Peninsula)، پرینس ویلیام ساند (Prince William Sound)، پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنالی (Denali National Park)، پارک ملی و منطقه حفاظت شده ملی رنگل- سن الیاس (Wrangell-St Elias National Park) در پیش رویتان خواهد بود. بازدید و کاوش در هر یک از این مناطق حداقل دو تا سه هفته زمان می برد اما برخی از گردشگران که با مشکل زیق وقت رو به رو هستند، دو یا سه منطقه کلیدی را برای گشت و گذار انتخاب می نمایند. می توان از کشتی های کروز برای رسیدن به آلاسکا استفاده نمود، کشتی هایی که عموما سفرشان را از ونکور و سیاتل آغاز کرده و از گذرگاه های چشمگیر آلاسکا عبور می کنند. اما امکان پرواز به جونو پایتخت دورافتاده آلاسکا نیز وجود دارد، جاییکه در آن فرصت طلایی بازدید از نهنگ های زیبا و گشت و گذار در یخچال های طبیعی خیره کننده برایتان فراهم می شود. در صورت عبور از انکوریج به هیچ وجه بازدید از مرکز فرهنگی برتر آلاسکا نِیتیو هریتِیج سنتر (Alaska Native Heritage Center) و موزه انکوریج را از دست ندهید.

همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید
photo by Ami Parikh

چه کارهایی باید انجام داد؟
می توان از آلاسکا به عنوان مقصد نهایی و آخرت ماجراجویی در فضای روباز نام برد، سرزمینی جادویی که دارای بستری مناسب برای انجام فعالیت هایی نظیر پیاده وی، قایقرانی و پروازهای تفریحی است. با پیمودن مسیر دو ساعت و نیمی با اتومبیل از جنوب انکوریج به پارک ملی کنای فیوردز خواهید رسید، کوچکترین پارک ایالت که فرصت هایی عالی برای مشاهده خیره کننده ترین مناظر از یخچال های طبیعی آلاسکا را ارائه می دهد. تنها 10 دقیقه رانندگی از شهر سووارد شما را به خروجی گلِیژِر (Exit Glacier)، رودخانه یخ معروف آلاسکا می رساند. خود شهر سووارد نیز مقصدی عالی برای امتحان تجربیاتی هیجان انگیز نظیر قایقرانی در اطراف خلیج حفاظت شده (Resurrection Bay) به شمار می رود. این خلیج به عنوان بخشی از یک پارک محلی زیستگاه طیف وسیعی از انواع گونه های دریایی است. می توان از مناطق اطراف هومر (Homer) به عنوان یکی از برترین مقاصد برای ترسیم خاطراتی به یادماندنی از انجام فعالیت مهیج قایقرانی نام برد، شهری که در فاصله سه ساعت و نیمی از جنوب سووارد قرار گرفته. شهر ویتیر (Whittier) واقع در بالای شبه جزیره کی نای و شهر والدز (Valdez) که در شمال شرقی پرینس ویلیام ساند آرمیده، جزو نقاط کلیدی برای دسترسی به ماجراجویی های مهیج و قایقرانی های جذاب در اطراف ساند (Sound) به شمار می رود. از دیگر برنامه های تفریحی موجود در این تور می توان به سفر قایقرانی یک روزه به یخچال طبیعی کلمبیا (Columbia Glacier) اشاره کرد، برنامه ای مهیج که معمولا در شهر والدز انجام می شود.

همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید
photo by oksana.Perkins 

هر 24 پارک ملی آلاسکا مقاصدی جذاب برای پیاده روی به شمار می روند، مکان هایی هیجان انگیز که فرصت هایی طلایی از تماشای حیات وحشی شگرف را برایتان فراهم می آورد. برای امتحان جذاب ترین تجربیات در حیات وحش تور گردشگری دیدن مناظر از طریق هواپیما (flightseeing) را انتخاب نمایید و با اطمینان خاطر از انجام پروازی 50 دقیقه ای بر فراز یخچال های طبیعی پارک ملی رنگل سن الیاس (Wrangell-St Elias National Park) لذت ببرید. مهیج ترین تفریح 150 دلاری در آلاسکا. گزینه هایی نظیر فرود بر روی یخچال طبیعی (glacier landing) در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنالی و یخ نوردی در مسیر گلِیژِر (Root Glacier) در پارک ملی رنگل الیاس نیز موجودند.

همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید
photo by Kim Lloyd 


 در سفرهای انفرادی چه چیزهایی را تجربه خواهید کرد؟


  
حیوانات وحشی که خواهید دید:
چنانچه با هدف دیدن حیوانات وحشی به آلاسکا سفر نموده اید، قطعا دست خالی باز نخواهید گشت. می توان از شبه جزیره کی نای به عنوان یکی از در دسترس ترین نقاط برای دیدن خرس های قهوه ای در طول فصل  تابستان نام برد. البته رفتن به هیدن کریک (Hidden Creek) واقع در حدفاصل کوپر لندینگ (Copper Landing) و استرلینگ (Sterling) یا هامپی کریک (Humpy Creek) در نزدیکی پایین هومر را فراموش نکنید. تماشای تصویر خرس هایی که در حال صید ماهی سالمون از آبشار بروکس (Brooks Falls) در پارک ملی کتمای (Katmai National Park) هستند قطعا می تواند ترسیم گر یکی از ناب ترین خاطرات زندگیتان باشد. اما امتحان این تجربه به دلیل دسترسی به پارک تنها از طریق هواپیما و قایق و عدم وجود شرایط ایمن و قابل اطمینان تقریبا غیر ممکن خواهد بود. اما اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده می توانید نظاره گر شکار ماهی خرس های قهوه ای از دیگر آبراه های آلاسکا در فصل تابستان باشید. پارک ملی دنالی و رنگل سن الیاس زیستگاه حیواناتی نظیر گوزن شمالی، گوزن کانادایی و گوسفندهای دال می باشد. اما اگر تمام این گزینه ها به اندازه کافی برایتان جذاب نبود، گزینه ای مهیج تر به نام مرکز حفاظت (Conservation Centre) در جنوب انکوریج را در روبرو خواهید داشت. یک پناهگاه منحصربه فرد از حیات وحش که می توان در آن به راحتی نظاره گر گونه هایی نادر و در معرض انقراض نظیر گاومیش کوهان دار آمریکایی و گربه دم کوتاه باشید.

همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید
 photo by Galyna Andrushkho 


می توان از پرینس ویلیام ساند، پارک ملی کی نای فیوردز (Kenai Fjords National Park) و پارک ملی گِلِیژِر بِی (Glacier Bay National Park) به عنوان کلیدی ترین زیستگاه های جانداران دریایی نظیر سمور دریایی، خوک آبی، شیر دریایی، گراز ماهی پهلو سفید، چندین گونه از انواع نهنگ ها و طوطی دریایی (clown-faced) نام برد. تورهای گردشگری بازدید از خرس های قطبی در کرانه های وابسته به قطب شمال آلاسکا ارائه می شوند. تورهایی که تنظیم آنها از طریق فربنکس Fairbanks)) و کلدفوت (Coldfoot) میسر خواهد بود. 

همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید
photo by Rocky Grimes

زمان بازدید از آلاسکا:
فصل گردشگری در آلاسکا از اوایل ماه مه شروع شده و تا اواسط سپتامبر ادامه دارد، در این بازه زمانی این سرزمین جذاب دارای آب و هوایی مطلوب و عمدتا گرم، حیات وحشی جذاب و خدمات گردشگری در حال اجرا و فعالی است. در خارج از این ماه ها خدمات تا حد قابل توجهی کاهش می یابند و اغلب جاده ها یخ می زنند. اما با تمام این تفاسیر آلاسکا در زمستان هم زیبایی های خود را دارد و نظر بسیار از علاقمندان به اسکی و سورتمه های سگ را به خود جلب می کند.

وسایلی که در سفر به آلاسکا می بایست به همراه داشت:
شرایط آب و هوایی آلاسکا در تمام بازه های زمانی حتی در فصل تابستان هم ثابت نیست بنابراین در هنگام سفر به این سرزمین زیبا حتما لباس و شلوار بارانی غیر قابل نفوذی را همراه با کفش های پیاده روی مناسب همراه داشته باشید. با توجه به اینکه برف قابلیت انعکاس اشعه های فرابنفش را تا میزان 80 درصد داراست، در هنگام بازدید از یخچال های طبیعی استفاده از کرم ضدآفتاب را به هیچ وجه فراموش ننمایید. حتما اسپری حشرات را در هنگام پیاده روی و استراحت در کمپ ها در دسترستان قرار دهید. البته همراه داشتن اسپری خرس که عملکردش شبیه اسپری فلفل می باشد نیز بدون ضرر نخواهد بود. کسب مجوز ماهیگیری از اداره ماهی و بازی آلاسکا (Alaska Department of Fish and Game) قبل از صید ماهی الزامی است. 

همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید
photo by chloe Milne 

اطلاعات ضروری:
در تمام تورهای گردشگری آلاسکا رعایت کردن جوانب ایمنی در برابر خرس ها و قوانین پیاده روی، قایقرانی و کمپینگ الزامی است. با پیروی از فلسفه (هیچ اثری را باقی نگذار) قطعا هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نخواهید کرد.

پول و انعام:
با توجه به انزوای نسبی آلاسکا قیمت ها و هزینه ها در مرزهای آن در مداما در حال تغییر و افزایش است. برای کاهش  این اتفاقات و نزول قیمت ها آلاسکا از فرهنگ انعام استاندارد آمریکا پیروی می کند، مقدار انعام برای هر وعده غذایی 15 درصد فاکتور، برای هر نوشیدنی در بار 1 تا 2 دلار و برای حمل چمدان ها 1 تا 2 دلار خواهد بود. مقدار انعام متوسط برای تورهای گردشگری 10 تا 20 درصد هزینه تور برای هر نفر می باشد. 

رانندگی:
گرچه آلاسکا از نظر بنزین غنی است اما ایستگاه های سوخت آن چند صد کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند. اگر خودتان رانندگی می کنید، مراقب باک بنزینتان باشید و چشمتان را از جاده و حیوانات وحشی در حال عبور برندارید. همراه داشتن زنجیر چرخ و لاستیک های مناسب را در هنگام عبور از بزرگراه دالتون (Dalton Highway) و رانندگی در تمام مناطق در فصولی غیر از تابستان را به هیچ وجه فراموش نکنید.

صرف غذا:
همانند ایستگاه های پمپ بنزین، جایگاه های غذا نیز در فاصله های طولانی از یکدیگر قرار گرفته اند و ساعات کاری بسیاری از رستوران ها کوتاه تر است. گرچه منوی رستوران ها در آلاسکا اغلب غذاهای گوشتی سنگین را در دل خود جای داده و محصولات تازه کمتر یافت می شود اما گیاهخواران هم با مشکلاتی جدی روبرو نمی شوند.

همه چیزهایی که باید در مورد سفر به آلاسکا بدانید
 sphoto by Urszula Kargol 

منبع: intrepidtravel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید