• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


15 مکان برای گذارندن تعطیلات که احتمالاً فکرش را هم نکرده بودید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱/۲۰   تعداد بازدید : 8569   گروه مطلب : ایده های سفر


15 مکان برای گذارندن تعطیلات که احتمالاً فکرش را هم نکرده بودید

بسیاری از افراد روزهای تعطیل سال را فرصت خوبی برای فکر کردن به کارهایی که انجام داده اند و آرزوهایی که دوست دارند در آینده به آنها دست یابند می دانند. در این خلال همیشه فکر چیدن برنامه یک سفر هم به ذهن ما خطور می کند. حالا چه خوب می شود اگر بتوانیم یک مقصد جدید و هیجان انگیز را برای خود و خانواده مان انتخاب کنیم، جایی که به هر دلیلی تا به حال تصمیم به رفتن به آن را نگرفته بوده ایم.
مثلاً پاریس و نیویورک شهرهایی هستند که معمولاً در لیست آرزوهای بسیاری از آدم ها حضور دارند، اما یک انسان پیگیر و البته کمی خانه بدوش اصلاً با رفتن به چنین مکان هایی که جزو مقصدهای پر طرفدار هستند ارضا نمی شود. شاید تبلیغات بیش از حدی که بر روی چنین مقاصدی صورت گرفته یکی از دلایل مهم این موضوع باشد. حالا آیا شما هم فکر می کنید که مایل هستید تا در میان عده کمی از گردشگرانی باشید که تماشای کشورهای کم تر دیده شده را ترجیح می دهند؟
تعدادی از مکان ها هستند که واقعاً دور از دسترس قرار گرفته اند، ولی برخی هم در همسایگی جاذبه های گردشگری شناخته شده ای که همه می شناسیم حضور دارند. نقشه های توریستی اغلب نقاط دیدنی موجود در خاورمیانه را به دلیل بی ثباتی و جنگ های پی در پی نادیده می گیرند، اما هنوز کشورهایی در این منطقه هستند که از فضای امنی برخوردار می باشند.
زمانی بود که مکان های مناسب برای گذراندن تعطیلات این لیست ما به عنوان منطقه ممنوعه شناخته می شدند، اما در واقعیت به مانند بهشت های شگفت انگیزی هستند که هر نوع از گردشگران بین المللی را به سمت خود می کشانند تا از نزدیک، زیبایی های منتخب و فرهنگ غنی آن را نظاره گر باشند.
اینترنت هم در این نادیده گرفتن ها بی تقصیر نیست، حتی گاهی باعث می شود که افراد فکر کنند هیچ جای کاوش نشده ای در جهان هستی باقی نمانده که مردم آن را برای تفریحات خود انتخاب نکرده باشند. معمولاً مکان هایی که کم تر کسی مسیرش به آنها می افتد و یا برای بازدید انتخاب می کند، جاهایی هستند که تاریخ و فرهنگ محلی خود را همچنان حفظ کرده اند. به همین دلیل اشتیاق ما را برای سفر کردن به خود بیشتر از بقیه جاها می کنند.


1 – شهر وایادولید (Valladolid)، اسپانیا
مردم بیشتر به دنبال سفر به شهرهای مادرید و بارسلونا هستند و در نتیجه شهر وایادولید که فقط دو ساعت با پایتخت این کشور فاصله دارد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری می باشد را نادیده می گیرند. این شهر به معماری متنوع و تاریخ غنی اش شهرت دارد. توصیه می شود که گردشگران به یک تور بازدید از خانه میگِل دِ سروانتس (Miguel de Cervantes)، جایی که او رمان مشهور دون کیشوت (Don Quixote) را نوشت بروند و مکانی که کریستوف کلمب (Christopher Columbus) در آن در گذشت را تماشا نمایند.

1 – شهر وایادولید (Valladolid)، اسپانیا


2 – جزایر سَن خوان (San Juan Islands)، واشنگتن
جزایر سَن خوان یکی از بهترین جاهای دنیا برای تماشای شنا کردن وال ها می باشد. این مقصد گردشگری هم برای عاشقان طبیعت و هم برای جستوجوگران ماجراجویی های هیجان انگیز می تواند یکی از کامل ترین انتخاب ها باشد. فرقی نمی کند که سفر به این جزایر به چه صورت باشد، هواپیما، قایق و یا حتی هواپیمای آب نشین، چنین جزایری این فرصت را فراهم می کنند که با یک پیاده روی ساده بتوان به تماشای سواحل آن رفت و یا وارد جنگل های عمیق این جزایر، جایی که پارک ملی تاریخی سَن خوان (San Juan Island National Historical Park) قرار دارد شد. توصیه می شود که دوچرخه سواری در جاده های پشتی که چشم اندازی از مزارع و زمین هایی مملو از حیوانات را در اختیار دارد از دست ندهند.

2 – جزایر سَن خوان (San Juan Islands)، واشنگتن


3 – آذربایجان (Azerbaijan)
این کشور آسیای مرکزی که دوران پسا شوروی خود را سپری می کند، در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین گریزها برای گذراندن تعطیلات است. این کشور سابقاً مسیر ارتباطی امپراطوری های باستانی و تاریخی بوده، اما امروزه اصلاً همچین خبرهایی در آن نیست. شهر باکو پایتخت مدرن کشور آذربایجان می باشد و معماری هایی در آن بنا شده که همگی بر پایه طراحی های قرن بیست و یکمی ساخته شده اند. به گردشگرانی که زمان بیشتری دارند توصیه می شود که حتماً به تماشای یکی از بی نظر ترین دریاچه های صورتی جهان به نام دریاچه مسازیر (Masazir Lake) بروند. کلاً در این کشور نیازی نیست که مسیرهای طولانی ای را به هدف تماشای زمین های نیمه بیابانی، گل افشان ها، روستاهای اصیل و کوه های سر به فلک کشیده قفقازی طی نمایید.

3 – آذربایجان (Azerbaijan)


4 – موریتانی (Mauritania)
مردم بیشتر دو کشور سنگال و یا مراکش را برای گذران تعطیلات انتخاب کنند در حالی که سواحل شنی کشور موریتانی به جرات یکی از خارق العاده ترین مکان های تفریحی به حساب می آیند. به عنوان مثال منطقه اَدرار (Adrar) جایی است که تپه های شنی بزرگ، فلات های خیره کننده و پناهگاه های طبیعی سرسبزی را به نمایش گذاشته است. بازدید کنندگان بهتر است که تماشای پدیده ساختار ریشارت (Richat Structur) که لقب چشم ساهارا (Eye of the Sahara) را از آن خود کرده و یکی از اسرار آمیز ترین مکان های کره زمین است را نیز از دست ندهند. همچنین می توانید زمانی را برای کاوش در میان میراث جهانی تاگانت (Tagânt) که شهرهای کاروانی هستند اختصاص بدهید.

4 – موریتانی (Mauritania)


5 – شهر سیتکا (Sitka)، ایالت آلاسکا (Alaska)
مسیر رسیدن به این شهر خودش به تنهایی یک ماجراجویی تمام عیاراست. سیتکا لقب زیباترین شهر ساحلی ایالت آلاسکا را یدک می کشد و چشم انداز جزایر با آب های خیز برداشته و جنگل های سنوبر باشکوه که تا لبه آب ها کشیده شده اند را برای بازدید کنندگانش به معرض نمایش گذاشته است. این سرزمین های باستانی در گذشته های دور و خیلی قبل تر از اینکه روس ها و آمریکایی ها قدم به سواحل سنگی آن بگذارند، خانه سرخ ‌پوستان تلینگیت (Tlingit Indians) بوده است. همچنین در این شهر می توان به تماشای جنگل خرس (Bear Jungle) رفت و یا زندگی وال ها را از نزدیک دید و یا اینکه حتی به گشت و گذار در قدیمی ترین پارک ملی اینجا یعنی پارک ملی تاریخی سیتکا (Sitka National Historical Park) رفت. این پارک ملی یادآورد نبرد سال 1804 میلادی نیز هست و با مساحت 113 جریبی خود، یک مسافرخانه دیدنی را نیز درون خود جای داده است. 

5 – شهر سیتکا (Sitka)، ایالت آلاسکا (Alaska)


6 – مجارستان
این کشور جایی است که هم هتل های گرانقیمتی دارد و هم هتل های مقرون به صرفه ای ارائه می دهد که با شبی 160 دلار می توان در اتاق های آنها اقامت داشت. به همین دلیل مجارستان یکی از ارزان قیمت ترین مقصدهای گردشگری در قاره اروپا می باشد. استراحت کردن در هر دو طرف از رود دانوب (Danube River)، پایتخت مجارستان را که گاهی لقب "یک پاریس کوچک در میان قاره اروپا" (Little Paris of Middle Europe) را به آن می دهند دو چندان لذت بخش می کند. گردشگران معمولاً شهر بوداپست (Budapest) را به داشتن تاریخ غنی و جذابیت های مدرن و امروزی اش انتخاب می کنند. دیدنی های این کشور که دست بر قضا جزو میراث جهانی یونسکو نیز هستند، هم کم تعداد نیست. به گردشگران توصیه می شود که به تماشای قلعه بودا (Buda Castle Quarter)، بلوار آندرسی (Andrássy Avenue) و خط متروی هزاره بوداپست (Millennium Underground Railway) که لقب دومین خط متروی کهن در جهان را در اختیار دارد بروند.

6 – مجارستان


7 – مجمع الجزایر ساموآی آمریکا (American Samoa)
شهروندان آمریکای برای ورود به این مقصد پر از ماجراجویی نیازی به اخذ پاسپورت ندارند. این قلمرو ثبت نشده آمریکایی شامل 5 جزیره آتشفشانی و دو جزیره مرجانی می شود که همگی به شدت دست کم گرفته شده اند. ولی واقعیت این است که اینجا هر چیز که بخواهید دارد. از سلسله کوه های دیدنی گرفته تا خلیج ها، روستاها و تعدادی از سواحل طبیعی زیبا و دور افتاده ای که دست هیچ بشری به آنها نرسیده است. پارک ملی آمِریکَن ساموآ (National Park of American Samoa) یکی از دور افتاده ترین پارک های ملی موجود در کشور ایالات متحده می باشد که منظره ای حیرت انگیز را به نمایش می گذارد. توصیه می شود که میهمانان سری هم به صخره مرجانی رُز (Rose Atoll) بزنند. این صخره یک بهشت خالی از سکنه و پر از حیات وحش است که به تنهایی، جمعیت عظیمی از جانوران مثل حلزون های غول پیکر، پرندگان دریایی که لانه ای برای خود ساخته اند و همچنین کم یاب ترین ماهی های مرجانی را در اختیار دارد.

7 – مجمع الجزایر ساموآی آمریکا (American Samoa)


8 – کشور بوتان (Bhutan)



8 – کشور بوتان (Bhutan)
کشور پادشاهی بوتان واقع در ارتفاعات رشته کوه های هیمالیا (Himalayas)، به میزان قابل توجهی صومعه، قلعه، دشت های نیمه گرمسیری، کوه های شیب دار و دره های پر تعدادی را در اختیار دارد. تیمفو (Thimphu) پایتخت این کشور است و یکی از فریبنده ترین مکان های آن برای بازدید کردن می باشد. همینطور خانقاه فاجودینگ (Phajodhing)، یکی از پرطرفدارترین مقصد های گردشگری این کشور به حساب می آید. به منظور رسیدن به این محل باید از مسیر پیاده روی خارق العاده ای عبور کرد که از کنار جنگل ها و دیدنی های بسیار دیگری عبور می کند. اگر هم به دنبال اعتبار و اصالت بیشتری هستید، فتح مسیر کوهنوردی اسنومَن ترِک (Snowman Trek) پاسخ نیاز شما خواهد بود. این مسیر تماشایی 320 کیلومتر طول دارد و 25 روز زمان می برد تا بعد از کلی ماجراجویی بتوان به ارتفاع آن دست یافت. چنین ماجراجویی شامل عبور از یکی از بکرترین حومه های صخره ای شهر با قله هایی که همگی پوشیده از برف هستند و مسیرهایی که به مانند یخچال های قطبی یخ زده اند می شود.

8 – کشور بوتان (Bhutan)


9 – دهکده گالیپولی (Gallipoli)، ایتالیا
این دهکده ماهیگیری خوش منظره که نامش هم دقیقاً به معنای "شهر زیبا" می باشد، در یکی از سواحل شرقی کشور ایتالیا و در منطقه پولیا (Puglia) قرار دارد. قطب اصلی و قدیمی این شهر بر روی جزیره ای از جنس سنگ آهک ساخته شده بود و از این طریق به سرزمین اصلی آن متصل گردیده بود. امروزه درست در همین حوالی قطب مدرن این دهکده در کنار یک پل قرن شانزدهم میلادی بنا شده است. برخی از زیباترین ساحل های کشور ایتالیا در خود دهکده گالیپولی حضور دارند. تماشای سواحلی از شن های طلایی رنگ و آب های فیروزه ای رنگ و دست نخورده آن چیزی است که هیچ کسی از آن سیر نخواهد شد.

9 – دهکده گالیپولی (Gallipoli)، ایتالیا


10 – شیراکاوا – گو (Shirakawa-go)، ژاپن
اگر قصدتان بازدید از اصیل ترین قسمت های کشور ژاپن باشد، این مکان انتخاب درستی خواهد بود. آنهایی که شهرهای شناخته تر شده دیگری مثل اوزاکا (Osaka) و توکیو را انتخاب می کنند شانس رویارویی با این تجربه اصیل را نخواهند داشت. منطقه مسکونی شیراکاوا – گو از سال 1995 به عنوان یکی از میراث های جهانی سازمان یونسکو معرفی شد و در همسایگی ناحیه گوکایاما (Gokayama) قرار دارد. این مناطق به داشتن خانه های سنتی گاسو زوکوری (gassho-zukuri) یا همان مینکا که سقف های بزرگی دارند شهرت دارند. براساس ادعای وب سایت Japan Guid قدمت برخی از این خانه ها به 250 سال می رسد. یک شب اقامت در هر کدام از این خانه ها کافیست تا حس حضور در این شهر را به خوبی تجربه کنید.

10 – شیراکاوا – گو (Shirakawa-go)، ژاپن


11 – داهلونگا (Dahlonega)، ایالت جورجیا (Georgia)
این شهر همان جایی است که اولین و بزرگ ترین تب طلای ایالات متحده از آن آغاز شد. همچنین بزرگ ترین مزارع انگور هم درست در قلب این شهر و در کوهستان بلو ریج (Blue Ridge Mountains) واقع شده است. اگر ماه نوامبر را برای سفر به این شهر انتخاب نمایید، می توانید خود را به فستیوال هِم لاک (Hemlock Festival) برسانید و از سه روز موسیقی زنده، اجراهای هنری و تماشای کارهای دستی زیبا هم لذت ببرید. توصیه می شود که بازدید از موزه گُلد (Gold Museum) را از دست ندهید چرا که از این طریق می توانید بیشتر با تاریخ این منطقه آشنا شوید و سکه های کمیاب و چاشنی هایی که در گذشته برای منجر کردن خاک و جدا کردن آن از کناره های کوه ها استفاده می شده را از نزدیک تماشا کنید. علاوه بر موارد بالا شهر داهلونگا، خانه دانشگاه نورث جورجیا (North Georgia)، یکی از برترین کالج های کل کشور نیز می باشد.

11 – داهلونگا (Dahlonega)، ایالت جورجیا (Georgia)


12 – کراکوف (Krakow)، لهستان
شهر کراکوف در جنوبی ترین ناحیه از کشور لهستان و بر روی رود وستولا (Vistula River) واقع شده است. نبض این شهر را می توان در راینِک گلونی (Rynek Glówny)، یک میدان قرون وسطایی اما در عین حال پر هیاهو که تعداد زیادی بوتیک، رستوران، کافه و بار در دور و بر آن وجود دارد به خوبی حس نمود. از جمله دیدنی ترین جاذبه های توریستی اینجا هم می توان به  قلعه قرن شانزدهمی واوِل (Wawel Castle)، ایستگاه متروی راینِک (Rynek Underground) که یک مسیر زیرزمینی درست در زیر بازارهای بزرگ این میدان می باشد و همینطور کارخانه شیندلر (Schindler’s Factory) که موزه ای قابل بازدید از دوره اشغال کراکوف توسط ارتش نازی می باشد اشاره کرد. این کارخانه پیش از اشغال نازی ها متعلق به اسکار شیندلر بود و در آن مینای شیشه تولید می شود. اسکار شیندلر (Oskar Schindler) یک صنعتگر نازی بود که جان کارگران یهودی اش را در طول فاجعه هولوکاست نجات داد.

12 – کراکوف (Krakow)، لهستان


13 – خالکیدیکه (Halkidiki)، یونان
توریست های بسیاری هستند که شهر سانتورینی (Santorini) که یکی از زیباترین مکان ها بر روی کره زمین است را انتخاب می کنند. بعد از آن نهایتاً نوبت به آتن (Athens) می رسد که پایتخت این کشور است. اما خالکیدیکه هم به نوبه خود دارای سواحل شنی سفید با منظره های نفس گیر و آب هایی به زلالی کریستال می باشد. به دلیل شباهت زیاد آن با سواحل جنوب فرانسه و شمال کشور ایتالیا است که گاهی به آن لقب "گریک ریویِرا" (Greek Riviera) را هم می دهند. غواصی در عمق کم یکی از محبوب ترین ماجراجویی های گردشگران این شهر می باشد. می توان با پای پیاده به خلیج ها و خورهای تنها رفت و از استشمام بوی خوش درختان تازه کاج و نمک آب دریا نهایت لذت ها را برد.

13 – خالکیدیکه (Halkidiki)، یونان


14 – عمان
خاورمیان این روزها به جنگ های داخلی و بی ثبات سیاسی اش شهرت زیادی پیدا کرده است. اما اگر این موضوع را نادیده بگیریم می توان گوهرهای با ارزش و ناشناخته ای را در آن یافت. ساحل عریضی که در امتداد کشور عمان کشیده شده از همین موارد است که شرایط ایده آلی را برای انجام ورزش های موج نوردی و سایر تفریحاتی که معمولاً در تعطیلات انجام داده می شود به وجود آورده است. منطقه مسکونی جوز پوینت (Joe’s Point) در شهر صور (Sur) یکی از جاهایی است که حتماً باید از آن دیدن کنید. می توان در این منطقه تعدادی از خارق العاده ترین قلعه های باستانی باقیمانده از گذشته و همینطور چندین برج دیگر را تماشا کرد و در کنار آن، بهترین غذاهای لذیذ این کشور را هم امتحان نمود. برای دور شدن از خشم زمستان هم خوب است که به فعالیت های تناسب اندام روی بیاورید. چنین برنامه هایی شامل شرکت در جلسات آموزش به همراه مربی ورزش، انجام ماساژ، دوچرخه سواری در کوهستان، کایاک و همچنین تنیس می شوند.

14 – عمان


15 – تووالو (Tuvalu)
بر اساس اطلاعات سازمان ملل، کشور تووالو با حدود یک هزار توریست در طول سال، کم بازدید ترین کشور جهان می باشد. این مقدار بازدید کننده کمی عجیب است چرا که مردم این کشور کوچک در میان چندین جزایر مرجانی متراکم شده اند و با موقعیتی که کشورشان در جنوب اقیانوس آرام دارد، سواحلی با نمای خیره کننده، آب های فیروزه ای رنگ و تالاب های بی مانندی را به معرض نمایش عموم می گذارد.

15 – تووالو (Tuvalu)


 منبع: theactivetimes




نظرها

  • 0 0

    Hi, it was very interesting and I really like and enjoy. It is very perfect. Thank you

    • 0 0

      Thanks Mohammad Jan for your compliment

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید