• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مقاصد گردشگری ایده آل برای لذت بردن از آفتاب زمستانی در ماه دسامبر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۹/۱۲   تعداد بازدید : 6650   گروه مطلب : ایده های سفر


مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی

ماه دسامبر که مصادف با اواخر آذر ماه خودمان است، جان می دهد برای سفر به جاهایی که در آن بتوان از گرمای آفتاب زمستانی لذت برد. برنامه ریزی سفر برای دور بودن از خانه آن هم در طول تعطیلات کریسمس کمی زیاده خواهی است اما آیا فکر می کنید کسی پیدا می شود که از خیر تزیین بوقلمون و استفاده از بشقاب های چرک کنار ساحلی به عنوان کلاه بابا نوئل در این روزها بگذرد. تازه در طرف دیگر قضیه مسئله تعطیل شدن مدارس بچه ها و فکر اینکه به جای تماشای برف بازی آنها تا ساعت 3 نصف شب، می توانید دم صبح دل به آب بزنید و آنقدر پارو زنان حرکت کنید که روشنایی صبح نمایان شود. این آخری که حسابی وسوسه برانگیز است.
البته همه سعی می کنند تعطیلات آخر سال را به بهترین شکل ممکن و کاملا لاکچری مانند سپری کنند، ولی در این زمان منطقه کارائیب (Caribbean) کم کم از فصل طوفان ها بیرون می آید و با نزدیک شدن به زمان اوجش، قیمت هایی را مطرح می کند که نمی توان به راحتی با آنها کنار آمد.
برای اینکه هر چه بیشتر با مقاصد ایده آل برای سفر در ماه دسامبر و همینطور دیگر ماه های سال آشنا شوید، توصیه می کنیم تا برترین مقاصد لحظه آخری که در این مطلب برای شما دستچین کرده ایم را از دست ندهید.

دمای 19 الی 24 درجه سانتیگراد

1 - اوکلند (Auckland)
اوکلند به عنوان بزرگ ترین شهر در نیوزلند، شهریست که به عنوان پادشاه جزیره شمالی (North Island) لقب گرفته است. جزیره شمالی خود به تنهایی کلانشهر پر ازدحامی است که ایده ضبط فیلم ارباب حلقه ها در آن باور نکردنی و کاملاً متناقض با این همه شلوغی به نظر می رسد، اما در هر صورت فیلم برداری این محصول در تپه ها و روستاهای حومه این شهر انجام گرفت. بازدید کنندگان این شهر می توانند بازی اسطوره های تیم آل بلکس (All Blacks) که تیم ملی راگبی این کشور است را در ورزشگاه اِدِن پارک (Eden Park) تماشا کنند، یک نقطه مناسب در میان غذاخوری های شیک واقع در وایاداکت بیزین (Viaduct Basin) که بندرگاه تجاری از کار افتاده ای است انتخاب کنند و یا اینکه سوار کشتی شوند و با رفتن به جزیره وایهیکی (Waiheke Island)، سری به بهترین تولید کنندگان نوشیدنی های آن منطقه بزنند.

 اوکلند یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


2 - فوئرته‌ ونتورا (Fuerteventura)
فوئرته‌ ونتورا پس از جزیره تنِریف (Tenerife) دومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر قناری است که آب و هوایش در سرد ترین هفته های ماه ژانویه، به زور به حدود 20 درجه سانتیگراد می رسد. اما با نادیده گرفتن این موضوع، اینجا یکی از پناهگاه های دائمی آفتاب در دیگر ماه های سال است. شهر کورالیهو (Corralejo) واقع در راس شمالی ترین نقطه از جزیره فوئرته‌ونتورا، یکی از قطب های اقامتی پر طرفدار می باشد و میزبان ساحلی با شکوه است که چشم اندازی تماشایی را به سمت جزیره همسایه اش یعنی جزیره لوبوس دارد. نمای این جزیره را در کنار نا همواری های دیدنی تری مثل منطقه حفاظت شده ای همچون پارک رورال دِ بِتانکوریا (Parque Rural de Betancuria) تصور کنید.

فوئرته‌ ونتورا یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


3 – کیپ تاون (Cape Town)
در یک جستجو برای دسترسی به آفتابی تابان، آفریقای جنوبی ممکن است مقصد دور افتاده ای به نظر برسد، اما شهر کیپ تاون به دلیل اختلاف زمانی مثبت 2 ساعته اش با کشوری مثل انگلستان و همچنین دمای معتدلی که هیچ علاقه ای برای پایین تر رفتن از 20 درجه سانتیگراد ندارد، امتیاز لازم به منظور گذراندن یک زمستان را بدست می آورد. صحبت از قشنگی هایش که بشود باید از فهرست کوه های برافراشته که به زیبایی هر چه تمام تر در امتداد شبه جزیره کِیپ (Cape Peninsula) ادامه پیدا کرده اند و همچنین سواحل حومه ثروتمند نشین کَمپس بِی (Camps Bay) و شهرهای کنار اقیانوسی مثل مویزنبرگ (Muizenberg) و فیش هوئِک (Fish Hoek) سخن به میان آورد. در مجموع این شهر دست برتر را برای انتخاب شدن دارد.

کیپ تاون یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


4 – اورلاندو (Orlando)
در ایالت فلوریدا مفهوم به پیشواز کریسمس رفتن به کلی با دیگر نقاط این کشور متفاوت است. چرا که بابانوئل سورتمه اش را باید در شهری براند که دمایش به سختی به پایین تر از 20 درجه سانتیگراد می رود. فصل تعطیلات کریسمس نیز در اورلاندو به گونه دیگری برگزار می شود و به جای استفاده از شخصیت های دنیای دیزنی (Disney World) و یونیوِرسال اورلاندو (Universal Orlando)، پارک های تفریحی این شهر تمام تلاششان را می کنند تا یک جشن خیابان زمستانی واقعی و البته تمام عیار را با استفاده از برف مصنوعی، شخصیت هایی مثل اسکروج که از اعمالشان پشیمان هستند، موش های سخن گو، پسر بچه های جادوگر و همچنین برنامه های شاد عمومی دیگر برگزار کنند.

 اورلاندو یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


5 – ملبورن (Melbourne)
اگر برنامه سفر خود را حتمی کرده اید و بار سفر بسته اید، شهر ملبورن ثابت می کند یکی از مجلل ترین پناهگاه هایی است که تابستان را برای مسافران زمستانی که از کشورهای سرما زده و باران زده آمده اند به ارمغان می آورد. آب و هوای این شهر با نسیمی از دریا خنک شده ولی باید انتظار دمای حدودا 24 درجه ای را در چنین مواقعی از سال در آن داشت. این شهر پر از جاذبه است و منطقه ساحلی سنت کلیدا (St Kilda) در این میان، یکی از مشهورترین هاست که البته ویژگی مهم دیگری هم دارد. میهمانان این منطقه می توانند سری به مزارع کشت انگور در منطقه یارا وَلِی (Yarra Valley) بزنند و یا اینکه در امتداد مسیر پر پیچ و خم جاده اقیانوس بزرگ (Great Ocean Road) قدم بگذارند.

 ملبورن یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


دمای 25 الی 29 درجه سانتیگراد

6 – عمان (Oman)
عمان به عنوان کشور همسایه امارات متحده عربی، در طول فصل زمستان مثل شهرهای ابوظبی و دبی از آب و هوای گرم و مابین 20 درجه ای برخوردار می باشد. با این تفاوت که هوای این کشور از امارات متحده عربی پاک تر و تمیزتر است. مسقط (Muscat) از شهرهایست که ارزش هنری بالاتری دارد و میزبان تالار اپرا و همینطور موزه هنرهای مدرن غالیه (Ghalya Museum of Modern Art) که نقاشی های هنرمندان معاصر در آن قرار داده شده می باشد. اما اکثر بازدید کنندگان تمایل دارند تا سواحل پر از هتل خلیج زاغی (Zighy Bay) که شیک ترین جا برای خوش آمدگویی به میهمانان می باشد را انتخاب کنند.

عمان یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


7 – کانکون (Cancun)
اگر تاریخچه اخیر شبه جزیره یوکاتان (Yucatan Peninsula) و به ویژه دوره ای که شهر کانکون را در سال 1970 به هدف ایجاد یک منطقه برای گذراندن تعطیلات در آن ساخته شد را مطالعه کنید، این حس را می دهد که انگار اینجا منطقه ای پر از هتل های سیمانی و کاملاً بی روح است. اما در واقعیت چنین لبه مکزیکی از جزایر کارائیب به لطف حضور هتل های 5 ستاره شگفت انگیز از یک طرف و بناهای تاریخی میخ کوب شده به زمین از تمدن مایان ها (Mayan) که چیچن ایتزا (Chichen Itza) و اوکسمال Uxmal) از برجسته ترینشان هستند، سندی واضح بر این واقعیت است که این ناحیه از دوران کهن تا به امروز یک موقعیت مطلوب برای همگان بوده است.

کانکون یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


8 – پرث (Perth)
این پایتخت افسانه ای واقع در غرب استرالیا، روزهای سرد زمستانی تازه شروع به جلز ولز کردن می کند. تصور کنید که هوا در ماه نوامبر 25 درجه است و خورشید 10 ساعت از روز را حسابی می تابد. این موج هوای گرم در ماه های دسامبر، ژانویه و بعد از آن با شروع ماه فوریه، دما را به نزدیکای 30 درجه هم می رساند. پرث شهری شگفت انگیز برای استراحت در بعد از ظهرها می باشد، البته منظور از استراحت انجام فعالیت های تفریحی مثل موج نوردی است و در کل همه اینجا فعال هستند. سواحلی همچون کاتسلو (Cottesloe Beach) و اسکاربورو (Scarborough Beach) نقاط خوبی برای پرداختن به فعالیت های تفریحی و یا شروع یک سیاحت فراتر خواهند بود.

پرث یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


15 مکان برای گذارندن تعطیلات که احتمالاً فکرش را هم نکرده بودید



9 – جامائیکا (Jamaica)
سومین جزیره بزرگ کارائیبی از گذشته های دور همواره یکی از گزینه های نام آشنا برای توریست ها بوده است. خلیج مونتگو (Montego Bay) و شهر اوچو ریوس (Ocho Rios)، نگین های درخشان و پر از هتل و اقامتگاه در ساحل شمالی می باشند و در کنارشان، شهر نِرگیل (Negril) واقع در غرب و همینطور ساحل سِوِن مایل بیچ (Seven Mile Beach) جاییست که خورشید شروع به تابیدن می کند. به مانند اکثر کشورهای واقع در منطقه کارائیب، دمای هوای اینجا نیز بالاتر از 20 درجه می ایستد و این در حالیست که از ماه دسامبر تا آوریل، روزها کمی خشک تر می شوند و شروع فصل طوفان ها نیز از ماه ژوئن تا نوامبر می باشد.

جامائیکا یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


10 – سنگاپور (Singapore)
با وجود اینکه همیشه به دید یک توقفگاه موقت برای رسیدن به مقاصدی دورتر به آن نگاه شده است، اما این شهر ایالتی شگفت انگیز خیلی فراتر از یک نقطه توقف عادی برای عوض کردن هواپیما است. سنگاپور حس و حال روزهایی که تحت استعمار بریتانیا قرار داشت را همچنان در جایی مثل حیاط نمادین هتل رافِلز (Raffles Hotel) حفظ کرده است. با حضور در این حیاط می طلبد که یکی از آن نوشیدنی های دست ساز مخصوص را نیز سفارش دهید. اما فراتر از این حس، صدای رسای حرکت سریع این کشور به سوی قرن بیست و یکمی شدن است. این تغییرات را در طراحی گیاهان فضایی و آینده گرای پارک گاردِنز بای دِ بی (Gardens by the Bay) و همچنین مراکز خریدی که در خیابان اورچارد (Orchard Road) قرار دارند و نور چراغ هایشان از کیلومترها دورتر سو سو می زند می توان دید.

 سنگاپور  یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


دمای 25 الی 29 درجه سانتیگراد

11 – سریلانکا (Sri Lanka)
سریلانکا در همسایگی کشور هند، جایی است که در سال دو مرتبه از ورزش بادهای موسمی (ماه مه تا ژوئیه و ماه اکتبر تا ژانویه) لذت می برد. با این حال بخش جنوبی این جزیره عموما در میان ماه های اکتبر تا آوریل هوای صاف و بدون بارشی را تجربه می کند و دمای هوای آن با تابش خورشید به مرز 30 درجه سانتیگراد می رسد. به همین دلیل ماه دسامبر یکی از ایده آل ترین زمان ها برای بازدید از این کشور است. شهر گالی (Galle) جاییست که نوشیدنی های دست ساز متعلق به دوره ای که اینجا تحت استعمار بریتانیا و پرتغال بود را ارائه می کند و کنارش هم سواحلی که از آن زمان به ارث رسیده اند حضور پر رنگی دارند. بیشتر که به سمت شمال حرکت کنید، فرصت تماشای منطقه باستانی پر از سنگ های غول پیکر سیگیرییا (Sigiriya) و همینطور ایستگاه تپه ای مانند نووارا الییا (Nuwara Eliya) را نباید از دست داد.

سریلانکا یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


12 – کارتاگنا (Cartagena)
معمولا فراموش می کنیم که دریای کارائیب (Caribbean Sea) تا سواحل شمالی قاره آمریکای جنوبی امتداد دارد و از یاد می بریم که آب های این دریا در چنین قسمتی به افسانه ای ترین شهرهای های ممکن می رسند. شهر کارتاگنا در یکی از توافق های کشور اسپانیا در سال 1533 تاسیس شد و از آن زمان تا به امروز به مانند الماسی در نقشه می درخشد. بازدید کنندگان این شهر می توانند خودشان را در میان بناهایی که انعکاسی از قرن شانزدهم هستند سرگردان کنند و یا از آن به عنوان پایه ای برای اکتشاف گسترده تر کشور کلمبیا مورد استفاده قرار بدهند. توصیه می شود این افراد به منظور انجام چنین کاری بهتر است به شهر بارانکلیلا (Barranquilla)، سانتا مارتا (Santa Marta) و یا پارک ملی تایرونا (Tayrona National Park) بروند.

کارتاگنا یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


13 – کرابی (Krabi)
تایلند یکی از خاص ترین کشورهای شرق دور است که خورشید تابان زمستانی آن همیشه پایدار است و  ارتباط خوبش با کشورهایی مثل انگلستان را همچنان مثل دوره ای که در استعمار قرار داشت حفظ کرده است. شهرک کرابی، اقامتگاه تفریحی کوچک و بی نقصی است که در کنار دریای آندامان (Andaman Sea) و رو به منظره ای از خلیج پانگ نِگا (Phang Nga Bay)، جایی که دیدنی ترین خرمن هایی از سنگ آهک از آب سربر آورده اند قرار گرفته است. شهرک کرابی با هتل های پر تعدادش، یکی از نقاط کانونی این منطقه می باشد و فرصت پرداختن به تفریحاتی همچون شن نوردی و غواصی در ساحل آئو نانگ (Ao Nang Beach)، زیبایی این منطقه را دو چندان می کند.

کرابی یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


14 – میانمار (Myanmar)
اسمش بالاخره چیست؟ فرقی نمی کند که به اسم رسمی یعنی میانمار صدایش کنید و یا نام پر کاربردترش که برمه (Burma) می باشد را انتخاب کنید، این کشور خاور دور شگفت انگیز 10 سالی می شود که در لیست دیدنی های ضروری گردشگران حضور پر رنگی دارد. شهر ماندالی (Mandalay) پایتخت سلطنتی سابق این کشور، به قدری عجیب و غریب است که در تخیل هم نمی گنجد. بازدید از صخره پاگودا (pagodas) واقع در معبد باگان (Bagan) و همچنین معبد آنگکور (Angkor) در کامبوج (Cambodia) از واجباتی هستند که بازدیدکنندگان باید از آنها دیدن کنند. در مورد هوایش هم باید گفت که از این بهتر نمی شود.
در حال حاضر به بازدید کنندگان توصیه می شود که فقط در شرایط ضروری به ایالت راشین و دیگر نقاط میانمار سفر کنند چرا که احتمال رخ دادن تنش سیاسی و نا آرامی در این کشور بسیار بالاست. همچنین توصیه می شود که از حضور در تظاهرات و گردهمایی های بزرگ نیز اجتناب شود. طبق گفته وزارت امور خارجه بریتانیا، وضعیت در ایالت های قومی که گروه های مسلح در آنها فعال هستند شکننده می باشد. همچنین بهتر است افراد در نواحی مرزی این کشور با کشورهای تایلند، لائوس و چین نیز نهایت احتیاط را به کار بگیرند.

میانمار  یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


15 – لنکاوی یا لنگکاوی (Langkawi)
وقتی صحبت از بی نقص ترین جزایر بهشتی در خاور دور برای جویندگان آفتاب به میان بیاید، این کشور تایلند است که پیروز بی چون و چرا خواهد بود. اما مالزی هم در نوع خودش یک برگه برنده ای با نام لنکاوی دارد که عنوان قهرمانی را به سمت خودش می کشاند. به سمت شمالی ترین بخش از مرزهای شمالی مالایا (Malay) که برویم، مجمع الجزایر لنکاوی را پیدا می کنیم که تمامی ساحل هایش به چشم اندازی از کشور تایلند مزین هستند. لنکاوی سرتاسر از جنگل های سرسبز پوشیده شده و لابه لای اقامتگاه های لوکسی که دارد، درختان پر شاخ و برگی سر به آسمان بلند کرده اند و هر کدام میزبان بانگ پرندگانی نادر هستند. در اینجا فصل خشک و کم باران در میان ماه های دسامبر تا آوریل قرار دارد. 

لنکاوی یا لنگکاوی  یکی از مقاصد گردشگری برای لذت بردن از آفتاب زمستانی


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید