• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


خیره کننده ترین چشم اندازهای هوایی در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۸/۲۰   تعداد بازدید : 6185   گروه مطلب : دیدنی ها


بهترین چشم اندازهای هوایی در دنیا

آیا شما هم مانند بسیاری از افراد از بلندی و ارتفاع خوشتان می آید؟ اگر به دنبال کسب تجارب جدیدی در سفرهای خود هستید بهترین کار این است که کمی از زمین فاصله بگیرید. از چشم اندازهای خیره کننده بالای قله ها تا چشم اندازهای بی نظیر شهری، ما در این مقاله 19 مورد از بهترین مناظر هوایی دنیا را معرفی می کنیم.

1. با بالون بر فراز ماسایی مارا (Maasai Mara) پرواز کنید، کنیا 
تماشای هیچ مستندی نمی تواند شما را برای این تجربه شگفت انگیز و تماشای طلوع خورشید در ماسایی مارا آماده کند. درحالیکه در آسمان شناور هستید خورشید به آرامی طلوع می کند و دشت های زیر پایتان بیدار می شوند، انواع حیوانات وحشی، گورخرها و ایمپالاها شروع به چریدن در دشت ها می کنند و شیرها و چیتاها به دنبال شکار می روند و تمامی این موارد از ارتفاع بالا در مقابل چشمان شماست.

1. با بالون بر فراز ماسایی مارا (Maasai Mara) پرواز کنید، کنیا


2. دباغ خانه های چوارا (Chouwara) را ببینید، مراکش
به دنبال بوی رنگ، چرم و مدفوع کبوترها بروید تا به یکی از مغازه های باستانی دباغی در مراکش برسید. بوی این مکان را تحمل کنید زیرا مناظری که می بینید ارزشش را دارد. زیر پای شما در سقف خانه ها، چرم ها را در آفتاب گذاشته اند و هزاران بشکه لبریز از رنگ، مانند موزاییک برجسته ای از رنگ های خردلی، بنفش، زرد و طوسی در کنار یکدیگر چیده شده است.

2. دباغ خانه های چوارا (Chouwara) را ببینید، مراکش


3. چشم اندازی از بالای کوه ماچو پیچو (Machu Picchu) داشته باشید، پرو
هنگامی که به ماچو پیچو فکر می کنید اغلب یک تصویر به ذهنتان خطور می کند. ویرانه های باستانی که زیر یک منظره کوهستانی و سرسبز قرار گرفته اند و در پشت آنها قله شیپور مانند هوآینا پیچو (Huayna Picchi) خودنمایی می کند.
اما یک چشم انداز دیگر هم در این محل وجود دارد که چندان معروف نیست، چشم اندازی از بالای قله هوآینا پیچو به مناظر پایین کوه. رفتن به بالای این قله کمی دشوار می باشد اما زمانی که به بالای آن برسید زیر پایتان خرابه های باستانی، کوه های سرسبز و جنگلی و رودخانه اوروبامبا  (Urubamba) را می بینید که کاملاً ارزش کوهنوردی را دارد.

3. چشم اندازی از بالای کوه ماچو پیچو (Machu Picchu) داشته باشید، پرو


4. بر فراز گرند کنیون (Grand Canyon) سفر کنید، آمریکا
شما باید گرند کنیون را از بالا تماشا کنید. حتی آمار و ارقام هم نمی تواند شما را برای آنچه که خواهید دید آماده کند. این غار بیش از 500 متر عمق و در برخی مکان ها تا  6 کیلومتر پهنا دارد.
اینکه چطور بخواهید این تجربه سرگیجه آور را بدست بیاورید بستگی به خودتان دارد، کوهنوردی کنید، به آنجا پرواز کنید و یا از روی مسیر شیشه ای که تعبیه شده عبور کرده و گرند کنیون را زیر پای خودتان مشاهده کنید البته اگر به اندازه کافی جرات دارید.

4. بر فراز گرند کنیون (Grand Canyon) سفر کنید، آمریکا


5. پیاده روی در دره بی اِی سی سان (Bac Son)، ویتنام
از شالیزارهای دره بی اِی سی سان در شمال کشور ویتنام دیدن کنید. در آنجا برخی از زیباترین مناظر این کشور را خواهید یافت.
اما زیباترین مناظر را از خود کوهستان های اطراف می توان دید. از این مکان می توانید به رودخانه ای که به آرامی می خروشد نگاهی کنید که گویی میان یک لحاف چهل تکه از رنگ های زرد، سبز و نارنجی که با کلبه ها و کوه ها تزیین شده قرار گرفته است.

5. پیاده روی در دره بی اِی سی سان (Bac Son)، ویتنام


6. سیدنی را بر فراز پل بندرگاه سیدنی (Harbour Bridge) تماشا کنید، استرالیا
پل بندرگاه سیدنی که افراد محلی را چوب لباسی می نامند، در زمان ساختش طویل ترین پل یک طاقی دنیا به شمار می رفته است. کسانی که به ارتفاع علاقه دارند، می توانند در کشور استرالیا پل بندرگاه سیدنی که طول 503 متری داشته و 134 متر نیز ارتفاع دارد را طی کنند و در این گردش چشم انداز 360 درجه ای از روی این پل به خانه اپرای سیدنی و مناظر شهری داشته باشند.

6. سیدنی را بر فراز پل بندرگاه سیدنی (Harbour Bridge) تماشا کنید، استرالیا


7. باگان (Bagan) را از داخل یک بالون تماشا کنید، میانمار
تنها از داخل یک بالون می توانید تمام عظمت این منطقه را ببینید. شهر باستانی باگان اکنون یک منطقه 14 کیلومتری مسی رنگ است که با 4 هزار معبد کوچک و بزرگ زیبایی خاصی را بدست آورده.
تماشای گنبدهای طلایی رنگ که زیر نور خورشید صبحگاهی می درخشند بر فراز یک بالون فراموش نشدنی می باشد.

7. باگان (Bagan) را از داخل یک بالون تماشا کنید، میانمار


8.  بر فراز جزایر دبی چتر بازی کنید، امارات متحده عربی
برای یکی از پر هیجان ترین چشم اندازهای جهان در یکی از مدرن ترین شهرهای دنیا باید از یک هواپیما با چتر به بیرون بپرید. در 4 کیلومتر زیر پایتان، شهر دبی با آسمان خراش ها، بیابان ها و ساحل جمیرا در کنار دریای فیروزه ای رنگ قرار گرفته است.

8.  بر فراز جزایر دبی چتر بازی کنید، امارات متحده عربی


9. چشم اندازی از بالای قله پیک (The Peak) داشته باشید، هنگ کنگ
 در هنگ کنگ آسمان خراش ها و مکان های زیادی وجود دارند که باید آنها را از ارتفاع زیاد تماشا کنید.
اما همچنان یکی از بهترین مناظر را می توان از بالای بلندترین قله هنگ کنگ یعنی پیک داشت. یک پیاده روی دایره ای دور کوه به شما چشم انداز زیبایی به مناظر شهری، آسمان خراش ها و همچنین بندرگاه شلوغ و جزایر دور دست را می دهد.

9. چشم اندازی از بالای قله پیک (The Peak) داشته باشید، هنگ کنگ


شفاف ترین و زلال ترین آب های جهان



10. بر فراز ونگن (Wengen) پاراگلاید سواری کنید، سوئیس
اسکی هایتان را کنار بگذارید و با پاراگلایدر بر فراز ونگن پرواز کنید. این روستای کوهستانی در سوئیس به علت چشم اندازهای مرتفعش معروف است. این منظره زیبا از کوه های آلپ به خوبی زیبایی این مکان را توصیف می کند، خانه هایی که مانند شکلات در میان کوه های یخ زده قرار گرفته اند.
در تابستان جنگل های سرسبز و انبوه در تضاد با مناظر یخی قرار از قله عظیم یونگفراو به چشم می خورند. اما مناظر زمستانی خیره کننده تر هستند و چشم اندازهای زمستانی زیبایی بیشتری به وجود می آورند.

10. بر فراز ونگن (Wengen) پاراگلاید سواری کنید، سوئیس


11. دیواره بزرگ مرجانی را با هلیکوپتر تماشا کنید، استرالیا
این منطقه که از فضا هم معلوم است، از 2900 صخره مجزا، 900 جزیره و تعداد بی شماری جزیره کوچک شنی تشکیل شده است. تماشای آن از فضا برای شما دور از دسترس است اما با هلیکوپتر می توانید این کار را انجام دهید و از زیبایی های این منطقه لذت ببرید.
در کنز (Cairns) سوار هلی کوپتر شوید و برفراز آب های شفاف اقیانوس و شن های طلایی جزایر وایت ساندی (Whitesunday) به پرواز در بیایید.

11. دیواره بزرگ مرجانی را با هلیکوپتر تماشا کنید، استرالیا


12. پیاده روی بر فراز شالیزارهای لانگجی (Longji)، چین
در کشوری که پر از شالیزارهای زیبای برنج است، رشته کوه های لانگجی یا آنطور که افراد محلی می گویند، ستون فقرات اژدها، بهترین نمونه از این شالیزارها می باشد.
پیاده روی تا این شالیزارها شما را به ارتفاع 880 متری می رساند که از آنجا می توانید به شالیزارها و مناظر اطراف آن نگاه کنید. این شالیزارها با لایه های برنج، خاک و آب به زیبایی تقسیم بندی شده اند.

12. پیاده روی بر فراز شالیزارهای لانگجی (Longji)، چین


13. بر فراز آبشارهای آنجل (Angel Falls) پرواز کنید، ونزوئلا
این آبشار 19 برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد و بلندترین آبشار دنیا محسوب می شود. آبشار آنجل از آیان تپوی (Auyán-tepui) سرچشمه می گیرد که یکی از کوه هایی است که منظره جنگلی اطراف را در بر گرفته. بهترین راه برای تماشای این آبشار پرواز بر فراز آن می باشد. تماشای رودخانه چورون(Churun)  که از لبه کوه به پایین می ریزد به خوبی نشانگر اعتقاد مردم محلی است که می گویند این رودخانه از عمیق ترین نقاط کوه سرچشمه می گیرد.

13. بر فراز آبشارهای آنجل (Angel Falls) پرواز کنید، ونزوئلا


14. لندن را از بالای آسمان خراش شارد (Shard) تماشا کنید، انگلستان
این بنای بزرگ که در آسمان لندن سر به فلک کشیده است 310 متر ارتفاع دارد و بلندترین بنای غرب اروپا محسوب می شود. از این آسمان خراش شما 245 متر با سطح زمین فاصله دارید و می توانید همه نقاط مهم شهر را تماشا کنید. از بالای آسمان خراش شارد مناظر حیرت انگیزی تا 65 کیلومتری اطراف دیده می شوند که شامل چشم لندن (London eye) و تاور بریج (Tower Bridge) می باشد.

14. لندن را از بالای آسمان خراش شارد (Shard) تماشا کنید، انگلستان


15. بر فراز اولودنیز (Ölüdeniz) پاراگلایدسواری کنید، ترکیه
آنهایی که شیفته نور خورشید و آفتاب گرفتن هستند به سواحل فیروزه ای می روند اما این منطقه چیزهای بیشتری برای عرضه دارد. ساحل اولودنیز به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای پاراگلایدسواری در دنیا شناخته می شود. پاراگلایدسوارها از ارتفاع 1960 متری و از بالای کوه باباداغ (به معنی کوه پدر) به پایین پرواز می کنند و در نهایت در ساحل طلایی اطراف آب های نیلگون فرود می آیند. 

15. بر فراز اولودنیز (Ölüdeniz) پاراگلایدسواری کنید، ترکیه


16. بر فراز جنگل صخره ای کوهپیمایی کنید، ماداگاسکار
این منطقه دور افتاده و عجیب و غریب در پارک ملی تسینگی دی بماراها (Tsingy de Bmaraha) بزرگ ترین جنگل صخره ای دنیا قرار دارد که با یک سفر پنج روزه از پایتخت ماداگاسکار می توانید به آن دسترسی داشته باشید. این مکان کاملاً ارزش سفر کردن را دارد، یک هزارتوی عجیب با صخره های مخروطی شکل و تیغه ای که در آنها غارهای زیادی مخفی شده اند.
این منطقه متفاوت، حیات وحش زیبایی نیز دارد و در آن انواع میمون ها، طوطی ها و مارمولک ها درون برجک های صخره ای زندگی می کنند.

16. بر فراز جنگل صخره ای کوهپیمایی کنید، ماداگاسکار


17. با یک هلی کوپتر در آسمان ریو دو ژانیرو پرواز کنید، برزیل
اگر احساس خستگی می کنید بهتر است بر فراز آسمان ریو دو ژانیرو پرواز کنید که یکی از معروف ترین چشم اندازهای دنیا را دارد. غیر از مناظر زیبای جنگل های فشرده ای که با کوه ها و اقیانوس اطلس احاطه شده است، دیدنی های بسیار دیگری هم در این منطقه قرار گرفته که حتما باید از آنها بازدید کنید. سواحل طلایی ایپانما (Ipanema) و کوپاکابانا(Copacabana) ، کوه های دایره ای شوگر لوف (Sugar Loaf) و معروف تر از همه این ها مجسمه عظیم عیسی مسیح که دست هایش را بر فراز شهر باز کرده بخشی از چیزهایی است که از آسمان ریو دو ژانیرو می بینید.

17. با یک هلی کوپتر در آسمان ریو دو ژانیرو پرواز کنید، برزیل


18. بر فراز گودال آبی (Blue Hole) پرواز کنید، بلیز  (Belize)
بزرگ ترین گودال آبی جهان بسیاری را برای بازدید وسوسه می کند. این غار آبی بزرگ بیش از 100 متر عمق دارد اما برای بهتر دیدن گودال باید با یک هلیکوپتر بر فراز آن پرواز کرد. با یک هلیکوپتر که کف آن شیشه ای است می توان به عظمت و زیبایی این گودال آبی پی برد.

18. بر فراز گودال آبی (Blue Hole) پرواز کنید، بلیز  (Belize)


19.  با یک هواپیمای فوق سبک بر فراز آبشار ویکتوریا پرواز کنید، زیمباوه
این آبشار خیره کننده که به آن دود خروشان نیز گفته می شود را از فاصله 12 کیلومتری می توان دید.
تماشای عظمت آن از روی زمین سخت است زیرا ارتفاع آن به 110 متر و پهنای آن 1.7 کیلومتر می رسد، با این حال می توانید با یک هواپیمای فوق سبک بر فراز آن پرواز کنید و تمام مناظر اطراف را ببینید درحالیکه زیر پاهایتان امواج خروشان به پایین فرو می ریزند و رنگین کمانی از قطرات آب تشکیل می دهند.

19.  با یک هواپیمای فوق سبک بر فراز آبشار ویکتوریا پرواز کنید، زیمباوه


منبع: roughguides





نظرها

  • 0 0

    بسیار زیبا و عالی

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید