• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 آرامگاه دیدنی در اروپا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۲۶   تعداد بازدید : 12457   گروه مطلب : دیدنی ها


معرفی 10 آرامگاه دیدنی در اروپا

به مزار تعدادی از افراد تاثیر گذار تاریخ، رهبران، متفکران، هنرمندان و موسیقیدانان دنیا بروید که در زیباترین گورستان ‌های تاریخی اروپا واقع شده اند. 

1. وینستون چرچیل (Winston Churchill) در آکسفوردشر (Oxfordshire) کشور بریتانیا
زمانی که وینستون چرچیل در 24 ژانویه 1965 از دنیا رفت، یک مراسم با شکوه برایش گرفتند. افراد سرشناسی از 112 کشور دنیا به مراسم ختم او در کلیسای سنت پاول (St Paul’s Cathedral) آمدند. آنها می ‌توانستند چرچیل را در وست مینستر ابی (Westminster Abbey) در کنار افراد بزرگ تاریخ بریتانیا دفن کنند اما تصمیم گرفتند که او را در یک گورستان ساده در حیاط کلیسای روستای بلادون (Bladon) در نزدیکی کاخ بلنهیم (Blenheim Palace) دفن نمایند که محل تولد چرچیل بوده است. 
وینستون چرچیل تنها عضو از خاندان چرچیل نیست که در روستای بلادون دفن شده است. والدین او و همسرش کلمنتاین (Clementine) نیز در این محل به خاک سپرده شده اند. چرچیل همیشه از احساس صلح و صفایی که با سر زدن به قبر والدینش در این محل حس می ‌کرد، می ‌گفت و دوست داشت که خودش هم زمانی در آنجا دفن شود. 

1. وینستون چرچیل در آکسفوردشر  کشور بریتانیا


2. اسکار وایلد (Oscar Wilde) در پاریس کشور فرانسه
مقبره اسکار وایلد در گورستان پر لاشز همانند شخصیت خودش طراحی شده و تضادهای آشکار آن را جیکوب اپستین (Jacob Epstein) به خوبی در قالب مجسمه یک مرد نشان داده است. 
مقبره او با جای رژ قرمز رنگ بوسه ‌ها پوشیده شده که این سنت از سال 1990 به وجود آمد ولی بعدا با این کار بسیار مخالفت شد زیرا تمیز کردن قبر هر بار باعث تخریب بیشتر آن می ‌شود. 

2. اسکار وایلد (Oscar Wilde) در پاریس کشور فرانسه


3. جیم موریسون (Jim Morrison) در پاریس کشور فرانسه
جیم موریسون شخصیتی عجیب و دردسرساز در موسیقی، خواننده گروه دورز بود. او در سن 27 سالگی بر اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در پاریس از دنیا رفت. اشعار او شدیدا تحت تاثیر شاعران و فلاسفه بوده است. جیم موریسون در کنار مشاهیری همچون انوره دو بالزاک (Honore de Balzac)، مارسل پروست (Marcel proust)، اسکار وایلد و ادیت پیاف (Edith piaf) دفن شد و قطعا این موضوع باعث خوشحالی روحش خواهد بود.
مقبره او کوچک است و پیدا کردنش کمی دشوار می ‌باشد. طرفداران او می ‌گویند گاهی اوقات تا روزها مشغول جست و جو برای یافتن آرامگاه او بودند. یکی از طرفداران او هم معتقد است که از طریق بوی ماریجوانا قبر او را پیدا کرده است. 

3. جیم موریسون (Jim Morrison) در پاریس کشور فرانسه


4. جان کیتس (John Keats) در رم کشور ایتالیا
جان کیتس در سن 25 سالگی در ایتالیا درگذشت قبل از آنکه اشعارش فرصتی برای معروف شدن او پیدا کنند. جای کیتس امیدوار بود که آب و هوای معتدل به درمان بیماری او کمک کند اما اینطور نشد. 
کیتس در گورستان سیمیترو آکاتولیکو (Cimitero Acattolico) در رم دفن شد که در زبان انگلیسی به آن گورستان پروتستان می‌ گویند زیرا پروتستان‌ های زیادی در این مکان دفن شده اند. به دنبال اسم کیتس روی مقبره‌ اش نگردید. این شاعر جوان بسیار تحت تاثیر معروف نشدن اشعارش قرار داشت که درخواست کرد روی سنگ قبرش بنویسند در اینجا کسی خوابیده که نامش در آب نوشته شده است. 

4. جان کیتس (John Keats) در رم کشور ایتالیا


5. ویلیام شکسپیر در استراتفورد (Stratford-Upon-Avon) کشور بریتانیا
قبر بزرگترین نمایش نامه نویس دنیا در کلیسای ترینیتی مقدس در استراتفورد می‌ باشد. این کلیسا چشم اندازی رو به رود آون (Avon) دارد و شکسپیر در این شهر به دنیا آمده، مدرسه رفته و در سال 1613 بازنشست شده است.
شکسپیر تا آخر عمر عشق به قافیه را حفظ کرد. او درخواست داشت که سنگ مقبره‌ اش با اشعاری خطاب به دزدان قبر مزین شود که در زمان خودش مشکل جدی محسوب می‌ شد. 
روی سنگ قبرش نوشته شده دعا می‌ کنم کسی را که سنگ قبرم را آزاد کند و نفرین می ‌کنم کسی را که استخوان ‌هایم را جابجا نماید. 

5. ویلیام شکسپیر در استراتفورد (Stratford-Upon-Avon) کشور بریتانیا


 داستان های پنهان شده افراد مشهور در قبرستان شگفت انگیز نیویورک



6. فرانتس کافکا (Franz Kafka) کشور جمهوری چک
فرانتس کافکا نویسنده تعدادی از رمان ‌های پرخاشگرانه در ادبیات است. اما جایگاه ابدی او بسیار صلح آمیز می ‌باشد. او در میان درختان سر به فلک کشیده گورستان جدید یهودیا پراگ که در اصل در سال 1890 احداث شده، دفن شده است و بسیار آرام و با صفا می ‌باشد. 
در 3 ژوئن ممکن است این گورستان کمی شلوغ شود زیرا طرفداران او به مزارش می ‌آیند تا سالگردش را گرامی بدارند. اما شما می ‌توانید در اغلب اوقات سال بدون دردسر و شلوغی به آرامگاه او بروید. البته مردانی که وارد این گورستان می ‌شوند باید کیپا (کلاه سنتی یهودیان) به سر کنند. در دروازه ورودی گورستان کیپا در اختیار مردان قرار داده می ‌شود.

6. فرانتس کافکا (Franz Kafka) کشور جمهوری چک


7. کارل مارکس (Karl Marx) در هایگیت (Highate) کشور بریتانیا
او در میان بورژواهای طبقه متوسط به بالای دوره ویکتوریای لندن در گوستان هایگیت دفن شده است. کارل مارکس نویسنده کتاب‌ هایی همچون پایتخت (Das Kapital) و مانیفست حزب کمونیست (the Communist Manifesto) در حقیقت پر بازدیدترین فرد این گورستان می‌ باشد. به علت همین موضوع اخیرا عده ‌ای این گورستان را به آتش کشیدند تا توجه سرمایه‌ داران و طبقه متوسط جامعه را به آن‌ جلب کنند. 
مارکس در ابتدا در بخش دیگر این گورستان دفن شده بود که تقریبا 90 متر با جایگاه کنونی او فاصله داشت. اما در سال 1954 او نبش قبر شد و به جایگاه کنونی‌ اش در یک سنگ گرانیتی منتقل گشت که بالایش از برنز ساخته شده است. این مقبره توسط لارنس برادشاو (Laurence Bradshaw) طراحی شد و هزینه ساخت آن توسط حزب کمونیست بریتانیا تامین شد.

7. کارل مارکس (Karl Marx) در هایگیت (Highate) کشور بریتانیا


8. لئونارد داوینچی (Leonardo Da Vinci) در امبوز (Amboise) کشور فرانسه
معروف ‌ترین هنرمند ایتالیا در واقع آخرین سال‌ های عمرش را در فرانسه، در روستای لویر (Loire Valley) در امبوز گذراند. یک پادشاه فرانسوی به نام فرانسیس اول (Francis | ) از او خواسته بود تا برایش کار کند و برای همین هم داوینچی به آنجا رفت. لئونارد داوینچی تا آخر عمرش روی مطالعات علمی خود کار کرد و سرانجام در دوم ماه مه 1519 از دنیا رفت. 
در ابتدا او در کلیسای سنت فلورنتین (St. Florentin) در امبوز دفن شد اما سپس در انقلاب فرانسه مقبره‌ اش تخریب شد. بنابراین استخوان‌ هایش را به کلیسای سنت هوبرت آوردند و در حیاط این مکان دفن کردند. امروز یک کلیسای کوچک در مجاورت لویر جایگاه ابدی بزرگترین مرد عصر رنسانس دنیا می ‌باشد. 

8. لئونارد داوینچی (Leonardo Da Vinci) در امبوز (Amboise) کشور فرانسه


9. موتزارت، بتهوون، برامس و شوبرت در وین کشور اتریش
چرا فقط به بازدید از آرامگاه یک موسیقی دان بروید وقتی گورستان مرکزی وین به شما این فرصت را می ‌دهد که از آرامگاه چهار موسیقیدان بزرگ دنیا یعنی لودویگ ون بتهوون، یوهانس برامس، فرانتس شوبرت و وولفگانگ آمدئوس موتزارت به یک باره دیدن کنید؟
البته بهتر است بدانید که مقبره موتزارت در واقع نوعی یادبود از او می‌ باشد و بدنش در یک کلیسای دور افتاده به نام سنت مارکس (St. Marx) دفن شده که اکنون یک پارک می‌ باشد. اما باقی مقبره‌ ها اصلی هستند و همگی بسیار زیبا و باشکوه طراحی شده اند.
همه موسیقی ‌دانان در یک بخش این گورستان به عنوان گروه 32A قرار گرفته اند که همگی توجه شما را به خود جلب می ‌کنند. یکی را انتخاب کنید و به موسیقی ‌اش گوش دهید. 

9. موتزارت، بتهوون، برامس و شوبرت در وین کشور اتریش


10. ناپلئون بناپارت در پاریس کشور فرانسه
ساختمان لزنولید در منطقه هفتم پاریس و در قلب شهر یک ساختمان خیره کننده می ‌باشد که توسط لوئی چهاردهم در سال 1670 دستور ساخت آن داده شده است. این بنا ابتدا به عنوان یادبودی برای سربازان زخمی جنگ ساخته شده بود. ناپلئون همواره به سربازارن زخمی در این ساختمان سر می ‌زد و در سال 1840 یک آرامگاه برای او ساختند. بالاخره در سال 1861  و 40 سال پس از مرگ ناپلئون، اولین پادشاه فرانسه، برای او یک مقبره ساخت و در آنجا آرام گرفت. 
مقبره ناپلئون از سنگ سرخ سماق و درون یک دخمه رو باز و دایره‌ای شکل ساخته شده است. کف موزائیک این دخمه قسمت ‌هایی از زندگی ناپلئون را نشان می ‌دهد. قبل از وارد شدن به دخمه، سر درب آن را مطالعه کنید، در این مکان آخرین وصیت‌ های ناپلئون بناپارت نوشته شده است. جمله من می‌ خواهم که خاکسترم در رودخانه سن در کنار مردم فرانسه آرام بگیرد و آنها را بسیار دوست دارم. 

10. ناپلئون بناپارت در پاریس کشور فرانسه


منبع: wanderlust.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید