• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی ۱۴ مورد از معروف ترین میدان های دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۲/۶   تعداد بازدید : 12405   گروه مطلب : ترین ها


چهارده میدان معروف دنیا

تقریبا هر شهری چیزی مانند میدان دارد که به خاطر اهداف مهم اجتماعی یا برقراری تجمعات تبلیغاتی ساخته شده است. این میدان ها معمولا توسط مغازه ها، رستوران ها و دیوارهای شهر احاطه می شوند. در وسط آن معمولا یک فواره آب، مجسمه یا یادبود قرار دارد. اما جدا از این شباهت ها، میدان های شهر تاریخ منحصر به فرد خودشان را هم دارند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از معروف ترین میادین شهر را معرفی کنیم.
 
۱۴- پلازا مایور (Plaza mayor)
معروف ترین پلازای (میدان) مادرید اسپانیا پلازا مایور می باشد. این میدان زیبا یکی از اصلی ترین مکان های دیدنی توریست هاست. پلازا مایور در حقیقت خارج از دیوارهای شهر بنا شده بود و نقش مهمی در برگزاری بازی های گاوبازی، خرید و فروش، مسابقات فوتبال، سمفونی های موسیقی و اجرای حکم اعدام داشت. مجسمه فیلیپ سوم در وسط ساختمان زیبای کاسا ده لا پانادریا (Casa de la Panaderia) قرار داد. این ساختمان مرکز سابق نانوایی ها بوده است.

۱۴- پلازا مایور (Plaza mayor)

 
۱۳- پلازا ده مایو (Plaza de Mayo)
پلازا ده مایو از ۲۵ مه سال ۱۸۱۰ تا کنون صحنه انقلاب هایی بوده که منجر به خود مختاری شده است. این میدان یک منطقه تاریخی در بوینس آیرس (Buenos Aires) و حتی در کل آرژانتین محسوب می شود. تعدادی از مهم ترین دیدنی های شهر در اطراف این میدان قرار دارد که شامل کابیلدو (Cabildo) می باشد و به عنوان شورای شهری در زمان استعمار از آن استفاده می شده است. در وسط این میدان تاریخی هرم می (The May pyramid) قرار دارد که قدیمی ترین یادبود ملی در بوینس آیرس می باشد. این میدان از سال ۱۹۷۷ تا کنون محل برگزاری کنگره مادرهای پلازا ده مایو بوده که در آن مادرانی که به سر به نیست شدن فرزندانشان توسط دیکتاتوری نظامی معترض بودند، عکس یا یادبودهایی از فرزندانشان را آن جا قرار دادند. 

۱۳- پلازا ده مایو (Plaza de Mayo)


۱۲- میدان ترافالگار (Trafalgar Square)
میدان ترافالگار میدان بزرگی در لندن است که به خاطر پیروزی های لرد هوراتیو نلسون (Lord Horatio Nelson) در مقابل ارتش ناپلئون در جنگ ترافالگار در سال ۱۸۰۵ ساخته شده است. یادبود مرکزی در وسط میدان یک تک ستون بلند است که روی آن مجسمه نلسون ایستاده و به لندن خیره شده است. یادبود او توسط چهار شیر عظیم احاطه شده و تعدادی فواره آب هم در اطرافش قرار دارند. این میدان فراتر از یک میدان عمومی است و یکی از مهم ترین میادین کل بریتانیا محسوب می شود و محلی اجتماعی و سیاسی برای بازدیدکنندگان و اهالی لندن می باشد. 

۱۲- میدان ترافالگار (Trafalgar Square)


۱۱- زوکالو (Zocalo)
این میدان در مرکز تاریخی شهر مکزیک قرار دارد. زوکالو یکی از بزرگ ترین میدان های دنیا محسوب می شود. این میدان از سمت شمال توسط کلیسای جامع متروپولیتان (Metropolitan Catherdal)، از شرق توسط کاخ ملی (National Palace) و تعدادی بنای تاریخی دیگر احاطه شده است. یک پرچم عظیم از مکزیک در وسط آن نصب شده که هر روز به صورت رسمی برافراشته می شود. این میدان از زمان  آزتک ها (Aztec) ها تا کنون محل گردهمایی مکزیکی ها بوده و جشن های زیادی در آن برگزار شده است. 

۱۱- زوکالو (Zocalo)


۱۰- گرت مارکت (Grote Markt)
گرت مارکت یا گرند پلیس (Grand place) میدان مرکزی بروکسل در بلژیک می باشد. این میدان توسط دیوارهای اصلی شهر و خانه پادشاه یا خانه نان (نام قدیمی اش) احاطه شده است. این میدان در کنار آتومیوم (Atomium) و مانکن پیس (manneken Pis) مهم ترین مقاصد گردشگری بروکسل هستند. هر دو سال یک بار در ماه اوت فرش عظیمی از گل در گرت مارکت برای چند روز بر پا می شود. یک میلیون گل بگونیا در کنار یکدیگر چیده می شوند تا این فرش عظیم را در قسمتی از میدان تشکیل دهند.

۱۰- گرت مارکت (Grote Markt)


۹- میدان شهر قدیمی (Old Town Square)
این میدان بین پل چارلز (Charles bridge) و میدان واتسلاو (Wenceslas Square) قرار گرفته است. میدان شهر قدیمی پراگ اغلب در فصل تابستان پر از توریست و افراد محلی می باشد. در این میدان ساختمان هایی به سبک های معماری چون گوتیک، مثل کلیسای تاین (Tyn Catherdal) و به سبک باروک مثل کلیسای سنت نیکولاس (Saint Nicholas Church) وجود دارد. این میدان یک استراحت گاه برای مسافرانی است که از کوچه های باریک پراگ خسته شده اند. در میان کلیساهای زیاد این منطقه، توریست ها می توانند ساعت نجومی این میدان را پیدا کنند در حالی که برج بالای آن چشم اندازی پانارومایی به میدان شهر قدیمی دارد.

۹- میدان شهر قدیمی (Old Town Square)


۸- میدان سن مارکو (piazza San Marco)
میدان سن مارکو مهم ترین میدان ونیز می باشد که معمولا به نام پیازا (Piazza) شناخته می شود. می گویند که ناپلئون میدان سن مارکو را اتاق پذیرایی اروپا می خوانده است. این یکی از میدان های مهم و زیبای اروپا محسوب می شود که در آن صداهای انسانی بر صدای ماشین ها و ترافیک غلبه دارد. کلیسای جامع سینت مارکو (Basilica of San Marco) در سمت شرق این میدان قرار دارد و یکی از مهم ترین بناهای ونیز محسوب می شود. میدان سن مارکو کم ارتفاع ترین نقطه ونیز است و در نتیجه هنگام باران های شدید زودتر از بقیه جاها سیلابی می شود. 

۸- میدان سن مارکو (piazza San Marco)
۷- میدان تیان آنمن (Tiananmen Square)
میدان تیان آنمن در پکن بزرگ ترین میدان جهان محسوب می شود. اطراف این میدان یادبودهایی به سبک شوروی و ساختمان های دولتی قرار دارد. میدان تیان آنمن جایی عجیب و منحصر به فرد است و مکانیست که در آن می توانید گردشگرانی از سراسر چین را ببینید. کسانی در میان آنها هستند که برای بار اول به پایتخت چین سفر کرده اند. در شمال این میدان پرچمی قرار دارد که با طلوع آفتاب برافراشته و با غروب آفتاب پایین آورده می شود. در دروازه تیان آنمن چهار شیر مرمری وجود دارد. شیری که در شمال غرب قرار دارد یک گلوله در شکمش فرو رفته که مربوط به کشتار تیان آنمن در سال ۱۹۸۹ است. 

۷- میدان تیان آنمن (Tiananmen Square)


۶- میدان مین مارکت (Main Market Square)
میدان مین مارکت یک مقصد گردشگری محبوب در لهستان می باشد که در قسمت شهر قدیمی در کراکوف (Krakow) قرار دارد. میدان مین مارکت بزرگ ترین میدان قرون وسطایی در اروپا است که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی بر می گردد. اطراف این میدان ساختمان های تاریخی، کاخ ها و کلیساهای زیادی وجود دارد. مرکز این میدان کلاث هال (Cloth Hall) قرار گرفته که در سال ۱۵۵۵ میلادی به سبک رنسانس بازسازی و یک شیروانی زیبا به آن اضافه شد. بر فراز میدان شهر برج های کلیسای سنت ماری (Saint Mary’s Basilica) قرار گرفته که به سبک گوتیک ساخته شده است. 

۶- میدان مین مارکت (Main Market Square)


۵- میدان تایمز (Times Square)
میدان معروف تایمز در نیویورک در محل اتصال برادوی (Broadway) و خیابان هفتم (Seventh Avenue) قرار گرفته و از خیابان های وِست ۴۲ ام تا وست ۴۷ ام امتداد دارد. در این میدان تعداد زیادی صفحات تلویزیون، علایم های ال ای دی و نورهای رنگی به چشم می خورد. بسته به اینکه چه سلیقه ای دارید این منطقه می تواند برایتان یک مقصد گردشگری عالی یا یک کابوس باشد. میدان تایمز جدید یک پارک مناسب خانواده و دوستان است که در آن رستوران ها، تئاترها و هتل های زیادی به چشم می خورد. البته ساختمان های کاری زیادی هم در آن وجود دارد. نورها و صفحات رنگی همچنان دیده می شوند اما هیجان انگیزترین زمان وقتی است که در شب به آن جا بروید و نورهای رنگی میدان تایمز بیشتر به چشم بیاید. میدان تایمز همچنین به خاطر توپ سال نو (New Year’s Ball) معروف می باشد.

۵- میدان تایمز (Times Square)


۴- میدان سنت پیتر (Saint Peter’s Sqaure)
میدان سنت پیتر دقیقا مقابل کلیسای سنت پیتر در واتیکان سیتی روم قرار دارد. چهار ستون کلوسال توسکان (Clossal Tuscan) ورودی این کلیسای را تشکیل می دهند که در امتداد آن یک میدان عظیم قرار دارد. در مرکز این میدان یک ابلیسک مصری وجود دارد که در زمان امپراطوری آگوستوس (Agustus) از مصر به روم آورده شده است. این انتقال در سال ۱۵۸۶ با دستور پاپ سیکتوس پنجم (Pop Sixtus V) از محل اولیه اش یعنی یک سیرک به این میدان انجام گردیده است. در دوران قرون وسطی معتقد بودند که درون توپ بالای ابلیسک خاکستر های جولیوس سزار (Julius Caesar) را ریخته اند. اما هنگامی که این توپ فلزی باستانی جابجا شد درونش تنها گرد و خاک پیدا کردند.

۴- میدان سنت پیتر (Saint Peter’s Sqaure)


۳- میدان دل کامپو (Piazza del Campo)
میدان دل کامپو یکی از بزرگ ترین میدان های قرون وسطایی اروپا می باشد. این میدان مهم در مرکز تاریخی سینا (Siena) درتوسکانی (Tuscany) ایتالیا قرار دارد. میدان دل کامپو به خاطر زیبایی و معماری بی نظیرش در دنیا مشهور است. ساختمان پالازو پابلیکو (Palazzo Publico) و برج مشهورش به همراه تعدادی از ساختمان کاخ مانند اطرافش به یکی از ثروتمندترین خاندان های سینا تعلق دارد و اطراف این میدان صدفی شکل را احاطه کرده است. مسیر مسابقه اسب سواری که دو بار در سال در سینا برگزار می شود شامل مسیر دور این میدان هم می شود. دور این میدان را لایه ضخیمی از گل و لای می پوشانند و مسابقه دهندگان باید سه بار آن را طی کنند و معمولا بیش از 90 ثانیه هم طول نمی کشد. 

۳- میدان دل کامپو (Piazza del Campo)


2- میدان جامع الفنا (Djemaa el Fna)
میدان جامع الفنا یکی از مهم ترین مقاصد دیدنی کسانی است که به شهر مراکش و کشور مراکش سفر می کنند. در طی روز این میدان که در وسط شهر قرار دارد پر از مار بازارن و مردمی می شود که با میمون هایشان مراسم اجرا می کنند و همچنین کسانی که به خرید و فروش مشغول هستند. با گذشت روز سرگرمی هایی که مشاهده می کنید هم تغییر می کند. ماربازارن پراکنده می شوند و هنگام غروب، میدان شلوغ تر می گردد. جادوگران، رمالان و کسانی که طب سنتی می کنند به این میدان می آیند. با فرا رسیدن شب دکه های خوراکی زیادی بر پا می شود و بر تعداد جمعیت افزوده می شود. 

2- میدان جامع الفنا (Djemaa el Fna)


1- میدان سرخ (Red Square)
میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد و معمولا اولین مقصد گردشگری توریست ها محسوب می شود. اطراف این میدان را کلیسای سنت باسیل (Saint Basil’s Catherdal)، موزه تاریخ کشور (State History Muesum)، آرامگاه لنین (Lenin’s Mausoleum) و یکی از دیوارهای بلند کاخ کرملین احاطه کرده است. اسم این میدان (سرخ) به خاطر رنگ آجرها و یا ارتباط رنگ سرخ با حزب کمونیست نمی باشد. دلیل نام گذاری این میدان به نام سرخ این است که واژه روسی کراسنایا (Krasnaya) دو معنی دارد که یکی سرخ و دیگری زیبا می باشد. این اسم ابتدا روی کلیسای سنت باسیل گذاشته شده بود و به مرور روی میدان مجاورش هم این نام را گذاشتند.

1- میدان سرخ (Red Square)


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید