• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نمایشگاه جهانی 2020 که یک سال به تاخیر افتاد، سرانجام برپا شد

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۷/۱۵   تعداد بازدید : 1250   گروه مطلب : اخبار


نمایشگاه جهانی 2020 که یک سال به تاخیر افتاد، سرانجام برپا شد

نمایشگاه جهانی اکسپو دبی که از اول اکتبر افتتاح شده و به مدت شش ماه ادامه خواهد داشت، اولین نمایشگاه جهانی است که در خاورمیانه برگزار می شود. نمایشگاه های جهانی از سال 1851 فرصتی برای کشورهای سراسر جهان بوده تا آخرین نوآوری های خود را به نمایش بگذارند و نمایشگاه های دبی نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. تعداد بازدیدکنندگان این رویداد ممکن است به اندازه ای که سازمان دهندگان آن پیش از وقوع همه گیری پیش بینی کرده بودند نباشد، اما با این حال تعداد زیادی گردشگر وجود خواهد داشت.
دبی خود را برای بهترین قسمت این دهه آماده کرده است و بر همین اساس، هتل های جدید، زیرساخت ها و جاذبه های دیدنی را در سایت اکسپو در جنوب شهر فراهم کرده است. 
قبل از بازدید، مسافران بین المللی باید بازرسی های بهداشتی را انجام دهند. در زمان نگارش این مقاله، همه مسافرانی که با ویزای توریستی وارد دبی می شوند، هنوز باید هنگام ورود سریعا یک آزمایش PCR را انجام دهند و وضعیت واکسیناسیون خود را در برنامه بهداشتی دولت (برنامه COVID-19 DXB) ثبت کنند. پروتکل های خاصی برای مسافرانی که از بنگلادش، اتیوپی، هند، نیجریه، پاکستان، سریلانکا، آفریقای جنوبی، اوگاندا، ویتنام و زامبیا می آیند و همچنین قوانین جداگانه ای برای مسافرانی که از انگلستان وارد می شوند وجود دارد. 
در آستانه روز افتتاحیه، توریستگاه جذاب ترین مناظر و جاذبه های دیدنی را که امارات به بازدیدکنندگان نمایشگاه اکسپو ارائه داده معرفی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله با ماه همراه باشید.

آیا به فکر سفر به دبی برای بازدید از نمایشگاه اکسپو هستید؟ در اینجا آنچه می توانید زمانی که آنجا هستید انجام دهید برای شما آورده شده است. یک سفر رفت و برگشت به عین دبی، بلندترین چرخ و فلک جهان انجام دهید که در 21 اکتبر باز می شود، زمانی که میهمانان سرانجام می توانند سوار بر این جاذبه توریستی به ارتفاع 250 متر شوند. عین دبی مجموعه مختلفی از بلیط ها، از جمله بلیط کابین های مشترک یا خصوصی، به همراه "کابین های اجتماعی" را ارائه می دهد و در سفر تقریبا 40 دقیقه ای آن نوشیدنی نیز سرو می شود. شروع قیمت ها از 130 درهم (36 دلار) است. 

عین دبی، بلندترین چرخ و فلک جهان


با بازدید از موزه آینده شگفت زده شوید؛ ساکنان دبی مدتی است که شاهد ساخت و ساز این موزه بسیار پیچیده آینده نگرانه در کنار خیابان شیخ زاید هستند. شکل پیراشکی شکل آن از تقریبا 2400 پنل پشم شیشه و فولاد ضد زنگ ساخته شده است که با خطوط عربی مزین شده اند. اما این موزه هنوز کامل نیست، زیرا افتتاحیه آن در سال 2020 به تاخیر افتاده است. می توان امیدوار بود که تا پایان نمایشگاه اکسپو گردشگران چیزی بیش از تنها منظره بیرون آن را ببینند. 

با بازدید از موزه آینده شگفت زده شوید


در عمیق ترین استخر جهان غوطه ور شوید؛ غواصی عمیق در دبی ثابت می کند که این شهر آسمان خراش ها می تواند به همان اندازه که بالا رفته، پایین هم برود. این شهر دارای عمیق ترین استخر غواصی جهان است که عمق آن، میزان حیرت آور 60 متر است و 14 میلیون لیتر آب را در خود جای داده است، که حداقل چهار برابر هر استخر دیگری در جهان است. در زیر سطح آب، ویرانه های مصنوعی و خرابه هایی وجود دارد که منتظر کاوش هستند. این استخر مرکز آموزشی و جلسات غواصی با تجهیزات و غواصی آزاد را ارائه می دهد. شروع قیمت ها از 400 درهم (110 دلار) است. 

در عمیق ترین استخر جهان غوطه ور شوید


قدم به دنیای ون گوگ بگذارید؛ داخل مرکز خرید دبی، ارائه واقعی از یک نمایشگاه وجود دارد. مرکز هنرهای دیجیتال اینفینیتی د لومیرز (Infinity des Lumières) میزبان نمایشگاه نقاشی های ون گوگ در مقیاس وسیع و همه جانبه است. آثاری از جمله "گل آفتابگردان" و "سیب زمینی خواران" را که قبلا ندیده اید می توانید در اینجا ببینید و بینش جدیدی در مورد آثار امپرسیونیست هلندی بدست آورید. بلیط بزرگسالان 125 درهم (35 دلار) است.

قدم به دنیای ون گوگ بگذارید


به مدرسه قدیمی در الفهیدی بروید؛ منطقه تاریخی الفهیدی دبی جایی است که اگر بخواهید نیم نگاهی به وضعیت این شهر قبل از پیشرفت و در واقع، قبل از شهر شدن آن داشته باشید، باید به آن سفر کنید. ده ها ساختمان سنتی از جمله برج های بادی و نوعی تهویه مطبوع قدیمی در آن وجود دارد که حداقل توسط یک غرفه در اکسپو 2020 بازیابی شده است. در خیابان های پیچ در پیچ آن گشت بزنید و در مسیر خود به خانه خوشنویسی و موزه سکه سر بزنید.

به مدرسه قدیمی در الفهیدی بروید


از صرف چای بعد از ظهر در QEII لذت ببرید؛ کشتی ملکه الیزابت دوم، یکی از بزرگترین کشتی های اقیانوس پیما است که از سال 2018 در دبی باز است، هنگامی که به عنوان یک هتل ثابت، رستوران و محل برگزاری رویدادها جان تازه ای گرفت. بازدیدکنندگان می توانند از جذابیت های کشتی لذت ببرند و از ساعت 15:00 تا 17:30 برای صرف یک چای عصرانه روی عرشه بنشینند. قیمت ها از 145 درهم (40 دلار) شروع می شود (بدون شلوارک و دمپایی لا انگشتی وارد شوید). 

از صرف چای بعد از ظهر در QEII لذت ببرید


 با 11 فعالیت ماجراجویانه و هیجان انگیز در دبی آشنا شوید



اگر می خواهید در کنار یکی از بهترین چشم اندازهای دبی خنک شوید، از بلندترین استخر بی نهایت جهان به پایین نگاه کنید. استخر بی نهایت 294 متر ارتفاع دارد و طول آن تقریبا دو برابر یک استخر شنای المپیک است، اما عمق آن فقط 1.2 متر است. با این حال، یک نکته جالب در مورد آن وجود دارد؛ این استخر فقط برای مهمانان بالای 21 سال هتل باز است. 

از بلندترین استخر بی نهایت جهان به پایین نگاه کنید


با سفر به حتا از شهر خارج شوید؛ این منطقه دورافتاده صخره ای و خارج از محدوده دبی در شرق، یک نقطه مهم برای ورزش در فضای باز است. کوه های هاجر برای دوچرخه سواری (جاده ای و کوهستانی) بسیار مناسب است، در حالی که دریاچه ای که از سد حتا تشکیل شده است در بین کایاک سواران و قایقرانان محبوب می باشد. بسیاری از بازدیدکنندگان به یک سفر یک روزه می روند، اما اگر می خواهید در اینجا اقامت کنید، طیف وسیعی از گزینه ها از کمپینگ گرفته تا تماشای چشم انداز و اقامتگاه ها و تفرجگاه کوهستانی حتا (Ja Hatta Fort Hotel) در دسترس شما قرار دارد.

با سفر به حتا از شهر خارج شوید


به دیدن مسابقات بروید؛ در فاصله 10 دقیقه از مرکز تجارت جهانی دبی، میدان مسابقه، محل برگزاری مسابقات اسب سواری در شهر است. این مسابقات در ماه نوامبر آغاز می شوند و پنجشنبه یا شنبه بعضی هفته ها در هر دو روز) برگزار می شود و مسابقات جام جهانی دبی، رویداد نوار آبی امارات، در 26 مارس به اوج خود می رسد.

به دیدن مسابقات بروید


از قاب دبی منظره ای زیبا از این شهر ببینید؛ با طرحی طلایی و تزییناتی که نور طلایی را منعکس می کند، قاب دبی همچنین فرصتی طلایی برای دیدن بخش زیادی از زیبایی های این شهر در یک قاب فراهم می کند. این قاب، قبل از اینکه بازدیدکنندگان را برای یک دید 360 درجه به بالای خود ببرد، و قبل از اینکه به نمایشگاه دیگری بروید که تصویر دبی در 50 سال آینده را نشان می دهد، شامل نمایشگاه های سه بعدی از دبی قدیمی است. اینجا همه روزه از ساعت 09:00 تا 21:00 باز است (غروب آفتاب زمان محبوبی است). قیمت از 50 درهم (14 دلار) است.

از قاب دبی منظره ای زیبا از این شهر ببینید


در کنار ماهی ها در آتلانتیس، نخل (Atlantis, The Palm) بخوابید (یا غذا بخورید)؛ در خارج از مجمع الجزایر مصنوعی پالم جمیرا، هتل نمادین و اقامتگاه آتلانتیس، نخل قرار دارد. سوئیت زیر آب هتل دارای پنجره هایی از کف تا سقف است که رو به آکواریوم غول پیکر آن می باشد. کسانی که می خواهند شام میل کنند می توانند از اوسیانو، رستوران هتل با چشم انداز زیر آب دیدن کنند. اگر فقط یک تور از این هتل را دوست دارید، بین ساعت 10:00 تا 21:00 باز است (رزرو بلیط آنلاین).

در کنار ماهی ها در آتلانتیس، نخل  بخوابید


بدون خارج شدن از شهر، در راس الخور از شهر دور شوید؛ راس الخور تنها تالاب بیابانی دبی، مساحت 620 هکتار زمین را در سواحل نهر دبی پوشش می دهد. این تالاب که یک منطقه روستایی آرام است، دارای 450 گونه جانوری از جمله 180 نوع پرنده، مانند عقاب خالدار بزرگ و ماهی خورک های رودخانه ای و در زمستان میزبان هزاران فلامینگو و محل زندگی 450 گونه جانوری است. بین اکتبر و مارس از ساعت 07:30 تا 17:30 باز است. 

بدون خارج شدن از شهر، در راس الخور از شهر دور شوید


برای حضور در اپرا خود را آماده کنید؛ علیرغم نام آن، اپرای دبی یک کلیسای بزرگ است و در در زیر طاق های وسیع آن می توانید انواع اجراهای زنده را تماشا کنید. اپرا در اینجا وجود دارد، اما استندآپ زنده، باله، نمایش های موزیکال و نمایش های روی صحنه نیز همگی از هم اکنون تا پایان نمایشگاه اکسپو برگزار می شود (برخی از اجراها نیاز به اثبات واکسیناسیون برای دارندگان بلیط دارند). اگر می خواهید درباره این ساختمان بیشتر بدانید، می توانید تور آن را به مبلغ 75 درهم (20 دلار) رزرو کنید. 

برای حضور در اپرا خود را آماده کنید


از روی برج خلیفه به ابرها نگاه کنید؛ برج خلیفه برای بیش از یک دهه بلندترین ساختمان جهان بوده است، و هنوز هم برای تماشای مناظر منحصر به فرد شهر، ارزش بازدید از روی سکوی مشاهده را دارد. تور "در بالای برج خلیفه آسمان" شامل ورود به تراس در فضای باز و لژی در طبقه 148، در ارتفاع 555 متری و تماشای مناظر سرگیجه آور است، در حالی که طبقه 125 دارای یک سکوی مشاهده 360 درجه است. قیمت از 379 درهم (104 دلار) شروع می شود.

از روی برج خلیفه به ابرها نگاه کنید


منبع: edition.cnn





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید