• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


به چه کشورهای آسیایی در ماه سپتامبر سفر کنیم؟

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۲۵   تعداد بازدید : 6519   گروه مطلب : ایده های سفر


سفر به کشورهای آسیایی در ماه سپتامبر

سفر به آسیا در ماه سپتامبر مانند تمام اوقات لذت بخش است. اما اگر شما طرفدار سفرهای بارانی نیستید، انتخاب مقصد آن هم در ماه سپتامبر به دقت زیادی نیاز دارد چراکه باران ‌های موسمی در برخی نقاط بسیار شدید هستند.
در آسیای شرقی، سپتامبر فصل گردباد نیز است. فرقی نمی کند که شما کجا زندگی می کنید و توسط این گردبادها تهدید می شوید یا نه، این گردبادهای خوفناک باران های غیر منتظره زیادی را در این منطقه بوجود می آورند. البته آنها تماماً بد هم نیستند و نشانه هایی از آب و هوای خنک تر پاییز که توسط گردبادها ایجاد شده در این مناطق به شدت مورد استقبال قرار می گیرد.
اما چه باران ببارد و چه نبارد، جشنواره های زیادی در جنوب شرقی آسیا برگزار می شوند که شما را در حالی سرگرم می کنند که به دنبال خورشید می گردید. 

لذت بردن از سفر به کشورهای آسیایی در ماه سپتامبر
هنگامی که در ماه سپتامبر، کشور تایلند و بخش زیادی از جنوب شرقی آسیا مرطوب و نمناک است، بهترین مقاصد موجود در این مکان ها کمی خلوت می شوند. بسیاری از گردشگران، دانش آموزان و خانواده هایی که به همراه بچه هایشان به اینجا آمده بوده اند، اکنون به خانه هایشان برگشته اند. 
در جنوب شرقی آسیا، سپتامبر ماهی برای تغیر آب و هوا است و اکثر اوقات آب و هوا غیر قابل پیش بینی می باشد. چین و ژاپن به صورت دلپذیری شروع به خنک شدن می کنند. در توکیو باران می بارد اما در پکن بارش باران به شدت کاهش می یابد. سپتامبر فصل برداشت محصول است، پس گردشگران می توانند از جشنواره هایی لذت ببرند که در آنها آمدن فصل زمستان را جشن می گیرند.
تغییرات دما همچنین باعث تغییر میزان بارش های موسمی نیز می شود. در حالیکه در دهلی نو و اکثر هندوستان میزان باران شروع به کاهش می کند، تایلند مرطوب ترین ماه خود را می گذراند.

لذت بردن از سفر به کشورهای آسیایی در ماه سپتامبر


جشنواره ها و تعطیلات آسیایی در سپتامبر
حضور در یکی از جشنواره های بزرگ پاییزی می تواند لذت بخش ترین قسمت سفر شما باشد.
از سوی دیگر زمانبندی نامناسب به طوریکه درست بعد از این جشنواره ها به آنجا برسید می تواند این رویداد سرگرم کننده را به یک کابوس تبدیل کند. رسیدن وسایل نقلیه عمومی به احتمال زیاد با تاخیر است و هزینه اجاره هتل ها و اقامتگاه ها ممکن است افزایش پیدا کند و یا اینکه از قبل کاملاً رزرو شده باشند. پس برای این نوع رویدادهای بزرگ حتماً از قبل برنامه ریزی کنید!
تعطیلات و جشنواره های بسیاری از کشورهای آسیایی بر اساس تقویم شمسی و قمری برگزار می شوند که تاریخشان به صورت سالیانه تغییر می کند.

جشنواره ها و تعطیلات آسیایی در سپتامبر


این جشنواره ها ممکن است در سپتامبر برگزار شوند:
جشنواره گیاه خواری پوکت (Phuket Vegetarian): این جشنواره تمرکز کمتری بر روی گیاه خواری دارد و بیشتر به مریدانی می پردازد که بدون احساس درد زیاد و به صورت داوطلبانه به بریدن و قطعه قطعه کردن اعضای بدنشان به شیوه های عجیب و غریب می پردازند. این جشنواره تائوایست که نام رسمی اش جشنواره نه خدای امپراطور (Nine Emperor Gods) می باشد، هر ساله در تاریخ های مختلف جمعیت زیادی را به پوکت می کشاند.

میهمانی ماه کامل یا فول مون پارتی (Full Moon Party) در تایلند: این میهمانی ساحلی، ماهانه در آسیای جنوب شرقی مانند یک رویداد رویایی برگزار می شود. در ماه های شلوغ بالغ بر 15 هزار نفر به کو فانگان (Ko Phangan) می آیند. البته باید بدانید که این میهمانی برای همه افراد نیست، اما احتمالاً افراد حاضر در منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد. قبل از رفتن به این میهمانی ماهانه زمان برگزاری آن را بررسی کنید.

میهمانی ماه کامل یا فول مون پارتی (Full Moon Party) در تایلند

جشنواره ماه در چین: این جشواره که در اواسط پاییز برگزار می شود، زمانی لذت بخش، برای جشن گرفتن ماه برداشت محصول در کنار خانواده و عزیزان است که در آن به شکرگزاری نیز می پردازند. مردم در این جشن به یکدیگر کیک های ماه (mooncakes) که خوشمزه اما سنگین می باشند را هدیه می دهند و به خوردن آنها می پردازند. این جشن همیشه در اواخر سپتامبر و یا اوایل اکتبر برگزار می شود. 

جشنواره ماه در چین:


روز مالزی: بر خلاف روز استقلال مالزی که در آن استقلال این کشور از انگلیس را جشن می گیرند، در روز مالزی به هم پیوستن کشور مالزی، ساراواک (Sarawak)، بورنئو شمالی (North Borneo) و سنگاپور را که با هم فدراسیون مالزی را تشکیل می دهند را جشن خواهند گرفت. این رویداد میهن پرستانه در روز 16 سپتامبر برگزار می شود. برای سفر به مالزی و خرید تور کوالالامپور به صورت آنلاین اینجا را کلیک نمایید.

روز مالزی:


روز ملی چین: شلوغ ترین تعطیلات میهن پرستانه چین به صورت رسمی در یکم اکتبر برگزار می شود، اما اثراتش از قبل نیز به چشم می خورد. هفته طلایی چین، هفته ای بسیار شلوغ است. مردم زیادی در حال آماده شدن برای هفته آخر سپتامبر می باشند که در آن مراسم هایی مانند تکان دادن پرچم، نمایش های خیابانی، رژه های نظامی و آتش بازی برگزار می شود. میلیون ها نفر از سراسر چین به پکن می آیند تا این مراسم را جشن بگیرند و از آن لذت ببرند. اولین هفته اکتبر شلوغ ترین زمان در پکن است، هنگام برنامه ریزی به این نکته توجه داشته باشید.

روز ملی چین:


بهترین مقاصد گردشگری در ماه سپتامبر



در سپتامبر برای استفاده از هوایی خوب به کجا سفر کنیم؟
در این وقت از سال هر لحظه ممکن است باران ببارد. همچنین طوفان های گرمسیری نیز می توانند تمام پیش بینی ها را به طور ناگهانی زیر سوال ببرند.

این کشورها معمولاً میزان بارش متوسط شان کمتر از دیگر کشورها است و دارای رطوبت کمتری در ماه سپتامبر می باشند:
بالی (Bali)، لومبوک (Lombok) و اکثر مناطق اندونزی
بخش شمالی سریلانکا
سنگاپور
پکن و بخش شمالی چین
هنگ کنگ
بورنئو با وجود اینکه هوای کوچینگ (Kuching) ممکن است از کوتا کینابالو (Kota Kinabalu) خشک تر باشد.  

بالی (Bali)، لومبوک (Lombok) و اکثر مناطق اندونزی


مکان هایی با بدترین هوا
شاید در این مکان ها چند روز آفتابی، برای لذت بردن وجود داشته باشد، اما در سپتامبر بارش متوسط باران در این مکان ها بالاست:
کامبوج
ویتنام
فیلیپین
تایلند – سپتامبر معمولاً مرطوب ترین ماه در بانکوک است.
بمبئی و مناطق اطرافش در هند بارش شدیدی دارند.

مکان هایی با بدترین هوا

توکیو و اکثر قسمت های ژاپن
نکته: اوج فصل گردباد در ژاپن از اوت تا اکتبر می باشد.
شما می توانید طوفان های گرمسیری کنونی را در وب سایت هواشناسی ژاپن دنبال کنید.
در این موقع از سال شما نباید از ترس آب و هوای ترسناک موجود، در خانه بمانید، بلکه باید دقیقاً بدانید تا در هنگام ایجاد شرایط نامناسب و خطرناک آب و هوایی چه کاری انجام دهید.

سفر در فصل باران های موسمی
به نظر می رسد که روزها و مکان های  بارانی در کشورهای آسیایی، در سپتامبر بیشتر از روزها و مکان های آفتابی و خشک هستند، اما این اصلاً چیز بدی نیست.
سفر در هنگام فصل باران های موسمی که گاهی اوقات به آن فصل ′′سبز′′ نیز می گویند، مزایای خودش را دارد. خلوتی، تخفیف در هزینه های سکونت، هوای خنک تر و کیفیت بهتر هوا. همچینن در این ماه شما از شر باران گرد و غبار، ذرات دود و آلودگی ای که اکثر آسیا را فرا گرفته خلاص خواهید شد.
معمولاً مسافرانی که برنامه سفر محدودی دارند آب و هوای بارانی را با برنامه هایشان در مغایرت می بینند. بله، ممکن است در روزی که به غواصی اختصاص داده بودید باران برنامه هایتان را به هم بریزد. اگر قرار باشد فقط یکبار مانع از خراب شدن یک روز از برنامه سفر خود باشید، آن روز هنگام سفر در فصل موسمی است.

سفر در فصل باران های موسمی

هنگام بارش شدید باران های موسمی، برخی فعالیت های بیرون از خانه مانند گاری سواری و از این جزیره به آن جزیره رفتن اگر غیر ممکن نشوند، سخت تر خواهند شد. لذت بردن از جاذبه هایی مانند آنگکور (Angkor) در کامبوج نیز در هنگام باران کمی سخت تر می شود.
ناامید کننده تر از آن، مخصوصاً برای برنج کاران، این است که این باران های موسمی در زمانی مشخص شروع نمی شوند. بعضی سال ها زود و بعضی سال ها دیرتر آغاز خواهند شد. آب و هوای آسیای جنوب شرقی به هیچ وجه مانند سال های قبل قابل پیش بینی نیست.

جزیره ها در سپتامبر
فصل اوج شروع وزش باد در جزایر پرهنتیان (Perhentian Islands) و تیومن (Tioman Island) در مالزی و جزایر گیلی (Gili) در اندونزی در ماه سپتامبر است. دریاها ممکن است کمی خشن تر شوند، اما هوا بیشتر آفتابی می ماند و این باعث می شود سپتامبرها ماهی خوب برای لذت بردن از این جزیره های شلوغ و پرطرفدار باشند.
نیم کره جنوبی و استرالیا از آب و هوایی دلپذیر لذت می برن. ساکنان این مکان ها بر خلاف زمستان ها و ژوئیه که می خواهند با پروازهای ارزان به آسیا بروند، اصلاً عجله ای ندارند.

جزیره ها در سپتامبر

جزایر پر سر و صدا که برای جشن ها معروف هستند مانند بالی، برخی از جزایر تایلند، جزایر پرهنتیان و جزایر گیلی کمی خلوت تر می شوند، چرا که بسیاری از دانش آموزان مسافر به خانه هایشان بازگشته اند تا درس بخوانند.
برخی جزایر تایلند مانند کو لانتا (Koh Lanta) به دلیل طوفان های فصلی در ماه سپتامبر بسته می شوند. بسیاری از رستوران ها و هتل ها نیز برای تعمیرات فصلی تعطیل خواهند شد و سواحل  نیز تمیز نمی شوند. اگر چه در روزهای آفتابی سواحل ساکت و آرامند و امکانات کمتری برای خوردن، خوابیدن و گرفتن ارتباطات اجتماعی در دسترس است.

برخی جزایر تایلند مانند کو لانتا (Koh Lanta)


آب و هوای سنگاپور
در سنگاپور آب و هوا تقریباً در تمام سال گرم و مرطوب بوده و پایدار است. اما بعد از ظهرها تماماً باران می بارد. برای سفر به این مکان، سپتامبر نیز به اندازه ماه های دیگر مناسب است. همچنین پر باران ترین ماه ها میان نوامبر تا ژانویه هستند.

آب و هوای سنگاپور


آب و هوای سریلانکا
سریلانکا جزیره ای نا متعارف است. این جزیره به هیچ وجه بزرگ محسوب نمی شود، اما با این حال دو فصل موسمی را تجربه می کند. گردشگران می توانند سوار اتوبوس شده و با طی مسافت یک یا دو ساعته از بخش هایی که تحت تاثیر باران های موسمی هستند فرار کنند.
شمال این کشور یعنی شهر جافنا (Jafna)  و شرق آن، در سپتامبر از همه جا خنک تر هستند، درحالی که سواحل جنوبی معروف مانند اوناواتونا (Unawatuna) روزهایی با باران های زیاد را پشت سر می گذارند.

آب و هوای سریلانکا


منبع: tripsavvy





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید