• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 19 مجسمه غول پیکر در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۵   تعداد بازدید : 61649   گروه مطلب : دیدنی ها


آشنایی با 19 مجسمه غول پیکر در سراسر جهان

مجسمه ها معمولاً به عنوان یک عنصر نمادین ساخته می شوند. در سراسر دنیا آثار تاریخی از شخصیت های مهم، خدایان و رویداد های خاص ساخته شده است. مجسمه سازی قدرتی دارد که ناظران را در حالت شگفتی مطلق قرار می دهد. علاوه بر این، آنها شما را دچار حالت تعجب می کنند، بطوریکه حتی ایستادن در کنار این مجسمه ها ممکن است نفستان را بند بیاورد.
ساخت این مجسمه ها سال های زیاد و میلیون ها دلار پول می خواهد. در این مقاله قصد داریم 20 مجسمه و تندیس بزرگ را معرفی کنیم که حتماً از آشنایی با آنها شگفت زده خواهید شد. از بزرگ ترین مجسمه بودا در دنیا تا یک مجسمه 8 متری از مریلین مونرو، بخشی از تندیس های عظیم در دنیا هستند که در این مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت. این یادبودها برای قرن ها نزد ما می مانند و به عنوان بخشی از تاریخ با ما همراه خواهند بود. 


19- مجسمه گانشا (Ganesha)
این مجسمه به رنگ صورتی روشن است و یکی از بزرگترین تندیس های گانشا در دنیا می باشد. این خدای محبوب هندوئیسم 16 متر ارتفاع و 24 متر پهنا دارد. مجسمه غول پیکر گانشا در شهر چاچوئنگسائو (Chachoengsao) در کشور تایلند قرار دارد. 

19- مجسمه گانشا (Ganesha)


18- مجسمه مولانا 
مجسمه مولانا (شاعر، حقوقدان، محقق و عارف مسلمان قرن 13 ام) 20 متر ارتفاع دارد. این مجسمه شگفت انگیز توسط ارای اوکان ساخته شده و در کشور ترکیه قرار دارد.

18- مجسمه مولانا


17- بنای مانسو هیل بزرگ (Mansu Hill Grand)
بخش مرکزی این بنای تاریخی، دو مجسمه بلند از رهبران کره شمالی، کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل است و از برنز ساخته شده اند. در اصل مجسمه کیم ایل سونگ با ورق طلا پوشانده شده بود اما بعدها به برنز تغییر پیدا کرد. در نهایت تصمیم گرفته شد تا تندیس کیم جونگ ایل را نیز به این بنای یادبود اضافه کنند. این بنا پس از مرگ رهبر سابق کره شمالی در سال 2012 اضافه شد. ارتفاع بنا 22 متر است و باید بدانید که مجسمه اولیه در سال 1972 ساخته شده بود.

17- بنای مانسو هیل بزرگ (Mansu Hill Grand)


16- مجسمه مسیح نجات دهنده (The Christ the Redeemer)
مسیح نجات دهنده یک مجسمه شگفت انگیز از حضرت عیسی مسیح است. این مجسمه در ریو دو ژانیرو برزیل قرار دارد و در ارتفاع 600 متری از سطح زمین قرار گرفته است. مسیح نجات دهنده  به این دلیل در فاصله 600 متری است که همگان بتوانند آن را ببینند. ارتفاع این مجسمه 31 متر می باشد و به علت ارتفاع و حالت الهام بخشش، جزئی از هفت عجایب جهان به شمار می رود. 

16- مجسمه مسیح نجات دهنده (The Christ the Redeemer)


15-. مجسمه مائو زدونگ جوانان (Youth Mao Zedong)
این مجسمه بیش از 32 متر ارتفاع دارد و در استان هونان (Hunan) چین قرار دارد. این بنای یادبود مائو زدونگ را در سن 32 سالگی نشان می دهد. گفته می شود هزینه ساخت این مجسمه 35 میلیون دلار شده است.

15-. مجسمه مائو زدونگ جوانان (Youth Mao Zedong)


14- مرلیون سنتوسا (The Merlion of Sentosa)
مرلین سنتوسا در جزیره سنتوسا (Sentosa) سنگاپور قرار دارد و 38 متر ارتفاع دارد. این مجسمه یک موجود افسانه ای با سر شیر و بدن ماهی است. همچنین مرلیون شه معنای شیر شهر شخصیت ملی سنگاپور می باشد.

14- مرلیون سنتوسا (The Merlion of Sentosa)


۱۳- مجتمع قایقرانی چنگیز خان (Genghis Khan Equestrian)
مجسمه ۴۰ متری چنگیزخان در روی اسب قرار دارد. این مجسمه در بالای مجتمع مجسمه چنگیز خان واقع شده است و از کنار آن رودخانه تول (Tuul) عبور می کند. هزینه ساخت این مجسمه ۵ میلیون دلار بوده و در سال ۲۰۰۸ نصب شده است. بازدیدکنندگان می توانند از طریق سینه و گردن مجسمه سوار اسب شوند و از روی اسب چشم انداز زیبایی به مناطق اطراف را تماشا خواهند کرد.

۱۳- مجتمع قایقرانی چنگیز خان (Genghis Khan Equestrian)


۱۲-مجسمه سنگی دسیبلوس (Decebalus)
آخرین پادشاه داسیا (Dacia)، دسیبلوس نام داشت و مجسمه سنگی از چهره این پادشاه روی رودخانه دانوب در دروازه های آهنی در نزدیکی شهر ارسوا (Orsova) در رومانی قرار گرفته است. این مجسمه ۴۰ متری بزرگ ترین مجسمه اروپا محسوب می شود.

۱۲-مجسمه سنگی دسیبلوس (Decebalus)


۱۱- مجسمه لرد موروگان (Lord Murugan)
این مجسمه در ورودی غار باتو (Batu) در شهر سلانگور (Selangor) مالزی قرار دارد. برای ساخت مجسمه لرد موروگان از ۲۵۰ تن استیل و ۳۰۰ لیتر رنگ طلایی استفاده شده است. ارتفاع این بنا ۴۳ متر می باشد و از آن به عنوان دومین مجسمه بزرگ خدای هندو یاد می شود. همچنین این مجسمه بزرگ ترین بنای مالزی نیز محسوب می شود.

۱۱- مجسمه لرد موروگان (Lord Murugan)


۱۰- بنای یادبود آفریقایی رنسانس (African Renaissance)
ارتفاع این بنا ۴۹ متر است و مشرف به اقیانوس اطلس در حومه اوکام (Ouakam) قرار دارد. این بنا متشکل از یک زن و یک مرد است و در بازوی چپ مرد یک کودک نیز وجود دارد. هزینه ساخت بنای یادبود آفریقایی رنسانس بیش از ۲۷ میلیون دلار می باشد و چهار سال زمان برده است. مجسمه در جریان ساختش باعث به وجود آمدن بحث های زیادی شد. این مجسمه را به عنوان بلندترین مجسمه آفریقا نیز می شناسند.

۱۰- بنای یادبود آفریقایی رنسانس (African Renaissance)
۹- بنای مسیح پادشاه (Christ the King)
بنای یادبود مسیح پادشاه در شهر سویبودزین (Swiebodzin) لهستان ساخته شده است. ارتفاع این بنای عظیم الجثه ۵۳ متر است. بنای مسیح پادشاه با کمک ساکنان شهر ساخته شده و جالب است بدانید که تاج این مجسمه به تنهایی ۳ متر ارتفاع دارد.

۹- بنای مسیح پادشاه (Christ the King)


۸- بنای سرزمین مادری (The Motherland)
این مجسمه برجسته در شهر کی یف اوکراین قرار دارد و ارتفاع آن نیز به بیش از ۶۱ متر می رسد. این بنا پیروزی ارتش اتحاد جماهیر شوروی در مقابل آلمان نازی را جشن می گیرد. به علت ارتفاع عظیم آن، مجسمه از نقاط مختلف کی یف قابل رویت است.

۸- بنای سرزمین مادری (The Motherland)


۷- بودای چوختاتگی (The Chaukhtatgyi Buddha)
بودای چاوتاتگی یک تندیس غول پیکر است که در معبد یانون (Yangon) در میانمار قرار دارد. این مجسمه بیش از ۶۷ متر ارتفاع دارد. بودای چوختاتگی یکی از بزرگ ترین مجسمه های میانمار به شمار می آید و در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است. از طناب طلایی تا تاج الماسش، این بنا قطعاً یک اثر هنری شگفت انگیز است.

۷- بودای چوختاتگی (The Chaukhtatgyi Buddha)


۶- مجسمه بودای غول پیکر شهر لشان (Leshan Giant Buddha)
این مجسمه غول پیکر ۷۲ متری در دوران امپراطوری سلسله تانگ ساخته شده است. مجسمه بودای بزرگ لشان در دامنه  قله شیجو (Xijuo) حک شده است و از سه رودخانه چین یعنی مینجینگ (Minjiang)، دادو (Dadu) و قینگی (Qingyi) عبور می کند. علاوه بر میراث جهانی یونسکو، این بنا بزرگترین بودای سنگی جهان است. جزئیات به کار رفته در آن خیره کننده می باشد .

۶- مجسمه بودای غول پیکر شهر لشان (Leshan Giant Buddha)


۵- مجسمه رودینا مات زوویت (Rodina-Mat zovyot)
رودینا مات زوویت! به معنای فراخوانی سرزمین مادری، به علت موقعیتش با شمشیری که در دست راست و دست چپی که به حالت صدا کردن دراز شده، یک مجسمه با مهندسی پیچیده محسوب می شود.هنگام ساخت رودینا مات زوویت در سال ۱۹۶۷، بلندترین تندیس دنیا با ۸۵ متر ارتفاع بود. امروزه این بنا بلندترین تندیس اروپا و بلندترین تندیس زن در دنیا است. وزن این مجسمه به بیش از ۷۹۰۰ تن می رسد.

۵- مجسمه رودینا مات زوویت (Rodina-Mat zovyot)


۴- مجسمه آزادی (The Statue of Liberty)
مجسمه آزادی در لیبرتی آیلند نیویورک قرار دارد و ارتفاع آن به ۹۳ متر می رسد. البته این ارتفاع از سطح زمین تا نوک شعله‌ محاسبه شده است. مجسمه آزادی در واقع هدیه ای از مردم فرانسه به ایالات متحده آمریکا بود. این مجسمه یک زن است که نماینده لیبرتاس (الهه رومی) می باشد. او یک مشعل بالای سرش نگه می دارد و در دست چپ خود لوح آنساتا (Ansata) قرار دارد.

۴- مجسمه آزادی (The Statue of Liberty)


۳- مجسمه های امپراتور یان و هوانگ (Emperors Yan and Huang)
این مجسمه ها بیش از ۱۰۶ متر ارتفاع دارند و با نام امپراطور یانگ و هوانگ از آن یاد می شود و پنجمین مجسمه بلند دنیا به شمار می رود. این مجسمه شگفت انگیز در شهر هنان (Henan) چین قرار دارد و برخی  جشن های سیاسی در مکان مجسمه برگزار می شود.

۳- مجسمه های امپراتور یان و هوانگ (Emperors Yan and Huang)


۲- مجسمه گوان یین (Guan Yin) در کشور چین
مجسمه گوان یین ۱۰۸ متر ارتفاع دارد. علاوه بر طراحی برجسته اش،‌ چهارمین مجسمه بلند دنیا است. این مجسمه سه بعد دارد و هر کدام یک حالت متفاوتی به نمایش می گذارند. در یک سمت صورت مجسمه رو به شهر است و سه جهت دیگر آن رو به دریای جنوب چین قرار دارد.

۲- مجسمه گوان یین (Guan Yin) در کشور چین


۱- تندیس بودای لایکیون سکیا (Laykyun Sekkya Buddha)
تندیس بودای لایکیون سکیا با بیش از ۱۱۶ متر ارتفاع، دومین مجسمه بلند دنیا محسوب می شود. این بنا در بالای تپه  پو کاونگ (Po Kaung) ساخته شده است و تندیسی از گواتما بودا می باشد. ساخت تندیس بودای لایکیون سکیا ۱۲ سال طول کشیده است. در قسمت پای این مجسمه بزرگترین بودای نشسته جهان به نام مونیوا بودا قرار دارد.

۱- تندیس بودای لایکیون سکیا (Laykyun Sekkya Buddha)


منبع: wonderslist




نظرها

  • 2 0

    سلام

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید