• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


فواید انجام ماساژ به صورت منظم

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۴/۲۱   تعداد بازدید : 10125   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


فواید انجام ماساژ به صورت منظم


اگر تا بحال یک بار ماساژ گرفته باشید، حتما معتقدید که تجربه ای خوشایند و آرامش بخش است، ولی ممکن است درباره  فواید جسمی و روحی انجام ماساژ به صورت منظم، اطلاعاتی نداشته باشید. ماساژها انواع گوناگونی دارند و از ماساژ درمانی دیپ تیشو (عمیق بافتی) تا ماساژ ملایم سوئدی را دربرمی گیرند. ماساژ جایگزینی برای روش های درمانی پزشکی نیست، اما اگر آن را به صورت مداوم و منظم انجام دهید، برای بدنتان بسیار مفید خواهد بود.


تسکین درد
انجام ماساژ به صورت منظم به کنترل درد کمک می کند. درمانگر با تمرکز بر روی عضلاتی که دچار گرفتگی شده اند و نقاطی که دچار مشکل هستند، عضلات را شل کرده و به افزایش جریان خود در آن ناحیه کمک می کند. این عمل، درد ناشی از آسیب های ورزشی، ورم مفاصل و ناراحتی های دیگر را به صورت موقتی تسکین می دهد. اگر ماساژ به صورت منظم انجام شود، دیگر نیاز چندانی به داروهای مسکن پیدا نخواهید کرد. 


فواید انجام ماساژ به صورت منظم


تقویت سیستم ایمنی
نتایج حاصل از پژوهش های متعددی نشان داده است که انجام ماساژ به صورت منظم، علاوه بر تقویت عملکرد سیستم ایمنی، میزان هورمون های مرتبط با استرس را نیز که موجب تضعیف سیستم ایمنی می شوند کاهش می دهد. به طور مثال محققان دانشگاه نیوجرسی دریافته اند که انجام یک جلسه ماساژ بر روی دانشجویانی که به دلیل امتحانات استرس داشتند، موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش اضطراب آنها شده است.


تقویت سیستم ایمنی


تسکین دردهای فیبرومیالژی (نوعی بیماری مزمن با درد غیر قابل توضیح در عضلات و مفاصل)
طبق نتایج پژوهش های انجام گرفته در موسسه تحقیقاتی تاچ در ایالت میامی آمریکا، ماساژ موجب کاهش دردهای ناشی از بیماری فیبرومیالژی می شود. به گزارش مجله روماتولوژی بالینی، ماساژ درمانی موجب کاهش هورمون های استرس و همچنین کاهش اضطراب و افسردگی در بیماران مبتلا به فیبرومیالژی می شود و نسبت به روش تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست، عملکرد سریع تری در کاهش درد دارد. 


تسکین دردهای فیبرومیالژی





فواید انجام ماساژ به صورت منظم




کنترل استرس
انجام ماساژ به صورت منظم، یک روش موثر در کنترل استرس است. زمانیکه که افراد، تعهداتی خارج از حد توانشان را در قبال خانواده، شغل و زندگی می پذیرند، دچار استرس می شوند. انجام ماساژ به صورت هفتگی یا دو هفته یک بار، شما را مجبور می کند که زمانی را به خودتان اختصاص دهید و از انجام یک فعالیت آرامش بخش لذت ببرید.


کنترل استرس


کنترل اختلالات عاطفی
ماساژ درمانی به عنوان بخشی از برنامه کلی مربوط به درمان، می تواند به کنترل اختلالات عاطفی نظیر افسردگی و اضطراب کمک کند. ماساژ روشی تسکین دهنده، تقویت کننده و آرامش بخش است. اگردر طول درمان برای خارج کردن افکار منفی از ذهن خود تلاش می کنید، انجام ماساژ می تواند به بهبود وضعیت روحی شما کمک کند. بهتر است در طول انجام ماساژ به کمک تصویر سازی ذهنی، خود را در محیطی مطبوع و دلپذیر تصور کنید.


کنترل اختلالات عاطفی
 

اختلال کم توجهی/ بیش فعالی
به گفته تیفانی فیلد، مدیر اجرائی موسسه تحقیقاتی تاچ (تی آر آی) در میامی آمریکا، ماساژ می تواند به بهبود علائم بیماری اِی دی اِچ دی (اختلال کم توجهی/ بیش فعالی) در نوجوان کمک کند. محققان تغییرات مثبتی را در نوجوانانی که در طول ده روز پیاپی و هر بار به مدت ده تا پانزده دقیقه ماساژ گرفتند مشاهده کردند. آنها بعد از انجام ماساژ حس بهتری داشتند و معلمانشان نیز از رفتار آنها راضی بودند. نتایج پژوهش دیگری در موسسه تاچ نشان می دهد که دو مرتبه ماساژ درمانی در ماه برای کودکان با اختلال اِی دی اِچ دی مفید است.


اختلال کم توجهی/ بیش فعالی

منبع : livestrong




نظرها

  • 0 0

    p9cs

  • 1 0

    سلام ممنونم خوب بود ولی اگه ممکنه محلی را برای ماساژ معرفی بفرمائید.

    • 0 0

      سلام عباس جان، بسیاری از هتل های پنج ستاره داخل و خارج ایران خدمات ماساژ را ارائه می دهند. همچنین مراکز اسپا نیز در ایران وجود دارد که متاسفانه از آدرس آنها اطلاع نداریم

  • 0 0

    با سلام لطفا براي افرادي كه نگراني و استرس دارند و براي اطفال كه عمل جراحي ريه هم انجام داده اند و دو سوم يكي از ريه ها برداشته شده هم ماساژي داريد .ممنون از لطفتون

    • 0 0

      سلام، این مقاله برای آشنایی کاربران با مزایای ماساژ در توریستگاه ترجمه و منتشر شده. اما از آنجا که تخصص توریستگاه در زمینه سفر می باشد کمکی در این زمینه نمی توانیم بکنیم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید