• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


جشنواره عجیب گیاهخواری پوکت در سال 2017

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۲۳   تعداد بازدید : 7645   گروه مطلب : دیدنی ها


جشنواره گیاهخواری پوکت

جشنواره گیاهخواری پوکت و یا همان فستیوال 9 امپراطور خدایان، امسال از تاریخ بیستم ماه اکتبر تا روز شنبه بیست و هشتم این ماه برگزار خواهد شد. این جشنواره امسال تا حد زیادی محدود خواهد شد و بیشتر در معابد جشن گرفته می شود. به این ترتیب در جشنواره گیاهخواری پوکت 2017 هیچ رژه ای در کار نیست و به جز در معابد، در هیچ جایی از خیابان ها پرچمی برافراشته نخواهد شد. حتی خبری از ترقه و فشفشه هم نیست به جز در قسمتی از معابد آن هم به علت اینکه آتش بازی جزئی از این مراسم است.
این جشنواره یکبار در سال برگزار می شود و زمان آن هم در حوالی نهمین ماه از سال است. جشنواره گیاهخواری یکی از مهم ترین رویدادهای جزیره به شمار می آید، اما برای این رویداد بزرگ افراد بسیار زیادی از معابد چینی اطراف جزیره دور هم جمع می شوند و در کنار آنها نیز عکاسان بسیاری برای ثبت تصاویر خارق العاده از جشنواره گیاهخواری به این مکان می آیند.

غرفه هایی برای ارائه انواع غذاهای

در طول برگزاری مراسمات این جشنواره، غرفه هایی برای ارائه انواع غذاهای مخصوص گیاهخواران در دو طرف خیابان های منتهی به معابد به چشم می خورند. این غذاها دارای شکل ها و اندازه های متفاوتی هستند اما شگفت انگیز است که بگوییم تمامی آنها دارای طعم و مزه ای شبیه به هم هستند. حتی جالب است بدانید که ما یکبار مجموعه ای کامل از به ظاهر سوشی ها را مشاهده کردیم که از برنج و توفو طبخ شده بودند. حقیقت این است که در این غرفه ها شما به سختی می توانید سبزیجات واقعی را پیدا کنید. بصورت کلی می توان گفت در غرفه های ارائه غذا در جشنواره گیاهخواری انواع نودل ها، غذاهای سرخ شده و توفوهایی به چشم می خورد که همانند گوشت شکل گرفته اند، اما هیچ نوع سبزی در کار نیست. در طول جشنواره به مدت یک هفته تمامی رستوران های اطراف جزیره پوکت بسته خواهند شد و به همین دلیل اگر به چنین غذاهایی علاقه ندارید باید خود را برای یک رانندگی طولانی آماده کنید و یا اینکه کمی گرسنگی بکشید.

غرفه هایی برای ارائه انواع غذاهای

چند هفته پیش از اینکه جشنواره گیاهخواری پوکت آغاز شود احتمالاً در سر هر تقاطعی پرچم های زرد چینی را مشاهده خواهید کرد. این پرچم ها بیشتر در نزدیکی معابد چینی دیده می شوند. همچنین صحنه های نمایش، دکوراسیون و لوازم مورد نیاز برای انجام رژه ها و صدها غرفه ارائه غذا در معابد آماده سازی می شوند. بصورت کلی از این جشنواره حمایت شدیدی صورت می گیرد که قابل توجه است.

شرکت کنندگان لباس هایی سفید و زرد رنگ به تن می کنند

اما پس از انجام مقدمات و آماده سازی های لازم جشنواره گیاهخواری پوکت آغاز خواهد شد. در هنگام شروع جشنواره اکثر شرکت کنندگان لباس هایی سفید و زرد رنگ به تن می کنند و برای مراسم افتتاحیه در هر معبدی دور هم جمع می شوند. گیاهانی به نام جاینت بامبو که بسیار ضخیم تر از بامبوهای معمولی هستند به شکل تیرک هایی روی زمین کاشته می شوند و علت این کار هم دعوت از خدایان برای آمدن به زمین است. در این مراسم مریدان لباس هایی به رنگ روشن با تزئیناتی خاص می پوشند و پس از آن، یک هفته پر از وقایع خارق العاده که شامل فشفشه بازی ها، رژه ها، سوراخ کاری های بدن و البته غذاهای مخصوص گیاه خوارن است آغاز می شود.

نخوردن نوشیدنی های الکلی

در هر روز از جشنواره گیاهخواری پوکت گروه های مختلف شرکت کنندگان در یکی از معابد اصلی جزیره دور هم جمع می شوند و مراسم را از آنجا شروع می کنند، در این مراسم هزاران نفر از مردم به اجداد از میان رفته خود ادای احترام خواهند کرد. بصورت کلی در این هفته همه شرکت کنندگان از 10 اصل مهم پیروی می کنند که از جمله آنها می توان به گوشت نخوردن، پوشیدن لباس های سفید و نخوردن نوشیدنی های الکلی اشاره کرد.

جشنواره گیاهخواری پوکت به حوالی سال 1800 میلادی می رسد


15 فستیوال باور نکردنی در سراسر جهان



به نظر می آید که قدمت جشنواره گیاهخواری پوکت به حوالی سال 1800 میلادی می رسد و لازم به ذکر است که این جشنواره با دیگر رویدادهای چینی که معمولاً در کشورهای جنوب شرقی آسیا برگزار می شود کاملاً متفاوت می باشد. در این جشنواره مریدان تلاش می کنند تا با پیروی از 10 اصل که در بالا به تعدادی از آنها اشاره کردیم روح خود را از بدی ها پاک کنند. آنها در این مراسم در دسته هایی منظم راهپیمایی کرده و در همین حین با انواع ضرباتی که به خود وارد می کنند در حقیقت خود را شکنجه می دهند. هدف از این کار پاکسازی روح مریدان از شیاطین است تا سعادت و خوشبختی به جامعه بازگردد.

جشنواره گیاهخواری پوکت

احتمالاً تماشای چیزهایی که در جشنواره گیاهخواری پوکت رخ می دهد در زندگی شما تکرار نخواهد شد و باید بدانید که جمعیت بسیار زیادی از عکاسان هم در این جشنواره حضور دارند و تصاویری عجیب و غریب را ثبت خواهند کرد. بنابراین در هر روز، از صبح زود شرکت کنندگان در معبد مورد علاقه خود جمع می شوند و بدن خود را به فجیع ترین شکل ممکن سوراخ می کنند و از این سوراخ هایی که در بدن خود ایجاد کرده اند چیزهایی آویزان می کنند که از جمله آنها می توان به نازل پمپ بنزین، کشتی جنگی البته در ابعاد کوچک و کمک فنر خودرو اشاره کرد. بطورکلی هر چیزی که می توان به سوراخ های ایجاد شده در بدن متصل کرد در میان شرکت کنندگان دیده می شود اما هر چه عجیب تر به نظر برسد جذاب تر است.

 عکس های رژه آتش بازی

در هر صورت بهتر است برای آشنایی بیشتر با جشنواره گیاهخواری پوکت حتماً باید به این مکان سفر کنید. ما در این مقاله عکس های شگفت انگیزی را ارائه کرده ایم که قبلاً دیده اید یا حتی ممکن است خودتان مشابه آنها را گرفته باشید. حتی به شما عکس های زبان های آویزان از چاقو را نشان نخواهیم داد زیرا چندان جالب به نظر نمی رسند. اما چالش بزرگتر مربوط به عکس های رژه آتش بازی است که در آنها مقدار زیادی دود و سر و صدا وجود دارد. همچنین عکاسی از راه رفتن روی آتش نیز کار سختی است، زیرا برای عکاسی از این صحنه ها باید زودتر از همه در مکان برگزاری حاضر شوید تا در یک مکان مناسب و زاویه ایده آل به عکس برداری بپردازید. در ضمن باید خودتان را برای تحمل گرمای آتش به مدت یک یا دو ساعت آماده کنید. در ابتدا باید مکانی نزدیک ذغال گداخته برای خودتان برگزینید تا مطمئن شوید کسی جلوی شما قرار ندارد و این بدین معناست که حداقل یک ساعت از گرمای شدید عرق خواهید ریخت. دومین نکته هم این است که در واقع راه رفتن روی ذغال به نوعی پریدن روی آن با بیش ترین سرعت ممکن است، بنابراین بدون نور کافی نمی توانید از این صحنه های سریع عکس های خوبی بگیرید و توصیه آخر اینکه دوربین خود را شارژ کنید تا بتوانید از فلش دوربین بهره کافی را ببرید.

جشنواره گیاهخواری پوکت

جشنواره گیاهخواری پوکت

جشنواره گیاهخواری پوکت


منبع: phuket101




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید