• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


جشنواره ها و رویدادهای پوکت، تقویم رویدادهای 2018

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۳۰   تعداد بازدید : 5477   گروه مطلب : دیدنی ها


جشنواره ها و رویدادهای پوکت

این جشنواره ها هم برای احترام و هم برای تقدیر از باورهای مذهبی و هم برای سرگرمی برگزار می شوند که بسیار هیجان انگیز بوده و گاهی با نمایشهای عجیب و شگفت انگیز همراه می باشند که قطعا خسته کننده نیستند. یکی از رویدادهای خاص و نمادین این جزیره، جشنواره سالانه گیاهخواران است که باحضور بسیاری و با نمایش عجیب و جالب خود محور مردم که آزمونی برای ایمان است، سالانه در نه روز از ماه نهم تقویم چینی برگزار می شود. یکی دیگر از رویدادهای منحصر بفرد زنده و رنگارنگ پوکت، مسابقه قایقرانی جام پادشاه (King's Cup Regatta) و هفته موتور پوکت می باشند. درحالیکه دیگر جشنها مثل لوی کراتونگ (Loy Kratong)، سونگ کران (Songkran) و جشن سال نو چینی از رویدادهای سراسری تایلند می باشند. جزیره در طول این جشنواره ها شلوغ می باشد پس حتما از قبل رزرو هتل را انجام دهید. 

ژانویه 2018
نمایشگاه بین المللی دریایی پوکت اکسپو
4 تا 7 ژانویه 2018
نمایش بین المللی قایق پوکت یکی از جالبترین ویترینهای آسیا می باشد. هرساله این رویداد وسیعتر می شود. امسال در این نمایشگاه دو هزار متر مربع فضای تهویه شده و در حدود شصت متر مربع فضایی در روی آب به نمایش قایقها اختصاص داده می شود. 
مکان برگزاری این نمایشگاه، رویال پوکت مارینا، کو کاو (Koh Keaw) می باشد.

نمایشگاه بین المللی دریایی پوکت اکسپو


مسابقه قایقرانی خلیج (The Bay Regatta)
31 ژانویه تا 4 فوریه 2018
مسابقه قایقرانی خلیج، هیجان را به دو خلیج خیره کننده پوکت می آورد، خلیج فانگ نا و کرابی. این مسابقه از کو ناکو یای (Ko Naku Yai) شروع می شود. مسابقه دهندگان در اطراف کو یائو (Koh Yao) قایقرانی می کنند و به سمت کناره لیم نانگ (Laem Nang) حرکت می کنند و سپس اطراف جزایر کرابی و در نهایت از عرض خلیج چالونگ عبور کرده به خط پایان و جشن آن می رسند. این رویداد سالانه در حدود 50 قایق را از سراسر دنیا برای شرکت در این رقابت غیر رسمی که در آسیا بعنوان مسابقه تفریحی شناخته شده، جذب می کند.

مسابقه قایقرانی خلیج (The Bay Regatta)


فوریه 2018
سال نو چینی در پوکت
16 تا 18 فوریه 2018
بدلیل نزدیکی بسیار دو فرهنگ چینی و تایلندی، سال نو چینی یک تبادل بزرگ فرهنگی در پوکت می باشد. ورودی بسیاری از خانه ها و مغازه ها با بنرهای قرمز و تزییناتی که خوش شانسی و شادی را در طول سال جدید به ارمغان می آورد مانند یک سیرک چینی نمایان می شود. 
مکان برگزاری این مراسم در پارک ملکه سیریکیت (Queen Sirikit Park)، جاده تالانگ (Thalong Road)، جاده کرابی، جاده دیبوک (Dibuk Road) و جاده فانگ نا می باشد.

سال نو چینی در پوکت


جشنواره شهر قدیمی پوکت 
23 فوریه 2018
این جشنواره در مرکز تاریخی مستقر بین جاده تالونگ، کرابی و پوکت برگزار می شود. در زمان برگزاری این جشنواره خیابانهای اطراف شهر قدیمی به مسیرهای پیاده روی تبدیل می شوند. فعالیتهای زیادی را در زمان این جشنواره می توان انجام داد. ازجمله، نمایش بابا لایت (Baba light Show)، راهپیمایی های فرهنگی و فعالیت های بسیار دیگری.
 مکان برگزاری این جشنواره شهر قدیمی پوکت و مشخصا جاده تالانگ، کرابی و پوکت.

جشنواره شهر قدیمی پوکت


نمایشگاه وات چالونگ
فوریه 2018
نمایشگاه وات چالونگ یا معبد چالونگ قطعا برزگترین نمایشگاه کل جزیره می باشد و اولین بار در سال 1933 توسط کشاورزان محلی که در نزدیکی این مکان زندگی می کردند، برگزار شد. این کشاورزان بعد از یک دوره کار طولانی و پایان برداشت محصول، به برگزاری این نمایشگاه تفریحی در زمین معبد پرداختند. اما در سالهای اخیر این نمایشگاه در طول زمان سال نو چینی برپا شد و هدف از اینکار پیوند تایلندیها با میراث چینی بود. این نمایشگاه هرساله در هفت روز برگزار می شود و پر از رنگ و عطر، شلوغی و پر صداست و با نمایشهای بسیار جذاب همراه است. 
مکان برگزاری این نمایشگاه وات چالونگ جاده چا اوفا غربی (Chaofa West Road) می باشد.

نمایشگاه وات چالونگ


مارس 2018
جشنواره تائو تِپ کراساتری و تئو سی سونتور (Thao Thepkasattri-Thao Sri Suntorn)
مارس 2018 (تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد)
این جشنواره یک ارتباط تاریخی قوی با جزیره دارد و اخیرا به یکی از رویدادهای مهم پوکت تبدیل شده است. این جشنواره چندین روز طول می کشد و بطور کلی شامل تجربیات ورزشی و فرهنگی می باشد. مکان برگزاری این جشنواره بناهای تاریخی دو قهرمان (Heroin)، وات فرانانگ سانگ (Wat Pranangsang) و تالانگ چانا کاسوک (Talang Chana Kasuk) می باشد، که همگی در محدوده تالانگ قرار دارند.

جشنواره تائو تِپ کراساتری و تئو سی سونتور


آوریل 2018
هفته موتور پوکت
11 تا 14 آوریل 2018
هفته موتور پوکت یکی از بزرگترین رویدادهای رونمایی موتورسیکلت در جنوب شرقی آسیا می باشد. این جشنواره برای دیدن کلکسیون هیجان انگیز موتورهای هارلی، هوندا و موتورهای فوق العاده ای خواهد بود که با موزیک، مسابقات، میهمانی ها و گشت اطراف جزیره همراه است. این نمایش هم برای موتور سواران و هم گشت و گذار کنندگان به یک میزان سرگرم کننده می باشد.
مکان برگزاری در ساحل پاتونگ است.

هفته موتور پوکت


جشنواره سونگ کران
13 تا 15 آوریل 2018
سونگ کران مشهورترین جشنواره تایلند است که در سال نو تایلندی جشن گرفته می شود. آمادگی پیوستن به کلی تفریح و خیس شدن را داشته باشید در غیر اینصورت اصلا بیرون نیایید. سونگ کران یک جشن پرجنب و جوش و پرسر و صداست که با پاشیدن آب به یکدیگر در خیابان همراه است.
مکان برگزاری همه جا بخصوص پاتونگ می باشد.

جشنواره سونگ کران


ژوئن 2018
مسابقه دو ماراتن لاگونا پوکت
9 تا10 ژوئن 2018
هزاران دونده از سراسر دنیا هرساله در این ماراتن که در اطراف منطقه تفریحی لاگونا با نمای زیبای ساحل بانگ تائو (Bangtao Beach) می باشد، شرکت می کنند. این ماراتن 42 کیلومتری شامل، 21 کیلومتر دو نیمه ماراتن، 10 کیلومتر دو، 5 کیلومتر پیاده روی و 2 کیلومتر هم مسابقه کودک می باشد که کل آن در دو روز خلاصه می شود.
مکان برگزاری لاگونای پوکت، بانگ تائو می باشد.

مسابقه دو ماراتن لاگونا پوکت


 جشنواره عجیب گیاهخواری پوکت در سال 2017



جشنواره عروسی بابا، پراناکان (Peranakan) 
ژوئن 2018 (تاریخ دقیق آن آعلام خواهد شد)
این رویداد تنها برای عاشقان دلباخته ای که می خواهند ازدواجی عاشقانه و سنتی داشته باشند نیست و شرکت در آن برای عموم آزاد است. هر کس می تواند بعنوان شاهد یا برای کمک، در این جشنواره زیبا حضور داشته باشد. همچنین این جشنواره شانسی بزرگ برای آشنایی و دیدن دو مورد از بزرگترین املاک و مستغلات با معماری ساینو پرتغالیست (Sino-Portuguese) که برای برگزاری مراسم ازدواج استفاده می شود.
مکان برگزاری این جشنواره شهر قدیمی پوکت است.

جشنواره عروسی بابا، پراناکان (Peranakan)


ژوئیه 2018 
هتل کیپ پانوا پوکت و هفته مسابقه (Cape Panwa Hotel Phuket Raceweek)
18 تا 22 ژوئیه 2018 
چهار روز هیجان و مسابقه قایق سواری بین المللی در کرانه شرقی پوکت و تعداد زیادی فعالیتهای اجتماعی در این رویداد می باشد. هرساله در حدود 35 قایق و بیش از 400 قایقران از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت می کنند.
مکان برگزاری کیپ پانوا می باشد.

هتل کیپ پانوا پوکت و هفته مسابقه


جشنواره کاتو (Kathu Festival)
ژوئیه 2018 (تاریخ دقیق آن اعلام می شود)
جشنواره کاتو یا جشنواره فرهنگ خیابانی کاتو همانطور که از اسمش پیداست، پر از بازارها و دستفروش های خیابانی، نمایشها، موزیک زنده، نمایشگاه و بازیهای کودکانه سنتی تایلند در روستای معمولا آرام کاتو می باشد.
مکان برگزاری این جشنواره روستای کاتو است.

جشنواره کاتو (Kathu Festival)


سپتامبر 2018
جشنواره ارواح یا پو تو (Por Tor Festival)
سپتامبر 2018 (تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد)
جشنواره اروح گرسنه یکی از رویدادهای تحسین برانگیز سنت چینی می باشد. غذای مخصوص، گل و شمع به روی میز ورودی معابد قرار می دهند و برای اموات خیرات داده می شود. همچنین برای مردگان بدون خانواده که گفته می شود در این ماه از جهنم رهایی می یابند نیز خیرات می کنند. 
مکان برگزاری این جشنواره تمام معابد چینی پوکت می باشد.

جشنواره ارواح یا پو تو (Por Tor Festival)


اکتبر 2018
جشنواره گیاه خواری پوکت
8 تا 17 اکتبر 2018
این رویداد رنگارنگ در طول نه روز در ماه اکتبر برگزار می شود. باور جامعه چینی بر این است که در این مدت از خوردن گوشت و هرگونه مخدر پرهیز شود تا باعث سلامتی و آرامش جسم و ذهن شود. این رویداد در ماه نهم تقویم چینی می باشد.
مکان برگزاری این جشنواره تمامی معابد چینی است.

جشنواره گیاه خواری پوکت


نوامبر 2018
کارناوال  پاتونگ
1 تا 3 نوامبر 2018
این کارناوال یک جشن سالانه است که نشانگر آغاز فصل گردشگری در پوکت می باشد. در این جشن سه روزه، ساحل پاتونگ جمعیت بسیار، نمایش، بازار و فعالیتهای خیابانی، لباسهای خاص و مشخص و جو زنده به خود می بیند که واژه کارناوال کاملا بیان کننده آن می باشد.
مکان برگزاری این کارنوال ساحل پاتونگ است.

کارناوال  پاتونگ


جشنواره لوی کراتونگ (Loy Krathong Festival)
23 نوامبر 2018
این جشنواره در واقع یک جشن سکوت می باشد. منبع آن مشخص نیست اما این باور وجود دارد که در حدود 800 سال پیش در سوکوتای (Sukhothai) شروع شده است. در این شب مخصوص بر روی تقریبا همه آبها چه رودخانه چه دریاچه یا اقیانوس هزاران چراغ شناور هستند و نمای آن مانند قایقهای درحال حرکت می باشد.
مکان برگزاری این جشنواره همه جا به ویژه سواحل نای هارن (Nai Harn)، پاتونگ، کاتا و کارون می باشد.

جشنواره لوی کراتونگ (Loy Krathong Festival)


مسابقه سه گانه لاگونای پوکت 
نوامبر 2018 (تاریخ دقیق آن اعلام خواهد شد)
این رویداد چند ورزشی جنوب شرقی آسیا که در حدود دو دهه از برگزاری می گذرد، شامل 1.8 کیلومتر شنا، 55 کیلومتر دوچرخه سواری و 12 کیلومتر دومیدانی می باشد. در 18 سال گذشته این رقابت محبوب، هزاران ورزشکاران در رده های سنی مختلف را به خود جذب کرده است. ورزشکارانی نظیر مارک الن (Mark Allen)، گرگ ولش (Greg Welch)، کریگ الکساندر (Craig Alexander)، پائولا نیوبی فریزر (Paula Newby Fraser)، میشلی جونز (Michellie Jones) و کریسی ویلینگتون (Chrissie Wellington) تنها برخی از اسطوره های این مسابقات هستند.
مکان برگزاری لاگونا پوکت بانگ تائو می باشد.

مسابقه سه گانه لاگونای پوکت


دسامبر 2018
مسابقه قایقرانی کاپ رگاتا پادشاه پوکت
3 تا 9 دسامبر 2018
یکی از بزرگترین و محبوبترین مسابقات قایقرانی آسیا، همین کاپ می باشد که بیش از یک مسابقه قایقرانی است. این رویداد یک هفته ای شامل میهمانی های بزرگ، قایقرانی و سرگرمی های بسیار دیگری می باشد. این مسابقه در سال 1987 برای جشن تولد پادشاه تایلند برگزار شد و ادامه پیدا کرد.
مکان برگزاری ساحل کاتا می باشد.

مسابقه قایقرانی کاپ رگاتا پادشاه پوکت


شب سال نو در پوکت  
31 دسامبر 2018
مکانهای بسیاری در پوکت برای جشن سال نو وجود دارد، آنقدر که می بایست در یک لیست جداگانه گذاشته شود، اما خوشبختانه بر اساس نوع جشن می توان به مناطق عمومی مشخصی تقسیم شوند که در همه آنها انواع سرگرمی ها و جو دوستانه وجود دارد.

شب سال نو در پوکت


منبع: phuket





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید