• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مقاصد گردشگری محبوب در میان مسافرانی که برای اولین بار سفر می کنند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۲   تعداد بازدید : 3606   گروه مطلب : ایده های سفر


مقاصد گردشگری محبوب در میان مسافرانی که برای اولین بار سفر می کنند

بدون شک هر شخصی که برای نخستین بار به مقصدی مسافرت می کند، خاطرات خوشی از سفر خود در ذهنش نقش می بندد و پس از مدتی به مرور ماجراجویی های سفر خود می پردازد. طرح این موضوع که آیا این اولین ماجراجویی شماست یا شما برای اولین بار از یک مقصد هیجان انگیز بازدید می کنید اهمیت چندانی ندارد، آن چه که حائز اهمیت می باشد این است که ماجراجویی، گشت و گذار و اکتشاف در جایی جدید همیشه و همیشه هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.
وب سایت بوکینگ به تازگی در کاری جالب اقدام به جمع آوری لیستی از مکان های بسیار جذاب برای اقامت کرده است. طبق تحقیقات جهانی این پایگاه، 10 مقصد محبوب گردشگری که مسافران برای نخستین سفر خود انتخاب می کنند مشخص شده است. این اطلاعات از طریق بیش از 15000 مسافر در جای جای این کره خاکی به دست آمده از و شاید برایتان جالب باشد که بدانید قاره اروپا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد سفر شناسایی شده است؛ چراکه در این لیست 10 موردی، 9 مقصد از محبوب ترین مکان ها را به خود اختصاص داده است. هرکدام از موارد این لیست می تواند تجارب و ماجراجویی های خاص خود را در اختیار شما قرار دهد و شما می توانید با توجه به علاقه و سلیقه خود، آنها را برای سفر انتخاب کنید.


1. شهر پاریس در کشور فرانسه
اگر به دنبال مکانی عاشقانه و رمانتیک هستید و یا قصد دارید تعطیلات سرگرم کننده ای را در دیزنی لند با خانواده تجربه کنید، فقط به یک نام می رسید! پاریس! از شب های زنده و همیشه بیدار شهر پاریس گرفته تا لذت بردن از نوشیدنی های گوارا و تماشای فرهنگ و هنر در سراسر شهر همه و همه چیزهایی هستند که نمی توان به سادگی از آنها گذشت. مسافران عمدتا علاقه ویژه ای به موزه ها و تماشای فرهنگ و هنر پاریس دارند. در مقابل برج ایفل قرن نوزدهم عکس بگیرید، صدای زنگ ناقوس های کلیسای سبک گوتیک نتردام (Notre Dame) را بشنوید و با تماشای آثار تاریخی موجود در موزه لوور (Louvre) خود را غرق در فرهنگ و هنر بشریت کنید. شاهکارهای تاریخی بشریت انتظار شما را می کشند. لذت قدم زدن و گشت و گذار در خیابان های پاریس را از دست ندهید. طعم لذیذ غذاهای فرانسوی را حتما امتحان کنید و با خواندن کتاب مورد علاقه خود در کافه های موجود در شهر به همراه نوش جان کردن یک فنجان قهوه داغ برای خود خاطره سازی کنید. شما می توانید در میان گشت و گذارهای خود در کوچه پس کوچه های پاریس، سری به بوتیک های شیک پاریس بزنید و آخرین طرح های مد و فشن لباس را تماشا کرده و از آنها خرید کنید.

1. شهر پاریس در کشور فرانسه


2. شهر بارسلونا در کشور اسپانیا
شهر بارسلونا مقصدی بسیار مناسب برای مسافرانی است که به دنبال آب و هوای آفتابی معتدل و سواحل شگفت انگیز هستند. مسافران در سفری که به بارسلونا داشتند، از فرهنگ، سبک معماری شهری و مناظر و چشم اندازهای روح انگیز آن بسیار تعریف و تمجید می کنند. بی اغراق می توان گفت این شهر بین المللی برای عاشقان سواحل، دوست داران هنر و معماری اسپانیا، علاقمندان به بناها و آثار تاریخی و صد البته غذاهای خوشمزه اسپانیایی مکانی خاطره انگیز خواهد بود. هرگز فرصت تماشای ساگارادا فمیلیا (Sagrada Familia) شگفت انگیز را از دست ندهید و با تماشای جزئیات پیچیده و عجیب کاستا باتیو (Casa Batllo) به وجد آیید! هر دو اثر توسط آنتونی گائودی (Antoni Gaudí) معروف طراحی شده است. همچنین به سالن کنسرت نوآویا (Nouveau) بروید و هنر را از نزدیک در آغوش کشید، همچنین تماشای پالائو دلا ماسیکا کاتالان (Palau de la Música Catalana) با آن طاق گنبدی شکل شیشه ای رنگارنگ جذابش می تواند لذت های این سفر را برای شما دو چندان کند.

2. شهر بارسلونا در کشور اسپانیا


3. شهر لندن در کشور انگلستان
پایتخت انگلستان دارای جذابیت های منحصر به فردی است که تعریف جزو به جزو آن کار غیر ممکنی می باشد. اما مسافران علاقه مند به تجربه تمام تفریحات در شهر لندن هستند، تفریحاتی همچون گشت و گذار در شهر، تماشای موزه ها و مراجعه به مراکز متنوع خرید! 
از غذاهای لذیذ بلغاری گرفته تا بازارهای خیابانی و شهری شهرک کامدن (Camden)، هر محله دارای شخصیت، کاراکتر و جذابیت خاص خودش است. لندن مقصد ایده آلی برای مسافرانی است که برای تماشای از نزدیک بناها و آثار تاریخی ارزش قائلند. وقت گذرانی در موزه های کلاس جهانی همانند موزه گالری ملی (National Gallery) و موزه بریتانیا (British Museum) قطعا لذت وافری دارد. توصیه ما به شما این است که اگر شانس حضور در لندن را پیدا کردید، فراموش نکنید که در کنار سمبل ها و نمادهای شهر لندن، مانند کاخ باکینگهام (Buckingham) و برج لندن (Tower of London) عکس یادگاری بگیرید. البته حتما زمانی را برای گشت و گذار و خرید از مراکز خرید معروفی همچون سلفریجز (Selfridges) و هرودز (Harrods) کنار بگذارید.

3. شهر لندن در کشور انگلستان


4. شهر وین در کشور اتریش
اگر از عاشقان عرصه فرهنگ و هنر هستید سفر به وین می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. بی شک مجذوب سبک اروپایی مدرن وین خواهید شد. موزه های گوناگون وین می توانند اوقات فراغت شما را پر کنند، تراموا سواری اطرف کاخ بلوِدیر (Belvedere) را از دست ندهید و حتما سری به فروشگاه گرابن (Graben) و خیابان کنتنر (Kärntner Strasse) بزنید و ضمن خرید نیز از آخرین مد روز لباس ها آگاه شوید. علاوه بر این ها تماشای از نزدیک کلیسای قرون وسطی سنت استفان (St. Stephen’s Cathedral)، گشت و گذار در پارک پراتر (Prater) و بازدید از سمبل چرخ غول پیکر را حتما در برنامه گردشگری خود در وین قرار دهید.

4. شهر وین در کشور اتریش


5. شهر مالاگا (Malaga) در کشور اسپانیا
اگر قصد دارید تا در نسخیتن سفرتان، مسافرتی طولانی را تجربه کنید، شهر مالاگا مقدمه خوبی برای شروع کشف زیبایی های منطقه جنوب کشور اسپانیا است. مالاگا پایتخت ایالت کاستا دل سول (Costa del Sol)، دارای بوتیک هایی شیک و کافه های رنگارنگ می باشد. علاوه بر آنچه گفته شد، قدم زدن در کنار دریا و لذت بردن از آب و هوای مدیترانه ای بی شک می تواند خاطرات خوشی را از سفر به مالاگا برای شما به جای بگذارد.
مالاگا را می توان شهری فرهنگی نیز دانست، این شهر پرجنب و جوش 30 موزه را در دل خود جای داده است. بازدید از بناهایی همچون دژ نظامی آلکازابا (Alcazaba)، کلیسای جامع لامکوئیتا (La Manquita) و قلعه گیبرالفارو (Gibralfaro Castle) متعلق به قرن دهم میلادی را حتما در برنامه گردشگری خود قرار دهید. همچنین این شهر مکانی رویایی برای علاقمندان به چشیدن غذاهای جدید به شمار می آید. شما می توانید در رستوران مرکادو اتارازاناس (Mercado Atarazanas) انواع غذاهای مدیترانه ای را میل کنید . غذاهای این رستوران همگی با مواد اولیه تازه سرو می شوند. بطورکلی توصیه های مسافران شامل بازدید از سواحل، چشیدن طعم غذاها و تماشای موزه های مالاگا می باشد.

5. شهر مالاگا (Malaga) در کشور اسپانیا


کشورهای زیبایی که زوج های تازه ازدواج کرده را به سمت خود فرا می خوانند



6. ونیز، ایتالیا
ونیز مقصدی عالی برای یک سفر رمانتیک و عاشقانه می باشد که با سفر به آن می توانید از هنر و تاریخ غنی این شهر نیز لذت ببرید. شهر ونیز در سایت بوکینگ به عنوان چهارمین شهر مناسب برای اولین سفر انتخاب شده و گردشگران بیشتر از همه به موزه ها، فرهنگ و فضای رمانتیک ونیز ایتالیا علاقمند شده اند. راه های آبی ونیز داستان خارق العاده شهری را بیان می کنند که بر پایه بازرگانی بنا شده و حرکت یکنواخت و مداوم قایق های گوندولا (Gondola) و چراغ های چشمک زن رستوران ها و تفریحگاه هایی که اطراف کانال های معروف قرار دارند، به ترکیب رمانتیک بودن و تاریخی بودن این شهر می افزایند. مسافرانی که به ونیز می روند نباید گوندولا سواری بر روی کانال بزرگ و در زیر پل ریالتو (Rialto) را از دست دهند. همچنین کلیسای جامع سنت مارک باسیلیکا (St. Mark’s Basilica) با گنبدهای طلاکاری شده و کاخی با سبک معماری گوتیک و کاخ موزه دوک (Doge’s Palace) نیز از آن دسته بناهایی هستند که حتما باید از آنها دیدن کنید.

6. ونیز، ایتالیا


7. رم، ایتالیا
فرقی نمی کند چند بار به رم سفر کرده باشید، هر بار سفر به رم حس و حال دفعه اول را خواهد داشت. در این شهر تعداد زیادی محله وجود دارد که هر کدام دارای خصوصیات، فرهنگ، مکان های تاریخی، مکان های تفریحی و رستوران های فراوان برای گشت و گذار می باشند که بهترین راه برای پیدا کردن آنها، قدم زدن در میان محله های شهر رم است. در این شهر که مکانی عالی برای پیاده روی می باشد،  شما می توانید چیزهای زیادی از تاریخ با شکوه آن در ویرانه های تاریخی کولوسئوم (Colosseum) و پانتئون (Pantheon) بیاموزید و یا با دیدن عظمت واتیکان شگفت زده شوید. گاهی اوقات پیدا کردن نقطه ای خلوت در فواره تروی (Trevi) و پله های اسپانیایی (Spanish Steps) کار سختی می باشد، بنابراین بهتر است صبح زود و احتمالا در حالی که دارید از میل کردن اولین گلاتوی (Gelato) خوشمزه تان لذت می برید به آنجا بروید و گذر دنیا را تماشا کنید. اصلا جای تعجب ندارد که مسافرانی که به رم رفته اند عاشق تاریخ، مکان های باستانی و فرهنگ این شهر شده اند.

7. رم، ایتالیا


8. سیدنی، استرالیا
شهر زیبای سیدنی استرالیا در رتبه هشتم برای تجربه اولین سفر قرار گرفته است. فرقی نمی کند که بخواهید در سواحلی با شن های سفید ریلکس کنید، در رستوران های بین المللی غذا بخورید و یا از مناظر دیدن کنید و در مرکز شهری پرجنب و جوش به خرید بپردازید. سیدنی برای همه راضی کننده است. کارهایی که در اولین سفرتان در سیدنی باید انجام دهید شامل تماشای کوه های آبی، رفتن به خانه اپرای سیدنی و اگر به اندازه کافی شجاع هستید، بالا رفتن از پل بندرگاه سیدنی می باشند. برای تجربه ای نسبتا متفاوت می توانید در جزیره کوکاتو (Cokatoo) که در مرکز بندر سیدنی قرار دارد اردو بزنید، جایی که در آن می توانید زیر آسمانی پر ستاره به خواب بروید و هنگام بیدار شدن، با مناظر خارق العاده رو به رو شوید. از میان دلایل علاقمندی مسافران سیدنی می توان به بازدید از مناظر و بندرها و همچنین خرید اشاره کرد.

8. سیدنی، استرالیا


9. زوریخ، سوئیس
شهر زوریخ که قبلا به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی انتخاب شده بود، جایی عالی برای سفری درون شهری محسوب می شود. محبوبیت این شهر به علت پیست های اسکی فراوانش است. شهر زوریخ که در محل تقاطع یک رود و یک دریاچه واقع شده، اکنون تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری اروپا گردیده است. گردش با دوچرخه بهترین راه برای دیدن مناظر و گذشتن از کوچه های پر پیچ و خم، کلیساها و همچنین کناره رودهای زیبا می باشد. کسانی که برای مرتبه اول به این مکان می آیند حتما باید به گالری هنری کونستهاوس (Kunsthaus) و کلیساهای گروسمونستر (Grossmunster) و فرامونستر (Fraumunster) سری بزنند و تور پیاده روی در شهر را که تاریخ 2000 ساله زوریخ را نمایان می کند، تجربه کنند.

9. زوریخ، سوییس


10. شهر برلین در کشور آلمان
در لیست مقاصد مناسب برای اولین سفر، برلین در رتبه دهم قرار دارد. این شهر اعتیادآور همه چیز دارد: فرهنگ، تاریخ، غذا و زندگی شبانه. شما می توانید دفعات متعددی به این شهر سفر کنید و باز هم چیزهای جدیدی را تجربه نمایید. تاریخ با تمام گوشه های این شهر پیوند خورده، همانطور که شما در کنار بقایای دیوار برلین قدم می زنید می توانید با حیرت به کاخ پروسی خیره شوید و از ایست بازرسی چارلی (Checkpoint Charlie) بگذرید. برلین همچنین شهر هنر، فرهنگ و زندگی شبانه نیز هست. شما می توانید در تئاترها و اپراها بازیگران بین المللی را تماشا کنید و به سراغ کلوب های زیبا و تفریحات دیگر بروید. میهمانی هایی که در قایق ها و پارک ها در تابستان برگزار می شوند بسیار پر طرفدارند و میهمانی های ویژه نیز در تمام سال جریان دارند. شهر برلین در آلمان برای همه سلیقه ها چیزهای جذابی دارد، شهری بی نقص برای تازه واردها و افرادی که نمی توانند به اینجا بر نگردند.

10. شهر برلین در کشور آلمان


منبع: huffingtonpost





نظرها

  • 0 0

    بسیارزیبا ودیدنی هستند وخیلی دوست دارم با خانواده ام به یکی یا همه انها سفر کنم ولی پول سفر به انها زیاد است ممنون از مطالب وعکسهای قشنگتان

    • 0 0

      سلام وحید جان، لطف دارید. به امید خدا سفر می کنید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید