• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


12 وعده غذایی با حجم پروتئین بالا و انرژی زیر 400 کالری برای گیاهخواران

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۴/۵   تعداد بازدید : 14527   گروه مطلب : غذاهای ملل

یافتن غذایی با کالری پایین و پروتئین بالا همواره به عنوان چالشی ذهن افراد گیاهخوار و کسانی که دنبال زندگی سالم هستند را درگیر کرده است. رسیدن به این هدف کاملاً ممکن نیست ولی بر اساس انجام تحقیقات بسیار هوشمندانه و کشف دستورالعمل های جدید، شما می توانید ترکیبات پروتئینی را بدون ترس از بالا رفتن میزان کالری به وعده غذایی خود اضافه کنید. یافتن کلید و رمز پیدا کردن غذاهایی با پروتئین بالا و در عین حال سالم مستلزم این مسئله است که شما متوجه شوید چه چیزی را میل می کنید، ترکیبات وعده غذاییتان چیست و در صورتیکه تمام این کارها را انجام دهید، قطعاً موفق خواهید شد. 
در اینجا 12 دستورالعمل بسیار با ارزش ارائه می شود.
1- ساندویچ املت گوجه خشک شده در معرض نور آفتاب و اسفناج

ساندویچ املت گوجه خشک شده  و اسفناج

این ساندویچ صبحانه ای بسیار مغذی و دلنشین است که 22.8 گرم پروتئین و فقط  149 کالری دارد.

2- سالاد نخود، کلم پیچ و رازیانه

سالاد نخود، کلم پیچ و رازیانه

شایاد سالاد نخود، کلم پیچ و رازیانه طعمی منحصر به فرد و دلنشین نداشته باشد، اما استفاده از سس بی نظیر سرکه پرتقال آن را به یک ناهار خوشمزه و دلنشین با 22.1 گرم پروتئین و فقط 398 کالری تبدیل کرده است.

3- کلوچه تخم مرغ و سبزیجات

کلوچه تخم مرغ و سبزیجات

کلوچه تخم مرغ و سبزیجات با میزان انرژی 90 کالری گزینه بسیار مناسبی برای وعده پرطرفدار برانچ (وعده ای به جای صبحانه و ناهار) روزهای تعطیل است. یک وعده غذایی با ظاهری فوق العاده و طعمی بی نظیر!


4- تخم مرغ سرخ کرده با سس تند (اسپانیایی)

تخم مرغ سرخ کرده با سس تند (اسپانیایی)

چه کسی گفته که برای لذت بردن از تخم مرغ سرخ شده حتماً باید گوشت در آن وجود داشته باشد؟ در این نوع غذا از ترکیبات سبزیحات تازه و سالم استفاده می شود. یک وعده غذایی بی نظیر با 12.1 گرم پروتئین و 194.3 کالری.

5- هوموس و پیتا

هوموس و پیتا

اگر همیشه به دنبال لذت بردن از صرف یک شکم سیر هوموس بوده اید، ولی رژیم غذایی و تجاوز از حد کالری روزانه تان این اجازه را به شما نداده، دیگر نگران نباشید، هوموس نخود و نان گندمی پیتا با میزان انرژی 310 کالری قطعاً یک وعده غذایی مناسب برای شما خواهد بود.

6- سوپ برنج وحشی و سس قارچ

سوپ برنج وحشی و سس قارچ

هر کاسه از این سوپ بسیار دلنشین و خوشمزه برنج وحشی و سس قارچ تنها حاوی 180 کالری می باشد. این غذای بسیار کم کالری دارای 16.6 گرم پروتئین می باشد.



طرز پخت پای اسپاگتی با پنیر پکورینو


7- استیک گُل کلم با عدس

استیک گُل کلم با عدس

اگر به گل کلم علاقه ندارید و صرف این ماده غذایی تا به حال برایتان لذت بخش نبوده، با صرف استیک گل کلم و عدس قطعاً این موضوع را فراموش می کنید و از علاقمندان به این غذای فوق العاده خواهید شد. این وعده حاوی 22 گرم پروتئین و فقط 320 کالری است.

8- سیب زمینی شیرین و کیک عدس

سیب زمینی شیرین و کیک عدس

چه چیزی بهتر از سیب زمینی شیرین و کیک عدس پیدا می کنید؟ حتماً سیب زمینی شیرین را با کیک عدس و سس بی نظیر آووکادو امتحان نمایید. هر وعده از این غذای فوق العاده حاوی 16 گرم پروتئین و 329 کالری، انرژی می باشد.

9- سالاد تایلندی و رَپ برنج گل کلم

سالاد تایلندی و رَپ برنج گل کلم

این رَپ ها به صورت حیرت انگیزی خوب می باشند و حاوی 22 گرم پروتئین با سطح انرژی 330 کالری هستند. یک انتخاب بی نظیر برای ناهار و شامی سریع.

10- رَپ تاکو خام گوریل

رَپ تاکو خام گوریل

اجازه ندهید اسم این غذا شما را فریب دهد، این رَپ واقعاً سالم می باشد و حاوی مقادیر زیادی پروتئین، چربی های مفید، ویتامین ها و آهن است. تهیه کنندگان دستورالعمل این غذای فوق العاده معتقدند که حتی افراد علاقمند به گوشت نیز از صرف آن لذت خواهند برد.

11- پیتزا کلم پیچ و پنیر بز

پیتزا کلم پیچ و پنیر بز

اگر از علاقمندان به پیتزاهای لذیذ پپرونی و چرب بوده اید و به خاطر اضافه وزن این غذای فوق العاده را کنار گذاشته اید، هم اکنون پیتزای لذیذ و مفید کلم پیچ و پنیر بز را امتحان کنید. وعده ای حاوی 27.1 گرم پروتئین و 314 کالری که قطعاً از صرف آن لذت خواهید برد.

12- پیتزای گل کلم با ماست یونانی پِستو و سبزیجات گریلی

پیتزای گل کلم با ماست یونانی پِستو و سبزیجات گریلی

اگر به پیتزا علاقمندید و به دلیل خاصیت چاق کنندگی پنیر آن از صرف آن امتناع می کنید، حتماً پیتزای وسوسه انگیز گل کلم با ماست یونانی پِستو و سبزیجات گریلی را امتحان کنید. 





نظرها

  • 0 0

    خوشمزه به نظر میرسه

  • 0 0

    خیلی عالی و بی نظیر هستند اما دستور تهیه ندارند.

    • 0 0

      سلام، بله. متاسفانه توضیحات بیشتری برای طرز تهیه در مقاله اصلی نبود

  • 0 0

    درودبرشما..با دوستان موافقم. بسیار عالیست.کاش دستور تهیه شونوهم میذاشتید..لطف بفرمایید در این مورد اقدام بفرمایید.

    • 0 0

      سلام بهناز جان، ممنون. حتما در آینده مقاله هایی با توضیح دستور پخت تهیه خواهد شد.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید