• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


طرز پخت پای اسپاگتی با پنیر پکورینو

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵   تعداد بازدید : 5503   گروه مطلب : غذاهای ملل

اسپاگتی یکی از لذیذترین و در عین حال پرطرفتارترین غذاهایی است که ممکن است تهیه‌ی آن برای  افرادی که سررشته‌ای از آشپزی ندارند، کمی سخت و حتی غیر ممکن به نظر آید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم تا شما را با دستور طبخ یکی از بهترین پای‌های اسپاگتی دنیا آشنا کنیم.

 امروزه بسیاری از دستورالعمل‌های تهیه‌ی انواع غذاهای بومی و غیر بومی را می‌توان از طریق برنامه‌های تلویزیونی آشپزی مشاهده کرد. اما در اکثر مواقع، بینندگان پس از اقدام به طبخ غذای آموزش داده شده، با آنچه که انتظارش را می‌کشیدند، مواجه نمی‌شوند. خوراکی که آن‌ها تهیه کرده‌اند با غذای طبخ شده توسط مربی آشپزی کاملا متفاوت خواهد بود و شاید همین امر، از مهم‌ترین دلایلی است که اکثر بینندگان رغبت خود را برای تدارک غذا از دست می‌دهند. ما در این مقاله به کمک شما عزیزان آمده‌ایم تا با روشی کاملا ساده و موادی در دسترس، نوعی خوراک جدید به نام پای اسپاگتی (کوکوی اسپاگتی) را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

رعایت نکات مهم و اصولی در طبخ بهتر پای اسپاگتی

پای اسپاگتی

پیش از تهیه‌ی این پای لذیذ و دوست‌داشتنی، دانستن برخی از نکات در طبخ این غذا بسیار مهم و ضروری است و رعایت آن‌ها برای داشتن خوراکی مطبوع و فوق‌العاده، تاثیرگذار خواهد بود.

۱. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ایجاد شکل منسجم و کیفیت بهتر پای اسپاگتی، ظرف یا قالب مورد نظر خود را بوسیله‌ی فویل، کاملا بپوشانید. با این روش پاستای شما درون آون (فر) به آرامی و همانگونه که انتظار خواهید داشت، طبخ خواهد شد.

پوشاندن ظرف با فویل

۲. در مواد اولیه‌ی این غذا، مقداری از سبزیجات مورد استفاده قرار خواهند گرفت. البته مصرف این مواد کاملا اختیاری بوده و شما می‌توانید در صورت تمایل، آن‌ها را حذف کنید. اما توصیه‌ی ما به شما، اضافه کردن سبزیجات پیشنهادی است. چرا که در انتهای طبخ، با پای اسپاگتی فوق‌العاده لذیذ و خوش‌طعمی روبرو خواهید شد که ارزش استفاده‌ی شما از سبزیجات را مشخص خواهد کرد. در واقع با این عمل نیاز به استفاده از پنیر پکورینو که از عطری تند و زننده‌ (این پنیر که از خانواده‌ی پنیرهای سفت ایتالیایی به شمار می‌آید، از عطری بد و غیر معمولی برخوردار است)، برخوردار است به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت. هرچند شما می‌توانید پنیر پارمزان را جایگزین پنیر پکورینو کنید، البته در صورت استفاده از پنیر پارمزان، باید از نمک بیشتری برای طبخ پای اسپاگتی استفاده شود.

طرز تهیه‌ی پای اسپاگتی با پنیر پکورینو

مواد لازم

مواد لازم

کره (برای چرب کردن قالب)، ۴۳۵ گرم کلم بروکلی ریز خرد شده (می‌توانید ساقه‌ی سفت آن را برای استفاده در طبخ خوراکی‌های دیگر نگهداری کنید)، ۴۳۵ گرم اسپاگتی، نصف پیمانه شیر، ۳ عدد تخم‌مرغ بزرگ، ۲ الی ۳ قاشق چایخوری فلفل سیاه، ۲ قاشق چایخوری نمک، ۳۰۰ گرم پنیر پکورینو درجه‌ی یک (پنیرها را به چند قسمت برش دهید)، ۳۰۰ گرم پنیر فونتینا درجه‌ی یک

روش طبخ

مرحله‌ی اول
ابتدا فر را روشن کرده و در دمای ۴۲۵ درجه تنظیم کنید. توجه داشته باشید که چرب کردن قالب یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید انجام شود. همانگونه که پیش‌تر بیان شد، اطراف قالب را با فویل به دقت بپوشانید و آن را کنار بگذارید.

مرحله‌‌ی دوم
قابلمه‌ی بزرگی را از آب و نمک پر کرده، روی شعله‌‌ی آتش قرار داده و اجازه دهید، بجوشد. اگر از کلم بروکلی استفاده می‌کنید، آن‌ را به ظرف محتوی آب و نمک اضافه کرده و اجازه دهید به مدت زمان ۱ الی ۲ دقیقه بجوشد، سپس آن را به خوبی خشک کرده و کنار بگذارید.

مرحله‌ی سوم
اسپاگتی را درون محلول آب و نمک در حال جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه بپزد، این بخش بسیار مهم بوده و باید به دقت انجام شود. هنگام جوشیدن اسپاگتی‌ها درون آب جوش بسیار احتیاط کنید تا تنها به مدت ۲ دقیقه در آب جوش، طبخ شوند؛ زیرا آن‌ها برای اتمام مراحل طبخ، مدت زمانی نیز درون فر، حرارت خواهند دید و ممکن است پخت بیش از حد اسپاگتی‌ها باعث خراب شدن طعم و شکل اصلی پای اسپاگتی شود. پس از مدت زمان ذکر شده، اسپاگتی‌ها را درون سبد ریخته و اجازه دهید علاوه بر خارج شدن آب آن‌ها، به آرامی خنک شوند.

مرحله‌ی چهارم
هنگام مصرف کلم بروکلی ، سعی کنید تمام آب باقی‌مانده درون آن‌ها را گرفته، با دقت خشک کرده و در صورت مشاهده‌ی لکه‌های سیاه روی هر کدام از سبزیجات، به خوبی آن‌ها را پاک کنید. سپس به قطعات کوچک خرد کرده و به اندازه‌ی یک فنجان، برای استفاده در پای، کنار بگذارید.

مرحله‌ی پنجم
در کاسه‌ا‌ی بزرگ، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید. اکنون زمان اضافه کردن شیر، نمک و فلفل سیاه است که به تخم‌مرغ‌ها اضافه شوند. سپس ترکیب بدست آمده را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. در این مرحله، از هر دو پنیر به میزان نصف فنجان به مواد اضافه کنید. اسپاگتی‌های آب‌کش شده را نیز داخل مخلوط مورد نظر ریخته و به صورت دورانی هم بزنید.

تخم مرغ

مرحله‌ی ششم
در این مرحله، کم کم و با تمرکز بسیار، مواد را درون قالب ریخته و باقی‌مانده‌ی پنیرها را نیز روی آن‌ها بریزید. قالب را درون فری که از قبل گرم کرده‌اید، به مدت زمان ۳۵ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید. اگر به پای اسپاگتی خود، سبزیجات اضافه کرده‌اید، مدت زمان بیشتری برای طبخ نیاز خواهد بود. در این صورت ۱۵ دقیقه‌ی دیگر اجازه دهید تا قالب درون فر باقی بماند.

پای اسپاگتی

مرحله‌ی هفتم
زمانی که درون پنیرها، حباب‌های کوچکی ایجاد شد و به آرامی شروع به نرم شدن کردند، از چاقوی آشپزخانه استفاده کرده و آن را در مرکز پای فرو کنید. اگر روی پای که به دلیل آب و برشته شدن پنیرها، به رنگ قهوه‌ای تبدیل شده باشد، به سرعت برش خورد، هنوز زمان اتمام پخت، نرسیده است. بنابراین روی قالب را با فویل پوشانده، آن را مجددا درون فر قرار داده و اجازه دهید مدت زمان بیشتری، حرارت ببیند.

مرحله‌ی هشتم
 قسمت گریل (جوجه گردان) فر را روشن کرده و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید تا روی پای، برشته‌تر شود. حال می‌توانید حلقه‌ی دور قالب را باز کرده و آن را بردارید. با کمک کاردک مخصوص کیک، به قسمت کف قالب یا انتهای پای، ضربه‌ی آهسته‌ای وارد کنید و سعی کنید با دقت پای را از قالب جدا کنید. پس از خارج کردن پای اسپاگتی از قالب، آن را به قطعات دلخواه بریده و درون بشقاب قرار دهید. اکنون پای شما برای میل کردن و تجربه‌ی غذایی دلچسب و اشتهاآور آماده شده است. می‌توانید دست‌پخت خود را امتحان کرده و لحظات مطبوعی را سپری کنید. نوش جان...

پای اسپاگتی

منبع : سفره خونه




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید