• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چه کارهایی را در سفر به اندونزی نباید از دست دهید؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۱۰   تعداد بازدید : 3408   گروه مطلب : ایده های سفر


در سفرتان به اندونزی این ده مورد را از دست ندهید

اندونزی کشوری با تنوع بالای فرهنگی و مناظر و دیدنی ‌های بسیار زیاد است و خاطره سفر به آنجا تا آخرعمر با شما می ‌ماند.
با وجود ۱۸ هزار جزیره در اندونزی شما می‌ توانید تفریحات متنوعی داشته باشید. متاسفانه در سفر من به این کشور، به علت تب دنگی در بیمارستان بستری شدم و نتوانستم بیشتر برنامه ‌های سفرم به اندونزی را عملی کنم.
چه چیزهایی را نباید از دست دهید. 

1. به تماشای اژدهای کومودو بروید.
در پارک ملی کومودو شما می ‌توانید بزرگترین و معروفترین مارمولک دنیا یعنی اژدهای کومودو را ببینید. در این پارک ملی سه جزیره بزرگ آتشفشانی به نام ‌های کومودو (Komodo)، رینکا (Rinca) و پادار (Padar) و تعدادی جزیره کوچک وجود دارد. این پارک برای غواصی و پیاده‌ روی مناسب است و همچنین بخشی از میراث جهانی یونسکو می‌ باشد. تماشای اژدهای کومودو چیزی است که در سفرتان به اندونزی نباید آن را از دست دهید. 

1. به تماشای اژدهای کومودو بروید.


2. به تماشای معبد تاناه لوت (Tanah Lot) در بالی بروید.
این معبد هندو روی یک تکه سنگ قرار دارد و به علت مناظر دیدنی و غروب خورشید زیبایش معروف است. شما تنها در زمانی که جزر و مد کم است می ‌توانید به این معبد دسترسی پیدا کنید بنابراین بهتر است قبل از سفر درباره وضعیت جوی اطلاع حاصل کنید. طبق باور مردم زوج‌ ها نباید با یکدیگر به این معبد سفر کنند زیرا باعث بدشگونی می ‌شود. تاناه لوت یکی از دیدنی ‌ترین مناطق بالی بوده و تماشای غروب آفتاب بر فراز این سنگ بسیار دیدنی است. 

2. به تماشای معبد تاناه لوت (Tanah Lot) در بالی بروید.


3. به بالای یک کوه آتشفشانی فعال بروید.
کوه برومو (Mount Bromo) در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و تنها کوه آتشفشانی فعال در پارک ملی کالدرا تنگر (Caldera Tengger) در جاوه (Java) می‌ باشد. کوهنوردی در کوه برومو مورد علاقه گردشگران خارجی و مردم محلی است و قطعا یکی از کارهایی که در سفرتان به اندونزی نباید از دست بدهید به شمار می آید. مردم برای تماشای دود آتشفشانی و مناظر شگفت انگیز طلوع آفتاب به بالای این کوه می‌ آیند. 
طبق افسانه ‌ها زمانی یک پادشاه در این آتشفشان خود را فدای خانواده ‌اش کرد و پس از آن مردم برای گرامیداشت خدایان هر سال در فستیوال کاسادا (Kasada) به این کوه می ‌آیند و انواع خوردنی ‌ها همچون سبزیجات، مرغ و پول را با ریختن به درون دهانه آتشفشان به او تقدیم می ‌کنند.
بهترین زمان برای بازدید از این کوه ماه ‌های مه تا اکتبر است و اگر می‌ خواهید از جمعیت زیاد در امان باشید بهتر است آخر هفته‌ ها به آن سفر نکنید. 

3. به بالای یک کوه آتشفشانی فعال بروید.


4. از دیدن مسجد استقلال (Istiqlal Mosque) شگفت ‌زده شوید.
این مسجد شگفت انگیز در جاکارتا پایتخت اندونزی قرار دارد. بیشتر جمعیت اندونزی را مسلمانان تشکیل می‌ دهند بنابراین شما در هر کجا مساجد زیبایی خواهید دید. مسجد استقلال یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد اندونزی است که تماشای آن شما را حیرت زده خواهد کرد. این مسجد به روی همه باز است.

4. از دیدن مسجد استقلال (Istiqlal Mosque) شگفت ‌زده شوید.


5. به تماشای رقص محلی بالی بروید.
رقص کیچاک و آتش (Kecak and Fire) یکی از معروف‌ ترین رقص‌ های سنتی بالی است که شما می ‌توانید آن را در پیکاتو (Pecatu) ببینید که یک اقامتگاه ساحلی در جنوب بالی می ‌باشد. تماشای این رقص را به همه پیشنهاد می ‌کنم. اجرای این رقص هنگام غروب خورشید انجام می ‌شود و یکی از دیدنی ‌ترین سنت‌ های بالی است. 

5. به تماشای رقص محلی بالی بروید.
6. پختن یک غذای ویژه را یاد بگیرید.
در سراسر اندونزی کلاس‌ های آشپزی برگزار می شود و در آنجا شما می ‌توانید طریق پختن غذاهای مخصوص اندونزی با چاشنی‌ های آنجا را یاد بگیرید.

6. پختن یک غذای ویژه را یاد بگیرید.

 
7. از معبد بوروبودور (Borobudur) بازدید کنید.
قدمت این معبد معروف بودایی به قرن ۸ و ۹ میلادی باز می ‌گردد و در جاوه مرکزی قرار دارد. این معبد یک شاهکار است و به عنوان بزرگ ‌ترین معبد بودایی در دنیا و میراث جهانی یونسکو شناخته می ‌شود. کنده کاری‌ های زیبا روی دیوارهای این معبد داستان زیبایی را تعریف می‌ کند. 
پیشنهاد می ‌کنم که با یک راهنما به این معبد سفر کنید قطعا پشیمان نمی ‌شوید.   

7. از معبد بوروبودور (Borobudur) بازدید کنید.


8. در یک ساحل اختصاصی اقامت داشته باشید.
به همه زوج‌ های جوان اکیدا توصیه می‌ شود که به پاولا سینتا (Paula Cinta) به معنی جزیره عشق سفر کنند. ساحل زیبا، آب‌ های زلال، کلبه ‌های کوچک و مناظر زیبای این جزیره تا ابد در ذهن شما می‌ ماند. طبق افسانه‌ ها در زمان جنگ، یک شاهزاده جوان از گورونتالو (Gorontalo) دختر زیبای یک تاجر هلندی را ملاقات کرد. زمان جنگ این جزیره پناهگاهی برای این دو شد تا به دور از هرچه آنها را از هم جدا می ‌کرد در این جزیره زندگی کنند. 

8. در یک ساحل اختصاصی اقامت داشته باشید.


9. ورزش‌ های آبی اندونزی را از دست ندهید.
در اندونزی ورزش‌ ها و تفریحات آبی زیادی از قایق سواری، موج‌ سواری و غواصی وجود دارد. قایق سواری در رودخانه کالیمودا (Kalimudah) در بالی را به همه پیشنهاد می ‌دهم. 

9. ورزش‌ های آبی اندونزی را از دست ندهید.


10. تا جایی که می‌توانید غذاهای اندونزی را امتحان کنید. 
موردی که بیش از هر چیزی نباید از دست دهید غذاهای محلی اندونزی است. اندونزی به علت غذاهای لذیذش مشهور می‌ باشد. از غذاهای تازه دریایی تا غذاهای طعم ‌دار همگی با تنوع بالایی در اندونزی پیدا می ‌شوند. ساتای (Satay) نوعی گوشت کبابی، بیف رندانگ (Beef rending)، سوپ بونتوت (Sop Buntut) و ناسی اودوک (Nasi Uduk) که یکی از غذاهای ملی اندونزی می‌ باشد را از دست ندهید. البته من می ‌توانم لیست غذاهایی که باید امتحان کنید را ادامه دهم بنابراین تا جایی که می‌ توانید از غذاهای اندونزی لذت ببرید.

10. تا جایی که می‌توانید غذاهای اندونزی را امتحان کنید.


بهترین تجارب در اندونزی
کشور اندونزی بسیار بزرگتر از آن است که بتوان آن را تنها در چند هفته دید. مهم نیست چه موقع و برای چه مدت به این کشور سفر می کنید، من امیدوارم که در سفر خود به اندونزی از تمامی زیبایی های این کشور لذت ببرید.


منبع: spendlifetraveling





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید