• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 7 ساختمان با معماری منحصر به فرد در توکیو

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۶/۱۹   تعداد بازدید : 19456   گروه مطلب : دیدنی ها


هفت معجزه معماری شهری در توکیو ژاپن

در خط افق شهر توکیو، آسمان خراش های باشکوه و ساختمان هایی با طراحی منحصر به فردی وجود دارند که به عنوان جاذبه های گردشگری این شهر شناخته می شوند. 
ژاپن کشوری با طرح های معماری بی شمار چه در زمینه ساختمان های تاریخی و چه در زمینه ساختمان های مدرن است که در یک یا چند ویژگی بسیار چشمگیر هستند. معماری ژاپنی از زمان ماقبل تاریخ با ویژگی هایی همچون ساختمان های چوبی با سقف های کاهگلی و یا تپه های تدفین (تپه هایی به شکل سوراخ قفل) شناخته می شود. تمامی این ویژگی ها از تفکرات قبیله های ژاپنی در آن زمان نشات گرفته اند. 
در ابتدای دوره نارا، معماری معابد بودایی چینی به شدت تحت تاثیر به کار بردن طرح هایی قرار گرفت که به نوبه خود جهش بزرگی در زمینه معماری به شمار می رفتند. در دوره "هی آن" یعنی در فاصله زمانی بین سال های 794 تا 1158، معماران ژاپنی شروع به بکارگیری ویژگی هایی منحصر به فرد در طراحی ساختمان ها گرفتند. این نوع از سبک های معماری، روش های نجاری منحصر به فردی را به همراه احساس پیچیده زیبایی شناسی ارائه داد که این موضوع معماران ژاپنی را قادر ساخت تا برخی از بزرگ ترین سازه های چوبی جهان را بسازند. همچنین این سبک معماری، به دنبال بکارگیری طرح های غربی نیز بود که در بین سال های دهه 1960 و در دوره جنگ جهانی دوم، وارد معماری ژاپن شده بود. تا پیش از جنگ جهانی دوم، معماران ژاپنی همچنان به توسعه طرح های پیچیده و منحصر به فرد در ساخت ساختمان ها ادامه می دادند. 
در خط افق مسحور کننده شهر توکیو، آسمان خراش های باشکوه و ساختمان هایی با طراحی منحصر به فردی وجود دارند که به عنوان جاذبه های گردشگری این شهر شناخته می شوند.

7- برج توکیو
برج توکیو با ارتفاع 1092 متری، برجی مخابراتی و ارتباطی است که در منطقه توکیو و در پارک شیبا کوئن (shiba koen)، در شهر جدید و مدرن میناتو (minato) در کشور ژاپن واقع شده است. این برج، دومین سازه بلند در ژاپن به شمار می آید که در طراحی و ساخت آن، از برج ایفل پاریس الهام گرفته شده است. البته باید بدانید که ظاهر این برج مشبک می باشد. البته برای سازگاری بیشتر با تغییرات آب و هوا، این سازه با رنگ های نارنجی روشن و سفید رنگ آمیزی شده است. برج توکیو تنها چند متر بلندتر از برج ایفل می باشد. این برج، بلندترین سازه ساخته شده در ژاپن از سال 1885 است که به طور رسمی و کامل افتتاح شده. اما اکنون برج اسکای تری ( بلندترین برج مخابراتی جهان) که در سال 2012 ساخته شد از نظر بلندی از این برج پیشی گرفته است. 
با وجود نصب آنتن بر روی این برج، برای انتقال امواج مخابراتی و پخش برنامه های تلویزیونی و رادیویی اما همچنان 150 میلیون گردشگری که تاکنون از این برج بازدید کرده اند منبع اصلی کسب درآمد این برج بوده اند. همچنین دقیقاً در قسمت زیرین این برج، فضایی شبیه به یک شهر کوچک قرار دارد که در آن جا انواع فروشگاه های فروش سوغاتی، موزه، رستوران و حتی یک پارک تفریحی نیز به چشم می خورد. البته باید گفت که این قسمت خود به عنوان بخشی از این سازه بلند به شمار می رود. برج توکیو دارای دو عرشه رصدخانه نیز است که رصدخانه ویژه آن در ارتفاع 250 متری این برج قرار دارد. تاکنون، بیشتر از 150 میلیون گردشگر از این برج بازدید کرده اند.

 برج توکیو یکی از هفت معجزه معماری شهری توکیو


6- ورزشگاه ملی یویوگی  (Yoyogi National Gymnasium)
ورزشگاه ملی یویوگی در منطقه شیبویا (Shibuya) و در مجاورت پارک یویوگی در توکیو پایتخت ژاپن واقع شده است. شهرت عمده این ورزشگاه به علت سبک طراحی خاص آن می باشد. ورزشگاه ملی یویوگی به عنوان یکی از بزرگ ترین سقف های معلق های جهان به شمار می آید. این ورزشگاه در بین سال های 1964 تا 1991 به عنوان محلی برای برگزاری مسابقات المپیک تابستانی در رشته های غواصی و شنا احداث شد. در طول برگزاری این مسابقات در زمینه های ذکر شده، مسابقات المپیک بسکتبال نیز در ساختمانی جداگانه ای در این ورزشگاه برگزار شد. این ساختمان به وسیله فردی به نام کنزو تانگه طراحی شده است و فرای پل آتو معمار معروف آلمانی در طراحی استادیوم المپیک مونیخ از این سازه الهام گرفته است. در حال حاضر، ورزشگاه ملی یویوگی، در اصل برای برگزاری مسابقات المپیک در رشته های بسکتبال، فوتسال و هاکی روی یخ مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت این ورزشگاه در حدود  291,13 نفر است. همچنین جالب است بدانید که ورزشگاه یویوگی، به عنوان میزبان برگزاری مسابقات هندبال که در سال 2020 برگزار می شود، تعیین شده است.

ورزشگاه ملی یویوگی یکی از هفت معجزه معماری شهری توکیو


5- برج مود گاکوئن کوکون (Mode Gakuen Cocoon)
این برج که در شین جاکو (Shinjuku) بخش مرکزی توکیو واقع شده است، بلندترین ساختمان آموزش عالی در ژاپن به شمار می آید و طراحی خاص آن به شکل یک نارگیل است. برج مود گاکوئن کوکون، تسهیلات لازم را برای پرورش دانشجویان و فرستادن آنها برای ادامه تحصیل به نقاط دیگر جهان را نیز فراهم می کند. این سازه 50 طبقه ای، شامل 3 نهاد آموزشی به نام های شاتویکو (shutoiko)، حال توکیو (hal tokyo) و توکیو مود گاکوئن (tokyo mode gakuen) می باشد. این برج در سال 2008 به عنوان دومین ساختمان آموزشی بلند جهان با ارتفاع 669 متر به بهره برداری رسید. همچنین در سال 2008 نیز سایت imporis.com  (سایتی که اطلاعاتی را در مورد ساختمان های معروف دنیا ارائه می دهد) برج مود گاکوئن عنوان بلند ترین آسمان خراش سال را به برج نارگیل شکل مود گاکوئن، اعطا کرد.

برج مود گاکوئن کوکون یکی از هفت معجزه معماری شهری توکیو


کارهای عجیب و غریبی که تنها در توکیو می توانید انجام دهید


 
4- برج اسکای تری (Skytree)
برج اسکای تری، با ارتفاع 2080 متر از سطح زمین، در منطقه سومیدا شهر توکیوی ژاپن قرار دارد. این برج در حقیقت دارای عنوان بلندترین ساختمان جهان است. همچنین، دومین سازه بلند جهان بعد از برج خلیفه با ارتفاع  722,2 متر به شمار می آید. طراحی این برج عمدتا از سبک معماری ژاپنی ها در ساخت پاگودا الهام گرفته شده است. جالب است بدانید پاگودا بناهای چتری شکل منطقه خاور دور به ویژه ژاپن هستند که در چند طبقه ساخته شده اند. از آن جایی که سازه های پاگودا در مقابل زلزله مقاوم هستند، برج اسکای تری توکیو از یک ستون مرکزی ساخته شده که در مواقع بروز لرزش های زمین، حرکت آونگی پیدا کرده و لرزه های زمین را خنثی می کند.

برج اسکای تری یکی از هفت معجزه معماری شهری توکیو

 
3- ساختمان اس اتی ماریز کاتدرال (St Mary's Cathedral)
این سازه نیز توسط کنزو تانگه طراحی شده و به عنوان یکی از بهترین شاهکارهای معماری در جهان در نظر گرفته می شود. ساختمان اس اتی ماریز کاتدرال، به عنوان کلیسای کاتولیک های رومی برای اسقف اعظم توکیو در سال 1964 ساخته شده است. ساختار چوبی این سازه که در سبک گوتیک می باشد در سال 1899 ساخته شده است، این ساختار چوبی در جنگ جهانی دوم در طی حملات هوایی توکیو نابود شد. ساختمان اس اتی ماریز کاتدرال در سال 2007 بازسازی شد. این سازه، یک چشم انداز گسترده انتزاعی از فولاد ضد زنگ است که از شیشه هایی ساخته شده است که  در انتهای سقف آن وجود داشته و از بیرون دیده می شوند.

ساختمان اس اتی ماریز کاتدرال یکی از هفت معجزه معماری شهری توکیو

 
2- ساختمان شهرداری دولتی توکیو (Metropolitan Government Building)
ساختمان شهرداری دولتی توکیو، یکی از طرح های غالب و برجسته کنزو تانگه (Kenzo Tange's) است که در منطقه مرکزی شینجوکو (Shinjuku) در شهر توکیوی ژاپن واقع شده است. از این سازه رسماً در سال 1991 بهره برداری شد و هم اکنون نیز از آن به عنوان دفتر مرکزی دولت توکیو مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی ساختمان شهرداری دولتی شبیه به یک تراشه کامپیوتری است. این ساختمان، از 48 طبقه تشکیل شده و ارتفاع آن از سطح زمین در حدود 796 متر می باشد. همچنین، این ساختمان از 3 قسمت تشکیل شده که هر کدام یکی از بلوک های شهر را تشکیل می دهند. اولین و اصلی ترین بخش ساختمان شهرداری توکیو، از دو قسمت بلندتر و برجسته تر تشکیل شده. ساختمان شهرداری توکیو، عمدتاً به علت وجود فضاهایی برای تماشای نمای منطقه، که امکان مشاهده شهر و آسمان توکیو را در چشم اندازی وسیع و عالی فراهم می کند، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مشهور این شهر شناخته می شود. هر دو فضا، دارای کافه و فروشگاه های خرید کادو هستند و در طبقه چهل و پنجم هر کدام از 3 قسمت این برج، در ارتفاع 663 متری از سطح زمین واقع شده اند.

ساختمان شهرداری دولتی توکیو یکی از هفت معجزه معماری شهری توکیو


1- برج کپسولی ناکاگین (Nakagin Capsule)
برج کپسولی ناکاگین در منطقه شیمباشی (Shimbashi) و در شهر توکیو ژاپن قرار دارد. این برج در سال 1972 به وسیله فردی به نام کیشو کوروکاوا (Kisho Kurokawa) به بهره برداری رسید. این برج در حقیقت سازه ای عجیب است که با کاربرد دوگانه مسکونی و اداری طراحی شده است. برج کپسولی ناکاگین، به عنوان نمادی از جنبش متابولیست بعد از جنگ در نظر گرفته می شود و شکل ظاهری آن شبیه به تعدادی ماشین لباسشویی است.
جالب است بدانید، از آن جایی که هدف جمعیتی این ساختمان تجار مجرد بوده اند، افراد زیادی از این دسته در این مکان ساکن شدند. هر آپارتمان از این سازه، شامل تخت خواب، حمام در داخل ساختمان، تلفن و تلویزیون می باشند. در ابتدا نظر بر حفظ درست این سازه بود اما این امر محقق نشد. چون ساختمان ها در وضعیت بسیار بد و ناراحت کننده ای قرار داشتند و بخش های زیادی از آنها آسیب دیده بودند. از اکتبر سال 2012 تا کنون، تنها 30 ساختمان  کپسولی از 140 ساختمان، قابل سکونت بوده است و این در حالی است که از بقیه واحدها، به عنوان انبار و محیط اداری استفاده می شود و سایر واحد ها نیز اکنون متروکه شده اند.     

 برج کپسولی ناکاگین یکی از هفت معجزه معماری شهری توکیو


منبع: worldatlas





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید