• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 10 مورد از معروف ترین چرخ و فلک های دنیا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۱۱   تعداد بازدید : 115743   گروه مطلب : ترین ها

گفته می شود که در زندگی بالا و پایین های زیادی وجود دارد که باعث می شود ارزش زندگی بالا رود. در اینجا به بررسی 10 چرخ و فلک از معروف ترین چرخ و فلک های دنیا می پردازیم.

1. چرخ و فلک چشم تیانجین (Tianjin Eye Ferris Wheel)، پل یونگل  (Yongle Bridge)در تیانجین کشور چین
این چرخ و فلک غول آسا با 120 متر ارتفاع تنها چرخ و فلک در دنیاست که بر روی یک پل ساخته شده است.

1. چرخ و فلک چشم تیانجین (Tianjin Eye Ferris Wheel)


2. آسیاب سنگاپور (Singapore Flyer) در کشور سنگاپور
این چرخ و فلک 165 متری که به آسیاب معروف است، تا سال 2014 بلندترین چرخ و فلک دنیا بود و هنوز هم توانایی این را دارد تا سالانه 7.3 میلیون نفر را سوار کند. 28 کابین کپسول مانند این چرخ و فلک با سیستم تهویه هوا، بیرون از ساختار حلقه آن نصب شده اند که باعث می شود مناظر اطرافش به خوبی از درون کابین قابل مشاهده باشند. یک دور سواری با این چرخ و فلک حدود 32 دقیقه طول می کشد و شما در طول آن دیدی عالی نسبت به سنگاپور و خلیج مارینا خواهید داشت.

2. آسیاب سنگاپور (Singapore Flyer) در کشور سنگاپور


3. ستاره ناچانگ (Star of Nanchang) در ناچانگ کشور چین
ستاره ناچانگ یک چرخ و فلک غول پیکر می باشد که دارای 160 متر ارتفاع است. این چرخ و فلک 60 کابین دارد که هر کدام توانایی حمل 8 نفر را دارند. یک چرخش کامل این چرخ و فلک حدوداً 30 دقیقه طول می کشد.

3. ستاره ناچانگ (Star of Nanchang) در ناچانگ کشور چین


4. ساعت کهکشانی 21  (Cosmo Clock 21)در یوکوهاما (Yokohama) کشور ژاپن
یک چرخ و فلک غول پیکر که همزمان بزرگترین ساعت جهان نیز است.

4. ساعت کهکشانی 21  (Cosmo Clock 21)در یوکوهاما (Yokohama)


5. چرخ و فلک پارک پسفیک (Pacific Park Wheel) در سانتا مونیکای کالیفرنیا
تنها چرخ و فلک دنیا که با نیروی خورشید کار می کند و دیدی وسیع از سواحل جنوبی کالیفرنیا را از ارتفاع 40 متری نسبت به اسکله سانتا مونیکا ارائه می کند. این چرخ و فلک که 26 متر ارتقاع دارد، در هر دقیقه 2.5 بار به دور خود می چرخد.

5. چرخ و فلک پارک پسفیک (Pacific Park Wheel)


جالب ترین پارک های آبی سراسر جهان



6. چرخ و فلک وین، وینر ریزِنرَد (Wiener Riesenrad) در شهر وین کشور اتریش
این چرخ و فلک قدیمی ترین چرخ و فلک قابل استفاده موجود در دنیاست. چرخ و فلک وین که در سال 1897 ساخته شده، از سال 1920 تا 1985، بزرگترین چرخ و فلک در دنیا بوده است و تا امروز، یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در وین به شمار می آید.

6. چرخ و فلک وین، وینر ریزِنرَد (Wiener Riesenrad)


7. چرخ آسمانی نیاگارا (Niagara SkyWheel) در شهر نیاگارای کشور کانادا
چرخ و فلک چرخ آسمان بزرگترین چرخ و فلک کانادا است و موقعیتی منحصر به فرد برای لذت بردن از مناظر آبشار نیاگارا به وجود می آورد. این چرخ و فلک 53 متری که در نزدیکی آبشار نیاگارا قرار دارد، جدیدترین و هیجان انگیزترین راه برای دیدن آبشارهای نیاگارا است. از این ارتفاع می توانید مناظر زیبایی از آبشار نعل اسب (Horseshoe Fall)، آبشار آمریکا و رودخانه و پارک نیاگارا مشاهده کنید.

7. چرخ آسمانی نیاگارا (Niagara SkyWheel)


8. چشم لندن (London Eye)، شهر لندن در کشور انگلستان
شاید بتوان گفت که معروف ترین چرخ و فلک دنیا در جنوب رودخانه تیمز (Thames) و در لندن قرار گرفته است. به طور متوسط، چشم لندن در طول سال بازدید کنندگان بیشتری را از تاج محل و هرم بزرگ جیزه (Pyramids of Giza) به خود جذب می کند. 32 کابین موجود بر روی این چرخ و فلک نماد 32 بخش لندن می باشند که هر کدام به اندازه 1.052.631 سکه یک پوندی وزن دارند. به علت خرافات، کابین های این چرخ و فلک از شماره 1 تا 33 شماره گذاری شده اند و عدد 13 به دلیل نحسی حذف شده است.

8. چشم لندن (London Eye)، شهر لندن در کشور انگلستان


9. چرخ و فلک واندر ویل (The Wonder Wheel) در جزیره کانوی شهر نیویورک
این چرخ و فلک که توسط چارلز هرمن (Charles Hermann) از کمپانی چرخ و فلک های اکسنتریک (Eccentric) در سال های 1918 تا 1920 ساخته شده است، تماماً توسط شرکت فولاد بیت لحم در همان محل مونتاژ و در روز یادبود سال 1920 افتتاح شد. واندر ویل که 46 متر، معادل یک ساختمان 15 طبقه، ارتفاع داشته و 200 تن وزن دارد. همچنین دارای 24 کابین است که 16 عدد از آنها تاب می خورند و 8 عدد از آنها نیز ثابت هستند. کابین های قابل تاب خوردن بر روی یک مسیر مارپیچ به سوی مرکز چرخ و فلک حرکت می کنند و بر اثر چرخش چرخ و فلک سر جایشان بر می گردند. هر کابین ظرفیت 6 نفر را دارد و این چرخ و فلک در کل 144 نفر را در خود جای می دهد.

9. چرخ و فلک واندر ویل (The Wonder Wheel)


10. های رولر  (High Roller)شهر لاس وگاس در کشور آمریکا
بلندترین چرخ و فلک جهان که با درخشندگی اش در کنار نوار لاس وگاس قرار دارد. این چرخ و فلک 167 متری 28 کابین کروی دارد که هرکدام ظرفیت 40 نفر را دارند و در شب با ال ای دی های رنگارنگ روشن می شوند.

10. های رولر  (High Roller)شهر لاس وگاس در کشور آمریکا


منبع: wowtravel





نظرها

  • 0 0

    خوب بود ولي بايد چشم لندن رو در شماره ي يك قرار ميداديد چون مرتفع ترين و بزرگ ترين چرخ و فلك دنياست

    • 0 0

      بله دوست عزیز معروف ترین هست اما بلند ترین نیس چشم لندن 135 متر هست اما بزرگترین متعلق به عین دبی(چشم دبی) در دبی هستش با ارتفاع 250 متر :)))) دوبرابر چشم لندن

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید