• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین مقاصد گردشگری در کشور آذربایجان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۱/۲۹   تعداد بازدید : 9259   گروه مطلب : ترین ها


مقاصد برتر گردشگری در کشور آذربایجان

علیرغم اینکه کمتر کسی رویای سفر به این قسمت از دنیا را در سر می پروراند، با این حال آذربایجان جاییست که تمامی وجنات یک ماجراجویی تمام عیار برای عاشقان هیجان را مهیا می کند. این کشور هزاران سال تمدنش را در کنار سنت هایی عمیق و ریشه دار یکجا در طبق اخلاص گذاشته است. بهترین دیدنی های آذربایجان هم مناظر دیدنی دارند، هم فرهنگ و هم حیات وحش و البته کلی تجربه جالب دیگر.

1.باکو
پایتخت کشور آذربایجان اغلب به عنوان اولین گزینه برای بازدید کردن در این کشور انتخاب می شود. منطقه قرون وسطایی ایچری شهر (Icheri Sheher) با برج اسرار آمیزش به نام برج دختر (Maiden Tower)، کانون اصلی توجه ها محسوب می شود. در اختیار داشتن یک مرکز شهر که به اواخر قرن نوزدهم باز می گردد، معماری هایی که به سبک امپراطوری های روسی ساخته شده و آسمانی که خط افق مدرنی دارد، همگی جزو چندین مورد از زیبایی هایی هستند که چهره باکو را کامل کرده اند. سایر نقاط قابل توجه باک شامل بلوار باکو (Bake Boulevard) که دریای خزر را در آغوش گرفته، برج های شعله (Flame Towers) و یک منطقه فروشگاهی می شود که در امتداد خیابان نیظامی کشیده شده است می شود. بازدید کنندگان شهر نه تنها می توانند از میان هتل های پر تعداد هر کدام که از نظر بودجه مطلوبشان بود را انتخاب کنند، بلکه طیف گسترده ای از رستوران ها، بارها و کافه ها هم در اینجا موجود می باشد.

1.باکو


2.گنجه (Ganja)
دومین شهر و جایی که محل تولد نظامی گنجوی (Nizami Ganjavi)، شاعر مشهور قرن دوازدم است، گردشگران بسیار کم تری را به تناسب شهر باکو به سمت خودش جلب می کند. اما برای رسیدن از پایتخت به این شهر می بایست یک سفر 370 کیلومتری که حدودا چهار ساعت و نیم طول می کشد را سپری کنید تا بتوانید زیبایی های این شهر تاریخی را از نزدیک تجربه نمایید. گنجه نامیست که شاید ذهن را به سمت یک گیاه پیش ببرد اما در عوض این شهر از لحاظ تاریخی کلکسیونی غنی از آثار قرن ششمی و همچنین مساجد باستانی، کاروانسرا، کلیساها و خانه هایی است که با استفاده از بطری ساخته شده اند. برای این همه زیبایی انتظار می رود که بازدید کنندگان بیشتری وجود داشته باشد.

2.گنجه (Ganja)


3.قوبا (Quba)
هر کسی که به دنبال تماشای مناظر بکر، دهکده های کوهستانی باستانی و غرق شدن در فرهنگ اصیل قفقازی (Caucasus) باشد حتما باید سفر به شهر قوبا را در نظر داشته باشد. این مرکز فرهنگی در فاصله 170 کیلومتری شمال شرق باکو یکی از مقصدهایی است که باید در لیست دیدنی های آذربایجان قرار بگیرد. قوبا در دامنه های کوه شهداگ (Shahdag Mountain) که 600 متر از سطح دریا بالاتر است قرار داشته و به همین دلیل، این ناحیه مادامی که از فرهنگ برجسته ای برخوردار است، هوای تازه و مطبوعی هم دارد. مناظر کوهستانی، دره تنگی (Tenghi Canyon) و آبشارهایی که در همین نزدیکی ها حضور دارند از جمله سایر دیدنی های مهم آن به حساب می آیند.

3.قوبا (Quba)


4.دهکده های کوهستانی
خلاف جهت مسیر رودخانه قودایلچای (Qudailchay River) که شهر قوبه را پیماییده و به رودخانه قیرمیزی قصبه (Qirmizi Qesebe) (شهر قرمز) می ریزد را پی بگیرید. این منطقه 2500 ساله محل زندگی جامعه ای یهودی است. سایر روستاهای اطراف این منطقه شامل خینالیق (Khinalug)، قوسار (Qusar)، لاهیج (Lahij) و ساریباش (Saribash) می شوند.

4.دهکده های کوهستانی


5.شکی (Sheki)
این شهر که یکی از قدیمی ترین ها در کل منطقه قفقاز می باشد، از بهترین دیدنی های کشور آذربایجان محسوب می شود. با داشتن جمعیتی 60 هزار نفری که همگی در پای کوه های قفقاز سکونت دارند، این فریبندگی و افتادگی آن است که بازدید کنندگان را محو خودش می کند. برای هزاران سال، ابریشم تولید شده در آن، این شهر کوچک را به توقفگاه مهمی در جاده ابریشم تبدیل کرد. تاجرانی از شرق و غرب در اینجا ملاقات می کردند و در کاروانسراهای زیادی که در آن زمان بود اقامت می داشتند. کمی جلوتر برویم کاخ شکی خان (Sheki Khans) و قلعه ها و مساجد قرن هجدهمی را پیدا می کنیم. از شَکی که خارج شوید می توان رودخانه ها، آبشارها و غارهایی که در امتداد مسیر قرار داشته و فرصت پیاده روی مناسبی را در کوهستان فراهم می کنند پیدا نمود.

5.شکی (Sheki)


 با 9 دلیل مهم برای سفر به آذربایجان آشنا شوید



6.شماخی (Shamakhi)
یکی دیگر از پاتوق های آذربایجان برای خبره های تاریخ شناسی همین شهر شماخی است. با تاریخچه ای به درازای بیش از دو هزار پانصد سال و داشتن مقام پایتختی امپراطوری سابق شیروان (Shirvan Empire)، این شهر کوچک ارزش پیمودن یک رانندگی دو ساعته از شهر باکو را به شدت دارد. ویرانه های باستانی قرون وسطایی و قلعه گولیستان (Gulistan Fortress) که هزاران سال قدمت داشته و در حال نابود شدن است، همگی باعث شده تا مکانی جذاب برای تماشا کردن رقم بخورد. این ناحیه در طول تاریخ همواره بورس فرش بافی بوده و همچنین زادگاه چندین شاعر آذربایجانی نیز هست.

6.شماخی (Shamakhi)


7.دریاچه گویگول (Lake Goygol)
یک رانندگی کوتاه از شهر گنجه بی شک می تواند بازدید کنندگان را به یکی از بهترین نقاط آذربایجان از لحاظ زیبایی های طبیعی برساند. دریاچه گویگول یا دریاچه آبی (Blue Lake) در ارتفاع 1500 متری، آب های آبی رنگ عمیقی را در مقابل جنگلی انبوه واقع در دامنه رشته کوه مراوی (Murovdag) قرار داده است. این دریاچه که پس از وقوع یک زلزله در قرن دوازدهم شکل گرفته، اغلب یکی از پرطرفدارترین سفرهای یک روزه را برای گردشگرانی که در گنجه اقامت دارند رقم می زند. رانندگی از میان کوه های این مسیر نباید دست کم گرفته شود چرا که همه زیبایی های آن به تماشایی بودن مناظر طبیعی اش ختم نمی شود. این ناحیه تا پیش از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، محل زندگی یک جامعه آلمانی بوده است. هنوز هم در برخی از روستاها نشانه هایی از میراث آنها و تاثیری که در اینجا داشته اند به چشم می خورد.

7.دریاچه گویگول (Lake Goygol)


8.رشته کوه قفقاز
دو محدوده کوهستانی امتداد یافته از دریای خزر تا دریای سیاه و جدا کننده دو کشور آذربایجان و ارمنستان، کوه های قفقاز کبیر و صغیر را تشکیل می دهند. براساس نظر متخصصان این کوه ها در میان معدود مناطق کره زمین هستند که از لحاظ فرهنگ و زبان جزو متنوع ترین ها حساب می شوند. در اینجا گروه های قومی مختلف و حتی زبان های متنوع تری از آذربایجانی وجود دارد که هر کدام بسته به نوع جامعه شان، انحصارا در میان خودشان استفاده می شود. پیاده روی در سرزمین های ناشناس و دنبال کردن مسیرهایی که به دنباله قفقازی منتسب هستند از جمله جذاب ترین فعالیته های قابل انجام در آن می باشد.

8.رشته کوه قفقاز


9.لنکران (Lankaran)
امتداد مسیر دریای خزر را که از شهر باکو به سمت جنوب و کشور ایران حرکت کنیم، با دهکده آرام و ساکت لنکران جایی که ریشه نئولیتیک (Neolithic) داشته و در راستای ساحل کشیده شده رو به رو می شویم. لنکران یکی از برترین جاذبه های دیدنی برای محلی های کشور آذربایجان نیز هست. پیاده روی کردن در میان شهر و تماشای فانوس دریایی، قلعه لنکران (Lankaran Fortress)، پارک یادبود حیدر علی اف (Heydar Aliyev Memorial Park) و زندان قدیمی از جمله دیدنی های مهم آن هستند. به علاقمندان به ساحل هم توصیه می شود که چند کیلومتر بیشتر به طرف جنوب و کانارمشا (Kanarmesha) بروند. در حالیکه طرفداران تماشای فضاهای باز می توانند سفر یک روزه ای را برای رفتن به استان محافظت شده گیزیل آجاق (Ghizil-Agaj State Reserve) در نظر بگیرند. مورد دوم محل زندگی بیش از 200 گونه پرنده، انواع گرگ ها و گرازهای وحشی می باشد.

9.لنکران (Lankaran)


10.نفتالان (Naftalan)
این یکی معمولا در کتاب بهترین دیدنی هایی کشور آذربایجان قرار ندارد اما این ارزش را دارد که در این فهرست به نامش اشاره شود. شهر کوچک نفتالان واقع در نزدیکی گنجه، محلی با انواع گونه های عجیب و غریب از مراکز سلامتی و اسپا می باشد. با باور اینکه اینجا قدمتی بیش از هزار سال داشته و توسط شوروی ها به محبوبیت رسیده است، مردم آذربایجان نیز امروزه به آن مراجعه می کنند تا در نفت خام حمام کنند. برخی معتقدند که حمام کردن با این درجه از نفت فواید درمانی بسیاری از جمله درمان مشکلات پوستی و رفع مشکلات عصبی را به همراه خواهد داشت. توریست های ماجراجو هم می توانند این نوع حمام کردن را به لیست تجربه هایشان اضافه کنند.

10.نفتالان (Naftalan)


منبع: theculturetrip





نظرها

  • 0 0

    به نظر من كه يه سفر به باكو داشتم ، از زيبايي وتميزي اين شهر هرچه بگم كمه... خيلي ديدني وجالب بود مخصوصا كنار درياي خزر كه چه قدر زيبا وديدني بود وباعث شد بفهمم كه چه اندازه به ساحل ما بي لطفي شده وغدا ها وآثار تاريخي هم بياد ماندني بود

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید