• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مقاصد توریستی در جهان که سریعترین رشد گردشگری را در سال 2017 داشته اند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۱۸   تعداد بازدید : 5182   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


مقاصد توریستی در جهان که سریعترین رشد گردشگری را داشته اند

سرزمین هایی نظیر فلسطین، یونان، مصر و جزایر ماریانای شمالی عنوان سریعترین کشورهای رو به رشد در زمینه توریست و گردشگری را به خود اختصاص داده اند. 
بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط سازمان جهانی گردشگری (UN World Tourism) فلسطین به عنوان رو به رشد ترین سرزمین در زمینه توریست در سال 2017 اعلام شد به بیانی دیگر فلسطین دارای سریع ترین ترقی و پیشرفت در این زمینه در دنیا بوده است.

رشد گردشگری
در این مقاله 10 مقصد گردشگری از سراسر دنیا معرفی می شود که دارای سریع ترین رشد و پیشرفت در زمینه توریست و گردشگری بوده اند. اما توجه داشته باشید این سرزمین ها محبوب ترین مقاصد گردشگری نیستند بلکه رو به رشد ترین آنها در یک بازه زمانی یک ساله به شمار می روند. با مطالعه دقیق و بررسی جزئیات این لیست دو عامل اصلی و محرک در روند رشد سریع گردشگری را خواهید یافت. بسیاری از مقاصد موجود در لیست در گذشته حملات توریستی و اختلافات داخلی متعددی را تجربه کرده اند، حملات و اختلافاتی که بیرون آمدن از آنها و بهبود شرایط سرزمین ها یکی از عوامل اصلی در رشد سریع گردشگری آنها به شمار می رود. دلیل دومی که تقریبا شامل تمام گزینه ها می شود تنوع طلبی مردم و تمایل به انتخاب مقصدی جدیدتر برای امتحان تجربه ای عجیب تر و متمایزتر خواهد بود. عاملی که در رشد گردشگری در بیشتر مقاصد بسیار موثر بوده است.

فلسطین 
رشد گردشگری در فلسطین قابل توجه است، سرزمینی که در نیمه اول سال 2017 با افزایش 57.8 درصدی توریستی و ورود گردشگران بین المللی روبرو بوده است. اگر این روند به همین شکل ادامه پیدا کند انتظار می رود که تعداد گردشگران این سرزمین تا پایان سال به حدود 630 هزار نفر برسد. البته اجرای برخی از استراتژی های موفق نظیر افتتاح هتل بونیک والد آف (boutique Walled Off Hotel) در بیت لحم در جذب گردشگران و رشد توریستی در این شهر کرانه باختری بی تاثیر نبوده.

فلسطین یکی از مقاصد توریستی با سریعترین رشد گردشگری


مصر 
در این رده بندی مصر در سال 2017 با رشد 51 درصدی در زمینه توریست و گردشگری جایگاه دوم را به خود اختصاص داده، کشوری که به دلیل داشتن تاریخ غنی و معماری های باستانی معروف است و در طول سال 2016 آغوش خود را به سمت بیش از 9.1 میلیون نفر گشوده، در حالیکه در سال 2015 تنها 5.26 میلیون بازدید کننده داشته. از مهم ترین دلایل افت گردشگری در این کشور می توان به نا آرامی های سیاسی حاکم در کشور و برخی از فعالیت های مشکوک به تروریستی در آن اشاره کرد. با این حال با بهبود شرایط و کم رنگ شدن این نا آرامی های شرایط این سرزمین در زمینه گردشگری رو به بهبود است و گردشگران بار دیگر برای کشف ویرانه های تاریخی باشکوه به مصر می روند.

مصر یکی از مقاصد توریستی با سریعترین رشد گردشگری


آشنایی با 24 مورد از آثار باستانی دنیا که در معرض خطر هستند



جزایر ماریانای شمالی 
جزایر ماریانای شمالی یک شبه شاهد رشدی 37.3 درصدی بازدید کنندگان در بازه زمانی یک ساله می باشد. سرزمینی که موفق به کسب رتبه سوم در این لیست شده. در سال 2016 تعداد بازدیدکنندگان این جزایر به 531000 نفر رسید. رشدی چشمگیر که نمایانگر شناخته شدن این نقطه محبوب و ناشناخته جهان توسط علاقمندان به گردشگری و کاوش زیبایی های طبیعی است. جزایر ماریانای شمالی 15 جزیره را در دل خود جای داده که هر یک از آنها جذابیت هایی ناب و بی شمار نظیر سواحل خیره کننده و فعالیت های آبی مهیجی را ارائه می دهند.

جزایر ماریانای شمالی یکی از مقاصد توریستی با سریعترین رشد گردشگری


ایسلند 
ایسلند نیز در رتبه بندی رو به رشد ترین مقاصد گردشکری دنیا جایگاهی را به خود اختصاص داده، جایگاهی که با توجه به شهرت و محبوبیتش به عنوان پناهگاهی امن برای گردشگران شگفتی آور نیست. در این کشور برخی از زیباترین مناظر طبیعی و خاص ترین ویژگی های جغرافیایی به چشم می خورد، ارائه امکانات گردشگری عالی و محیطی آرام و پر صلح در رشد و توسعه سریع گردشگری این سرزمین نیز بی تاثیر نبوده اند. 

ایسلند یکی از مقاصد توریستی با سریعترین رشد گردشگری


تونس 
شرایط گردشگری در تونس نیز مانند مصر به دلیل پیدایش فعالیت های توریستی به شدت سقوط کرد. اما این شرایط در سال جاری به سرعت بهبود یافته تا جاییکه آمار گردشگران این کشور در سال 2017 تا 32.5 درصد افزایش یافت. این آمار توسط سازمان جهانی گردشگری ثبت شده است.

تونس یکی از مقاصد توریستی با سریعترین رشد گردشگری


دیگر مقاصد گردشگری در حال رشد سریع در سال 2017
ویتنام، اوروگوئه، نیکاراگوئه و مغولستان سرزمین های دیگری هستند که در ماه های اول سال 2017 شاهد رشدی سریع در زمینه گردشگری و توریست بوده اند. ویتنام جزو مقاصد محبوب گردشگری به شمار می رود اما باز هم به دلیل افزایش و رشد چشمگیر بازدیدکنندگان در چند سال اخیر در این لیست جایگاهی را به خود اختصاص داده. سه مقصد دیگر نیز در چند سال اخیر دارای رشد و پیشرفت چشمگیری در این زمینه بوده اند. اما می توان از مغولستان به عنوان بزرگترین شگفتی لیست نام برد، سرزمینی زیبا و نا هماهنگ که توسط بیابان های شنی گسترده و مناظر کوهستانی خیره کننده احاطه شده است. مغولستان با رشد 23.8 درصدی در نرخ توریستی موفق به جذب تعداد بیشتری گردشگر نسبت به محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان شده. در ماه های اول سال 2017 تقریبا 400 هزار نفر به مغولستان سفر کرده اند.


منبع: worldatlas




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید