• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 مورد از عجیب ترین درختان سراسر دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۷/۵/۲   تعداد بازدید : 61093   گروه مطلب : ترین ها


عجیب ترین درختان سراسر دنیا

زمین جای عجیبیست. درست مثل گیاهان، درختان عجیب وغریبی هم وجود دارند. فسیل درختان قدیمی منبعی برای آگاهی درباره زمین است. درختانی به قدمت دایناسورها وجود دارد که مطالعه درباره آنها می تواند رازهای بیشماری از زمین را آشکارکند. جالب است بدانیم برخی از عجیبترین درختان می توانند خون، پوسته هایی به رنگهای رنگین کمان و گلهایی شبیه به دست تولید کنند. عجیب ترین درختان دنیا کدامند؟

10- درخت بلاد وود (Bloodwood Tree (Corymbia Opaca
بلاد وود شگفت انگیزترین درختان در طبیعت هستند و بدلیل ترشح صمغ قرمز رنگی شبیه به خون، شناخته شده اند. نام دیگراین درخت دیزرت بلاد وود (desert bloodwood) می باشد زیرا درختانی بومی و مختص آب و هوای بیابانی استرالیا هستند. بر روی پوسته این درختان گهگاهی یک قطعه پوسته به شکل زخم تشکیل می شود و از میان این زخم صمغ قرمز قطوری تراوش می کند. این صمغ کریستالی می شود و سطح پوسته را می پوشاند. صمغ ها بعنوان داروی گیاهی جمع آوری می شوند و خواص ضدعفونی کنندگی دارند.

10- درخت بلاد وود  (Bloodwood Tree (Corymbia Opaca


9- سکویا عظیم الجثه (Giant Sequoia (Sequoiadendron Giganteum
سکویاها درختان غول پیکری هستند که تنها گونه موجود در رده درخت غول (Sequoiadendron) می باشند. این نوع از درختان همیشه سبز، بومی دامنه های غربی کوههای سیرا نوادا (Sierra Nevada) در کالیفرنیا هستند. عموما درخت بزرگ نامیده می شوند و بزرگترین درختان دنیا و ازنظرسایزی بزرگترین موجود زنده هستند. بطورمیانگین، این درختان تا ارتفاع 50 تا 85 متر قابلیت رشد دارند و قطرشان 6 تا 8 متراست. آنها در دسته بندی قدیمی ترین موجودات زنده کره زمین قرار دارند. این درخت حتی در برابر آتش مقاوم می باشد. سکویاها آشکار می سازند که زمانی دایناسورهای غول پیکری بروی زمین می زیسته اند. در دوره ماقبل تاریخ، این گونه بطور وسیع در آمریکای شمالی و جنگلهای سرسبز اروپایی آسیایی گسترش یافته اند. اما در آخرین عصر یخبندان بشدت کاهش پیدا کردند و امروزه محدوده کوچکی از کالیفرنیا را دربرگرفته اند.

9- سکویا عظیم الجثه   (Giant Sequoia (Sequoiadendron Giganteum


8- درخت بطری (The Bottle Tree (Adansonia Gregorii
بوآب (Boab) نامی متدوال برای درخت بطری می باشد و این اسم بدلیل شکل عجیب بطری مانند آن است. این درخت از خانواده پنیرکیان (Malvaceae) می باشد که درخت بومی استرالیا و بطور دقیق تر مختص منطقه کیمبرلی در غرب استرالیا و از شرق به سمت قلمرو شمالی استرالیاست. درخت بطری در فصل خشک آب را ذخیره می کند که بومیان استرالیا از این خاصیت بهره برداری می کردند و ازحفره های درخت آب می گرفتند. تمام قسمتهای درخت قابل خوردن است و خاصیت دارویی دارد. درخت بطری همچنین درخت سروته نامیده می شود. نوع دیگری از این درخت در نامیبیا و آنگولا موجود است که بسیار مقاوم در برابر خشکی و سمی می باشد و خارهای آن تا 30 سانتی متر بلند می شود.

8- درخت بطری   (The Bottle Tree (Adansonia Gregorii


7- درخت انگوربرزیلی (Jabuticaba (Plinia Cauliflora
انگور برزیلی درخت عجیبیست که میوه هایی شبیه به تمشک بر روی شاخه ها و ساقه های آن رشد می کنند. آنها در ایالتهای میناس گرایس (Minas Gerais) و سائو پائولو (São Paulo) برزیل هستند. دیگر گونه های خانواده موردیان (Myrtaceae) درخت بومی برزیل، پرو، پاراگوئه، آرژانتین و بولیوی می باشند. این درخت با میوه های بنفش مایل به مشکی یا خمیری سفید آراسته است. این میوه ها بصورت خام قابل خوردن هستند و می توانند در ژله ها نوشیدنیها و آبمیوه ها استفاده شوند. وقتی میوه ها تمام سطح درخت را می پوشاند شبیه این است که حیوانات کوچکی آنرا احاطه کرده اند. خواص دارویی این میوه ها شناخته شده اند.

7- درخت انگوربرزیلی    (Jabuticaba (Plinia Cauliflora


 پنج مورد از قدیمی ترین درختان جهان



6- درخت عروس دریایی (Jellyfish Tree (Medusagyne Oppositifolia
این درخت یکی از غیرمعمول ترین و عجیب ترین درختان دنیاست. این درخت عجیب، مختص جزیره ماهی (Mahé) در سیشل (Seychelles) می باشد. این درخت عروس دریایی تنها عضو گروه (Medusagyne) است که شدیدا در معرض خطر انقراض قرا دارد. این نام، از شکل عروس دریایی غلاف میوه ها پس از شکفتن، گرفته شده است. در ابتدا بنظر می رسید که این درخت منقرض شده تا زمانیکه در دهه 1970 تعدادی از آنها یافت شدند.

6- درخت عروس دریایی   (Jellyfish Tree (Medusagyne Oppositifolia


5- درخت بوجوم (Boojum Tree (Fouquieria Columnari
درخت بوجوم بدلیل ظاهر و توزیع خاصش، عجیب وغیر معمول است. این درخت، بومی باخا (Baja) شبه جزیره کالیفرنیا و جمعیت کوچکی در سونورا (Sonora) مکزیک می باشد. درخت بوجوم در یک نظر شبیه به هویج قلمی سرو ته می باشد و از زاویه ای دیگرهمانند چنگال است و اگر از نزدیک ببینید شبیه به یک کاکتوس بزرگ می باشد. گلهای این درخت به رنگ زرد کرمی با رایحه عسل است و شاخه های آن در زوایای راست قرار می گیرند. آنها تا ارتفاع 20 متر قابلیت رشد دارند.

5- درخت بوجوم   (Boojum Tree (Fouquieria Columnari


4- درخت کاپوک (Kapok Tree (Ceiba Pentandra
این درخت بدلیل تیغهای ساده و بلندی که تمام شاخه هایش را پوشانده، منحصربفرد است. این گونه، مختص مکزیک، آمریکای مرکزی و کاراییب و شمال آمریکای جنوبی می باشد. برخی از گونه های آن در مناطق گرمسیری غرب آفریقا نیز یافت می شوند. این درخت برای کرکهای پنبه ای شکل بدست آمده از غلاف هسته، شناخته شده است. مطابق با اساطیرمایایی، این درختان نشانه تقدس می باشند و در بین بلندترین درختان در دنیا هستند. در میامی، فلوریدا قدیمی ترین از این نوع درخت با سن 200 سال زندگی می کند.

4- درخت کاپوک    (Kapok Tree (Ceiba Pentandra


3- کاج وولمی (Wollemi Pine Tree (Wollemia
از کاج وولمی اغلب بعنوان درخت دایناسور نام برده می شود. این درختان مخروطی، فسیلهای زنده هستند. چه چیز منحصربفردی درباره آن وجود دارد؟ فسیل ها مدرکی بر اثبات قدمت این درختان است که به 200 میلیون سال قبل برمیگردد یعنی زمانیکه دایناسورها در زمین می زیسته اند. وولمیا بعد از کشف آن توسط فسیلهایش در سال 1994 شناخته شد. آنها رشد کم اما عمر طولانی دارند. بعضی از درختان موجود، 500 تا1000 سال قدمت دارند. آنها همچنین تغییرات آب و هوا را تحمل می کنند بطوریکه در دمای 12 تا 45 درجه سانتیگراد دوام می آورند. گونه های در معرض انقراض، بسیار جالب و باورنکردنی هستند.

3- کاج وولمی  (Wollemi Pine Tree (Wollemia


2- درخت دست شیطان (Devil’s Hand Tree (Chiranthodendron Pentadactylon
این درخت گلدار با گلهای 5 پره کاملا قرمزش شناخته شده است. از دیگر نامهای این درخت به پنجه میمون یا پنجه مکزیکی می توان اشاره کرد. درخت گلدارعجیب، مختص گواتمالا و مکزیک جنوبی است. گلهای قرمز این درخت با خواص درمانی می تواند برخی از ناراحتی های قلبی را درمان کند. این درخت از نظر سرخپوستان آزتک اهمیت مذهبی داشت. از دهه 1940 این درختان سمبل محبوب جامعه گیاه شناسی مکزیک شده است. اینها درختان زینتی محبوبی در بین درختکاران هستند.

2- درخت دست شیطان  (Devil’s Hand Tree (Chiranthodendron Pentadactylon


1- اکالیپتوس رنگین کمانی (Rainbow Eucalyptus (Eucalyptus Deglupta 
اکالیپتوس رنگین کمانی با پوسته های چند رنگ خود، منحصربفرد هستند. این درخت بلند قامت، همچنین بعنوان صمغ میندانائو (Mindanao) یا صمغ رنگین کمان نامیده می شود. این گونه اکالیپتوس در بریتانیا نو، گینه نو، جزایر سرام (Seram)، سولاوسی (Sulawesi) و میندانائو یافت می شود. این تنها گونه اکالیپتوس است که در نیمکره شمالی پراکنده است. لایه بیرونی درخت هرساله پوست ریزی می کند و پوسته سبز روشن لایه داخلی را آشکار می کند. این پوسته سبز، به رنگهای آبی، بنفش، نارنجی و سایه های بلوطی تغییر رنگ می دهد. پوسته فصل قبل کنده می شود تا پوسته های عمودی قرمز، نارنجی، سبز، آبی و خاکستری تشکیل شوند. ویژگی منحصربفرد این درخت آنرا یکی از درختان زینتی با کشت گسترده تبدیل کرده است. پوسته های رنگین کمانی آن، عنصر اصلی خلق چشم اندازی متمایز در برخی مناطق می باشند.

1- اکالیپتوس رنگین کمانی   (Rainbow Eucalyptus (Eucalyptus Deglupta


منبع: listamaze





نظرها

  • 2 4

    اینترستینگ بود.

  • 4 2

    عالی

  • 1 1

    میگن تو جهنم کلی درخت کاپوک منتظرته

  • 2 0

    عالی بود من واقعا خوشحالم که برنامه شما را پیدا کردم.

  • 1 2

    درخت کاپوک از همه زیبا تر بود

  • 0 1

    اصلا جالب نبود

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید