• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


از دوبلین تا نیویورک: 6 مورد از بهترین جشن های روز پاتریک مقدس

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۲۳   تعداد بازدید : 6403   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


کلیسای سنت پاتریک در نیویورک
کلیسای سنت پاتریک در نیویورک

برخی از رویدادهای تقویم نیاز به معرفی دارند و قطعا روز پاتریک مقدس یکی از آنهاست. 
یکی از حامیان پیتر مقدس را در ایرلند پیدا کنید و به یک راهپیمایی خیابانی بپیوندید. مردمی را با کلاه گیسهای سبز به آن اضافه کنید و شانس داشتن یک شب طولانی را داشته باشید. کل مطلب همین هست.
قطعا موارد بیشتری درباره این جشن وجود دارد و گاهی از این تاریخ، بعنوان یک ضیافت فرهنگی یاد شده است که چندین روز ادامه دارد. امسال، لذت تجسم این روز ملی ایرلند، بدلیل برگزاری آن در تعطیلات آخر هفته می باشد. روز پاتریک مقدس همیشه  17 مارس می باشد و در سال 2018 ،17 مارس روز شنبه است، به همین دلیل انتطار به پایان می رسد و شور و شعف این جشن تمام و کمال خواهد بود.
بیان وقایع و احتمالات این روز مقدس در این لیست، کامل نیست ولی اگر چند روز تفریح و سرگرمی به همراه احیا یک رسم کهن را می خواهید این 6 شهر کاملا مناسب خواهند بود.

1- دوبلین  Dublin 
پایتخت ایرلند، مرکز سنتی جشنها و فستیوالهای روز پاتریک مقدس می باشد و امسال نیز خواهد بود. اگر زود اقدام کنید هنوز هم می توانید در این شهر هتل رزرو نمایید.

رویداداصلی: دوبلین برای تفریح، شادی و یک هیجان 24 ساعته در حال برنامه ریزی می باشد. این جشن مقدس با نمایشهای موزیکال، نمایشگاههای هنری، تورهای پیاده روی و شامهای لذیذ همراه خواهد بود. رژه اصلی از نیمه روز شنبه آغاز می شود و با نمایش لباسهای محلی با مضمون "خانه جاییست که قلب است" همراه می باشد.

مکان جشن: محدوده تمپل بار (Temple Bar) در بخش جنوبی رودخانه لیفی (Liffey)، منطقه اصلی و حیاتی شب زنده داری در دوبلین می باشد و اگر بخواهید از روزمرگی و خستگی روزتان رها شوید به بار این منطقه بروید که بعید است ساکت و خلوت باشد.  

مکان اقامت: اگر مایل هستید که شاهد همه جشن باشید می توانید پکیج 4 شبه اقامت در هتل 4 ستاره تمپل بار را رزرو کنید و در تاریخ 15 مارس از لوتون (Luton) پرواز نمایید. قیمت ها از 667 یورو شروع می شود.

دوبلین، مرکز سنتی جشنها و فستیوالهای روز پاتریک مقدس


2- گالوی Galway
اگر می خواهید تجربه جشن ایرلندی روز پاتریک مقدس را داشته باشید اما مطمین نیستید که بتوانید شلوغی و هیجان دوبلین را تحمل کنید، گالوی نمایشی آرامتر را مهیا می کند. ششمین شهر بزرگ ایرلند (براساس سرشماری) و تنها با جمعیت 80 هزار نفره، جواهر ساحل غربی است و مراسم مقدس آن کمی خلوتترمی باشد.

رویداد اصلی: دراین شهر تخم مرغها در سبدهایی با برچسب 17 مارس گذاشته می شود و جشن با یک راهپیمایی خیابانی از ساعت11:30 صبح آغاز شده و با کنسرتی در میدان ایره (Eyre) که فوارهایش به رنگ سبز در می آیند، ادامه پیدا می کند. 

مکان جشن: تیگ کویلی (Tig Coili) یکی از مورد علاقه ترین هتلهای روی آب است. 

مکان اقامت: رسیدن به گلوی از بریتانا نیاز به عزم راسخ دارد. از سال 2011 سرویسهای هوایی برنامه ریزی شده و مشخص به فرودگاه گالوی وجود ندارد، بنابراین شما ابتدا باید به شانون (Shannon) پرواز کنید و بعد از80 کیلومتر رانندگی به جنوب لیمریک (Limerick) برسید. شما می توانید با ایر لینگوس (Aer Lingus) از هیترو (Heathrow)، بیرمنگهام (Birmingham) و یا ادینبرگ (Edinburgh) پرواز کنید. همچنین می توانید با رایان ایر (Ryanair) از گتویک (Gatwick)، استنستد (Stansted) و یا منچستر (Manchester) به شانون برسید. هنوز هم می توانید اقامتی دو شبه در یک اتاق دو تخته برای جشن آخرهفته پاتریک مقدس داشته باشید. 

گالوی یکی از زیباترین شهرهای ایرلند است
گالوی یکی از زیباترین شهرهای ایرلند است

3- بیرمنگهام Birmingham 
بیرمنگهام شهر کلیدی و مهم در غرب میدلندز (Midlands) بنظر نمی رسد که مکان مشخصی برای هیجانات 17 مارس باشد، اما این شهر هر روزی که مربوط به جشن و تفریح و لذت بردن باشد را تکریم می دارد و میزبان بزرگترین راهپیمایی روز مقدس بریتانیا با صف عظیم مردم و فریاد هورا، می باشد. به همین خاطر به سومین شهر بزرگ در روی کره زمین بعد از دوبلین و نیویورک، معروف شده است.

رویداد اصلی: با وجود اینکه در اوایل قرن 17 روز پاتریک مقدس در دفتر خاطرات کلیسا در روز 17 مارس مشخص شده بود اما بیرمنگهام مراسم احترام را در یکشنبه 11 مارس برگزار می کند. ولی همچنان رژه خیابانی، کنسرت و حتی مراسم خیریه ای بنام مسیر زمرد سبز (Emerald Mile) انجام خواهد شد. 

مکان جشن: براد (Broad) خیابان اصلی بیرمنگهام برای اجرای نمایشهای خنده دار عصرانه عالیست و اگر از جشن روز پاتریک مقدس اهالی بیرمنگهام در روز 11 مارس لذت برید، می توانید 6 روز دیگر هم در شعبه مرکزی اونیلز (O”Neill”s) این جشن را دوباره از سر بگیرید.

مکان اقامت: شما می توانید از گینس (یک نوشیدنی ایرلندی) دوری کنید و بجای آن یک نوشیدنی در هتل وین (du Vin) سفارش دهید که قیمت اتاقهایش در 11 مارس از 89 یورو شروع می شود. 

این روز بزرگ در هر دو طرف اقیانوس اطلس جشن گرفته می شود
این روز بزرگ در هر دو طرف اقیانوس اطلس جشن گرفته می شود


 با عجیب و غریب ترین جشن های زمستانی در سراسر جهان آشنا شوید



4- گلاسگو Glasgow
دومین شهراسکاتلند و محل سکونت بیشترین تعداد ایرلندی در بریتانیا نیز به روز پاتریک مقدس ارادت خاصی دارد. شما می توانید هیجانات این جشن را دنبال کنید و با رفتن به 16 کیلومتر به سمت شرق شهر، به کوتبریج (Coatbridge) برسید، مکانی که بخاطر برنامه ریزیهای 17 مارس معروف است.

رویداد اصلی: در طول این 9 روز (17-9 مارس)، کوتبریج برای پاتریک مقدس فرش سبز پهن می کند، سپس یک مبل و صندلی دسته دار روی آن قرار می دهند. شما شاهد آزمونها، سخنرانیها و مسابقات فوتبال و فوتبال اسکاتلندی در کنار جشنواره های خانوادگی خیابانی خواهید بود. 

مکان جشن: شما هرگز مکانی برای نوشیدن در گلاسگو کم نمی آورید، اما اگر به اندازه کافی از نوشیدنی ایرلندی استفاده کرده اید و می خواهید نوشیدنی دیگری از گوشه اروپا را امتحان کنید، ریپابلیک بیرهالن (Republic Bier Hallen) مجموعه بی نظیری دارد.

مکان اقامت: شما می توانید برای اقامت آخر هفته جشن روز پاتریک مقدس، به عنوان مثال دو شب را در هتل کارلتون جورج مدرن رزرو کنید. تاریخ ورود جمعه 16 مارس و شروع قیمت آن از 252 یورو فقط برای اتاق می باشد. 

4- گلاسگو Glasgow


5- نیویورک New York 
نیویورک؟ برای آخر هفته؟ در ماه مارس؟ عقلت را از دست داده ای؟ نه قطعا خیر. نیویورک این جشن را بصورت جدی برگزار می کند و اگر آمادگی پوشیدن لباس گرم و شجاعت رو در رویی با  زمستان منهتن را دارید پس دست به کار شوید.

رویداد اصلی: همه چیز حول محور رژه و نمایش خیابانی می گردد که در روز 17 مارس، از خیابان چهل و چهارم (44th Street) و راس ساعت 11:30 آغاز می شود، قبل از اینکه به سمت خیابان پنجم (Fifth Avene) رفته و به کلیسای جامع پاتریک مقدس در خیابان هفتاد و نهم (79th Street) برسید. حضور گروههای موسیقی و رقصنده های ایرلندی و شادی و هیجان با نوشیدنیهای گوناگون که با رویدادهای مهم آمریکایی همراه است نیز در انتظارتان می باشد. 

مکان جشن: آیریش اگزیت (Irish Exit) دقیقا همان کاری را انجام می دهد که در بالای درب آن نوشته است. قدم زنان به این بار معروف می رسید که تنها چند بلوک از مسیر رژه در میدتاون (Midtown) فاصله دارد.

مکان اقامت: احتمالا بهترین امکان برای آخر هفته، اقامت سه شبه در هتل 5 ستاره گنزوورت میتپکینگ (Gansevoort Meatpacking) می باشد. 

5- نیویورک New York


6- مسکو Moscow 
از کلان شهر اصلی روسیه بعید به نظر می رسد که این روز را نادیده بگیرد اما مسکو از سال 1992 رژه روز پاتریک مقدس را بطور جدی آغاز کرده است و بها دادن به این موضوع در حال افزایش است. برای امسال پیشنهاد یک مراسم دو هفته ای و رنگ آمیزی سبز و بنام هفته ایرلندی از 14 تا 25 مارس وجود دارد.

رویداد اصلی: مهمترین بخش، راهپیمایی خواهد بود که در پارک سوکولنیکی (Sokolniki) برگزار می شود اما در واقع یک هفته بعد از تاریخ رسمی این روز و در 24 مارس می باشد.

مکان جشن: هتل بارهای مسکو به اندازه بارموسکووسکی (Moskovsky) در هتل فورسیزن (Four Seasons) محبوبیت ندارند. چراکه پنجره های این بار مستقیما به سمت کرملین باز می شوند.

مکان اقامت: سه شب اقامت در هتل فورسیزن از 995 یورو برای هر نفر با صبحانه و سرویس حمل و نقل با پروازهای بین المللی می باشد.

6- مسکو Moscow


منبع: telegraph





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید