• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


کدام شهرهای دنیا بیشترین هتل 5 ستاره را دارند؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۲۲   تعداد بازدید : 7530   گروه مطلب : دانستنیهای سفر

لندن، انگلستان دارای 75 هتل 5 ستاره می باشد.

هتل برج العرب دبی
هتل برج العرب دبی، بنا شده بر روی جزیره مصنوعی ساخت دست بشر، تنها هتل 7 ستاره دنیا شناخته شده است

هتلها در کل دنیا موجودند و معمولا هزینه زیادی برای مسافران به همراه دارند. قیمت یک اتاق هتل بستگی به فاکتورهای زیادی دارد که شامل مکان، کیفیت و معروفیت آن است. البته هتلهایی که نزدیک شهرهای اصلی و مراکزتجاری  قرار دارند طبیعتا گرانتر از هتلهای دورتر از شهر هستند. همچنین کیفیت و رتبه بندی که هر هتل ارائه می دهد نیز بسیار مهم است. بنابراین هتلهای 5 ستاره گرانتر از هتلهایی با رتبه پایین تر می باشند. سومین فاکتور مهم، معروفیت شهر و کشوریست که هتل در آن قرار دارد.

شهرهایی با هتلهای 5 ستاره
در سال 2017، طبق داده های موجود، لندن با بیشترین تعداد هتلهای 5 ستاره، دارای 75 هتل 5 ستاره می باشد. با اختلاف کمی، دبی با 61 هتل در مقام دوم و نیویورک با 59 هتل در مقام سوم قرار دارد. پاریس هم با 56 هتل و میامی با 46 هتل با فاصله کمی در گروه این پنج شهر برتر می باشند. از دیگر شهرهایی که در گروه ده شهر برتر است می توان به لس آنجلس با 39 هتل، بانکوک و شانگهای هر کدام با 33 هتل، واشنگتن با 32 هتل و رم هم 32 هتل اشاره کرد. تعداد هتلهای 5 ستاره چهار شهر برتر یعنی لندن، دبی، نیویورک و پاریس هرکدام دو برابر شهرهای انتهای این لیست یعنی شانگهای و بانکوک می باشد. البته با دیدن میانگین قیمت این هتلها، داستان کاملا تغییر می کند.

- شهرهایی با هتلهای 5 ستاره


لندن
هتل گروسونور هاوس (Grosvenor House Hotel)، در سال 1929 بازگشایی شد و همچنان یکی از بزرگترین هتلهای 5 ستاره لندن با 494 اتاق باقی مانده است. این هتل در میفر(Mayfair)، یکی از گرانترین و اعیان نشین ترین منطقه های لندن قرار دارد. میفر دارای هتلهای لوکس بسیاری به غیر از گروسونور هاوس می باشد مثل کلاریدجز (Claridge's)، درچستر(Dorchester)، هتل میفر (May Fair Hotel) و هتل ریتز لندن (Ritz Hotel). برخی از هتلهای 5 ستاره لندن، تا حدی کوچک هستند و تعداد اتاقهایشان کمتر از 100 می باشد.

هتل گروسونور هاوس


 معرفی 21 مورد از بهترین هتل های شناور در سراسر جهان



دبی
شهرهایی مثل دبی رقابت چندانی با همسایگان خود در جذب توریست ندارد. در نتیجه تمایل برای سفر به خاور میانه به منظور تعطیلات، به احتمال زیاد به دلیل ثبات نسبی سیاسی آن می باشند. کمبود رقیب جدی برای دبی به رشد سریع اقتصادی آن کمک کرده است. این شهر محل استقرار 61 هتل 5 ستاره و رکورد دار 86 درصدی اسکان در سال 2006 می باشد. همچنین هتل برج العرب بعنوان تنها هتل 7 ستاره دنیا شناخته شده است که با معماری تاثیر گذار و ویژگیهایش باعث افتخار این شهر می باشد. کوچکترین سوییت این هتل 169 مترمربع است درحالیکه بزرگترین آن 780 متر مربع می باشد. با رتبه دوازدهم در لیست گرانترین سوئیتهای هتل دنیا، قیمت رویال سوییت آن 24000 دلار آمریکا برای هر شب است. هتلهای دبی در سال 2012 میزبان 10 میلیون مسافر بوده اند.

هتل برج العرب دبی


نیویورک
شهر نیویورک بدلیل گوناگونی وسیع و دارا بودن شرایط غذایی، فرهنگهای متفاوت، تفریحات و دیگر فاکتورها، محبوب است. از 59 هتل 5 ستاره در نیویورک، 32 هتل در مرکز منهتن، 15 هتل در جنوب منهتن و 12 هتل در میدان تایمز قرار دارند.

هتل های 5 ستاره نیویورک


میانگین قیمتهای هتل 5 ستاره
در ژانویه سال 2018، آمریکا دو شهر در صدر جدول ده شهر با گرانترین هتل ها را دارا بود، نیویورک با 306 دلار و واشنگتن با 282 دلار به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار گرفتند. در ادامه با توجه به تعداد هتلهای 5 ستاره، لندن در رتبه پنجم و با برآورد هزینه 217 دلار قرار دارد. سیدنی با 240 دلار و توکیو با 220 دلار به ترتیب در مقام سوم و چهارم هستند. هیچ شهر دیگری به غیر از شهرهای نامبرده در رده بندی ده شهر برتر با بیشترین تعداد هتل 5 ستاره، در لیست ده شهر برتر با گرانترین هتلها قرار نمی گیرند.

- میانگین قیمتهای هتل 5 ستاره


منبع: worldatlas





نظرها

  • 1 0

    سلام . شهر آنتالیا فقط در ساحل لارا فقط 80 هتل 5 ستاره دارد

    • 0 0

      سلام مهدی جان، البته تعداد هتل های 5 ستاره ساحل لارا در سایت بوکینگ حدود 20 مورد آورده شده و در سایت توریستگاه حدود 28 مورد می باشد. این مقاله ترجمه شده از سایت wordatlas می باشد و احتمالا مجموع هتل های ساحل لارا و کونیالتی و بلک و کمر و غیره را برای شهر آنتالیا در نظر نگرفته است.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید