• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایقی جذاب در مورد کشور باسک که تا کنون نمی دانستید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۸/۲   تعداد بازدید : 19552   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایقی جذاب در مورد کشور باسک که تا کنون نمی دانستید

شاید بهتر باشد که بگوییم سرزمین باسک (Basque) برای داشتن فرهنگی خاص، آشپزی و غذاهای فوق العاده، مناظر حیرت آور و معماری منحصربفرد در موزه گوگنهایم (Guggenheim) در میان مردم جهان معروف است، اما در این منطقه چیزهای بسیار بیشتری برای لذت بردن وجود دارد. در این مقاله به بررسی چند نکته و حقیقت درباره کشور باسک می‌پردازیم.

1- این کشور دارای زبان خاص خودش است!
اگر کشور باسک کمی برای شما ناشناخته باشد، ممکن است فکر کنید که زبان مردم در این کشور اسپانیایی می باشد، در حالی که مردم این کشور زبان خاص خودشان را دارند، آنها به زبان باسکی (Euskera) سخن می گویند. البته اکثر مردم باسک هم به زبان اسپانیایی مسلط هستند و هم به زبان باسکی. لازم به ذکر است که این دو زبان کاملاً متفاوت می‌ باشند و هیچ ارتباطی به هم ندارند. در واقع، زبان باسکی زبانی جذاب است، چون هیچ ارتباطی با هیچکدام از دیگر زبان‌ های اروپایی ندارد.
رستوران‌ های شهر سن سباستین (San Sebastian) موفق به کسب بیشترین امتیاز سرانه در دنیا از سوی میشلن (Michelin) شده‌ اند.

1- این کشور دارای زبان خاص خودش است!

سرزمین باسک به دلیل کسب 29 ستاره میشلن و دارا بودن پنج رستوران از میان پنجاه رستوران برتر سراسر دنیا، شهرت بسیاری در میان مردم دارد. این تعداد ستاره بیشترین میزان ستاره‌ ها بین تمام کشورهای دنیا می باشد. شهر سن سباستین مکانی مقدس برای دوستداران غذا به شمار می‌ رود، جایی که رستوران‌‍‌ هایی معروف مانند ارزاک (Arzak)، آکلاره (Akelarre)، براستگی (Berasategi) و موگاریتز (Mugaritz) وجود دارند. با این حال اگر به سیستم امتیاز دهی میشلن اعتمادی ندارید، باز هم می توانید مطمئن باشید که در این کشور بهترین غذاها را تجربه خواهید کرد. همچنین شما می توانید به هرکدام از رستوران های محلی که می بینید مراجعه کنید تا با انواع پینچو که نوعی اسنک معروف اسپانیایی است از شما پذیرایی شود، پینچوهایی که سخت ‌گیر ترین افراد در غذا خوردن را نیز راضی می کند .

2- موزه گوگنهایم (Guggenheim) اروپا در باسک واقع شده است!
موزه برجسته گوگنهایم در بیلبائو (Bilbao) توسط معمار برجسته، فرانک گری (Frank Gehry) در سال 1997 ساخته شده است. این ساختمان یکی از شناخته شده‌ ترین و مهم‌ ترین سازه‌ های معاصر در تمام دنیا می ‌باشد. در نمایشگاه‌ های داخلی این موزه  آثار هنری مدرن و معاصر به چشم می خورد. همچنین باید بدانید که این موزه ارتباط نزدیکی با موزه گوگنهایم در نیویورک نیز دارد. موزه گوگنهایم باسک امسال، سالگرد بیستمین سال از افتتاحش را با چند رویداد و نمایشگاه‌ های بزرگ و جدید جشن می گیرد.

2- موزه گوگنهایم (Guggenheim) اروپا در باسک واقع شده است!


3- این سرزمین الهام بخش نویسندگان و هنرمندان زیادی بوده است!
شاید بتوان گفت معروف ترین قطعه هنری که از سرزمین باسک الهام گیری شده، گرنیگا (Guernica)، شاهکار پابلو پیکاسو است. پیکاسو به این مکان سفر کرد تا درد و رنج مردم در طی بمباران این شهر که در جنگ داخلی اسپانیا، توسط بمب افکن‌ های اسپانیایی و آلمانی بمباران شده بود را به تصویر بکشد. توجه داشته باشید که این نقاشی اکنون در موزه رینا سوفیا (Reina Sofia) در مادرید نگه‌ داری می شود، اما وجود آن در جایی دیگر باعث نمی شود که شما فرصت بازدید از خیابان‌ های گرنیکا و قدیمی ‌ترین پارلمان اروپا را از دست بدهید.
سرزمین باسک همچنین الهام بخش هنرمندان دیگری مانند هنرمند بریتانیایی، کن فالت (Ken Follett) نیز بوده‌ است. کشف و بازسازی کلیسای جامع سانتا ماریا (Santa Maria) در بیتوریا (Vitoria) گردشگرانی که از سراسر دنیا در آنجا حضور داشته اند را شگفت زده کرد، کن فالت کتاب دنیای بی پایانش را از این کلیسا الهام گرفته است.

3- این سرزمین الهام بخش نویسندگان و هنرمندان زیادی بوده است!


 حقایق عجیب و غریب در مورد برج ایفل که نمی دانستید



4- سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در این منطقه فیلمبرداری شده!
یکی از فصل‌ های سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت دقیقاً در این سرزمین فیلمبرداری شده است. لوکیشن های فیلمبرداری نیز توسط هزاران طرفدار این سریال بسیار مورد بازدید قرار گرفته و آنها حتماً افتخار می کنند که پاهایشان را دقیقا جای پای جان اسنو گذاشته اند.

4- سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در این منطقه فیلمبرداری شده!


5- پیلوتای باسکی (Basque pelota) 
علاوه بر زبان اختصاصی، کشور باسک چند ورزش اختصاصی نیز دارد که معروف‌ ترین آنها، پیلوتای باسکی می‌ باشد که در واقع این ورزش نسخه باسکی اسکواش است که در آن به جای راکت، باید با دست خود توپ را به سوی دیوار پرتاب کنید. این ورزش در این کشور بسیار محبوب می باشد و جالب است بدانید که در المپیک سال 1900 یکی از ورزش ‌های رسمی به شمار می رفته است.

5- پیلوتای باسکی (Basque pelota)


6- پل بیزکایا (Bizkaia)، اولین پل باربری آهنی جهان!
این پل که توسط یکی از شاگردان ایفل ساخته شده، نخستین پل در جهان است که توانسته کابین هایی آهنی که مردم و ماشین ‌ها درونشان قرار دارد را به صورت معلق از روی رود ایبایسابال (Ibaizabal) عبور دهد. این پل به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو شناخته شده و به عنوان یکی از شاهکارهای دوران انقلاب صنعتی در سراسر جهان معروف است.

7- پل بیزکایا (Bizkaia)، اولین پل باربری آهنی جهان!


7- ماه اوت، ماه جشن و شادی!
تمامی شهرهای سرزمین باسک در ماه اوت جشن‌ های مخصوص به خود را دارند. اولین جشن از این سری جشن‌ ها، روز چهارم اوت در شهر بیتوریا برگزار می شود که در آن سلدون (Celedon) که یک قهرمان محلی است با لباسی محلی و یک چتر در میدان اصلی و در مقابل مردم ظاهر می شود تا شروع جشن ‌ها را اعلام کند. در شهر سن سباستین و در روز یازدهم اوت نیز مسابقات بین المللی آتش بازی اجرا می شود. در بیلبائو نیز هفته آخر ماه اوت تماماً به برگزای جشن پرداخته می ‌شود که شامل موسیقی زنده، فعالیت‌ های فرهنگی و فضایی عالی می ‌شود. 

7- ماه اوت، ماه جشن و شادی!


منبع: theguardian





نظرها

  • 1 1

    سابقاً در جایی خوانده بودم که زبان قوم باسک کهن ترین و دشوارترین زبان دنیاست و همان زبانی است که حضرت آدم با آن سخن می گفته است!

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید