• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان های خاطره انگیز در کانادا که حتی کانادایی ها هم از وجود آنها بی خبرند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۱۰   تعداد بازدید : 5945   گروه مطلب : دیدنی ها


مکان های خاطره انگیز در کانادا که حتی کانادایی ها هم از وجود آنها بی خبرند

کانادا، به داشتن سرزمینی پهناور با مناظر بی نظیر، شناخته شده است و آنقدر بزرگ است که با اطمینان می توان گفت مکانهای مخفی و خارج از دیدرس و دورافتاده بسیاری در کل کشور وجود دارد که حتی کاناداییها هم از وجود آنها بی خبر هستند. در این بخش به 16 منطقه ارزشمند و پنهان اشاره می شود.

پارک ملی کوتینیرپاک  (Quttinirpaaq National Park) 
این پارک در منطقه نوناووت (Nunavut)، شمالی ترین نقطه کانادا واقع شده است و به دلیل دورافتادگی، در سال 2016 تنها 17 بازدیدکننده داشته. در تابستان 24 ساعته هوا روشن است و مناظری از قله های ناهموار، کلاهکهای یخی و یخچالها، جنگل توندرا و فلاتها قابل مشاهده هستند. دستیابی به این پارک دشوار است اما به ماجراجویان، تجربه ای غیرقابل انکار را خواهد داد.

- پارک ملی کوتینیرپاک  (Quttinirpaaq National Park)


ماناوان (Manawan)  
ذخایر بومی ماناوان در کبک (Quebec) واقع شده، جاییکه می توان درباره اولین ملیت و فرهنگ اتیکامک (Atikamekw) یاد گرفت. کارگاهها، راهنمایان تور، سفر با قایقهای بومی کانویی و فعالیتهای بی شمار دیگری در این منطقه وجود دارد. با بازگشایی عمومی این بخش، بازدیدکنندگان می توانند درباره فرهنگ جامعه اتیکامک، آداب و رسوم و همچنین تاریخچه آن بیاموزند.

- ماناوان (Manawan)


داوسون (Dawson) 
داوسون یک شهر کوچک با جمعیت 1300 نفری در شمال غربی یوکن (Yukon) می باشد. جالب است بدانید که افراد زیادی این شهر را نمی شناسند. داوسون در قرن 19 و در دوران جستجوی طلا در کلوندیک (Klondike Gold Rush) یک منطقه مهاجرتی بود که با سازه های محفوظ شده اش، شبیه به شهری در فیلمهای وسترن می باشد. نمای رنگین ساختمانها و معماری منحصر بفردش، سفر به داوسون را ارزشمند کرده است.

- داوسون (Dawson)


پارک ایالتی تپه های شنی اتاباسکا (Athabasca Sand Dunes Provincial Park)  
تنها راه رسیدن به این پارک در ساسکاچوان (Saskatchewan)، هواپیمای شناور بر آب است. زمینهای پوشیده از ماسه های ساحلی در حدود 100 کیلومتر بر ساحل جنوبی دریاچه اتاباسکا گسترده شده اند که یکی از ماسه زارهای شمالی مهم در دنیا محسوب می شود. این پارک دارای اکوسیستم منحصربفردی است که پوشش گیاهی و گونه های جانوری آن در هیچ مکان دیگری یافت نمی شود.

- پارک ایالتی تپه های شنی اتاباسکا (Athabasca Sand Dunes Provincial Park)


جزیره فوگو  (Fogo Island)  
این جزیره دور افتاده در شمالی ترین ساحل نیوفاندلند (Newfoundland) واقع شده  و به دلیل وجود هتل مدرن فوگو ایلند مورد توجه قرار گرفته است. قطعا خط ساحلی مفروش، تپه های سرسبز و توده یخی شناور، این جزیره را به مکانی مناسب برای عکاسی و بازدید تبدیل کرده است.

- جزیره فوگو  (Fogo Island)


- پارک ایالتی سنگ نوشته (Writing-on-Stone Provincial Park)  
اینجا مکانیست که تاریخ، داستانها و رویاها باهم تلاقی دارند. این پارک در چمنزارهای شمالی آلبرتا قرار گرفته است. رودخانه میلک (Milk River) از میان دره ای جریان دارد که در برگیرنده اولین نسل از حکاکی روی صخره و نقش اندازی بر دشتهای وسیع آمریکای شمالی می باشد. راهنمایان تور با مترجمان محلی به شما کمک می کنند تا درباره تاریخچه این سنگ نوشته ها بیشتر بدانید.

- پارک ایالتی سنگ نوشته (Writing-on-Stone Provincial Park)


هایدا گوآی (Haida Gwaii)  
این مکان که در گذشته به جزیره ملکه شارلوت معروف بوده، در کرانه شمال غربی بریتیش کلمبیا (British Columbia) قرار دارد. این مجمع الجزیره قدیمی سواحلی باورنکردنی برای موج سواری دارد و از میراث جهانی یونسکو می باشد. در اینجا چشمه های آب گرم، جنگلهای بارانی سرسبز و اجتماع های کوچکی از مردم وجود دارد و همچنین محل سکونت بومیهای هایداست که اولین بار به نام وایکینگهای شمال غربی اقیانوس آرام شناخته شده اند.

- هایدا گوآی (Haida Gwaii)


موج سواری در رودخانه دِ مانتین ویو (River Surfing at The Mountain Wave)  
این مکان در بخش انتهایی رودخانه کاناناسکیس (Kananaskis River) ساخته شده است. موج سواری خیلی سریع به یکی از ورزشهای جذاب در دنیا تبدیل شد و ماجراجویان را فقط به انجام آن در ماههای تابستان محدود نمی کند. مانتین ویو در پارک ایالتی کاناناسکیس در غرب کالگری (Calgary) قرار دارد و در مجاورتش مرکز اطلاع رسانی بازدیدکنندگان دریاچه بریر (Barrier Lake) به چشم می خورد.

- موج سواری در رودخانه دِ مانتین ویو (River Surfing at The Mountain Wave)


 جاذبه های دیدنی کانادا که هر گردشگری را به وجد می آورند



لانس آ میدووس (L’Anse Aux Meadows)  
 این مکان که در راس نیوفاندلند و شبه جزیره شمالی لابرادور واقع شده، اقامتگاه قدیمی اهالی اسکاندیناوی می باشد و به ثبت سازمان میراث جهانی یونسکو نیز رسیده است. ساختمانهای این مکان بازسازی شده اند و بازدیدکنندگان می توانند اولین کمپ وایکینگها را ببینند و درباره تاریخ 1000 ساله آن، از مترجمانی که لباسهای محلی به تن دارند اطلاعات لازم را کسب نمایند. این مکان از ماه ژوئن تا اوایل اکتبر باز است.

- لانس آ میدووس (L’Anse Aux Meadows)


تفرجگاه کوهستانی پادر کینگ (Powder King Mountain Resort)  
این مکان که زمزمه شمال نیز نامیده می شود تاحدی ناشناخته و نسبت به بقیه پیست های اسکی دور افتاده است، در منطقه شمالی قرار دارد و پوشیده از برف پودریست. در این تفرجگاه کوهستانی هر ساله شاهد بارش 1250 سانتی متری برف خواهید بود. اسکی بازان می گویند که بهترین زمان بازدید از این منطقه اواسط تا اواخر ماه ژانویه می باشد.

- تفرجگاه کوهستانی پادر کینگ (Powder King Mountain Resort)


آبشار الکساندرا (Alexandra Falls)  
این آبشار در زمینهای شمال غرب واقع شده و در 10 پله از لبه های  کوه به رنگ سبز لیمویی بروی رودخانه هی (Hay River) فرود می آید. برای عکاسی دوسکوی خوش منظره وجود دارد که  در مرکز پارک آبشار دوقلو قرار دارد. در سال 2003  یک آمریکایی مشتاق هیجان با قایق کایاک از این آبشار فرود آمد و جان سالم به در بود تا داستانش را بازگو کند.

- آبشار الکساندرا (Alexandra Falls)


بورگوینز کُو (Burgoyne’s Cove)  
در سال 1953 یک هواپیمای جنگنده در شرایط آب و هوای بد گیر کرد و به کوهی در شمال بورگوینز کُو برخورد نمود، یک قریه کوچک در نیوفاندلند و لابرادور. 23 خدمه این هواپیما کشته شدند اما امروزه مردم می توانند از کوه بالا روند و محل حادثه و لاشه هواپیما را ببینند. در سال 1993، یک لوح به رسم یادبود در مکان سانحه قرارداده شد.

- بورگوینز کُو (Burgoyne’s Cove)


جزیره بت تاب (Bathtub Island) 
این جزیره یک حفره خاص برای شنا کردن در پارک ایالتی لیک سوپریور (Lake Superior Provincial Park) است که یکی از بزرگترین پارکهای انتاریو (Ontario) می باشد. این جزیره در واقع استخریست که به وسیله انسداد توسط صخره های کوتاه در قسمت کم عمق دریاچه بوجود آمده و نقطه زیبای این پارک است. محلی ها می گویند رسیدن به این جزیره، از اتوبان شماره هفده، 500 متر به سمت جنوب کاترین کُو، امکان پذیر می باشد.

- جزیره بت تاب (Bathtub Island)


دیفن بانکر (Diefenbunker)  
دیفن بانکر در چهار طبقه با مساحت 929 متر مربع یک پناهگاه زیرزمینی است که امروزه به موزه جنگ سرد کانادا تبدیل شده و قطعا در مقایسه با موزه های اتاوا برتری دارد. این پناهگاه بین سالهای 1959 و 1961 برای امنیت دولتمردان کانادایی در صورت وقوع جنگ اتمی، در حومه شهر در کارپ (Carp) ساخته شده است.

- دیفن بانکر (Diefenbunker)


- پارک ایالتی حیات وحش فلات اسپاتیزی (Spatsizi Plateau Wilderness Park)   
با توجه به گفته سایت بی سی پارکز این پارک یکی از بزرگترین و مهمترین پارکهای کانادا محسوب می شود که از فلات اسپاتیزی محافظت می کند. وید دیویس (Wade Davis) انسان شناس کانادایی می گوید که این یک پارک حفاظت شده در امریکای شمالی است و می تواند جمعیت عظیمی از حیات وحش را حمایت کند. اگر چه تعداد بازدیدکنندگان اندک است اما فعالیتهای محبوب تابستانی مثل قایق سواری کوهنوردی و ماهیگیری در این منطقه وجود دارد.

- پارک ایالتی حیات وحش فلات اسپاتیزی (Spatsizi Plateau Wilderness Park)


- پارک ملی سِیبل ایلند (Sable Island National Park Reserve)  
سِیبل ایلند یک جزیره هلالی شکل طویل است که در 175 کیلومتری جنوب شرقی نوا اسکاتیا (Nova Scotia ) در اقیانوس آتلانتیک واقع شده است. این جزیره مکانی مجزا با جمعیت 5 نفر، 400 اسب وحشی و 350 کشتی غرق شده می باشد که به همین دلیل عنوان قبرستان آتلانتیک را دریافت کرده است. جزیره سِیبل همچنین زیستگاه سیل های خاکستری بوده و  فصل بازدید آن از ماه ژوئن تا اکتبر است.

- پارک ملی سِیبل ایلند (Sable Island National Park Reserve)


منبع: theculturetrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید