• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هفت دلیلی که شهر زیبای گوانگژو را از دیگر شهر های چین متمایز می کند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۲۳   تعداد بازدید : 6134   گروه مطلب : ایده های سفر


گوانگژو یک توقفگاه نهایی

پس از شهرهای پکن و شانگهای، گوانگژو سومین شهر بزرگ چین به حساب می آید. اگر با آژانس های هوایی قصد مسافرت به جنوب چین را دارید، حتما در گوانگژو توقف خواهید داشت. در این توقف حتی شاید مسافران فرودگاه را ترک نکنند و فقط آنهایی که مقصدشان گوانگژو می باشد فرودگاه را ترک کنند. این شهر بسیار زیبا از نظر جاذبه های گردشگری، بدون اغراق می تواند رقیب جدی برای بهترین کشورهای توریست پذیر در سراسر جهان باشد.
در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به گوانگژو داشته باشیم و هفت دلیلی که این شهر را از دیگر شهرهای چین متمایز می کند برشماریم.

1. لذت پیاده روی در خیابان شانگ سیاجیو  (Shangxiajiu)
تقریبا همه‌ شهرهای دنیا یک یا چند خیابان بسیار معروف دارند که قدم زدن در آنها خالی از لطف نیست، به عنوان مثال خیابان لاس رامبلاس (Las Ramblas) در شهر بارسلونا، خیابان پنجم در نیویورک، خیابان آکسفورد لندن و در نهایت خیابان شانگ سیاجیو در شهر گوانگژو جزء معروف ترین خیابان های می باشند. طول این خیابان به 1.8 کیلومتر می رسد و بالغ بر 300 مغازه و مرکز خرید را در دل خود جای داده است.

1. لذت پیاده روی در خیابان شانگ سیاجیو  (Shangxiajiu)


2. بازدید از کوه های منطقه بایون (Baiyun)
اگر از شلوغی ها و آلودگی های صوتی شهرها به ستوه آمده اید کوه های بایون حکم فرشته نجات شما را دارند! این منطقه از کوه ها با مناظر بسیار ناب و بکری که دارند می توانند پناهگاه مناسبی برای فرار شما از شلوغی های شهر باشند. جالب است بدانید به دلیل این که مه های فراوانی در کوهپایه های این کوه ها وجود دارند، لقب کوه ابر سفید را به کوه های این منطقه داده اند. همچنین این منطقه دارای اهمیت تاریخی نیز می باشد.

2. بازدید از کوه های منطقه بایون (Baiyun)


3. بازدید از معبد اجدادی خانواده چن (Chen Family)
این معبد تاریخی زیبا از 19 ساختمان، شش حیاط و یک سایت دالان مانند تشکیل شده است که بیش از 100 سال قدمت دارد و به شایستگی تمام نمونه ای از معماری سنتی چینی را به تصویر می کشد. در کنار این معبد، می توانید از موزه های قومی گوانگ دونگ نیز بازدید کنید.

3. بازدید از معبد اجدادی خانواده چن (Chen Family)


 معرفی پنج کوه مقدس که در چین اهمیت ویژه ای دارند



4. موزه آرامگاه شاه نانیو (Nanyue) را تجربه کنید
در سال 1983 اثر معماری بسیار جذاب و کلاسیک از سلسله "هان" کشف شد که آرامگاه نانیو ژآن مو، دومین پادشاه این سلسله در آن وجود داشت. در این مکان که حالا به موزه ای جذاب تبدیل شده، شاهد سنگ نوشته های بزرگ تاریخی، نقاشی های فراوان و نمایش لباس های جذاب ابریشمی خواهید بود.

4. موزه آرامگاه شاه نانیو (Nanyue) را تجربه کنید


5. بر روی رودخانه مروارید (Pearl River)، شب های گوانگژو را در دستان خود لمس کنید!
رودخانه مروارید که از لحاظ طولی، سومین رودخانه طولانی در کشور چین به حساب می آید، از شهر گوانگژو می گذرد. اگر به دنبال فرصتی برای تماشای چهره شب های گوانگژو هستید، از چشم اندازهای مرتفع این شهر بهره ببرید. شما می توانید نقش و نگار آسمان خراش های نورانی و بلند شهر را که بر روی آب رودخانه مروارید دلبری می کند تماشا کنید.

رودخانه مروارید (Pearl River)


6. ماجراجویی در کلیسای جامع قلب مقدس
بازگشتی به تاریخ استعماری گوانگژو! این کلیسای کاتولیک رومی می تواند یادآور تاریخ استعمار گوانگژو باشد، جالب است بدانید که از این کلیسا به عنوان کلیسای معروف نوتردام پاریس یاد می کنند که در خاور دور واقع شده است. کلیسای جامع قلب مقدس در قسمت شهر قدیمی گوانگژو و در سال 1888 ساخته شده است.

6. ماجراجویی در کلیسای جامع قلب مقدس


7. جزیره شامین (Shamian)
این جزیره با ساحلی مرجانی و شنی میزبان بسیاری از ساختمان های جذاب است که غالبا شما را به یاد معماری روز دنیا و معماری اروپایی می اندازد، تعدادی از سبک های معماری جهانی نظیر گوتیک، باروک و نئوکلاسیک در این جزیره مشهود است. 

7. جزیره شامین (Shamian)


منبع: gapyear





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید