• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پنج فعالیت حیرت انگیز که در سفر به کشور سریلانکا می توان انجام داد

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۱/۱۴   تعداد بازدید : 5182   گروه مطلب : ایده های سفر


سفرنامه سریلانکا: ۵ ایده برای سفر به این کشور

سریلانکا فریبنده است. این کشور روی نقشه کمی کوچک دیده می ‌شود اما زمانی که به آنجا می‌ رسید متوجه خواهید شد که در مرزهای کوچک سریلانکا جاذبه ‌های زیادی اعم از مناظر دیدنی و آب و هوای متنوع یافت می‌ شود و در کنار آن فعالیت ‌های هیجان انگیز زیادی هم وجود دارد. 
برای اینکه همه جای سریلانکا را بگردید به چند ماه زمان احتیاج دارید و با سفرهای کوتاه مدت نمی ‌توان همه جای آن را در یک سفر خلاصه کرد. برای اینکه به شما کمک کنیم تا از وقت خود در سریلانکا بهتر استفاده نمایید، 5 مورد از برنامه ‌های سفر به این کشور حیرت انگیز را معرفی می‌کنیم. این برنامه خصوصا برای کسانی که وقت زیادی برای سفر ندارند بسیار مناسب است.
 
1. تماشای حیات وحش
با تنوع زیاد گونه‌ های زیستی و حیات وحش، سریلانکا یکی از بهترین مقاصد آسیایی برای تماشای حیات وحش می‌ باشد. سفر خود را از جنگل ‌ها و برکه‌ های خشک و زیبای پارک ملی ویلپاتو (Wilpattu National Park) شروع کنید که به علت خرس‌ های تنبل و گله ‌های آهویش معروف است. 
سپس به پارک ملی مینریا (Minneriya National Park) بروید که هر ساله و در ماه های اوت و سپتامبر میزبان گله ‌های بزرگ فیل های آسیایی می‌ باشد. 
همچنین شما باید در جنوب به پارک ملی یالا (Yala National Park) بروید که به عنوان یکی از بهترین زیستگاه‌ های پلنگ شناخته می‌ شود. توجه داشته باشید که شما می توانید در مسیرتان سری به پارک کمتر شناخته شده باندالا (Bundala) بزنید که در آن پرنده ‌های زیادی زندگی می ‌کنند. جاده را به سمت شهر کوچک میریسا (Mirissa) ادامه دهید و در آنجا به تماشای وال‌ های آبی بنشینید. 
در انتها هم به درون جنگل ‌های بارانی و پر از پرنده و حشره سینهیراجا (Sinharaja) سفری داشته باشید. 

1. تماشای حیات وحش


2. پیاده روی در میان شالیزارهای چای
منطقه هیل کانتری (Hill country) سریلانکا در میان فرش‌ های گسترده از شالیزارهای چای واقع شده است و یکی از بهترین راه‌ ها برای کشف این منطقه این است که ابتدا نوشیدنی محبوب مردم یعنی چای را بشناسید. شما باید سری به موزه چای سیلان (Ceylon Tea Museum) بزنید تا اطلاعاتی درباره چای در سریلانکا به دست بیاورید. این موزه خارج از کندی (Kandy) قرار گرفته است. 
پس از کسب اطلاعات جدید درباره چای سریلانکا، یکی دو روز را در اقامتگاه ‌های ییلاقی کشاورزان بمانید که اکنون تبدیل به مکانی لوکس برای گردشگران شده است. 
سپس به شهر نووارا الییا (Nuwara Eliya) که به چای‌ هایش معروف است بروید و زمانی که در شهر هستید به گرند هتل رفته و یک وعده چای عصرانه مخصوص میل کنید. شب را در هتل هریتنس تی فکتوری (Heritance Tea Factory) اقامت کنید که همانند یک کارخانه چای درست شده است. 
شاید جالب باشد که انتهای سفر خود را صرف این کنید که چای در سریلانکا چطور تولید می ‌شود. به کاخانه چای اوا هالپوات (Uva Halpewatte) رفته و این موضوع را از نزدیک تماشا کنید. این کارخانه خارج از شهر الا (Ella) قرار دارد.

2. پیاده روی در میان شالیزارهای چای


 زیبایی های غیر منتظره مانگروهای سریلانکایی را کشف کنید



3. سواحل و ورزش‌ های آبی
سریلانکا یک مقصد رویایی برای کسانی است که به ورزش‌ های آبی و سواحل زیبا علاقه دارند. سفر خود را از ساحل زیبای بنتوتا (Bentota) شروع کنید. در این مکان می ‌توانید قایق سواری و اسکی روی آب را تجربه نمایید. 
سپس به جنوب بنتوتا بروید تا به هیکادووا (Hikkaduwa) برسید، هیکادوا به علت تورهای گردشگری و طبیعت‌ گردی ‌اش معروف است و همچنین یک پارک آبی دارد که در آن می ‌توان غواصی کرد. در انتهای این جزیره به میدیگاما (Midigama) خواهید رسید. اطراف این روستا مناظر بکر زیادی برای گشت و گذار وجود دارند اما اگر شما یک گردشگر تازه کار هستید بهتر است تا در همان حوالی و در نزدیکی ولیگاما (Weligma) به تفریح بپردازید.
خلیج آروگام (Arugam Bay) در جنوب شرقی ساحل، یک منطقه شناخته شده است که گردشگران را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌ کند. از این مکان به شمال شرق بروید، جایی که غواصان و ماهی ‌های رنگارنگ در همه جای جزیره پیجن (Pigeon Island) و در نزدیکی ساحل نیلاولی (Nilaveli) به چشم می‌ خورند. 
در انتهای سفرتان هم به جزیره بازگردید تا در اقامتگاه ساحلی کالپیتیا (Kalpitiya) کایت سواری کنید.

3. سواحل و ورزش‌ های آبی


4. تماشای مناظر حیرت انگیز
فکر کردن به کشوری به غیر از سریلانکا با مناظر حیرت انگیز کمی دشوار است. اما در سریلانکا هم برخی نقاط از دیگر جاها زیباتر هستند. در ساحل غربی به تماشای غروب آفتاب در اطراف شهر باستانی گالی (Galle) بنشینید. 
از این مکان کمی بیشتر به جنوب بروید تا به منطقه جنوبی این جزیره برسید. شما می ‌توانید از فانوس دریایی دوندرا (Dondra) در جنوبی ‌ترین نقطه سریلانکا وال ‌های آبی را در افق دریا تماشا کنید. 
در شرق ساحل، مناظر زیبایی از بندر قدیمی شهر ینکومالی (Trincomalee) و سنگ سوامی (Swami Rock) دیده می‌ شوند.
از ساحل دور شوید و به سمت سنگ سیگیرییا (Sigiriya) بروید. در این مکان شما می ‌توانید بقایای یک کاخ قدیمی و آثار باستانی را مشاهده نمایید. 
منطقه بکر دیدنی دیگر هیل کانتری است که هر طرف آن مناظر حیرت انگیزی دارد. شهر توریستی الا نیز می‌ تواند شروع یک سفر نیم روزی به بالای سنگ الا باشد که از آن مناظر شگفت انگیزی رو به ساحل دریا خواهید داشت. 
مناظر دیدنی در پارک ملی هورتون (Horton Plains National Park) حتی دیدنی ‌تر از بقیه نقاط هستند و یک سفر طبیعت‌ گردی در مورلند آلپاین (Alpine moorland) حس و حالتان را عوض می‌ کند. 
سفر خود را با رفتن به بهترین چشم ‌انداز برای تماشای غروب آفتاب تمام کنید. با عبادت کنندگان بودایی و هندو همراه شوید و به بالای قله آدم (Adam’s peak) بروید. 

4. تماشای مناظر حیرت انگیز


5. سفر در زمان
سریلانکا میزبان تمدن ‌های هزاران ساله است. برای کشف این تمدن‌ ها به کندی بروید که پایتخت فرهنگی سریلانکا می ‌باشد. مهم ‌ترین جاذبه این شهر که کنار برکه واقع شده معبد یادگار دندان مقدس (Temple of sacred tooth relic) است. روزانه هزاران بودایی از سرتاسر سریلانکا به اینجا می ‌آیند تا در معبد دعا کنند. چراکه آنان معنقدند یکی از دندان‌ های بودا در این معبد دفن شده است. 
سپس به سمت شمال و معابد غاری دامبولا (Dambulla) بروید که در سراسر آن عکس ‌ها و تصاویر بودا مشاهده می‌ شود. به از آن از قلعه بلند سیگیرییا بالا بروید. این قلعه روی یک صخره بزرگ احداث شده و از بناهای اطرافش به اندازه 200 متر بلندتر است. سپس به تماشای بقایای پولونارووا (Polonnaruwa) بروید که متعلق به قرن 12 میلادی می ‌باشد. این بنای تاریخی زمانی یک کاخ سلطنتی بود و امروزه بقایای معابد و ساختمان‌ هایش یکی از جاذبه‌ های تاریخی سریلانکا محسوب می ‌شود.
سفر خود را با منطقه باستانی انورادهاپورا (Anuradhapura) به اتمام برسانید. در این منطقه بقایای تاریخی و زیارتگاه‌ های باستانی زیادی وجود دارد که آن را تبدیل به یکی از مهم ‌ترین نقاط تاریخی دیدنی سریلانکا تبدیل کرده است. 

5. سفر در زمان


منبع: roughguides





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید